Skocz do zawartości

dioxyde

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dioxyde

  • Urodziny 01.10.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 328i, e46 320i, e46 318i touring, e90 320d touring, f11 520d touring, volvo v90 d5, volvo v90 t6
  • Lokalizacja
    Dortmund

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia dioxyde

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Na domiar złego dzisiaj rano (po nocnej ulewie) okazało się że, mój lewy reflektor jest cały zaparowany, do tego stopnia że krople wody skropliły się na kloszu. Mam dość tego auta. Przez 16 miesięcy (odkąd go mam) miałem chyba z 20 awarii. To jest przegięcie. Płacimy za logo a tymczasem koreańce robią o niebo lepsze samochody i dają na nie 7 lat gwarancji. Bmw skończyło się na seriach e.
  2. No to po wizycie u magika który, rzekomo pracował 10 lat w bmw, dowiedziałem się że z moim autem jest wszystko ok, tylko wypadało by wypłukać skrzynię i wymienić olej. Jakoś kurde sceptycznie do niego podszedłem. Gość chce za to 650€. Nie będę wyrzucał pieniędzy w błoto, celując: może to a może tamto i tak bez końca. Z tym samochodem jest tak że jak zrobię jedno to zaraz wychodzi następne, odbiera mi to "Radość z Jazdy". Chyba po równych 10 latach spędzonych z bmw przesiądę się na stingera.
  3. Definitywnie nie ma szarpniec przy redukcji. Bardziej wyvzuwalne sa zmiany biegu do góry, ale szarpaniem bym tego nie nazwal.
  4. OK, tylko moje auto nie szarpie przy redukcji nawet o 2 biegi, ma przebieg 123tkm. Dzisiaj np. problem nie wystąpił wogóle. Bardziej skłaniał bym się tutaj w stronę xdriva (jeżeli wogóle w stronę napędu, bo zaskakujące jest dla mnie to iż problem daje o sobie znać TYLKO na ciepłym silniku). Słyszałem że jeżeli jezdzi się z różnym oponami na osiach to xdrive też potrafi różne cuda wyczyniać. Ja co prawda mam 4 takie same opony, założone w tym samym czasie,ale przednie są wyraźnie bardziej zjechane. Podobno max różnica w grubości bieżnika przy xdrive to 2mm. Chciałem dzisiaj nagrać film podczas jazdy ale od wczoraj chodzi jak lalka. W piątek mam termin w jakimś super polecanym warsztacie, zajmującym się tylko BMW, facet ma się ze mną przejechać i wstępnie ustalić co może być przyczyną. Do aso nie mam ochoty jechać (nawet nie chodzi o kasę) ale o to że to banda bałwanów, szczególne tutaj w Niemczech. Jak mi jakiś czas temu wymieniali maty wygłuszające w drzwiach, to za kilka dni miałem basen w aucie, szkoda gadać... miałem wtedy jeszcze gwarancję a suma sumarum musiałem zapłacić 330€, bo jak stwierdził pan z serwisu "jest to problem komfortu a nie mechaniczne bądź elektryczne uszkodzenie". Masakra.
  5. Manetek nie mam ale przyredukcji czy nawet kickdownie, auto nie szarpie. Problem jest tylko przy ruszaniu. Puszczam nogę z hamulca, samochód zaczyna się toczyć, dodaję gazu i wchodzi na obroty i wtedy następuje ów kopnięcie. Potem wszystko jest już ok. Kiedy jest zimny, fenomen niegdy nie występuje. Dzieje sie to przy delikatnym ruszaniu. Jutro postaram się nagrać film jak będę wracał z pracy.
  6. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to zrobić.
  7. Witam kolegów, z racji iż nie znalazłem wskazówek na temat dotyczącego mnie problemu, zwracam się z prośbą o podpowiedzi. Mój samochód to f11 520d xdrive automat zf8hp 184km z 2013r (euro 6 + adbleue) 123tkm. W zasadzie nie wiem od jak dawna zjawisko to występuje i czym jest spowodowane, a chodzi o pojedyncze szarpnięcie podczas ruszania, występuje między 1 a 2 biegiem, uczucie jakby w manualu radykalnie puścić sprzęgło. Dzieje się tylko na rozgrzanym silniku! Kiedy auto jest zimne wszystko chodzi tutti frutti. Wraz ze wzrostem temperatury (od ok.75st) zaczyna być to delikatnie odczuwalne, aż wreszcie po osiągnięciu temperatury roboczej, jest dość wyraźne. Nie jest to oczywiście jakiś hardcore, ale mnie denerwuje. Nie towarzyszą temu żadne dźwięki ani stuki, występuje w każdym trybie skrzyni, nawet po przełączeniu na manual, na wstecznym nie występuje. Podczas ruszania z kopyta jest niezauważalne. Auto kupiłem w salonie z przebiegiem 87tkm, więc pewnie olej w skrzyni jak i w skrzynce vtg nigdy nie był wymieniany. Po podłączeniu się programem, znalazłem w pamięci błąd modułu dynamiki wzdłużnej 482791 oraz Selective catalytic reduction CBD41A. Obydwa nieaktywne (prawdopodobnie nie mają związku ze sprawą). Nie mam pojęcia w jakim kierunku działać. Nie chciałbym teraz wydać kupy kasy na wymianę oleju w mostach, skrzyni i rozdzielaczu, jeżeli potem ma się okazać że jeszcze coś innego robi kuku. Oczywiście że te płyny wymienić należy, ale wcześniej chciałbym wiedzieć czy nie dopadła mojego samochodu jakaś większa bolączka, bo jeżeli tak to będę myślał o wymianie samochodu a nie oleju. Pozdrawiam:) :cool2:
  8. Oto moje wyposażenie: Type 520D XDRIVE (EUR) Series F11 (5 Series) Body Type TOUR Steering Left Hand Drive Engine N47T Displacement 2.00 Power 135kw / 184hp Drive ALLR Transmission Automatic Colour SOPHISTOGRAU BRILLANTEFFEKT METALLI (A90) Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ EXKLUSIVNAHT (LCLZ) Check mileage http://www.auto-records.com Editions and packages P7RSA Package Comfort P7S2A LUXURY LINE Comfort and interior equipment S423A Floor mats velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interioroutside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automaticdip S441A Smoker package S488A Lumbar support driver and passenger S494A Seat heating driverpassenger S4CEA EDELHOLZAUSFFINELINE ANTHRAZIT S4URA AMBIENTES LICHT S4U2A FAHRERLEBNISSCHALTER INKL ECO PRO Multimedia S606A Navigation system Business S676A HiFi speaker system S698A AreaCode 2 for DVD S6ACA INTELLIGENTER NOTRUF S6AEA TELESERVICES S6VBA STEUERUNG INFOTAINMENT S6NHA FREISPRECHEIN M USBSCHNITTSTELLE - Bavsound amplifier upgrade available Driver assistance and lightning S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control PDC S534A Automatic air conditioning S575A Socket trunk incl 2 batteries S5A1A LEDNEBELSCHEINWERFER S548A Kilometercalibrated speedometer Wheels and drive S230A Extra package EUspecific S255A Sports leather steering wheel S258A Tire with runflat functionality S2W1A 18LM RAEDER VIELSPEICHE 454 S205A Automatic transmission Environment and safety S316A automatic trunk lid mechanism S3MCA INDIVDACHRELING HOCHGLSHADOW LINE S879A Onboard vehicle literature German S8KAA OELWARTUNGSINT 30000KM24MONATE S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ S8THA SPEED LIMIT INFO S8V1A HINWEISSCHILD NCAP S851A Language version German Individual equipment S760A High gloss shadow line S775A Headlining anthracite Other equipment S1CAA Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 package L801A National version Germany S1CCA AUTO START STOP FUNKTION S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Swoją drogą śmieszne to troch bo mam Ambient, ale element o którym mowe nie jest podświetlony... Dokładnie tak to u mnie wygląda:
  9. Witam forumowiczów. Mam szybkie pytanko: Czy kółeczka do regulacji nawiewu w bocznych kratkach powinny być podświetlona tak jak te w środkowej kratce? Jak jest u was? U mnie w bocznych kratkach nie świecą i nie wiem czy tak ma być czy nie.
  10. A tak na powaznie, to fakt że na białych puchnie bardziej, wychodzi na wierzch. Ja mam sophistograu metallic brillant effect i minimalne bąbelki na przednich drzwiach. Nic się z nimi nie dzieje jak narazie.
  11. Byłem w aso Bmw Dortmund. Facet powiedział że jeżeli chce to zrobią mi to w ramach gwarancji. Powiedział że ta gwarancja trwa 12 lat od daty produkcji i zasugerował delikatnie żeby sobie narazie głowy tym nie zawracać i obserwować. Gościa znam od lat i nie pierwszy samochód u niego kupiłem więc raczej nie mówi tego na odp......ol. Aluminium nie rdzewieje, nie ma prawa przegnić. Tutaj mowa jest raczej o złuszczaniu lakieru poprzez utlenianie stopu. Wydaje mi się że w tych modelach cos popierniczyli na lakierni te ranty i ot taki efekt. Olewam temat. Swoją drogą pewnie posmigam nim jeszcze rok albo dwa i znowu zmienie bo helmuty pozamykaja ulice dla diesli. Wtedy będę zmuszony powrócić do papierowych silniczków pb :mad2:
  12. Dzięki za odniesienie sie do tematu. Chyba narazie oleję sprawę. Zajmę się tym w sierpniu jak odwiedzę PL. Zresztą wydaje mi się że to przypomina bardziej złuszczanie lakieru niż jakąś postępująca korozję....
  13. Witam serdecznie Z racji że nie znalazłem podobnego tematu na żadnym polskim forum, chciałbym tutaj poruszyć problem, który w Niemczech, gdzie mieszkam, jest częsty jeżeli mowa o modelach f10/11. Chodzi o korozję a w zasadzie utlenianie (oksydację) rantów drzwiowych tuż pod listwami shadow/chrome line. Niemal każda 5 którą widziałem, jest w większym lub mniejszym stopniu dotknięta tym problemem. Niestety zainteresowałem się tym dopiero po zakupie mojej... Tak czy owak, wiem że BMW chętnie naprawia tą "estetyczną" usterkę w ramach 12 letniej gwarancji na przerdzewienie, pod warunkiem że auto jest serwisowane w aso oraz jeżeli dany element nie był już naprawiany lakierniczo poza aso oczywiście. Wydawać by się mogło że wszystko super ale nie do końca jest tak kolorowo. Przeczytałem wiele tematów skupiających się na tej problematyce, na niemieckich forach i wiem że posiadacze f10/11 nie zawsze są zadowoleni z naprawy gwarancyjnej. Po pierwsze w ramach tej naprawy, polakierowane zostają całe drzwi, co wiąże się z widocznymi różnicami koloru. Po drugie, najczęściej po upływie roku problem powraca. Samochód kupiłem 26.04.2019 w lokalnym salonie BMW z przebiegiem 87k. Mowa o f11 z końca 2013r. Jakiś czas temu odkryłem że ten problem dotyczy i mnie. Zastanawiam się teraz czy oddać samochód do aso i mieć łaciatą piątkę, czy olać to narazie, czy może zdecydować się na naprawę u jakiegoś kumatego lakiernika w Polsce. Ostatnia opcja oczywiście pozbawia moje przednie drzwi 12letniej gwarancji... Drzwi w f10/11 są aluminiowe więc przerdzewieć właściwie nie mają prawa. Mówimy tu raczej o korozji powierzchniowej. Nie jestem ekspertem w dziedzinie stopów metali i zastanawia mnie czy ów korozja posuwa się równie szybko co korozja blachy. Może zostawiając to tak jak jest, nie zmieni swojej formy przez następne kilka lat? W każdym bądź razie jestem trochę rozczarowany. Moim zdaniem w samochodzie klasy premium za prawie 100 000 koła nie powinno mieć to miejsca. Niestety dzisiejsze auta to tylko jednorazówki. Kilka przykładowych zdjęć:
  14. Możliwe. Twoja jest z tego samego roku więc pewnie coś w tym jest. Już w panikę wpadłem że pewnie go ruda konsumowała i reperaturki mam powstawiane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.