Cześć! Na wstępie - wiem, że temat dekodowania maty zajętości pasażera był w kilku wątkach na tym forum już poruszany, jednak doszedłem do wniosku, że założę nowy wątek ponieważ mój problem nie dotyczy samej procedury w NCS expert, a problemów podczas jej stosowania. Szybki opis problemu: w moim E90 posłuszeństwa odmówiła mata zajętości fotela, co sprawia że świeci mi się kontrolka Airbag i niezapiętych pasów. Nie będę wchodził tutaj w szczegóły, bo to dość znany temat. Matę próbowałem już regenerować, znaną metodą, czyli rozgrzanym żelazkiem, jednak sprawy to nie załatwiło na długo, a problem powrócił. :mad2: Z tego powodu zdecydowałem się na opcję alternatywną, tj. wymianę maty, jednak na szybko (aby przejść przegląd) chciałbym pozbyć się świecącej kontrolki, a dopiero potem zająć się wymianą. Wczoraj podszedłem do próby dekodowania maty za pomocą NCS expert. Szybki opis procedury, którą zastosowałem: 1. Ładowanie profilu Expert MAN 2. F1 > F3 (wybór e89), potem wybór modułu FRM do kodowania. W tym momencie pojawiły się pierwsze problemy tj. musiałem usunąć 3 wpisy z FA, tak aby moduł się zapisał, ale finalnie FA zostało zaczytane. Wpisy które usunąłem to: $1CC, $1CD, $2BW. Log poniżej. ================================================================================(2) [19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1 [19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CC [19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3 [19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig ================================================================================ [19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1 [19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CD [19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3 [19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig ================================================================================ [19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1 [19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $2BW [19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3 [19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig ================================================================================ 3. Po usunięciu tych wpisów w FA, mogłem przejść do odpalania zadania "Codierdaten lesen". W tym momencie kolejny błąd: ================================================================================ [19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3 [19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05 [19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] 2062 PABD/CABD A_PL2MRS.IPS CodLesen 56 [19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen MRS5, C_C_LESEN: ERROR_BIN_BUFFER [19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] 2062 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 [19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen CODIERDATEN_LESEN ================================================================================ jednak dane zostają zaczytane do pliku TRC. 4. Po mimo błędu który wystąpił w poprzednim punkcie, zmieniłem 2 wpisy odpowiedzialne za matę: SBE1_1 oraz SBE1_STATUS_VERZ_1 z wartości aktiv na nicht_aktiv, podmieniłem plik MAN oraz odpaliłem kodowanie. Przy kodowaniu kolejne błędy: ================================================================================ [19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3 [19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05 [19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 [19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex SG_CODIEREN ================================================================================ Konkluzja końcowa jest następująca - czytanie oraz zapis danych do kodowania wywala błędy, jednak przy kolejnym odczycie danych (CODIERDATEN_LESEN) okazało się że w pliku TRC widoczne są wartości zmienione, tj. nicht_aktiv. Gdy to zobaczyłem lekko zgłupiałem, zakładając że zapis nie może się dokonać, gdy lecą błędy. Po całości spróbowałem usunąć błędy pamięci w INPA i RHEINGOLD, jednak bezskutecznie, co skutkuje cały czas zapaloną kontrolką AIRBAG. Moje pytania: - Czy błędy wymienione powyżej mogą mieć kluczowy wpływ na to, że cała procedura nie działa? - Jeśli tak, to w jaki sposób mogę usunąć błędy przy odczycie danych kodowania / kodowaniu? Będę mega wdzięczny za każdą pomoc. P.S. jeśli piszę głupoty, to wybaczcie, to moja pierwsza próba kodowania auta.