Skocz do zawartości

Irbis

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia Irbis

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, w moim e46 wydech był demontowany potem spawany i zakładany ponownie ( przez jakiś czas jeździłem na częściowo customowym wydechu). Teraz zauważyłem, że tłumik końcowy jest niżej. Proszę o zmierzenie w waszych 330ci (najlepiej w wersji bez mpakietu) odległości między końcówką wydechu a wycięciem w zderzaku (na wysokość).
  2. Cześć, czy do e46 330ci manual 2002r można przełożyć układ wydechowy (bez kolektorów i katalizatorów) z innej wersji nadwozia czy też modelu z inną skrzynią biegów ?
  3. Cześć, czy ktoś z Was ma u siebie układ wydechowy składający się z zestawu schmiedmanna (kolektor + katalizatory) oraz tłumika końcowego eisenmanna. Jak macie to połączone (z dodatkowym tłumikiem przelotowym czy bez) ? Czy jesteście zadowoleni z takiego zestawu (brzmienie, głośność, poprawa osiągów) ?
  4. Dopytam mechanika. Chodzi o część nr 33176751808 (realoem)? Czy żeby sprawdzić taką tuleję trzeba ją całkiem wyciągnąć, czy taki luz widać "z zewnątrz" ?
  5. Witam, jestem posiadaczem Bmw e46 330ci 2002r ze skrzynią manualną. Samochód jest ogólnie bardzo zadbany, mam z nim od początku tylko jeden problem, którego nikt nie potrafił zdiagnozować. Kiedy samochód jedzie bardzo powoli na 1 biegu ( około 5 km/h ) czasami w momencie wciśnięcia sprzęgła słychać jednorazowy stuk z tyłu samochodu, czuć tez lekkie szarpnięcie. Występuje to losowo raz na kilka wciśnięć sprzegła - nie ma reguły. Przy ostrym przyspieszaniu wszystko ok. Sprawdzona skrzynia, sprzęgło, dwumasa, łącznik elastyczny wału, podpora wału, dyfer i jego mocowanie, półosie. Nawet na innej skrzyni biegów dzieje się to samo. Macie jakieś pomysły ? Może jest to specyfika działa układu napędowego w e46. Proszę Was o zwrócenie uwagi czy coś takiego też występuje w waszych e46.
  6. Co masz na myśli pisząc "zabielona" ? Z tego co się jeszcze dowiedziałem, na starej dwumasie było trochę niebiesko-fioletowych przebarwień jednak powierzchnia była gładka i czysta. Jej stan został ogólnie oceniony na przyzwoity. Czy pomimo tego takie przebarwienia nie powinny kwalifikować dwumasy do natychmiastowej wymiany ? Tak jak wspominałem, w czasie jazdy nie było typowych oznak zużytej dwumasy.
  7. Witam, 330ci posiada koło zamachowe dwumasowe. Sytuacja jest taka, że zestaw sprzęgła został wymieniony na nowy, natomiast dwumasa pozostała stara. Koło zamachowe jest już trochę wyeksploatowane jednak mieści się jeszcze w normie i nie daje typowych oznak nadmiernego zużycia. Czy "stara" dwumasa może wpłynąć negatywnie na nowe sprzęgło i spowodować jego szybsze zużycie ? W silnikach benzynowych zwykle wymienia się częściej sprzęgło, a dwumasa wytrzymuje większe przebiegi.
  8. Witam, u mnie lewarek zmiany biegów wibruje w pozycji neutralnej niezależnie od wciśniętego sprzęgła. Znalazłem już sporo możliwych przyczyn, które u mnie odpadają. Trafiłem też na taki opis problem: Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć o jakie konkretnie części chodzi w powyższym cytacie( nr katalogowy w realoem itp) ? Czy to te same części, które wchodzą w skład tzw. zestawu naprawczego stosowawnego kiedy lewarek nie powraca do pozycji neutralnej ?
  9. Ok, nie mam teraz samochodu pod ręką, więc jeszcze pytanie jakie narzędzia są potrzebne do demontażu schowka ?
  10. Czy po zdemontowaniu schowka te przekaźniki (klaksonu i pompy paliwa) można przepiąć bez użcyia narzędzi czy jest to bardziej skomplikowana procedura?
  11. Ok, sprawa wyjaśniona. Te wypustki to czujniki parkowania.
  12. Zauważyłem, że w E46 coupe można spotkać dwie wersje zderzaków nie-mpakietowych (przed faceliftingiem), które różnią się plastikowymi wstawkami. Pierwsza wersja ma plastikowe wypustki: http://s20.postimg.org/ppw5t8ajh/SAM_0076_2.jpg Druga wersja posiada plasitkową listwę bez wypustek: http://s20.postimg.org/4hihbsw2l/bmw2.png Czy wersje powyższych zderzaków są związane z datą produkcji samochodu ? Czy jest jakaś inna reguła, np. wersja wyposażenia itp. ?
  13. Irbis

    Bmw 330ci problem z mocą

    Ja zbieram informacje o e46 330ci, planuje kupić niedługo. Wolałbym wersję po liftingu, ale porządnych ofert nie jest za wiele, więc nie można za bardzo wybrzydzać. Jesteś pewien co do tej poprawki związanej ze zużyciem oleju ? Wiem, że poza tym, wersje po liftingu mają skrzynię 6 biegową i zmodyfikowany układ kierowniczy. Jednak najbardziej interesuje mnie silnik, kiedy i jakie poprawki były wprowadzane ? Jeśli samochód jest rocznikowo 2002+ to powinno być ok ?
  14. Irbis

    Bmw 330ci problem z mocą

    Jak tam zużycie oleju na 1000 km ? Jedni piszę, że m54b30 lubi olej, inni, że nie bierze nic. Wiadomo, że każde auto przy ostrzejszej jeździ bierze więcej oleju. Jak ktoś kupuje 330ci za 20 tys. pln to można się domyślić w jakim stanie jest silnik. Z tego co ustaliłem, jeśli ten silnik jest zadbany i nie jeździ się nim cały czas po torze to zużycie oleju jest znikome.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.