Skocz do zawartości

jbetka

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e36 coupe z 1998r 318is

Osiągnięcia jbetka

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Spróbuję zlać płyn, który jest w silniku. Może ten kawałek plastiku wyleci razem z płynem...
  2. Witam fanów marki, Ostatnio wymieniając termostat w e36 318is m44 pękły mi te bolce, które trzymają termostat. Jeden z nich wyciągnąłem ale niestety 1 z nich wpadł mi do środka. Jest w kształcie kwadratu 0.5x0,5cm. Tam od razu po lewej od strony kierowcy na dole jest otwór zadaje się idący do płaszcza wodnego. W jaki sposób mógłbym go wyciągnąć bo już mi brak pomysłów a nie wiem czy gdzieś się nie zakleszczy w małej szczelinie i nie zrobi wysokiego ciśnienia co mogłoby skutkować poważną usterką silnika... Dzięki za porady
  3. nr vin: WBABE71070ES44293
  4. Dobrze spisałem. Niedawno byłem w betce i dokładnie sprawdzałem nr jest taki sam czyli: 34511164896 . Te pompy używane są sprzedawane od 200zł wzwyż na allegro ale czy ona będzie dobrze chodzić po podłączeniu? Niby powinna być inna..
  5. Witam wszystkich fanów marki, Od czasu zakupu bmw 318is m44 pali mi się ciągle kontrolka abs i asc. Pojechałem do 1 mechanika na kompa i wywalił błąd sterownika. Przy okazji innej naprawy drugi mechanik gdy usuwał błędy zwrócił mi uwagę, że uszkodzony jest sterownik abs. Spisałem nr pompy którą posiadam nr: 34511164896 i sprawdziłem w realoem ale ta pompa była od e46 a nie od e36 :shock: . Po podaniu wszystkich dokładnych danych pokazuje mi, że powinna być pompa o nr: 34516756287 . Teraz mam do Was pytanie jaka pompa powinna być? Bo nie mam ani abs ani asc a sprawdzałem te pompę która według realoem powinna być i jej nie można tak łatwo dostać. Czy numery pomp różniące się jedną cyfrą na samym końcu to są inne pompy i nie będą pasować? Dzięki z góry za odpowiedź Tak ciężko napisać w tytule o co chodzi z ABSem?
  6. Bardziej interesowało by mnie rozwiązanie podpięcie świateł mijania pod stacyjkę...
  7. Witam!!! Ostatnio pomyślałem, że fajnie by było mieć światła mijania, które by zapalały się po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycji "zapłon". -Chodzi mi głównie, żeby światła mijania wyłączały się gdy wyłączę zapłon w stacyjce.. -Gdy mam zapłon włączony bym mógł wyłączyć światła mijania normalnie po przekręceniu w pozycję 0... -Światła postojowe normalnie bez podłączenia do stacyjki mają się zapalać... W jaki sposób bym mógł to zrobić????? Może ktoś ma jakiś opis??? Z góry dzięki za pomoc ;)
  8. Temat można zamknąć- udało się zmienić OBC razem z manetką Dzięki za rady :8)
  9. Znalazłem taką instrukcję: czy te kolory kabli są takie same nie zależnie od nadwozia i rocznika? =========================================================================================================================================================================== Instrukcja - Zamiana OBC z 7 na 18 BMW E36 OBC-BMW-E36 Poniższa instrukcja zawiera wszelkie niezbędne informacje jakie będą nam potrzebne przy montażu/zamianie fabrycznie zamontowanego OBC 7 przyciskowego na wersję full czyli OBC 18 przyciskowy. Warunkiem poprawnej instalacji pełnego OBC 18 jest posiadanie wcześniej zamontowanego najlepiej fabrycznie komputera OBC 7. Zanim przystąpisz do jakiejkolwiek czynności związanej z montażem nowego OBC 18 koniecznie odłącz klemę minus od akumulatora samochodu. Po odłączeniu akumulatora możemy przystąpić do działania. Demontaż Komputera OBC 7 Zaraz pod komputerem w małym schowku znajduje się na środku otwór za pomocą które wypchamy przy użyciu małej siły palców nasz stary komputer na zewnątrz. Spokojnie, delikatnie i po woli wyciągaj komputer ze środkowej konsoli tak aby nic nie połamać. Jeżeli udało wyciągnąć ci się komputer to w jego tylnej części zauważysz czarną kostkę z kablami. Odepnij ją wciskając zabezpieczenie na kostce a następnie przesuń dźwignię kostki do góry dzięki czemu kość sama się wysunie w tyku. Demontaż Licznika Do demontażu liczników nie ma potrzeby odkręcania kierownicy. Aby zdemontować licznik należy posłużyć się śrubokrętem z końcówką torx (gwiazdka) i odkręcić dwie śruby znajdujące się w górnej części licznika. Mając już odkręcone śruby popchnij dolną część licznika do środka dzięki czemu jego górna część powinna lekko odskoczyć. Zyskaliśmy w ten sposób łatwą do chwycenia część za pomocą której wyciągamy licznik z wnęki kokpitu. Z tyłu licznika znajdują się trzy wtyczki które posiadają ten sam typ zabezpieczenia co wtyczka od wcześniej odłączonego OBC. Odpinamy wszystkie trzy wtyczki i wyciągamy licznik kierując go w prawą stronę auta. Jeżeli mamy regulowaną kierownice to należy umieścić ją na najniższym stopniu regulacji. Podczas wyciągania licznika prawą stroną można również chwycić kierownicę i ciągnąć ją do siebie dzięki czemu zyskamy trochę więcej miejsca na wyciągnięcie zegarów samochodowych. Opis wtyczek X1070 - oryginalna wtyczka z komputera OBC 7 X1071 - nowa biała wtyczka do komputera OBC 18 X17 - duża niebieska wtyczka liczników X16 - duża biała wtyczka liczników X32 - duża białą wtyczka od przełącznika kierunkowskazów, któa znajduje się pod obudową nad nogami kierowcy za kierownicą. Potrzebne części do montażu OBC 18 Nr 9 - uniwersalna obudowa gniazda (Numer części 61 13 8 364 666) - 1 sztuka - link Nr 1 - wtyk z przewodem pakowane po 10 sztuk (Numer części 61 13 0 005 197) - link Kabel elektryczny 0,75MM² około 1 metr. Zawsze przyda się na później:) Szybkozłączka samochodowa - 10 sztuk OBC 18 - pełny komputer pokładowy - 1 sztuka No to do dzieła! Nową wtyczkę komputera X1071 przygotowujemy tak aby piny 9, 7, 6 i 5 (pin 4 tylko wtedy jeżeli posiadamy przełącznik BC) były zarobione i posiadały kabel o długości ok. 50cm (zobacz rysunek poniżej). Drugi koniec kabla zostawiamy nie zarobiony. Mając już zdemontowany licznik i komputer OBC 7 należy zdjąć obudowy z wtyczek. Są one zabezpieczone z boku kostki. Należy zabezpieczenie podważyć najlepiej jakimś cienkim precyzyjnym wkrętakiem i wysunąć kość z obudowy wypychając ją przez otwór w tylnej części obudowy. Dodatkowo dla kabli kości licznika X16 i X17 ściągamy czarną ochronną taśmę tak żeby od kości było 12 cm odsłoniętych kabli (trochę się po tym kleją palce). Robimy to dlatego ponieważ podczas łączenia kabli szybkozłączką staramy się podłączyć nowe kable możliwie jak najniżej od kości tak żeby podczas zakładania obudowy na kość szybkozłączki nie blokowały wejścia. Kable nowej kości podłączamy do istniejącej instalacji za pomocą szybkozłączek. W ten sposób pomijamy zbędny i monotonny proces lutowania lub skręcania kabli. Nowe kable daje się bez problemu przeciągnąć z otworu komputera do wnęki licznika za obudową kokpitu. Aby sprawdzić czy kable zostały poprawnie podłączone/zmostkowane tzn. poprawnie przewodzą prąd możesz posłużyć się w tym celu uniwersalnym miernikiem. Miernik należy ustawić na opcję "akustyczny tester ciągłości", która sprawdzi połączenia końców kabla, sygnalizując poprawny przepływ dźwiękiem miernika. Pin numer 9 nowej kostki komputera X1071: Kabel od tego pinu prowadzimy do kabla z pinem numer 10 w niebieskiej wtyczce od licznika. Uwag pin ten bardzo ciężko wchodzi do niebieskiej kostki. Należy jednak z małą siłą wcisnąć go "na siłę". Do pinu numer 8 nowej kostki komputera X1071 podłączamy żółto/czerwony kabel umieszczony w pinie 18 starej oryginalnej czarnej kostki X1070. Musimy oczywiście wcześniej wypiąć pin z obudowy kostki. Najlepiej posłużyć się w tym celu cienkim precyzyjnym wkrętakiem. Pin numer 7 nowej kostki komputera X1071 podłączamy do żółto/białego kabla z numerem pinu 11 białej kostki licznika X16. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki. Pin numer 6 nowej kostkii X1071 podłączamy pod czarno/biały kabel z numerem pinu 21 białej kostki licznika X16. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki. Pin numer 5 nowej kostki komputera X1071 podłączamy do różowo/białego kabla z numerem pinu 12 białej kostki licznika X16. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki. Pin numer 4 nowej kostki komputera X1071 podłączamy pod pin numer 10 (kabel żółto/czerwony) białej kostki przełącznika kierunkowskazów X32. Tutaj mostkujemy kable przy pomocy szybkozłączki. To połączenie stosujemy wyłącznie jeżeli nasze auto wyposażone jest w przełącznik obsługujący BC (litery BC będą wtedy widnieć na frontowej części przełącznika). Jeżeli nie posiadamy przełącznika BC to możemy ten krok pominąć i ewentualnie powrócić do niego jeżeli taki przełącznik zakupimy. Pin numer 13 nowej kostki komputera X1071. Tutaj podłączamy brązowy kabel z numerem pinu 17 z oryginalnej kostki komputera X1070. Pin numer 9 oryginalnej kostki komputera X1070 podłączamy do kabla zielono/różowego z numerem pinu 23 białej kostki licznika X16. Pin numer 9 zostaję w oryginalnej kostce komputera. Należy zmostkować połączenie z pinem 23 kostki X16. Uwaga Pin z numerem 13 oryginalnej kostki komputera X1070 powinien być założony i podłączony do pinu numer 2 niebieskiej kostki licznika X17. Jest to kabel odpowiedzialny za sygnał licznika. W niektórych model ten kabel jest nie założony i należy go samemu zainstalować. Zakładamy wszystko z powrotem po podłączeniu wszystkich wyżej wymienionych kabli i podłączamy akumulator. Cieszymy się w pełni nowym full OBC 18.
  10. Witam forumowiczów, Nie znalazłem podobnego tematu na forum a jestem tym zainteresowany... Nabyłem ostatnio komputer pokładowy na 18 przycisków a u siebie mam ich 7 i niestety jest tam druga kostka biała, której u siebie nie mam. Prosiłbym Was o opis co mam jeszcze skompletować i jak połączyć by wszystko działało. Z góry mówię, że nie chcę mieć sterowania z manetki kierunkowskazów bo słyszałem, że chłopaki robili takie rzeczy i wymontowywali zegary... Z góry dzięki za pomoc i rady
  11. jbetka

    318is Brak światła stop e36

    Temat można uznać jako zamknięty. Przewody były pomieszanie i dlatego do lewej lampy nie dochodził prąd imię było stopu
  12. jbetka

    318is Brak światła stop e36

    Dzięki za schemat, spróbuję jeszcze porozglądać się po instalacji, może jakiś przewód jest przetarty. Jeżeli to nie wyjdzie to znacie jakiegoś dobrego elektryka w trójmieście? Wiem, że jest jeden dobry mechanik zajmujący się tylko BMW w Gdańsku Oliwie ale nie wiem czy jest tam jeszcze elektryk.
  13. jbetka

    318is Brak światła stop e36

    To halogen a stop? Bo patrzyłem na kostce a tam prądu nie ma. Bezpicznik nr 46 jest ok. , złączyłem na krótko dwa piny, które są przy pedale stopu myśląc, że może to ta przyczyna jednak po zmostkowaniu jest po staremu- lewy stop dalej nie świeci. Może inne pomysły jak ten problem rozwiązać??
  14. Najpierw Zrób tak: -weź strzykawkę, napełnij se ją płynem i wstrzyknij ten płyn do odkręconego odpowietrznika wysprzęglika, potem normalnie zakręcasz odpowietrznik, pobierasz jeszcze płynu i tak samo Robisz jak poprzednio. Bo tak to Możesz się zamęczyć z odpowietrzaniem sprzęgła, -Musisz tyle tam płynu wstrzyknąć do wysprzęglika aż zacznie Ci wywalać go. -potem przy zakręceniu odpowietrznika pedał sprzęgła możesz już używać bo wysprzęglik sam zaciągnie ze zbiorniczka płyn i będzie ok.
  15. Wiem, że chłopaki też tam podklejają to ale słyszałem, że są sposoby by zdemontować ten materiał nie ściągając podsufitki. A kleić bym tego nie chciał tylko zrobić to porządnie..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.