Skocz do zawartości

speacetronic

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O speacetronic

  • Urodziny 10.04.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 2005 r. 530D Touring, E65 2006 730d LCI, F11 LCI 520D B47 2014.
  • Lokalizacja
    Żarki Letnisko
  • Zawód
    Elektronik programista.

Osiągnięcia speacetronic

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie ma, nawet w katalogu części jest wykreślony.
  2. Witam, pacjent BMW F11 z silnikiem B47 jest w sterowniku silnika błąd 2C5F00 jest to błąd czujnika podciśnienia hamowania, zagadka polega na tym że takowy nie występuje w tym aucie. Wg VIN w katalogu części nie ma czegoś takiego. Ktoś przerabiał temat.
  3. Kolego bujałem się z tym od momentu gdy wymieniałem konwerter, okazuje się że nie łączy wtyczka w skrzyni ta okrągła. Poczyścić styki, piny i zamontować da się to zrobić bez opuszczania skrzyni. Trochę gimnatsyki palcami. I po problemie.
  4. Potwierdzam czujnik zamknięcia maski. I auto P nie działa. Poprawiłem styk i gra muzyka. BMW E65 2005 rok. 730D.
  5. Warto sobie odczytać co ma ustawione. Aktualizacji softu teoretycznie nie zmienia ustawień, ale np w MMI po aktualizacji znikło mi menu Seriws oraz Check. W NCS musiałem ustawić Service na Active.
  6. VIN wpisuje by był spójny z pojazdem, ponadto telefon bluetooth widzi końcówkę winu, czyli moją. Mam dwa BMW e61, i e65 oba z 3.0d .i w e61 wywaliłem wadliwy MULD i też zainstalowałem TCU, do dziś działa, i ma mój numer VIN. Telefon pamięta wszystkie urządzenia z którymi jest sparowany. Bez VIn w e65 działa, za to w e61 już nie. Dlatego dla spokojności wolę przypisać będzie spokój. W TCU trzeba zakodować to co na początku pisałem, BACKUP_LOUDSPEAKER nicht_aktiv BACKUP_ANTENNA nicht_aktiv Błąd SOS zniknie. Funkcja BORDNETZ e65_bordnetz W moim TCU tego nie ma, nie mam błędów żadnych w aucie, Tylko dwa czerwone pola od CDC ponieważ odłączyłem zmieniarkę i kupiłem to: http://www.audiostrada.pl/index.php/adaptery-usb-sd-aux/bmw/modu%C5%82-usb-bmw-detail Ma teraz pendrive w schowku i tam mam muzykę. Oraz mam uwaloną nawigację. ktoś aktualizował program i się wysypała, ale tym zajmę się w swoim czasie, nie wrzeszczy a mapy i tak nie są aktualne, więc szkoda zachodu.
  7. Zarówno TCU jak i MMI po 40 minut. Także zasilacz auta, oraz zasilanie laptopa bo bateria może paść
  8. Witam, ja zrobiłem i wszystko działa, choć nie poszło gładko. Moje auto jest z 08/2005, więc po lift i MMI jest prawidłowe. Mój numer MMI to 6967626, jedyna rzecz do kupienia było TCU, ja kupiłem wersję trzecia z listy umieszczonej na początku tego tematu, numer 9138168. BMW EVEREST E65 ECE data 19.09.2006. Wymiana plug and play, od razu wywala błąd SOS, ale tym zaraz. Pierwsze co trzeba zrobić to wgrać program do TCU, WinKFP i wpisać w nim nasz VIN. Ta wersja TCU jest rozpoznawana jako TELE65. INPA widzi po zakodowaniu, i programowaniu TCU jak poniżej. W menu connect jest widoczna obsługa telefonu. Należy w FA w CAS, i LMA usunąć $638 takie było u mnie, czasem może być $630. Następnie dołożyłem $633, oraz $644, to drugie to telefon bluetooth. w MMI zakodować. ECE_TELEFON active TEL_BLUETOOTH active BLUETOOTH_HANDY active HARDKEY_ASK active Następnie w TCU BACKUP_LOUDSPEAKER nicht_aktiv BACKUP_ANTENNA nicht_aktiv Błąd SOS zniknie. Funkcja BORDNETZ e65_bordnetz wersji TELE65 nie występuje, ale wszystko działa Jak wspomniałem moja wersja MMIGT8 to 6967626, WinKFP z aktualizuje to do wersji 9165211, po aktualizacji, menu Setting znika Bluetooth, za to pojawia się Phone, a w pod menu jest Bluetooth, i connect W menu jest widoczny po sparowaniu telefon, oraz jest widoczna lista kontaktów. To iPhone 12 Pro max więc jak widać nawet z nowym sprzętem to działa bardzo dobrze. Jako że prowadzę serwis elektroniki w autobusach, to moje kontakty w większości to nie są nazwiska, a raczej nazwy firm, itp bym wiedział kto dzwoni. Wskaźnik poziomu sygnału, pokazuje to co ma telefon na swoim wyświetlaczu. Jakość rozmów jest rewelacja, nawet lepiej niż przez głośnik samego iPhone. Działa również klawiatura, obieranie na kierownicy, oraz przyciśnięcie w czasie normalnej pracy systemu przycisku odbierania, następuje wywołanie połączenia do numeru pierwszego na liście Top 8 WAŻNE ja kodujesz programuje zaopatrz się w źródło zasilania, ja kupiłem taki 30A wystarczy, podczas kodowania prąd pobierany to 15 A
  9. Ja miałem problem polegający na braku możliwości otwarcia szyby, cała reszta działała. Rozbebeszyłem kable ale wszystkie już są po naprawie poprzedni właściciel ogarnął temat. przemierzyłem wszystko i okazało się że zamek padł uszkodzony elektryczny silniczek.
  10. Ja zrobiłem zamianę MULF1 na TCU. Wszystko działa tylko nie mam ikonek informujących o tym że telefon z parowany. Nie wiem jak to zakodować. BMW e61 CCC profesional.
  11. Kupiłem taki zestaw i tragedia. Nic nie widać palniki nie pasują od tak do lampy. Wyrzucone pieniądze w błoto
  12. Moduł GM5 w moim przypadku C.10 . prawidłowe rozpoznanie modułu jest kluczowe. Dlatego pierwsze co robie to zanim odczytam plik FSW_PSW, to robię read ECU, zaraz po tym odczyt pliku konfiguracyjnego. Później zmiany robić pojedynczo, zmian kilku wartości na raz nie zawsze działa, po odczycie okazało się że nie wszystko zostało zapisane tak jak chciałem. Po czterech kolejnych zmianach udało się zmienić kodowanie kierunków przy zamykaniu i otwieraniu pojazdu. Mój model to E39 rok 2003 Kombi 3.0 D Automat.
  13. Link do instrukcji serwisowej https://www.dropbox.com/s/wnc6obsfxnln0qa/5L40E.pdf?dl=0
  14. Mam to w pracy , jutro wystawie przez dropboxa , tak to jest dokumentacja 5L40 po angielsku. Zaraz rano podam linka do pobrania Pozdrawiam
  15. Witam , Opis usterki skrzyni GM . Auto kupiłem kilka miesięcy temu tj. w kwietniu 2015 , jak to zawsze oleje na pierwszy ogień również w automacie. Po przejechaniu do listopada około 35 tysięcy kilometrów zaczęło się z dnia na dzień , nagle, szarpanie pomiędzy biegami 3i4 zaraz potem pomiędzy 4,5 i na końcu 1,2 . Przy prędkościach 60 km/h oraz 90 km/h skrzynia jakby "niewiedziała" na którym biegu jechać , zaczęło się ja tak to nazywam żonglowanie biegami. Jako że mam do czynienie z automatycznymi skrzyniami biegów akurat przy autobusach , to wiem czego to jest wina. Poprzedni właściciel oleju nie wymieniał więc nowy olej wpłukał brudy , a było sporo było widać po wyjęciu miski oleju. Zakupiłem po regeneracji cały zespół hydrauliki układu przełączeń , dolna płyta z elektro zaworami. Instrukcja serwisowa jest w internecie dostępna . Czas wymiany wraz z napełnieniem oleju około 2 godziny. Należy jeszcze podłączyć INPA i skasować błędy oraz adaptacje . Skrzynia pracuje płynnie jak należy , nie warto czekać do końca , mnie ta naprawa wyniosła 1000 pln , ale jeśli w wyniku błędnie działającego układu hydraulicznego będziecie jeździć to na 100 procent padną sprzęgła hydrokinetyczne , a wtedy całą skrzynie trzeba wyjąć i kupić inną lub remontować a koszty zapewne około 3000 . Pierwsze co trzeba zrobić podłączyć kompa i sprawdzić czy czujniki obrotów pokazują poprawnie , sprawdzić błędy , sprawdzić jaki jest olej , puki sprzęgła nie ślizgają skrzynia jest w niskich kosztach i nakładu niewielkiej pracy do uratowania. Starą płytę hydrauliki naprawię sam , jest w Polsce dostępny komplet uszczelnień za sumę około 600 złotych. Jeśli ktoś chce chętnie udostępnię instrukcje serwisową tej skrzyni biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.