Skocz do zawartości

Sawek

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 M50B25

Osiągnięcia Sawek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Sawek

    E30 pas przedni wzmocnienie

    Cześć Czy cały pas przedni wzmocnienie (nr 1 na rysunku https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1131-EUR-08-1988-E30-BMW-320i&diagId=41_0130) pasuje od wąskiej do szerokiej p&p czy trzeba jakieś modyfikacje robić? Wiem, że haki w wąskiej są przyspawane do tego wzmocnienia, a w szerokiej hak jest wkręcany ale to raczej nie problem, bo haki można odciąć jeśli będą przeszkadzały.
  2. Cześć Wypaliły mi się styki w kostce 2 pinowej zasilającej pompę paliwa plus sama obudowa kostki. Ta czarna z dwoma kabelkami podająca prąd na pompę. Pompa paliwa w baku. Kostka na oko wygląda identycznie jak ta przy pływaku w drugiej komorze za kierowcą. W realoem niestety nie mogę znaleźć takiej wtyczki, w serwisie też sobie nie radzą. Czy ktoś może ma na zbyciu taką wtyczkę albo wie z czego można dopasować? A może ktoś ma z całym koszem dodatkowo taka wtyczkę do sprzedania (kosz z jedną rurką, bez powrotu).
  3. Sawek

    M50B25 Vanos różne wałki?

    Cześć W instrukcji ustawiania rozrządu dla M50B25 Vanos są dwie opcje dla Vanosa. Jedna do ustawienia rozrządu z Vanosem, który ma coś w rodzaju sprężyny talerzowej i druga gdzie Vanos tej sprężyny nie ma. Czy to oznacza, że były montowane dwa rodzaje wałków? Jeśli tak to czy różnica tkwi tylko w kółkach czy w samym wałku też? Ja mam wałek bez sprężyny i muszę go wymienić. Czy mogę zamontować taki ze sprężyną lub czy kółka są zamienne i mogę podmienić kółko z mojego na ten drugi czy kółka nie będą pasować zamiennie i wałki też nie i muszę mieć dedykowany bez sprężyny?
  4. Cześć Czy ktos wie czy pasują zamiennie z jakiegos innego silnika tłoki do M50B25 Vanos? Wiem, że z B28 pasują ale z wałem i korbami gdy się robi strokera, a ja potrzebuję tylko wymienić 2 tłoki bez robienia modów. Koszt nowego to "jedyne" 800 zeta, a z uzywkami do Vanosa ciężko. A może ktoś ma na sprzedaż tłoki? Pozdrawiam
  5. A to teraz wszystko jasne. Podmieniałem przepustnicę na taką z jedną wtyczką i działy się dziwne rzeczy. Na jednej wtyczce po odpaleniu obroty szły max w górę po czym spadały i silnik gasł, a na drugiej obroty jałowe były wysokie ale reakcji na gaz brak lub ledwo co. Mi spece od bmw cały czas mówili, że ta druga wtyczka jest do skrzyni automatycznej i z manuala przepustnice mają jedną. Nic dziwnego, że im nie wychodziło :) Ehh a później mechanicy się śmieją jak się im mówi, ze na forum się pytało i nie chcą słuchać. Dzięki :)
  6. a to drugie wejście przy przepustnicy idzie w takim razie do skrzyni automatycznej? Bo obie wtyczki są takie same i nie widać róznicy w działaniu silnika czy sie podłączy je zamiennie czy nie. Tak ma być?
  7. Cześć Czy komputery do silnika z automatem były inne czy takie same jak z manualną skrzynią biegów? Mam silnik, który oryginalnie jeździł z automatyczną skrzynią biegów i nie jestem pewnien czy mogę podpiąć komputer, który jeździł w manualu, głównie dlatego, że przepustnica w automacie ma dwie wtyczki, a w manualu jedną. Czy w wiązce są jakieś róznice i cały zestaw czyli silnik+wiązka+komputer muszą pochodzić z automata lub manuala czy nie ma to znaczenia? Pozdrawiam
  8. To w takim razie wychodzi na to, że mam wycięty EWS lub zrobione obejście, bo mam najzwyklejszy kluczyk od poprzedniego silnika, bez immo itd. jak w dużym fiacie ;) Dorabiałem kiedyś drugi kluczyk i na obu odpala bez problemu. W takim razie czy mogę podpiąć dowolny komp czy to z EWS czy bez i auto odpali byleby się tylko ten nr 0261200413 zgadzał? Czy trzeba jednak coś kodować lub jakieś dodatkowe numery musza być takie same? W linku napisane jest, że komp ma założona blokadę immobilizera, więc rozumiem, że trzeba najpierw to odblokować aby móc odpalić. Co do chipa to gdzie można taki kupić? U mnie jest problem taki, że gdy wkręcę silnik powyżej 6 tyś i zmienię bieg to na chwile sie przydławia. Gdy zmienię bieg przy 6 tyś to jest ok. Robiłem reset kompa ale pomogło na chwilę. Oddałem do elektronika, który coś tam pogrzebał, przesunął odcinkę i było długi czas ok ale nagle znowu powróciło. Pompa, regulator ciśnienia nowe, więc stawiam, że komp fiksuje. Pytanie tylko czy chip coś zmieni czy to problem w innym elemencie kompa.
  9. Dzięki z odpowiedź Hmmm. Na znanym portalu aukcyjnym są komputery o tym numerze ale z opisem E39. Mam dokładnie taki komputer: http://autokomputery.eu/?product=komputer-bmw-e39-525-e36-325-2-5-benzyna-1744698-0261200413 I tu tez jest napisane, że do E39. To oni wprowadzają w błąd i mogę śmiało taki komputer montować do siebie? Trzeba coś kodować czy jest to plug&play i będzie działało w moim samochodzie? Co do EWS to teraz mam zagwozdkę. Bo kupiłem silnik z cała wiązką i komputerem i sprzedający zapytał się czy chcę z EWS czy bez. Powiedziałem, ze bez to dał mi z tym komputerem, bo z czerwoną naklejką podobno jest z EWS. Tu z biała naklejką i podobno bez EWS: http://allegro.pl/bmw-e36-2-5-m50b25-vanos-komputer-0-261-200-413-i5980579072.html Jeśli jednak byłby to komp z EWS to czy mogę w takim razie szukać komputera o tych samych numerach ale z czerwona naklejką?
  10. Cześć Mam E34 z silnikiem M50B25 Vanos na komputerze Bosch 0261200413 1744698 000, biała naklejka bez EWS. Ponieważ komputer szwankuje potrzebuję kupić drugi. Znalazłem komputer o takich samych numerach ale pochodzi on z E39. W związku z tym mam pytanie czy bez problemu będzie on pasował, auto będzie jeździło tak jak powinno czy jednak z komputer E39 nie będzie współpracował? Może ktoś wie czy jakies inne numery komputerów pasują z innych modeli oprócz E36 i E34? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.