Skocz do zawartości

zuk123

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 335i 2006

Osiągnięcia zuk123

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Rozumiem, że chodzi o test wykonywany z "ukrytego menu", czy tak? Podpięcie pod komputer nie wykazuje żadnych błędów związanych z elektryką/elektroniką. Czy macie jakiś sposób na sprawdzenie temperatury oleju "poza systemem"? Pzdr. żuk
  2. Witam Wszystkich serdecznie. Pacjentka: Babcia E92 2006 N54 o przebiegu ~250000 km. Wersja z chłodnicą oleju silnikowego w okolicach prawego przedniego koła. Chłodnica oleju drożna, czysta. Pozostałe chłodnice podobnież. Olej Mobil 1 FS 0W40 Niemiecki (poprzednio New Life Niemiecki). Filtr oleju P9269 Bosch. Wymiana oleju co ~10000 km. Zawsze przed wymianą stosowana płukanka Liqui Moly. Przez dłuższy czas stosowana była też płukanka długodystansowa Archoil AR2300. WAŻNE: POMPA WODY WYMIENIONA NA NOWĄ VDO. Styl jazdy: bardzo spokojna, większość w Krakowie - w korkach cięzko się rozpędzić. Problem: Po osiągnięciu temperatury pracy temperatura płynu chłodzącego oscyluje w granicach ~105 - ~110 stopni Celsjusza. Olej prawidłowo, stopniowo się nagrzewa, po czym po osiągnięciu temperatury, ok. 110 stopni C. rozpoczyna sie taniec wskazówki temperatury oleju. Dobija do ok. 120 i nazad spada o parę stopni. Szkopuł w tym, że dzieje się to w "mgnieniu oka". Dobrzy Ludzie, macie jakiś pomysł, co może być przyczyną tego dziwnego (moim zdaniem) zachowania? Jakiś czas temu, temperatura oleju nie przekraczała u mnie 110 stopni C., a przynajmniej tak mi się wydaje. Wskazówka stała w miejscu. Zaznaczam, ze jeżdżę bardzo spokojnie. W zimie problem był taki sam. Jak jest prawidłowa temperatura pracy oleju w tym silniku/modelu? Szukałem i znajduję różne, czasami sprzeczne informacje. W odnośniku udostępniam filmik z postoju, na którym to wskazówka tańczy, niczym Rafał Maserak po kilku głębszych. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam żuk
  3. Dzień dobry! Samochód BMW E92 335i rok 2006, wersja europejska z chłodnicą oleju, Olej Mobil 1 FS 0W40 Niemiecki wymieniany ok. 5000 km temu, Płyn chłodniczy Prestone wymieniany również ok. 5000 temu. Wydaje mi się, że mam problem z temperaturą pracy silnika… ale mam nadzieję, że tylko tak mi się wydaje :-) Kraków, miasto zakorkowane, temperatura zewnętrzna 2,5 stopnia Celsiusza. W trakcie jazdy w średnich korkach, temperatura płynu chłodniczego utrzymuje się w granicach 105-110 stopni Celsjusza (odczyt z „ukrytego” menu), temperatura oleju wynosi ok.120 stopni Celsiusza. Przy szybszej jeździe (jak na warunki krakowskie), ok. 80 km/h temperatura płynu spada do ok. 90 stopni, a temperatura oleju spada do ok. 110 stopni. Do niedawna temperatura oleju, właściwie bezustannie wynosiła ok. 110 stopni, dopiero niedawno zauważyłem te „oscylacje”. Komputer nie raportuje żadnych błędów. O czym to może świadczyć? Zastanawiam się nad: • chłodnicą cieczy (być może trzeba ją przeczyścić z „paproków”), • również myślę o chłodnicy oleju (błoto), • być może szwankuje wentylator chłodnicy. Co Wy o tym myślicie? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam żuk
  4. @Filipfil: Oczywiście, wszystkie błędy usunięte. Akumulator zaprogramowany (chociaż został w pamięci prawidłowy). Przebieg ok. 222000 km.
  5. Dobry wieczór! Samochód: E92, 335i, 2006 rok W zeszłym tygodniu, w trakcie jazdy, wyświetliły mi się (chyba) wszystkie ikony ostrzegawcze. Odcięło mi wszystkie moduły. Jak się okazało, nawet elektryczną pompę wody! Laweta. Padł alternator, konkretnie regulator napięcia. Napięcie sięgało 18 V. Alternator został naprawiony na oryginalnych częściach. W dniu (oczywiście po odebraniu samochodu z warsztatu :-)) padł rozrusznik – skończyły się szczotki. Czy to przypadek? Naprawiony na oryginalnych częściach. W dniu wczorajszym, już otwierając samochód widziałem, że coś jest „nie tak”. Po otwarciu, nie zaświecił oświetlenia wewnętrznego ani podświetlania klamek. Po włożeniu „kluczyka” do stacyjki na desce rozdzielczej zapalała się tylko kontrolka airbag. Samochód nie reagował na start/stop. Radio działało, szyby działały, lusterka działały. Brak odgłosów pompy paliwa, całkowita cisza. Sprawdziłem napięcie w ukrytym menu i zobaczyłem, że jest ono na poziomie 11,5 V. Stwierdziłem, że padł przeładowywany przecież akumulator. Ponieważ było to wieczorem, zostawiłem złoma na parkingu o poszedłem spać :-) Dzisiaj rano, przyszedłem do samochodu i postanowiłem go otworzyć. Otworzył się, jak gdyby nigdy nic. Załączył podświetlenie środka. Włożyłem kluczyk do stacyjki i włączyłem zapłon. Kontrolki radośnie rozbłysły na desce. Próba zapalenia, niestety, nie powiodła się. Przygasanie kontrolek i dźwięk słabego rozrusznika. Sprawdziłem napięcie w menu i wynosiło ono 9,5 V. To dodatkowo przekonało mnie, że winny jest akumulator. Zaczęły wyświetlać się żółte ikony ostrzegawcze. Podjechał kolega, podpięliśmy kable i natychmiast chciałem zapalić. Znowu to samo. Napięcie po podpięciu jego pracującego samochodu wynosiło 12,8 V. Zaczekaliśmy chwilę i po paru próbach wreszcie zapalił. W te pędy pojechałem do „akumulatorowców”. Ujechałem może 5 km. Panowie zaczęli diagnozować akumulator. W/g nich jest on w świetnym (jak na dwulatka) stanie. Tak oporność wewnętrzna, napięcie jak i wydajność, sprawdzili również pobór prądu na postoju. Powiedzieli, że nie chcą mi wciskać (choć mają na półce) nowego akumulatora i problem musi tkwić w czym innym. Ciekawostką jest fakt, że zaraz po odpaleniu, napięcie oscyluje w granicach 15-15,1 V. Po lekkim przegazowaniu spada i stabilizuje się na 14,7-14,8V. Akumulator zwykły, żaden AGM – zgodnie z VIN’em. Troszkę większy bo 85Ah 800A (Varta F18). Auto teraz pali od kopa, ale jak długo? Czy takie zachowanie przy ładowaniu jest normalne, najpierw 15-15,1 V, a później 14,7-14,8? Co może być przyczyną problemów z rozruchem opisanych powyżej? Mnie przychodzi do głowy tylko jakiś „niekontakt”, brak masy, etc. Może jakaś niedoróbka przy naprawie rozrusznika albo alternatora? Z góry WIELKIE DZIĘKI za pomoc. Pozdrawiam.
  6. Cześć Wszystkim! Mam pytanie: gdzie w Krakowie lub okolicach profesjonalnie wyczyścić/zregenerować wtryskiwacze do N54? Wiem, że można to zrobić u Gładyska, ale cena 140/szt trochę odstrasza :shock:. Byłem u Wszołka, ale on ich nie wyczyści. Pozdrawiam żuk
  7. @guzior2: Mogę po prostu kupić większy akumulator w prawie takiej samej cenie. 10 zł nie czyni większej różnicy. @guzior2 & @din76: Dzięki serdeczne za rzeczową poradę! Pozdrawiam żuk
  8. Witam serdecznie, pewnie już było, ale pozwolę sobie zapytać, gdyż nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, pewnie źle szukałem :mad2: Jakie wartości mam przypisać w IBS montując akumulator np. 77Ah albo 85Ah? Do wyboru mam 70Ah, 80Ah, 90Ah, korzystam z Carly for BMW. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam żuk
  9. Samochód: e92, Europa, 335i, automat, rocznik 2006 Witam, zaczęła mi ciec chłodnica. Co oczywiste, postanowiłem ją wymienić. Chciałem kupić oryginał firmy Behr, niestety nie był dostępny, wybór zatem padł na firmę Nissens, która też jest ponoć niczego sobie. Chłodnica przyjechała, wszystko OK. Kilka dni później pojechałem na umówioną wizytę u mechanika i okazało się, że niestety ale... nie pasuje. Brakuje w niej jednej dodatkowej dziurki, którą to zaznaczyłem strzałką na zdjęciu. Poza tym wszystko jest OK. Dochodzenie, które przeprowadziliśmy na szybko wskazuje na to, że chłodnica z taką "dodatkową" dziurką prawdopodobnie ma zastosowanie w samochodach z automatem i ew. dwusprzęgłówką. W manualach tej dziurki (chyba?) nie ma. Skontaktowałem się z przedstawicielem/handlarzem Behr'a. Stwierdził on, że chłodnica została wycofana z "aftermarketu". Co za tym idzie, można nabyć ją tylko w serwisie, po okazyjnej cenie, oczywiście jest to chłodnica Behr'a :D Jeszcze do niedawna była dostępna poz serwisami. Moje pytanie brzmi: do czego jest ta dziurka? Nie jest to żaden dodatkowy kanał, po prostu dodatkowy króciec wchodzi do bocznego (od strony pasażera) zbiornika chłodnicy. Czy ktoś się orientuje skąd idzie ten wężyk, który jest do niego podpięty? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, pozdrawiam. żuk http://s30.postimg.org/5m5fb1zm5/ch_odnica_bmw_strzalka.jpg
  10. Witam, czy można zmienić - w miarę bezproblemowo - skrzynię automatyczną w E92 z 2006 na nowszy model, który łyknie program Alpiny i bez uszczerbku przeniesie większy moment obrotowy? Czy wiąże się to z dużą "rzeźbą"? Z góry dziękuję za odpowiedź żuk
  11. Witam ponownie, proszę o sprawdzenie: Aukcja: http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=264475827&cd=635695479280000000&asrc=st VIN: WBAWB73548P042711 Z góry serdecznie dziękuję żuk
  12. Cześć, proszę o info jak bardzo, bo że na pewno to pewne :D VIN: WBAWB73548P043244 Aukcja: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw3-coupe-srebrny-stan-idealny-ID6y7qh5.html#f9584ae15d Pozdrawiam ż.
  13. Taa napewno dostarcza sporej dawki adrenaliny :) Zwalszcza z obrazem powyzszej fotki przed oczami kiedy wchodzi w zakret przy 180km/h LOL! Myślę, że frajda może być zwielokrotniona! Adrenalina wydziela się przy przyspieszaniu, hamowaniu... w ogóle się cały czas wydziela! :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.