Skocz do zawartości

Grzechu84

Zarejestrowani
  • Postów

    79
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330i 06'

Osiągnięcia Grzechu84

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. W największej mierze będzie to zależeć od tego w jakim stanie będą oba silniki. W obu jest masa osprzętu niemniej jednak więcej i drożej może się zepsuć w n54 i to zazwyczaj potwierdzają użytkownicy. Zatem jeżeli zależy ci na niezawodności to N52, jeżeli na jak największej mocy i potencjale do tuningu to N54. Mam N52 od 5 lat 60tys km i ani razu się nie zepsuł a na brak mocy zupełnie nie narzekam. Piękny dźwięk silnika oraz liniowo rozwijana moc bez lagów w R6 NA to dla mnie czysta przyjemność, która przewyższa brutalną moc N54.
  2. szukaj 3 litrową benzynę polifta z n51/n52 Dziękuję bardzo za info. Jakieś wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy tym silniku? 2 strony wcześniej masz wszystko rozpisane.
  3. BMW ustalając wymiany long life co 30tyś km spowodowało przyspieszone zużycie silnika i jego podzespołów. Czasami już przy 60.000km N52 zaczynały brać olej. To chyba największa bolączka N52, czasami można przywrócić silnik do porządku i często zmniejszyć zużycie samymi płukankami i częstymi wymianami oleju, ale czasami też już nie da rady i pozostaje remont silnika. W Polsce wiadomo nie ma akcyzy ale stan dostępnych do sprzedaży samochodów pozostawia wiele do życzenia. W Niemczech o wiele łatwiej o zadbany i niekombinowany samochód ale wiadomo akcyza. Na pierwszy rzut oka nie opłaca się zupełnie rynek niemiecki, ale jak zaczniesz wymieniać i naprawiać perełkę z Polski to szybko może się okazać, że wartość nowych części przekroczy wartość akcyzy, a ty jeszcze będziesz się głowił co i dlaczego nie działa.
  4. E90 nie E46. Płyn chłodniczy jest kluczowy w tym modelu bo zapewnia żywotność elektronicznej pompy wody, która kosztuje 1000zł i jak się wykraczy to pozostaje wołać lawetę albo ryzykujesz przegrzanie silnika. Jeżeli nie zmieniał to wiesz, że masz to do zrobienia i możesz doliczyć do kosztów po zakupie.
  5. Proszę czytać ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałem, że wymagam stanu idealnego. Wskazałem miejsca, których stan po tylu latach należy ocenić bo to są miejsca krytyczne, które znam doskonale z autopsji. Nie wyklucza to zakupu auta ale pozwala poznać realny stan uwzględniając bolączki tego modelu. Wolisz kupować w ciemno kupę rdzy, proszę bardzo.
  6. Jeżdżę, na co dzień 2006 330i N52B30A od 5 lat wiec dorzucę 3 grosze. Pisze z głowy trochę chaotycznie i na pewno tez coś pominąłem. Większość z poniższych przechodziłem i wymieniałem. 1. Potwierdź przebieg, bo wydaje się mało wiarygodny. 2. Sprawdź w książce serwisowej jak często był wymieniany olej, zobacz, kiedy ostatnio był wymieniony i jaki obecnie jest zalany. Jeżeli z tych lepszych jak np. Millers, Motul, Revanol 0W40 i do tego były płukanki silnika przy wymianie to znaczy, że obecny właściciel prawdopodobnie interesuje się trochę i dbał o samochód. 3. Czy pracuje równo na zimnym na biegu jałowym? Jeżeli nie to nie ma tragedii, ale jest kolejna powód do negocjacji. 4. Czy wymieniał klapki DISA? 5. Jakie opony są na aucie? Jeżeli lepsze to znowu znaczy, że prawdopodobnie nie oszczędzał na pozostałych częściach, jeżeli chińczyki to znaczy, że szedł po taniości. 6. Czy i jak mocno hałasują popychacze zaworowe? Objawia się to na zimnym silniku, kiedy N52 jeździ na krótkich dystansach. 7. Odkręć korek na zimnym zobacz czy nie ma niepokojących nalotów. 8. Czy jest instalacja gazowa? 9. Sprawdź czy są wycieki spod pokrywy zaworów, podstawy filtra oleju, obu vanosów oraz silniczka valvetronic.- Bardzo popularne wycieki. 10. Zobacz na podnośniku czy miska olejowa się nie poci, wymiana jest kosztowna, bo utrudniony dostęp. 11. Kiedy ostatnio wymieniany filtr powietrza i kabinowy? 12. Poproś kogoś żeby jechał za wami podczas przejażdżki próbnej i niech obserwuje czy nie puszcza ewidentnego grubego niebieskiego dymka podczas przyspieszania/redukowania. 13. Czy pompa wody i termostat były wymieniane? Usterka termostatu oznacza, że silnik będzie niedogrzany, usterka pompy może spowodować przegrzanie. 14. Kiedy wymieniany był płyn chłodniczy? Płyn chłodniczy powinno się wymieniać, co 2-3 lata. 15. Sprawdź czy płyny są na właściwym poziomie. 16. Sprawdź hamulce i zapytaj o wymianę płynu hamulcowego, wymiana powinna być, co 2 lata. Jeżeli klocki się kończą a na tarczach jest wyraźny rant to negocjuj. 17. Jeżeli są ksenony to sprawdź przednie czy świeca równą barwą(zapytaj, kiedy wymieniał), czy działa doświetlanie zakrętów, czy zaraz po starcie lampy się poziomują poprawnie, czy ringi świecą poprawnie, (jeżeli nie to naprawa oznacza nawet wymianę całej lampy). 18. Jakie ma wspomaganie? Czy ma active-steering? Jeżeli tak, kiedy wymieniał płyn w układzie? Otwórz pojemniczek na wyłączonym silniku i sprawdź kolor. Active steering zielony, zwykły chyba czerwony, nie powinien być brudny. 19. Czy po napełnieniu paliwem do pełna, nie ma kałuży pod autem? Wada fabryczna przeciera się wężyk odpowietrzający, trzeba ściągnąć bak i wymienić wąż. 20. Zobacz po vinie czy auto wyposażono w podgrzewanie odmy, jeżeli tak to czy właściciel był na akcji serwisowej- potencjalnie powoduje pożar. 21. Diagnostyka Inpa: błędy, praca vanosów, silniczka valvtronika, obu klapek DISA (Ori 1000zł 1 szt.), praca pompy chłodniczej, praca sond lambda (800zł sztuka). Lista potencjalnych wymian: 1. Świece 2. Cewki 3. Klimatyzacja 4. Czujnik wałka mimośrodowego 5. Zawory Vanos 6. Silniczek Valvetronik 7. Pompa+termostat 8. Sprzęgło+ Dumasa+ łożysko oporowe 9. Opony, hamulce, amortyzatory 10. Pompa wspomagania Active-steering, maglownica- regeneracja 11. Sondy lambda, są 4 po 800zł 1 szt. 12. Uszczelnienie silnika 13. Odma+węże 14. Elektroniczna blokada kierownicy 15. Maty zajętości foteli 16. Pompa paliwa + filtr paliwa – tzw. life time wymienia się razem z pompą 17. Regulator ciśnienia paliwa 18. Uszczelniacze zaworowe 19. Hydrauliczne popychacze. 20. Pasek klinowy i napinacz 21. Wszystkie rolki 22. Koło pasowe 23. Sprzęgło klimatyzacji 24. Łożysko alternatora 25. Geometria.
  7. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mam na sprzedaż Pedalbox V2 czyli wersję 2 bez śladów użycia, do e90 330i. Sprzedaje bo u siebie mam zrobiony program BPC. Jak ktoś chętny to zapraszam na priv.
  8. Prawda, gdybyśmy mieli rok 1999r, a że mamy 2019 to bzdura. :) Na e90post.com są użytkownicy, którzy mają przebiegu pod 500.000 mil i jeszcze żaden łańcucha rozrządu nie wymieniał, więc sam sobie odpowiedz. Moim zdaniem rozrząd akurat jest pancerny i jeżeli nic nie słychać to nie ma sensu ruszać.
  9. Od 4 lat dwa razy zmieniałem tarcze i klocki na ORI i nigdy nie miałem żadnego drgania kierownicy, ani rdzy.
  10. Polecam 330i N52 lub N53. Oczywiście najszybszy będzie N54 335i o ile ci na tym zależy i jeżeli znajdziesz coś w dobrym stanie najlepiej po wymianie całego kosztownego osprzętu. Jeżeli chodzi o awaryjność to N52 będzie w mojej ocenie najlepszym wyborem o ile porównujemy wszystkie silniki w tym samym dobrym stanie. Cabrio i disel...mhhh cóż za przyjemność, słońce, wiatr we włosach a do tego klekot i smród ropy, jeszcze najlepiej bez DPF bo jest niepotrzebny. Nikogo nie oceniam, każdy ma swoje gusta ale dla mnie jeżeli ktoś lubi samochody i kupuje cabrio to po to aby bez dachu słuchać dźwięku silnika R6 NA wkręcającego sie pod 7.000obr/min i poczuć zapach benzyny a nie po to aby słuchać klekotu i wąchać ropę. 335i dla wielu w tym i dla mnie jest za szybki do użytku na co dzień. Chwila zabawy i już przekraczasz dwu- trzy-krotnie dopuszczalną prędkość. 330i ma wystarczająco mocy żeby dostarczyć wrażeń zachowując przy tym resztki zdrowego rozsądku.
  11. Trochę słabo widać. Zdejmij plastikowa pokrywę silnika to będziesz lepiej widział skąd cieknie. Wygląda na wyciek z Valvetronika lub z pokrywy zaworów.
  12. Cześć, Nie spodziewaj się że ktoś zdalnie przez komputer zdiagnolizuje twój problem, który z tego co piszesz jest poważny. Sprawdzałeś kody błędów? Zacznij od tego i wrzuć pełne kody błędów tutaj. Pamiętaj tylko, że błędy najlepiej czytać inpą, disem lub ewentualnie Carly, a nie jakims biedronkowym skanerem. Przede wszystkim nie trać czasu, nerwów i pieniędzy na Mirków mechaników. To skomplikowane silniki pełne elektroniki i nie to samo co Opel Astra A ale przede wszystkim mało N52 jeździ w PL i mało który mechanik pracował przy takim. Znajdź porządny zakład znający się na BMW i nie wymieniaj niczego dopóki mechanik nie weźmie odpowiedzialności za diagnozę. Jak słyszę "Panie może spróbujemy odmę wymienić i zobaczymy" to odwracam się na pięcie i wychodzę. Nie napisałeś skąd jesteś, może akurat gdzieś blisko dobrego zakładu? Z takim problemem wolałbym pojechać z lawetą 100 km do sprawdzonego mechanika niż wozić się od jednego Mirka do drugiego za rogiem.
  13. Dolot performance ma wlot z carbonu, ten sam rozmiar i kształt puszki, specjalne wieczko z otworem skierowanym w stronę kierowcy, i stożkowy filtr K&N. Tak jak tutaj : https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=298593
  14. Gotowe zestawy trochę kosztują i szczerze nie wiem czy dźwięk i trochę lepsze powietrze jest warte tej kasy. Z najlepszych zestawów na rynku jakie ja znam jest dolot BMW Performance i AFE, plus ewentualnie tzw engine scoops. Kolega lukaszewski w swoim N53 330i montuje lub zaraz będzie montował rozwiązanie AFE, więc może ci dwa grosze podpowiedzieć. U mnie dolot BMW Performance i "silicone intake hose" ( https://www.mishimoto.eu/bmw-e90-n52-silicone-intake-boot-06-13.html) są już długo, więc się przyzwyczaiłem, pierwsze wrażenia to na pewno lepszy dźwięk spod maski i może lepsza reakcja na gaz :). Mimo to nie spodziewałbym się w lato takich rezultatów jakie daje zimne powietrze zimą. Główne zalety wszystkich zestawów dolotowych to lepszy przepływ i więcej powietrza co teoretycznie daje ciut więcej koni i rasowe brzmienie.
  15. Mam te same felgi na zimę tyle, że moje już błagają o renowację :D Co chcesz wiedzieć w sprawie innego dolotu? U siebie mam BMW Performance, stożek K&N i Silikonową rurę zamiast tej plastikowej z komorą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.