smyk
Zarejestrowani-
Postów
30 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E91 318d 2010
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia smyk
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Z kolei u mnie drgania ustały po wymianie rozrządu
-
Jeszcze nie ma finału - dam znać jak będzie "po".
-
Kontynuując temat - głowica jest cała. Możecie mi napisać jakie elementy na pewno należy wymienić w przypadku zerwanego łańcucha? Oczywiście pomijając kompletny zestaw rozrządu. Mam tutaj na myśli elementy które ulegają uszkodzeniu przy strzelającym rozrządzie - zawory, etc.?
-
Heja, Dzisiaj jadąc rano do pracy - 3 bieg, 1,5 tyś obr. spokojna jazda, zgasł silnik (318d, n47) i już nie chciał odpalić. Pacjent pojechał na lawecie do warsztatu - okazuje się, że zerwany łańcuch. Dokładniejszą diagnozę będę miał jutro jak mechanik zrzuci silnik. Samochód z 09.2010, n47, 318d 143KM. Przebieg 175k km. I uwaga - rozrząd nie szeleścił, co było tysiące razy opisywane na forum. Jedyne objawy rozrządo-podobne były po odpaleniu na zimnym silniku po całej nocy - przez pierwsze 2 s od odpalenia było słychać metaliczne grzechotanie. Profilaktycznie miałem wymieniać przy 180kkm - nie zdążyłem. Także wniosek jest taki - jeśli macie wątpliwość czy wymieniać - wymieniajcie. Koszt to jak ktoś ładnie napisał wcześniej na forum - porównywalny z kompletem nowych, dobrych opon i znacząco niższy niż w przypadku zerwania łańcucha. Pozdrawiam,
-
Cześć, Pracjent BMW e91, 318d, silnik n47, rocznik 2010. Przebieg 175 tyś km. Temat przerabiany, ale wszystkie informacje, które znalazłem dotychczas na forum nie pomogły. Mam przypadłość z moją e91, mianowicie drgania z silnika, które przenoszą się na cała karoserię i wprawiają drążek zmiany biegów w silne wibracje. Drążek wychyla się ok 1cm w lewo-prawo. W międzyczasie wymieniłem koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań, poduszki silnika i poduszki skrzyni - ten zabieg nie przyniósł żadnego efektu (stare elementy były w dobrym stanie). Bywa tak, że drgania ustępują, a auto zaczyna pracować idealnie cicho, równo, drążek zmiany ani drgnie - kultura pracy na najwyższym oczekiwanym poziomie :) To jednak zdarza się co jakiś czas i do tej pory nie potrafiłem zidentyfikować zależności (te objawy występują na ciepłym silniku, gorącym, ale nie na zimnym, z włączoną/wyłączoną klimą, etc.) Dzisiaj podjechałem do znajomego, żeby sprawdził mi korekcję wtrysków na kompie i zrobił generalną diagnozę. Efekt - korekty wyglądają następująco: Cylinder 1: -0,1 Cylinder 3: -0,2 Cylinder 4: 0,0 Cylinder 2: 0,4 Filtr DPF wygląda, że jest w dobrym stanie. Ciśnienie przed na poziomie 10-12 mbar. I tutaj kluczowa część - sprawdził, że ostatnie wypalanie DPF zakończone 65 km temu, skojarzyłem ten fakt, że właśnie ok. 65km temu silnik zaczął pracować idealnie równo o czym pisałem wcześniej. Podejrzewam, że może być tak, że silnik zaczyna ładnie pracować podczas cyklu wypalania filtra DPF - czy to możliwe? Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i ew. jak to dalej diagnozować? Chodzi mi tutaj o zlikwidowanie drgań z silnika, które przenoszą się na całą karoserię. Dodam, że podczas wchodzenia w tryb sprawdzenia korekcji (w ISTA+) wtrysków pojawił się komunikat: Note: An uneven idle can also be caused by a faulty coolant temperature sensor. Check the coolant temperature for plausibility: 87*C Ale wygląda na to, że czujnik temperatury działa prawidłowo - temperatura rosła na odpalonym silniku. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam, Awatar użytkownika smyk
-
Daj znać.
-
U mnie podobnie - nie potrafię znaleźć zależności co do tego kiedy drga cała buda (na ciepło, na zimno, na włączonej klimie, na wyłączonej) - po prostu jakby losowo. Czasem jest tak, że silnik pracuje idealnie, cicho i nawet drążek zmiany biegów ani nie drgnie, a czasem zaczyna 'klekotać'. Wymieniłem koło pasowe na nówkę Corteco, poduszki Lemfordera - 0 poprawy. Mechanik stwierdził, że wymiana bez sensu bo ori, które miałem są igły (także jakby ktoś chciał to mogę oddać w rozsądnej cenie). Dwumasa była wymieniana jakieś 50 tyś temu i wg mechanika wszystko z nią OK. Kiedyś występował u mnie problem z falowaniem obrotów jak pisali poprzednicy - po przejechaniu 3-4 km obroty zaczynały falować na jałowych na kilka-kilkanaście sekund, po ponownym rozruchu wszystko wracało do normy. Napisałem "kiedyś" bo problem nie wystąpił od kilku miesięcy a nic z tym nie zdążyłem nawet zrobić. Skoro jest więcej takich przypadków to czy ktoś może uporał się już z tym problemem? Generalnie jest to denerwujące, a skoro auto potrafi pracować idealnie równo i cicho, to fajnie by było utrwalić ten stan, szczególnie że drgania są wkurzające. Wydaje mi się, że problem może być powiązany z wtryskami, albo może ich sterowaniem? Nie jestem mechanikiem, także tylko gdybam. Wnioski wyciągam na podstawie doświadczeń z tym autem... Pozdrawiam,
-
wymiana rozrządu N47T 2012 - Jakie narzędzia?
smyk odpowiedział(a) na xelion temat w E90, E91, E92, E93
xelion, Wymieniłeś ten rozrząd? Ew. czy wyeliminowałeś szuranie łańcucha przez chwilę na zimnym? Ja mam u siebie to samo w n47t - wymieniłem napinacz i się trochę poprawiło - szuranie na zimnym się skróciło, ale nie zniknęło. Po ok. pół roku od wymiany napinacza - wszystko wróciło do stanu sprzed... Pozdr., -
A czy macie pomysł co może być przyczyną metalicznego hałasu z rozrządu przez pierwsze 2 s po odpaleniu na zimnym, kiedy cały olej spłynie do miski (np. po całej nocy)? Byłem ostatnio u mechanika to stwierdził, że nie potrafił nic powiedzieć... Pozdrawiam.
-
No mi ostatnio mechanik w Wawie (nieautoryzowany) krzyknął 6000 tyś
-
Panowie, Mam silnik n47, 318d z 10.2010 roku. Przy zakupie (6.2015) miało nalatane 158k km, teraz jest 172k. Od kiedy kupiłem, po starcie na zimnym to przez ok 2s po odpaleniu słychać wyraźnie metaliczne grzechotanie z rozrządu. Po tych 2 s, jak olej się rozpompuje po silniku - grzechotanie ustaje. Nie słychać szurania, "cykania" etc. Na ciepłym silniku też żadnych dziwnych dźwięków. W sierpniu 2015 wymieniłem napinacz rozrządu - hałas po odpaleniu trochę się zmniejszył (ale nie do zera), jednak ok 2 miesiące temu z powrotem powrócił. W ASO dowiedziałem się, że mój silnik nie jest objęty żadną akcją serwisową dot. rozrządu. Czy to już czas, żeby wymienić rozrząd na swój koszt? Trochę się na ten temat naczytałem i mam pewne obawy mimo że silnik nie wydaje żadnych innych niepokojących dźwięków, niż te opisane powyżej. Ponadto - czy jesteście w stanie polecić mechanika w Warszawie lub maksymalnie w promieniu 100-150 km, który wymieni rozrząd za ludzkie pieniądze? Pytałem w jednym serwisie (w Wielkopolsce) - koszt wymiany ok. 3500 tyś z częściami. Ale zostałem poinformowany, że części to koszt niecałe 2000 tyś i są to zamienniki - firmy SWAG. Wniosek - dość wysoką marże sobie naliczają, bo tyle kosztuje oryginał BMW, a komplet FEBI - ok. 1000 zł. Z kolei na pytanie jaki będzie koszt wymiany jak ja dostarczę części, nie uzyskałem odpowiedzi :) Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam,
-
Ma to sens =) Sprawdzę u siebie w weekend i dam znać czy pomogło. Dzięki
-
Witam szanowne grono, Jakiś czas temu kupiłem e91, rok 2010, N47, 318d. Od samego początku borykam się z problemem stukania w kolumnie kierownicy podczas skręcania kierownicą o ok 90 stopni. Co ciekawe stukanie występuja tylko podczas jazdy, słyszalne tylko w kabinie - bezpośrednio pod kierownicą. Objaw występuje w danym położeniu kierownicy, tj. po skręceniu kierownicy i zatrzymaniu jej w pozycji skręconej i jadąc powoli - stukniecie pojawia się nie od razu, a po ok 0,5 s. Nie ma wpływu na właściwości jezdne, nic nie szarpie, stukanie nie przenosi się na kierownicę. Ale kest to dość irytujące i nie mogę znaleźć źródła. Pomożecie? :) Dla ułatwienia wrzucam filmik na yt: https://youtu.be/aTzcJHrP_iI Pozdrawiam, Jakub
-
e91 318d, n47 - Metaliczny dzwięk po odpaleniu
smyk odpowiedział(a) na smyk temat w E90, E91, E92, E93
Napinacz wymieniony. Jest trochę lepiej, tj. na zimnym silniku dalej hałasuje, ale jakby ciszej i krócej. W każdym razie problem nie został wyeliminowany. Pozdr. -
e91 318d, n47 - Metaliczny dzwięk po odpaleniu
smyk odpowiedział(a) na smyk temat w E90, E91, E92, E93
Rozmawiałem z moim mechanikiem. Wskazał również, na napinacz jako możliwą przyczynę. Dzisiaj zostawiłem samochód w warsztacie na wymianę właśnie napinacza i zobaczymy.