Jak masz 2 szt. przepływki, to dla testów zrób jej stary "myk" serwisowy na jej odświeżenie i delikatnie wywierć w niej otwór fi 4-5mm po przeciwnej stronie wlotu, co spowoduje większy przepływ powietrza i w rezultacie "lepszą" pracę przepływki. Nie zaszkodzi spróbować, bo nie wiadomo co kupiłeś - spokojnie zrobisz to samodzielnie i nic się nie bój robiłem tak kiedyś i auto lepiej z dołu zaczęło śmigać po tej operacji i ekonomizer idzie na maksa (test na 4 biegu od 50-60 km/h pedał w podłogę). Co do listy usterek to jest długa, ale szczerze mówiąc już mnie to tak mocno nie przeraża, bo w innych markach jest to samo. Co do diesla, to chyba nie tylko klapki jest tego dużo więcej i jeszcze turbina do tego - fakt, że motor bardzo udany, ale ja już mam dosyć smrodu diesla i klekotu (choć 3.0d brzmi dość ładnie) i dlatego chciałem benzynę. Niestety te nowsze konstrukcje też już dostały pseudo-ekologię i cały SYF z tym związany. Pozbyłem się DPF'a no to mam NOXa, cóż za los. :)