Skocz do zawartości

DawidKo

Zarejestrowani
  • Postów

    181
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 Coupe 1.8 IS/2.8 1993
  • Lokalizacja
    Bychawa/Lublin

Osiągnięcia DawidKo

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Witam, mam problem z moją E30 silnik jest po swapie z M40 na M20B20 i sprawa wygląda tak: zalałem układ nowym płynem ATF IID (taki zawsze lałem do wspomagania, przy M40 też go miałem i było ok, w E36 tak samo) odpowietrzyłem jak należy i co? Jak odpalę silnik to bez kręcenia kierownicą pompy wcale nie słychać ale wystarczy zakręcić kierownicą i pompa staje się głośniejsza że zagłusza cały samochód i to jest męczące. Pomyślałem że pompa może być jakaś zużyta i porównałem ją do tej z M40 (do samego końca ta pompa była na 1000% sprawna bo miałem ją w silniku) przełożyłem, zalałem płynem, odpowietrzyłem.. Odpalam silnik.. Pompa wydaje te same dźwięki co ta z M20. Ręce mi opadają bo nie wiem co to może być
  2. DawidKo

    [316i] swap na M20B20

    Witam mam E30 i kupiłem do niej M20 Silnik jest z coupe a ja mam sedana. Poduszki silnika i łapy są od M20 w komplecie ale nie wiem jak je zamontować, czy tymi kołkami ustalającymi do środka czy na zewnątrz, teraz mam silnik ustawiony za bardzo w stronę kierowcy :/ Druga sprawa to wał napędowy, idzie go gdzieś dostać? Bo od 316i jest za długi o 2-3 cm Skrzynię zostawiłem z M40 jest tylko przechylona bardziej w lewo a tak to wszystko pasuje.
  3. DawidKo

    [316i] swap na M30B35

    Nie mam ani migomatu ani żadnego sąsiada a nigdy nie spawałem więc umiejętności nie mam
  4. DawidKo

    [316i] swap na M30B35

    Witam. Prosiłbym o dokładny opis co trzeba z wiązką przerobić (wiem że licznik od R6 trzeba albo samą kość jak jest) ale chodzi mi też o łapy silnika, czy za odpowiednią dopłatą mógłby ktoś wyspawać takie?
  5. Witam. Mam E30 1989 rok silnik M40B16 Problem jest taki - mimo że układ wygląda na odpowietrzony (z przelewu płyn leci stałym strumieniem) termostat się otwiera przy tych znamionowch 92 st (sprawdzałem go) temperatura zatrzymuje się między drugą a środkową kreską i ani drgnie dalej. Problem jest też z nawiewem - węże od nagrzewnicy (dolny i górny) są ciepłe a mimo to nie dmucha nigdzie na ciepło. Problem mam też z zamkiem - centralny został odłączony całkowicie z przednich lewych drzwi i wiązka z mikrowłącznikiem leży na dole drzwi. Ma ktoś zdjęcia jak to powinno być podłączone. Gorszy problem jest że drzwi się zamykają tylko guzikiem. Kluczykiem mogę przekręcić w prawo ale zamek się nie zamknie. Da się tylko otworzyć. Z tego co się przyjrzałem to problem nie jest w mechaniźmie zamka tylko w tym zamku co się wkłada kluczyk. Tam jest taka dziwna mała sprężynka i nie wiem w jaki sposób ma to zamykać drzwi.
  6. M52B28 będzie odpalać bez czujnika położenia wału, wiem bo miałem odpięty przez około tydzień, ale kręci wtedy długo i silnik jest mułowaty.
  7. Między silnikami M50b20 a M50B25 widać różnicę jak się przyjrzymy na kolektor dolotowy że jest większy, tak samo średnica przepustnicy i gumy dolotu powietrza. Tylko silniki M52 mają te same kolektory ale średnica przepustnicy jest w 2.0 mniejsza niż w 323i (2.5) i 2.8 (m52b25 i b28 ma tą samą średnicę dolotu i przepływomierz ten sam) Poza tym przy lewej łapie silnika (od strony kierowcy) jest oznaczenie na bloku Hamulce wystarczą z 1.8 IS - są takie same jak w 320i, 325i Jedynie późniejsze 323i i 328i ma z tyłu wentylowaną tarczę i średnicę o 4 mm MNIEJSZĄ. Osobiście polecam M52B28 Najpierw zrobiłem swap z M42B18 na M50B25 bez vanosa. Ale mimo że zdrowy silnik to i tak porażka w samochodzie jako daily. Muł do 3,5 tys obrotów. Co prawda bezawaryjny, ale drogi jest do niego osprzęt np przepływomierze z którymi miałem problem. Wszystko dlatego że silnik był produkowany bardzo krótko. Poleciłbym M50B25TU. Jeździłem nim w E34 kolegi i czuć że się odpycha od dołu. Natomiast M52B28 jest motorem na aluminiowym bloku. Ja często kręcę pod czerwone pole ale z głową i nigdy mnie nie zawiódł. Ciągnie od samego dołu mimo długiego przełożenia. Plusem jego jest spalanie. Osobiście odczułem że pali sporo mniej niż M50. Podstawa to nie kręcić do odciny na zimnym a się odwdzięczy. W M54 raczej się nie pchaj ze względu że sporo wyniesie taki swap, silnik którego nigdy nie było w E36 Za dwulitrówkami nie oglądaj się wcale bo to bezsens. Stosunkowo tanio można kupić M52B25TU albo M52B28TU - podwójne zmienne fazy co mogłoby ciekawie jechać w E36
  8. Obawiam się że długość miarki olejowej może być nie halo. W dzień jak znajdę org miarkę z M50 to dam znać jaką ma długość od końca do kołnierza
  9. DawidKo

    [328i] zestaw sprzęgła

    Numer wybity jest ale nie wiem czym się różni wizualnie i żaden sprzedawca nie zrobił zdjęcia numeru. Chyba poskładam to na dwumasie od M50 bo jest problem z takimi prostymi rzeczami...
  10. DawidKo

    gdzie jest filtr kabinowy?

    E36 Coupe z 1993 roku bez klimy nie posiada takiego filtra
  11. DawidKo

    [328i] zestaw sprzęgła

    Mam problem z kupnem używanej dwumasy od e36 328i 240 mm Jak odróżnić czy sprzedawana dwumasa na aukcjach nie jest z M52TU? Bo z tego co sprawdzam w ETK są różne nr OEM obu kół zamachowych
  12. DawidKo

    [328i] zestaw sprzęgła

    Tarcza się nie nadaje do użytku na 100%, wszedłem w książkę, w sam naprawiam a tam napisane że jak tarcza ma grubość poniżej 7,5 mm to się nadaje do wymiany Docisk też nie może mieć śladów przegrzania i próg nie może przekraczać 0,3 mm dziękuję Tylko pytanie czy zostawić dwumasę 228 mm czy kupić używaną 240 mm i nowy zestaw do tego
  13. Jeśli patrząc od przodu to wszystko masz podłączone dobrze bo ostatnio to przerabiałem (też mam swapa 328i i nie mam klimy) Podłączone dobrze ale 2 szczegóły w tym co napisałeś - zasilanie nagrzewnicy to jest prawy króciec nagrzewnicy - tam co idzie wąż z elektrozaworu. Lewy króciec idzie nie do bloku silnika tylko do głowicy i to jest powrót z nagrzewnicy ;)
  14. DawidKo

    [328i] zestaw sprzęgła

    Po przejrzeniu na oczy jeszcze przyjrzałem się temu dokładniej i spróbuję na wymienić samą tarczę. Jaka grubość powinna mieć nowa tarcza sprzęgłowa Moja ma jakieś 7 mm i po przykręceniu całości, te 3 kołki od docisku opierają się na kole dwumasowym a patrząc logicznie to tarcza powinna być grubsza i nie powinny wtedy opierać się, dzięki czemu przy puszczaniu sprzęgła wcześniej zacznie "brać" tarczę sprzęgłową i pedał nisko będzie łapał? Próg na kole zamachowym i na docisku to jakieś 0,2 - 0,3 mm przez co "tracę" te jakieś 0,5 - 0,6 mm grubości tarczy nawet jeśli wymieniłbym na nową i sprzęgło nie będzie łapać aż tak nisko?
  15. DawidKo

    [328i] zestaw sprzęgła

    Podpowie ktoś o co chodzi z cofaniem docisku w dwumasie przy zakładaniu używanego docisku?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.