Witam serdecznie. Mój samochód to BMW E46, 2000r., 316i. Szukałem odpowiedzi na swoje pytanie w innych tematach lecz nie znalazłem. Od jakiegoś czasu mam problem z ryglem klapki paliwa, mianowicie otwiera się (chowa), lecz przy zamykaniu samochodu nie zamyka się już. Zamyaknie i otwieranie odbywa się z pilota. Wymieniłem sam silniczek rygla i myślałem, że to rowzwiąże problem. Okazało się jednak, iż nie, gdyż najpierw wymieniony silniczek działał, a po jakimś czasie zaczął się zachowywać tak samo jak stary wymieniony. Podpiąłem silniczek na sztywno pod akumlator w celu sprawdzenia poprawności działania i wszystko gra, chowa i się zamyka. Po podłączeniu jednak pod wtczkę przy wlewie paliwa przestaje się zamykać (otwierać). Zmierzyłem napięcie na wtyczce podczas otwierania i zamykania i okazuje się, ż przy zamykaniu z plitota napięcie jest bardzo niskie, albo rzadne, rzędu 2-4V. Tłumaczyłoby to mój problem. Na podstawie powyższych obserwacji mniemam, iż jest tu możliwy problem z przekaźnikiem, który podaje napięcie na silniczek rygla i nie działa on poprawnie. Chciałbym to zdiagnozować i ewentualnie wymienić wadliwy przekaźnik, tylko tyle, że jestem świeżym posiadaczem BMW i nie mam pojęcia, gdzie takowego szukać w samochodzie. Drugie pytanie czy jest jakiś osobny przekaźnik dla silniczka rygla czy jest jeden dla całego centralnego zamka wraz z silniczkiem rygla. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Dodam tyylko, iż czasami w magiczny sposób silniczek rygla zaczyna działać poprawnie, chowa się i zamyka, a po jakimś czasie przestaje. Jest to kolejny powód, aby sądzić iż to przekaźnik jest strzelony. Wykluczam tu praktycznie całkowicie problem z samym silniczkiem, jako że to jest już drugi jaki przerabiam w swoim samochodzie, no i sprawdzałem na akumlatorze jego sprawność.