Skocz do zawartości

damwie

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330i 2009 r.
  • Lokalizacja
    Wlkp.
  • Zawód
    admin

Osiągnięcia damwie

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Możesz podesłać jakiś link ? Gdzie można kupić pompkę za 150 zł ?
  2. Przepraszam, że tak późno, ale.... urlop (niestety już po...) Jak masz wydać 3 tys. w serwisie to kup na testy używkę z gwarancja rozruchową. Ja tak zrobiłem - koszt 150 zł + 1h gimnastyki pod samochodem (nie mam kanału) i sobie sam ją wymieniłem. Co do błędów NOX to sterownik wprost wskazuje na NOX, a to co w serwisie gadają i robią pozostawia wiele do życzenia.
  3. Przeciez masz jak byk napisane, ze to misfire na 4 i 5 cylindrze. Moga byc swiece, cewki, wtryski lub sterownik bo one tez siadaja, ale da sie naprawic. Ja wymienilem noxa na uzywke i smiga wyraznych objawów nie bylo. Jak jest Nox strzelony to inpa wyraznie mowi, ze to nox.
  4. Max tzn. u mnie wychodzi leciuteńko poza 20. U mnie teraz jest też lekko przed 20 (19.7) i nie idzie więcej - pytanie do znawców: Jakie wartości kg/h powinna dawać przepływka wg. INPY ?
  5. Robiłem to tak jak na filmiku i poszło za pierwszym razem - brake fluid ustawiony na kolejne 2 lata.
  6. Hyhy ja też kocham niemiecki. :) Ja skasowałem z zegarów bez problemu. Jak to robiłeś?
  7. A jest taka opcja, że adaptacja może być potrzebna po odpięciu przepływki ? Idzie to zrobić INPĄ ?
  8. Jeśli to jest cykliczne i dzieje się codziennie rano to zdejmij plastiki postaw szklankę z wodą np. na chłodniczce oleju i odpal silnik. Patrząc na drgania silnika odpinaj po kolei wszystkie cewki patrząc czy po odpięciu danej cewki silnik bardziej wibruje (woda w szklance pomaga to zaobserwować) . Jak trafisz na taką, która nie daje reakcji to MAMY CIĘ ! Warunek jest taki, że ta nierówna praca musi trwać przynajmniej ok. minuty, żeby zdążyć przetestować wszystkie cewki. :) Ponowię jeszcze moje pytanie: Jakie wartości kg/h powinna dawać przepływka w N53 (wskazania z INPY) ? Ja mam na wolnych obrotach ok 28-35 kg/h przy ostrym przegazowaniu 450-620 kg/h (chwilowe) - nie wiem czy to prawidłowe wartości.
  9. OK. rozumiem. No to jeśli cewki/świece są ok to tylko wtryski ci zostają. Napisz czy po czyszczeniu maszyną Liqui Moly jest jakaś poprawa. Miałem w planie podjechać też na to czyszczenie, ale zastanawiam się czy nie lepiej wyjąc wtryski i wysłać do firmy, która czyście je i testuje (koszt 50-60 zł sztuka, czas 1 dzień roboczy), więc powinno po tej operacji wyjść czy któryś jest do wymiany. Na amerykańskich forach znalazłem kilka filmików i wydaje się, że operacja wyjęcia tych wtrysków jest w miarę prosta, tak samo jak ich kodowanie. Wracając do głównego wątku dopiszę, że po tej zabawie z odpięciem przepływki ekonomizer nie dobija mi do 20. Ot ciekawostka - jak mu nie wcisnę zawsze mam teraz max tak 19,8 l z przepływką i tak samo po jej odłączeniu.
  10. Wczoraj miałem trochę czasu i potestowałem różne opcje. Przy chwili wrzucę kilka filmików, ale na szybko jesli możesz sprawdź czy po zupełnym odłączeniu przepływki masz nadal falowanie obrotó przy dodawaniu delikatnym gazu. Wyobraź sobie, że u mnie bez przepływki auto jeździ lepiej niż z przepływką i nie ma falowania ! Nie jest to oczywiście 100%, że to wina przepływki, ale jest to jakiś punkt zaczepienia - SPRAWDŹ. Jakie wartości kg/h powinna dawać przepływka ?
  11. No szkoda, że warsztat dał .... :) Sprawdzałeś korekty wtrysków w INPIe ? Czy obrazek jaki załączyłem powyżej to ta zakładka ? Jestem ciekaw czy będzie widoczna różnica, bo jak robiłem takie czyszczenie w dieslu zalewając tym środkiem nowy filtr paliwa i uruchamiając na tym środku silnik (ok. 20-30 minut) to różnica w korektach była ogromna. Zatankowałem na kiepskiej stacji i na wolnych obrotach trzęsło całą budą, a korekty miałem na dwóch wtryskach -4 -6, po 20-30 minutach na środku Liqui Moly korekty w normie 0,2 -0,2 i buda przestałą się trząść. :)
  12. Jak masz 2 szt. przepływki, to dla testów zrób jej stary "myk" serwisowy na jej odświeżenie i delikatnie wywierć w niej otwór fi 4-5mm po przeciwnej stronie wlotu, co spowoduje większy przepływ powietrza i w rezultacie "lepszą" pracę przepływki. Nie zaszkodzi spróbować, bo nie wiadomo co kupiłeś - spokojnie zrobisz to samodzielnie i nic się nie bój robiłem tak kiedyś i auto lepiej z dołu zaczęło śmigać po tej operacji i ekonomizer idzie na maksa (test na 4 biegu od 50-60 km/h pedał w podłogę). Co do listy usterek to jest długa, ale szczerze mówiąc już mnie to tak mocno nie przeraża, bo w innych markach jest to samo. Co do diesla, to chyba nie tylko klapki jest tego dużo więcej i jeszcze turbina do tego - fakt, że motor bardzo udany, ale ja już mam dosyć smrodu diesla i klekotu (choć 3.0d brzmi dość ładnie) i dlatego chciałem benzynę. Niestety te nowsze konstrukcje też już dostały pseudo-ekologię i cały SYF z tym związany. Pozbyłem się DPF'a no to mam NOXa, cóż za los. :)
  13. To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie ! Temat silnika N53 przestudiowałem z uporem maniaka i jestem nieco zawiedziony tym silnikiem. Oczywiście z racji zainteresowań i nieco pokrewnego zawodu pierwsze co zrobiłem to zgłębiania INPY i NCS-a. :) Ale do rzeczy - u mnie wskazówka idzie do końca ponad 20 (jeśli wam ta wskazówka nie dobija to może być przepływka) i ogólnie auto jeździ, jednak rano po odpaleniu czuję benzynę i niestety mam okopcone końcówki wydechowe. Czy ktoś miał podobne objawy ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.