Skocz do zawartości

maniek8809

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d 2004r, E39 530i 2002r

Osiągnięcia maniek8809

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Stałem się szczęśliwym ( to się jeszcze okaże) posiadaczem X3 E83 2007 r. w Mpaku. Oczywiście standardowo jest problem z dachem panoramicznym a dokładniej z druga częścią panoramy. Ta mniejsza otwiera się na przewietrzanie, lecz nie chce się złożyć. Naprawa tego typu usterki to około 2.000zł a powiem szczerze, że otwieranie tego szyberdachu jest mocno mi zbędne więc złożyłem szyber ręcznie i chciał bym wyłączyć/ wykodować tą funkcje w sterowniku. Teraz moje pytanie.....jest na forum jakaś mądra głowa co to kiedyś już to robiła i ma taką wiedzę co należało by pozmieniać???? Zbytnio nie mogę sobie pozwolić na strzelanie NCSem ponieważ za każdym razem gdy otworzy się mały szyber na przewietrzanie będę musiał składać go młotkiem. Dla zainteresowanych wrzucam zawartość sterownika SHD. Dzięki za pomoc. PANIC_CLOSE aktiv_1p ANTI_WUMMER nicht_aktiv KLEMME_15_NOTWENDIG nicht_aktiv PANIC_CLOSE_TILT aktiv_1p SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_HEB aktiv SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_SENK aktiv SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF aktiv SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU aktiv HEBEN_AUS_GEOEFFNET aktiv OEFFNEN_AUS_GEHOBEN aktiv WINDSCHOTT aktiv LOW_BAT_OFF wert_01 LOW_BAT_ON wert_01 NO_RAIN_INTENSITY wert_01 CHECK_IGNITIONK aktiv CHECK_IGNITIONC aktiv CHECK_IGNITIONA nicht_aktiv USE_SOS aktiv HIMMEL_AUTO_ZU nicht_aktiv HIMMEL_AUTO_AUF nicht_aktiv DOPPELKLICK_ZU aktiv E9X_HIMMEL nicht_aktiv DOPPELKLICK_AUF aktiv TASTE_UEBER_CAN nicht_aktiv DOPPELKLICK_HEBEN aktiv WASSERSTOFF_FZG nicht_aktiv SICHERHEITS_FZG nicht_aktiv NOTLAUF_IMMER nicht_aktiv TEMPTMONUSESENSOR aktiv TEMPTMONUSEOUTER nicht_aktiv TEMPCFLUSESENSOR aktiv TEMPCFLUSEOUTER nicht_aktiv CONTINUEAFTERKL50 nicht_aktiv VSCHOTT_AUF wert_02 TSCHOTT_AUF wert_02 T_DOPPELKLICK wert_01 DELTA_SOS_SHD wert_02 T_PANIC1 wert_01 T_PANIC2 wert_01 VSCHOTT_AUF_HS wert_01 wert_02 TSHOTT_AUF_HS wert_02 VSCHOTT_ZU_HS wert_02 WINDSCHOTT_OPT nicht_aktiv T_SCHOTT_ZU wert_02 T_SCHOTT_ZU_HS wert_02 VSCHOTT_ZU wert_02 KOMFORT_SCHLIESSEN wert_02 KOMFORT_HEBEN wert_02 KOMFORT_OEFFNEN wert_02 KOMFORT_POS_AUF aktiv KOMFORT_POS_ZU aktiv SET_CODE_0 wert_03 REGENSCHLIESSEN nicht_aktiv REGENSCHLIESSENTILT nicht_aktiv PANIC_FREIGABE_KL15 aktiv RR_SCHALTER nicht_aktiv WE_MODE nicht_aktiv ECU_BLOCK_1 panoramadach SHD_BLOCK_01 wert_03 SHD_POS_1 wert_03 SHD_POS_2 wert_03 SOS_BLOCK_01 wert_03 SOS_BLOCK_03 wert_03 SOS_POS_1 wert_03 SOS_POS_2 wert_03 PANIC_FREIGABE_CAS_2 nicht_aktiv SHD_BLOCK_1_02 wert_03 SOS_BLOCK_1_02 wert_03
  2. Witam wszystkich. Kochani E39 02r FL założyłem ledowe ringi więc wiadomo mrugają na zimnym teście oświetlenia tak samo jak podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Chciałem wykodować te testy lecz za chiny nie mogę znaleźć w module LCM III wierszy odpowiedzialnych za zimny test. Gdy odpalę NCSa i wybiorę już model auta, w folderze WORK w pliku fsw_psw.trc są wiersze które mi są potrzebne tj. Kaltueberwchung_sl_lv oraz sl_rv jak i również od podświetlenia tablicy czyli kaltueberwchung_kzl. Plik ten waży 42 KB i ma w sobie wszystkie komendy zebrane ze wszystkich modułów. Jak już pójdę dalej do codierdaten_lesen plik zmienia się na 9KB i brak jest wierszy. Przeszukałem wszystkie moduły i brak w nich tego co szukam. Łączyłem się przez wszystkie dostępne moduły i na różne sposoby je czytałem i nic. Jak to jest z tymi światłami w tym LCM3 nie da się tego wykodować? Tylko skąd te wiersze się pojawiają w pliku TRC ? Miał ktoś taki przypadek czy tylko u mnie coś nie tak? Podpowiedzcie co dalej.....ponieważ zaczynam podejrzewać że z tym modułem nic więcej nie ugram.
  3. Dzięki za info jest bezcenne.... Zamówiłem dzisiaj lustro z wkładem fotochromatycznym składane z pamięcią itd. 14 przewodów tj. tak jak pisałeś 12 przewodów od kostki plus 2 od wtyczki do fotochromu. Jak założę zdam relację co i jak i jeszcze raz policzę te przewody od strony kierowcy. Ludziska z aukcji na allegro również mówili że powinno być 14 ale tak na 80%. Dzięki za zainteresowanie tematem... :) :) Witajcie lustereczko zamontowane :D :D :D Tak jak pisałem 14 przewodów: 12 przy kostce plus 2 przewody przy wsuwce do fotochromu. Pamięć działa, fotochrom, podgrzewanie, opuszczanie przy wstecznym biegu również. Jedyny problem okazał się ze składaniem ale wina jak ustaliłem leży po stronie trybu w mechanizmie napędzanym przez silniczek. Usterka polega głównie na tym rozkłada się wzór lecz składa się z małymi przestojami. Zestaw regeneracyjny już zamówiony więc i z tym się uporamy. Jeszcze raz policzyłem przewody w lusterku kierowcy pod spodem lusterka gdzie znajduje się czujnik krańcowy i jak w mordę strzelił jest 15 przewodów. Trzeba by rozebrać drzwi i zobaczyć ile odchodzi od kostki ale to może kiedyś policzę i dopiszę przy okazji ściągania boczku ale wydaje mi się że gdzieś musi być rozgałęzienie masy. Dodam że w lusterku od pasażera jest: 12 przewodów przy kostce i 2 na fotochrom czyli 14 a do lusterka wchodzi również 15 przewodów. Dla potomnych opiszę jakie kolory i po ile przewodów dochodzi do danego elementu. Więc: 1)SILNIK SKŁADANIA: dwa przewody -czerwony z niebieskim paskiem -zielony z brązowym paskiem 2)STEROWANIE: siedem przewodów -brązowy -pomarańczowy -biały -jasny różowy -jasny niebieski -zielony -czerwony 3)FOTOCHROM: dwa przewody -czarny -fioletowy 4)PODGRZEWANIE: dwa przewody -brązowy -czarny 5)CZUJNIK KRAŃCOWY: dwa przewody -niebieski -biały z żółtym paskiem Dzięki za zainteresowanie tematem ja dodałem również coś od siebie może kiedyś komuś się przyda. Pozdrowionka. :P :P :P :P
  4. Witam wszystkich. Koledzy problem jaki zaprząta moja głowę jest związany z lusterkiem od strony pasażera. Kupiłem w tamtym roku moje ukochane E39 530i 2002r. w Mpaku końcowe 7 z VINu GV 43247 i okazało się ze lusterko od strony pasażera nie składa się i ma problem z fotochromem. Obstawiałem że jest zapieczone łożysko i smarowanie pomoże lecz ku memu zdziwieniu okazało się że ktoś założył najuboższą wersję od anglika. Panowie lewe lustereczko jest w opcji FULL tzn.sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane i fotochromatyczne oraz z funkcja pamięci. Wszystko śmiga jak trzeba fotochrom się ściemnia wraz z lusterkiem środkowym a reguluje do pamięci fotela. Po odkręceniu dolnej zaślepki tam gdzie znajduje sie czujnik krańcowy do lusterka dochodzi aż 15 przewodów: 2 na czujnik krańcowy, 2 na silnik, 2 na fotochrom, 2 do podgrzewania i chyba reszta czyli 7 na sterowanie. Teraz moje pytanie ponieważ muszę kupić prawe lustereczko również w opcji FULL aby moja BUNIA była w pełni sprawna , ile pinów musi być w lusterku pasażera ponieważ na allegro jest zatrzęsienie lusterek pomijając te angielskie .......ilość pinów zaczyna się od 5 to są te najuboższe....nie chcę bawić się w kupno i zwroty. Ma ktoś takie lustereczka i może podejrzeć u siebie jak to wygląda???? :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: . Z modułu w drzwiach wychodzi 12 pinów plus 2 przewody w kostce do fotochromu czyli 14...a co z tym 1 czyli 15???? Lusterko pasażera powinno sie opuszczać po włączeniu biegu wstecznego a większość lusterek 12 pinów i obawiam się ze któraś z funkcji nie będzie chodzić... Pomoże ktoś??? Jeżeli będzie potrzeba to będę zmuszony ściągnąć boczek z drzwi kierowcy i prześledzić jak szczegółowo idą przewody lecz zostawiam to na sam koniec..... :norty: :norty:
  5. Witam wszystkich w Nowym Roku.W poruszanym temacie dotyczacym INPy i połączenia z E60 sprawdziłem ustawienia i opóźnienie ustawione jest na 1s, OBDsetup wszystko ok. Połączenie INPy z E39 wzorowo, NCSa również. Problem tkwi nadal z E60 nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i wyrzuca błąd: D_motor D_0012 IFH -0009 no response from controlunit. Połączenie z innymi modułami jest bezproblemowe . Kolega meduz pisał że miał ten sam problem i pomogła aktualizacja INPY https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&sid=474bef3df8b0bc2d9bf002e56308f274&start=1335. Co sądzicie i jak najprościej wykonać ta operację?
  6. Witam wszystkich w Nowym Roku. W poruszanym temacie dotyczacym INPy i połączenia z E60 sprawdziłem ustawienia i opóźnienie ustawione jest na 1s, OBDsetup wszystko ok. Połączenie INPy z E39 wzorowo, NCSa również. Problem tkwi nadal z E60 nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i wyrzuca błąd: D_motor D_0012 IFH -0009 no response from controlunit. Połączenie z innymi modułami jest wzorowe. Kolega meduz pisał że miał ten sam problem i pomogła aktualizacja INPY https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&sid=474bef3df8b0bc2d9bf002e56308f274&start=1335. Co sądzicie i jak najprościej wykonać ta operację?
  7. Witam. Panowie podpowiedzcie jakie kroki podjąć ponieważ po instalacji INPY z pliku INPAv502_EDIABASv647 za pomocą wirtualnego dysku Daemon Tools Pro 4.10.0215 według receptury NERWUSA. INPA bezproblemowo łączy się z E39 530i silnik, poduszki itp. lecz po podłączeniu do E60 530djest komunikacja z pojazdem (wykrywa napięcie po przekręceniu zapłonu) lecz brak jest połączenia z modułami. Dodam iż wcześniej instalowałem INPA_EA-90X i wszystko było gites. Macie na to jakiś sposób abym nie musiał przechodzić przez proces instalacji jeszcze raz....?????
  8. Din76 masz u mnie Mistrza :) :) :) :) :) Nie mogłem się powstrzymać pomimo wielkiego zmęczenia udałem się jeszcze do garażu i dzięki Twojej pomocy jest Suuuuukces. Udało mi się zaadaptować Światła dzienne w BMW E 60 2004r. a błąd nie bije po oczach. Mam nadzieję że temat będzie przydatny dla potomnych, jest napisane wszystko czarno na białym, krok po kroku jak to wykonać. Udało mi się to programem NCSEXPER. Moduł jaki mi wyświetliło po pobrani przez program to LM_E60COE. Wypróbuje jeszcze według instrukcji NCSDummy. Mam jeszcze jedno pytanko :P :P Za pomocą NCSEXPERT da radę włączyć cyfrowe wyświetlanie prędkości, oraz mrugające światła STOP podczas nagłego hamowania???? Jeżeli tak to w jakich modułach mszę to zrobić????
  9. Jak możesz do podeślij na meila jest wyżej. Dzięki za włożone siły jak tylko jutro znajdę chwilke bo będe robił hamulce to zakoduje. Dzięki za fatyge
  10. Witaj. Dziękuje za odpowiedź wiem że już masz tych pytań po dziurki w nosie, lecz próbuje od dłuższego czasu błąd poduszki skasowałem, i zachciało mi się świateł dziennych, a że jestem uparty to muszę to zrobić. w punkcie 1 zrobiłem wszytko tak jak piszesz lecz ja mam Windows XP Professional wersja 2002 Service Pack 2 i we właściwościach wyskoczyły mi tylko takie opcje do wyboru "Uruchom ten program w trybie zgodności z:Windows 95, Windows 98/Windows Me, Windows NT 4.0(service pack 5), Windows 2000. Wybrałem opcję Windows NT 4.0 (service pack 5) i zaznaczyłem uruchom ten program w trybie zgodności Tylko nigdzie nie ma zaznaczenia uruchom jako administrator. Nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie. Przeszedłem do podpunktu 2 wszytko OK, punkt 3 OK, punkt 4 OK ( piszesz o folderze NCSEXPERT.ini a w Profiles po ściągnięciu jest NCSEXPERT.txt więc zastąpiłem go w CFGDAT jako NCSEXPERT.txt) Coding Tool otworzył się bez problemu, lecz dla pewności zaznaczyłem tak jak w punkcie 1 uruchom ten program w trybie zgodności z -Windows NT 4.0 j.w. Kurcze ale nie kumam tego co piszesz: Teraz aby cofnąc kodowanie sprowadź oba moduły do serii z FA LM oraz sprowadziłeś moduł do serii z Fa pewnie kodowałeś coding tool i pewnie wybrałeś zły LMA (wpisuje się ten co pisze w NCS po zczytaniu ) Po otwarciu programu na dole pola były w jezyku angielskim więc OK. Zrobiłem tak jak piszesz czerwony komunikat znikł, a światła dzienne się wyłączyły. Wykonałem kodowanie krok po kroku jak w większości instrukcjach czyli: SORKI ZE TAK TO WSZYSTKO OPATOLOGICZNIE PISZĘ ALE DOPROWADZA MNIE TO DO :mad2: WIĘC: tworze pusty dokument w C/NCSEXPER/WORK/ o nazwie FSW_PSW.MAN dalej 1)Datei>Profil Laden>Expertenmodus>OK 2)Profil Editieren> hasło repxet>OK 3) F1, F3, E60, LMA(mam tu wybrać CAS????), F6, F4, LMA, komunikat Enter SGET data OK, wyskakuje okienko NETTodat.trc nie zamykam, przechodzę do C/NCSEXPERT/WORK otwieram dokument FSW_PSW.TRC zamieniam na DRL_V_GEDIMMT wert_02, DRL_WERT_DIMMUNG wert_01, TAGFAHRLICHT_ECE aktiv. Zapisz jako FSW-PSW.MAN zastąp istaniejącu OK. Następnie F2, SG_Codiren> OK> F3> Coding Ened. Zapalają się na 3 s światła mijania i nic więcej..... :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: We wcześniejszym kodowaniu po zainstalowaniu INPY bez Standard Tool i aktualizacji Coding Tool i kodowaniu krok po kroku w/w formuły światła dzienne odpalają lecz sieci się czerwony komunikat. Czemu teraz nic się nie dzieje?????? Pomożesz??? Będę wdzięczny...
  11. Witaj. Pojazd 2004r E60 moduł LMA. Zainstalowałem według receptury nerwusa inpe na dysku wirtualnym DAEMON TOOLS LITE na systemie Windows Xp instalke z chomika od mlodzik1 INPA_EA-90X. Z INP brak broblemu śmiga, NCS Expert również lecz.... Po aktywacji świateł dziennych, swiatla sie włączyły lecz standardowo zaswiecila sie czerwony komunikat(auto na podnośniku). W INP błąd 9CCO. Rozumiem że brak aktualnych SP Daten. Pobralem SP Daten 49.0 e60 zaktualizowalem programem BMW CODING TOOL V240 i lipa dochodzę do Read ECU i nie chce pobrać konfiguracji wyrzuca błąd Error in CABD! at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file LM_E60.COE. Zainstalowałem SP Daten 49.0 lite e60 i to samo. Postanowiłem więc usunąć aktualizację i wgrałem wcześniej skopiowane stare foldery ECU, DATEN ,SGDAT po tym zabiegu NCS działa poprawnie tak jak przed aktualizacją. Co zrobić z tym komunikatem w iDrive. Mam za stara wersję NCS już nie wiem co mam kombinować...proszę o pomoc na PW lub na meila maniek_8809@interia.eu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.