Witam, Klamka zapadła. Samochód sprzedany z 4 ringami, czas wsiąść do BMW z ringami w lampach :D. Najprawdopodobniej będzie to BMW 430i Coupe. Miało być F30 320i, a będzie chyba grubiej :D Jako, że uwielbiam mieć wszystko zaplanowane na ostatni guzik, to kwestią taką jest układ wydechowy w aucie. Temat wałkowany nieraz, ale ciężko znaleźć jednoznaczną odpowiedź. Zainteresowałem się trochę tematem, ale nie do końca jest to dla mnie wszystko jasne - nie miałem nigdy BMW, stąd te braki w wiedzy. Pisałem do MG oraz RCP i są pewne rozbieżności. A więc od poczaku Chcialbym bardzo głosny wydech. Kropka. Chciałbym, abym mógł go zamknąć i czasem jak boli mnie łeb posłuchać muzyki. Kropka i koniec. Z tego, co się interesuje, BMW oferuje 4 tryby jazdy - ECO, Comfort, Sport oraz Sport +. Na podstawie oryginalnej przepustnicy, jest otwierana w trybie Sport. Nie do końca mi ta sprawa pasuje, wolałbym, aby był to patent z rodzaju pilot od przepustnicy lub manualne jej sterowanie z poziomu kabiny kierowcy niezależnie od trybu jazdy. Ponieważ nie widzę sensu otwartej tylko na Sporcie, to znaczy widzę sens, ale nie w moim użytkowaniu. Lubię jeździć na głośnym wydechu, ale niekoniecznie mam ochotę też wtedy mieć biegi na poziomie 4 tysięcy obrotów (jak mniemam, w sporcie skrzynia jest w S - a moze to moj pierwszy brak wiedzy w BMW). Chciałbym sobie pojezdzic czasem lajtowo, a i tak słyszeć strzały, tance i hulance z tylnego zderzaka. Także ogólnie, sama fabryczna przepustnica jest bardzo dobra, bo koszt czegoś takiego to blisko 1000zł w zakładach z wydechami, także to odchodzi, kwestia jak to zrobić, przeprogramowac, aby manualnie ją sterować? Lub może ustawić, że jest zamknięta tylko w trybie ECO? Mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale. Proszę o rady i zapraszam do dyskusji.