Skocz do zawartości

Theoo

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318d 2007

Osiągnięcia Theoo

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Cześć! Na wstępie - wiem, że temat dekodowania maty zajętości pasażera był w kilku wątkach na tym forum już poruszany, jednak doszedłem do wniosku, że założę nowy wątek ponieważ mój problem nie dotyczy samej procedury w NCS expert, a problemów podczas jej stosowania. Szybki opis problemu: w moim E90 posłuszeństwa odmówiła mata zajętości fotela, co sprawia że świeci mi się kontrolka Airbag i niezapiętych pasów. Nie będę wchodził tutaj w szczegóły, bo to dość znany temat. Matę próbowałem już regenerować, znaną metodą, czyli rozgrzanym żelazkiem, jednak sprawy to nie załatwiło na długo, a problem powrócił. :mad2: Z tego powodu zdecydowałem się na opcję alternatywną, tj. wymianę maty, jednak na szybko (aby przejść przegląd) chciałbym pozbyć się świecącej kontrolki, a dopiero potem zająć się wymianą. Wczoraj podszedłem do próby dekodowania maty za pomocą NCS expert. Szybki opis procedury, którą zastosowałem: 1. Ładowanie profilu Expert MAN 2. F1 > F3 (wybór e89), potem wybór modułu FRM do kodowania. W tym momencie pojawiły się pierwsze problemy tj. musiałem usunąć 3 wpisy z FA, tak aby moduł się zapisał, ale finalnie FA zostało zaczytane. Wpisy które usunąłem to: $1CC, $1CD, $2BW. Log poniżej. ================================================================================(2) [19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1 [19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CC [19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3 [19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig ================================================================================ [19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1 [19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CD [19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3 [19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig ================================================================================ [19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1 [19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $2BW [19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3 [19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig ================================================================================ 3. Po usunięciu tych wpisów w FA, mogłem przejść do odpalania zadania "Codierdaten lesen". W tym momencie kolejny błąd: ================================================================================ [19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3 [19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05 [19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] 2062 PABD/CABD A_PL2MRS.IPS CodLesen 56 [19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen MRS5, C_C_LESEN: ERROR_BIN_BUFFER [19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] 2062 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 [19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen CODIERDATEN_LESEN ================================================================================ jednak dane zostają zaczytane do pliku TRC. 4. Po mimo błędu który wystąpił w poprzednim punkcie, zmieniłem 2 wpisy odpowiedzialne za matę: SBE1_1 oraz SBE1_STATUS_VERZ_1 z wartości aktiv na nicht_aktiv, podmieniłem plik MAN oraz odpaliłem kodowanie. Przy kodowaniu kolejne błędy: ================================================================================ [19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3 [19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05 [19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 [19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex SG_CODIEREN ================================================================================ Konkluzja końcowa jest następująca - czytanie oraz zapis danych do kodowania wywala błędy, jednak przy kolejnym odczycie danych (CODIERDATEN_LESEN) okazało się że w pliku TRC widoczne są wartości zmienione, tj. nicht_aktiv. Gdy to zobaczyłem lekko zgłupiałem, zakładając że zapis nie może się dokonać, gdy lecą błędy. Po całości spróbowałem usunąć błędy pamięci w INPA i RHEINGOLD, jednak bezskutecznie, co skutkuje cały czas zapaloną kontrolką AIRBAG. Moje pytania: - Czy błędy wymienione powyżej mogą mieć kluczowy wpływ na to, że cała procedura nie działa? - Jeśli tak, to w jaki sposób mogę usunąć błędy przy odczycie danych kodowania / kodowaniu? Będę mega wdzięczny za każdą pomoc. P.S. jeśli piszę głupoty, to wybaczcie, to moja pierwsza próba kodowania auta.
  2. Cześć! właśnie wykonałem najbardziej skrupulatne prasowanie w swoim życiu :) jednak sugerowana regeneracja maty nie przyniosła spodziewanych efektów. Pytanie dodatkowe: czy efekt regeneracji (tj. prasowania) w przypadku sukcesu poprzedzony był kasowaniem błędów, czy kontrolka powinna zgasnąć bez tego?
  3. Cześć, czy do samej diagnozy Rheingoldem też potrzebne jest źródło zasilania? Zwykły prostownik 12V działający w zakresie 9-14A do tego się nie nadaje?
  4. Odgrzebuję temat, bo problem po niecałym roku wrócił. Krótkie podsumowanie tego co dotychczas: 1. W marcu elektronik zaaplikował procedurę "rejestracji nowego akumulatora". Tak jak pisałem wcześniej poziom naładowania wzrósł początkowo z 50% do 70%, problem pojawił się znów tylko na chwilę po okołu tygodniu po tej procedurze. Od tamtego czasu miałem spokój. Zero objawów, wszystkie systemy(zegar, start&stop) działały bez zarzutu. Do teraz.. 2. Objawy dziś: brak grzania tylnej szyby, resetujący się zegar i pojawiająca się kontrolka akumulatora po ok. minuty, gdy auto jest bez zapłonu, co po kolejnej minucie prowadzi do wyłączenia auta. Zanim pojadę do elektronika, który powie mi to samo co rok temu i zgarnie kasę chciałbym popróbować z podstawową diagnozą baterii na własną rękę. Tutaj moje pytania do forumowiczów: a) Jaki soft potrzebuję do zmierzenia poziomu naładowania akumulatora? b) Jaki soft potrzebuję do ewentualnego powtórzenia procedury rejestracji nowej baterii? Przypuszczam że w obu przypadkach odpowiedzią będzie INPA, jednak chciałbym ściągnąć dobrą wersję więc proszę o poradę. Czy DIS będzie mi również potrzebny?
  5. Mam z całą pewnością AGM. Elektronik w serwisie to potwierdził i na pewno informacja o wymianie akumulatora dotyczyła również tego typu baterii. Poobserwuję auto przez najbliższe tygodnie, na razie nie działa jedynie Start&Stop, ale jeśli dojdzie do tego godzina i wyświetlająca się kontrolka akumulatora, potwierdzi to, że to ten sam problem.
  6. Witam wszystkich! Kilka tygodni temu zaczęły się w moim E90 dziwne problemy, których pierwszym syndromem był resetujący się zegar oraz dzienny przebieg kilometrów na komputerze pokładowym. Po ponownym ustawieniu godziny problem powracał, przy kolejnym odpaleniu auta, choć nie miało to miejsca zawsze (najczęściej po kilku godzinnym postoju). Kolejnym syndromem, który pojawił się kilka dni później był żółty symbol akumulatora, wskazujący jednoznacznie na problemy z baterią oraz, czego wcześniej nie zauważyłem, niewłączający się jak zwykle start-stop. Biorąc pod uwagę wszystkie te syndromy diagnoza była dość oczywista - akumulator... Zmierzyłem jednak napięcie i wszystko w porządku: 12V na wyłączonym silniku ok 14V na włączonym. Auto odpala bez problemu. Postanowiłem dla świętego spokoju sprawdzić auto u mojego mechanika, który stwierdził, że akumulator jest w świetnej formie, jednak elektronika wskazuje jego błędny poziom naładowania, tj ok. 30-40%. Przy takim odczycie automatycznie przestaje działać system start-stop i tłumaczy to w jakiś sposób problem z zegarami. Jako najprostszy środek zapobiegawczy mechanik zaproponował mi wgranie informacji o wymianie akumulatora na nowy i sprawdzenie jak elektronika na to zareaguje. Wskazanie poziomu naładowania w dniu aktualizacji wynosiło ponad 50%, dzień później ponad 70%, więc szczęśliwy założyłem, że problem jest rozwiązany. Minął ponad tydzień... start-stop przestał znów działać, co zapewne wróży znów ten sam problem. Nie mam dużego kłopotu w jeżdżeniu bez start-stop;) ani nawet bez aktualnej godziny, ale jest to zdecydowanie irytujące. Ktoś ma jakieś pomysły w czym może tkwić problem? Mechanik proponował mi update softu (mówił o sterowniku silnika, lub pełnej aktualizacji), ale intuicja mówi mi, że jest to zabieg zdecydowanie nadmiarowy...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.