Skocz do zawartości

pawciog01

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e60 530D 2004r.

Osiągnięcia pawciog01

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. witam. mowa o bmw e60 530d 2004r automat. problem polega na tym, iż samochód w pewny dzień po 100km trasie nie chciał ponownie odpalić. Po przekręceniu kluczyka święcą się kontrolki normalnie, pompa paliwa słychać ale przy próbie palenia słychać tylko charakterystyczne "cykanie"... oto co ustaliłem: 1. aku dobry mierzone miernikiem zresztą nie było z nim problemów wcześniej 2. klemy plus i minus dobrze dociśnięte w bagażniku sucho 3. próba odłączenie klemy pirotechnicznej ibs nie dała nic 4. próbując odpalenia auta przez kable od innego samochodu a podpinając do mojego akumulatora nie kręci 5. probjąc natomiast przez kable od innego auta przez kabel plus pod maską i dając mase również pod maską auto kręci i zapala więc można by wykluczyć rozrusznik 6. jednakże po tej próbie uruchomienia samochód działał tylko chwile. po minucie zaczęlo brakować prądu pojawiły się kontrolki od abs itd. wspomaganie padło klima navi itd i auto zgasło. wniosek ogólny - auto odpala z zewnetrznego zródła prądu a ze swojego akumulatora nie( pomimo tego że aku był naładowany). ale nawet gdy odpali to alternator sam nie utrzymuje poboru prądu a z aku tak jakby nie mógł skorzystać/.co można jescze sprawdzić?? skoro samochód odpalił to czy nie powinien działać już normalnie?prosze o pomoc pozdrawiam
  2. Witam. w mojej x5 e70 2008 3.0 sd wskaźnik temperatury płynu chłodzącego zawsze jest na 4 kreskach czy zimny silnik czy rozgrzany...czy tak powinno być ? wcześniej w e60 530d na zimnym miałem kilkanaście kresek i schodziły do 4 jak silnik się rozgrzał do około 90 stopni, w x5 natomiast cały czas stoi na 4 i się nie rusza....wiecie może czy tak ma być?? pozdrawiam Paweł
  3. Witam. mam pytanie jak wejść przyciskami BC i przyciskiem góra/dół na dzwigni kierunkowskazu do menu w którym jest poziom oleju w silniku?? jaka to jest kombinacja przycisków? na zapłonie czy tylko z włożonym kluczykiem? mam bmw e70 2008r. 35d.pozdrawiam Paweł
  4. no własnie...to jest dziwne ze to się dzieje nie za każdym razem...
  5. viewtopic.php?f=73&t=117891 witam. mam bmw e60 530D 2004 AUTOMAT ...w związku z tym mam pytanie ..czy stojąc pod górkę w pozycji D na skrzyni auto ma prawo zjezdzac na dół nie nacisakając na hamulec?? dodamże na zimnym silniku czyli np rano jak ustawię się pod górkę to skrzynia "trzyma" ale po dluższej jeździe przy tej samej górce samochód pomimo puszczenia hamulca zjezdza na dół w pozycji D ?? Czy to jest normalne?
  6. ok jestem nowy na forum będę o tym pamiętał na przyszłość...:) więc tak opiszę jak to robię po kolei: Ładuję profil revtora, F1, F3, E60, LMA, BACK, F4, LMA, jeszcze raz F4 (bo jak dam F5 to wyskakuje błąd) pojawia się okienko netto... później po drugim F4 naciskam F5, coapireadsggetfswpsw, OK, i wtedy pisze basic functions perfect ended, później kopiuję z folderu work plik fsw_psw.trc na pulpit, otwieram skopiowany plik i zmieniam w nim wartości: VERHALTEN_DRL_TFL_33 - drl_h UNP_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM - aktiv , PWM_FL_FKT_DRL_33 - wert_02 następnie daję zapisz jako, zmieniam nazwe na FSW_PSW.MAN i zapisuje jako "wszystkie pliki" następnie plik kopiuję do katalogu work i nadpisuję na pusty plik FSW_PSW.MAN później execute job ale nic się nie koduje... próbowałem zmienić wg sposobu pokazanego wczesniej z aplikacją ncs dummy na prostym przykładzie składaniu lusterek...najpierw włączam f1, f3, cas, w momencie wybierania modułu (F4) wybieram TMFT, później w dummy odnajduję polecenie beiklappen_b_komfortlischl i zmieniam z nicht activ na activ. exportuje z programu plik man, execute job i też nic nie koduje. (tak na marginesie - w idrive mam zaznaczony ptaszek przy swiatłach do jazdy dziennej...) niewiem może zły plik biorę na podmianę? mój plik fsw_psw.trc w work zajmuje jakieś 37kb i to jego kopiuję zmieniam i zapisuje jako man...
  7. Dzięki wielkie Din. coding tool pomógł i wszystko poszło. teraz mam kolejny probem...mianowicie chce zakodować drl do e60 moduł lm2 (przynajmniej tak pisze w ncsie podczas zczytywania ecu) kopiuje plik trc zmieniam wartości i zapisuje jak .man. podmieniam go w work - nadpisuje, nastepnie daje F3 przez chwilę pisze coding activ, następnie coding ended i wszystko na pierwszy rzut oka gra. ale światła sie nie zakodowały. ponadto po ponowym wyczyszczeniu katalogu work i uruchomieniu ncsa ponownie zczytuję plik trc i okazuje się że nie podmieniło w ogóle plików tylko dalej jest domyślnie... 1. co może być tego powodem? 2. czy np. po błędnym zakodowaniu(np. zmienione złe komendy w pliku .trc) i wgraniu man-em do programu nie powinny one zostać zmienione pomimo tego że nieudało się zakodować świateł drl?? 3. czy musi być tak, że dopóki nie zostaną poprawnie wpisane zmiany w pliku.trc to po wgraniu go jako .man auto dopiero wtedy zapamięta nowe komendy i po ponownym zczytaniu pliku trc będzie on miał już zawarte zmiany?? moze trochę zbyt skomplikowanie to pisze ale nie wiem jak to łatwiej wytłumaczyć... 4.chce się upewnić czy dobrze zczytuję plik trc... F1, F3 (wybieram e60, potemCAS lub LMA) BACK, READ ECU,później jak chce dać basic function i coapireadsggetfswpsw to wywala bład, dlatego po BACK, READ ECU wybieram LMA (bo on odpowiada za kodowanie świateł) daje jeszcze raz READ ECU i dopiero Basic functions i coapireadsggetfswpsw, OK. niewiem czy ta kolejność jes odpowiednia ale przynajmniej nnie ma błęów i zczytuje bez problemowo plik .trc. pawciog01 Zanim zapytasz - POSZUKAJ! Zanim zapytasz - POSZUKAJ! Posty: 5 Dołączenie: 31 Sty 2015 17:02 Moje BMW: e60 530D 2004r. Góra Re: Instalacja i konfiguracja Windows 7/8 - INPA, NCS Expert Postprzez Din76 » 13 Lut 2015 18:07 Zobacz jaki numer ma LMA i wybierz od razu jak w tej instrukcji, kolega tu dobrze wytłumaczył, jak nie można się połączyć to odrazu wybiera się nowszy moduł jeden numer dalej, lub ja wymieniany to jeszcze nowszy, ogólnie w błędzie jest numer softu podany viewtopic.php?f=48&t=260787 jak zapiszesz zmiany to sa juz następnym raze widoczne, tylko w tym module, ale musisz czytać tylko ten moduł, najpierw są widoczne dane z CAS lu FRM (zależnie od modelu) modułu do komunikacji który ma zapis wszystkich modułów to tam zmian nie będzie, dlatego jak przekodujesz go pustym plikiem man to wracasz do serii. witam ponownie. wszystko wykonuję jak kolega Din pisał ale przy próbie zmiany przy wyborze modułu na nowszy np. z LM2 08 NA LM2 09 I wciśnięciu read ecu wyskakuje błąd...jak dam na LM2 07 czyli jeden wcześniej to też wyskakuje błąd falsher codierindex. domyślnie zawsze zczytuje mi lm2 08. dodam że po robiąc to poprzez program ncs dummy przy wyborze modułu pisze mi lm2 06, lm2 07 i lm2 08 więc tak jakby ncs zczytywał mi ten ostatni i na wyższy nie da się zmienić ....co mogę robić źle??
  8. To już popełniłeś błąd kopiujesz pliki Z SP-daten /ECU do -> EDIABAS/ECU Z SP-DATEN /Daten do -> NCSEXPER> DATEN i tworzysz nowy folder E60 i do niego znowu kopiujesz te pliki z Daten te same (w zasadzie to potrzeba tylko kilka poza E60 w daten ale nie pamiętam nazw) Z SP-DATEN /SGBDAT do -> NCSEXPER/SGBDAT i tyle jak chcesz robić to ręcznie (cfgdat to tylko zmienia sie 1 plik dla języka angielskiego dolnych przycisków) NCS nie wolno nadpisywać na istniejącą instalację tylko i wyłącznie na pusty NCSEXPER (według tego tego schematu co przytoczyłem) Usuwamy cały NCSEXPER (delete) i za pomocą Standard tools (musi być taka sama jak EDIABAS wersja) instalujemy czysty NCSEXPER (lub jak mamy cały uzupełniony to wklejamy taki sam zgodny z Ediabas i aktualizujemy też pliki w EDIABAS\ECU z takiego samego SP-daten ja ma NCS[/color] Dzięki wielkie Din. coding tool pomógł i wszystko poszło. teraz mam kolejny probem...mianowicie chce zakodować drl do e60 moduł lm2 (przynajmniej tak pisze w ncsie podczas zczytywania ecu) kopiuje plik trc zmieniam wartości i zapisuje jak .man. podmieniam go w work - nadpisuje, nastepnie daje F3 przez chwilę pisze coding activ, następnie coding ended i wszystko na pierwszy rzut oka gra. ale światła sie nie zakodowały. ponadto po ponowym wyczyszczeniu katalogu work i uruchomieniu ncsa ponownie zczytuję plik trc i okazuje się że nie podmieniło w ogóle plików tylko dalej jest domyślnie... 1. co może być tego powodem? 2. czy np. po błędnym zakodowaniu(np. zmienione złe komendy w pliku .trc) i wgraniu man-em do programu nie powinny one zostać zmienione pomimo tego że nieudało się zakodować świateł drl?? 3. czy musi być tak, że dopóki nie zostaną poprawnie wpisane zmiany w pliku.trc to po wgraniu go jako .man auto dopiero wtedy zapamięta nowe komendy i po ponownym zczytaniu pliku trc będzie on miał już zawarte zmiany?? moze trochę zbyt skomplikowanie to pisze ale nie wiem jak to łatwiej wytłumaczyć... 4.chce się upewnić czy dobrze zczytuję plik trc... F1, F3 (wybieram e60, potemCAS lub LMA) BACK, READ ECU,później jak chce dać basic function i coapireadsggetfswpsw to wywala bład, dlatego po BACK, READ ECU wybieram LMA (bo on odpowiada za kodowanie świateł) daje jeszcze raz READ ECU i dopiero Basic functions i coapireadsggetfswpsw, OK. niewiem czy ta kolejność jes odpowiednia ale przynajmniej nnie ma błęów i zczytuje bez problemowo plik .trc.
  9. troche nie pokazuje całego błędu mam kilka interpretacji błędu 0009 0009 : Ediabas nie znaleziono IFH - 0009 : nie SG połączone lub nie odpowiada PKB 0009 : Uszkodzony BEST wersja pliku opis SYS - 0009 : " Inicjalizacja " zadania nie znaleziono NET - 0009 : Limit czasu Skłaniam się do pierwszego, na braki w plikach, zwłaszcza w EDIABAS\ECU NCS dzięki dwóm plikom łączy się z odpowiednim modułem z EDIABAS /ECU plik PRG i z NCSEXPER/plik IPO tłumaczy pierwszy na język NCS-u Do NCS jak nie wiesz czy dana instalacja jest dobra to INSTALUJE się STANDARD TOOLS i (w niej są programy INPA EDIABAS NCSEXPER NFS) i aktualizuje się NCSEXPER z SP-DATEN u Ciebie z E60 i Ediabas /ECU też z tego samego SP-daten najlepiej za pomocą BMW CODING TOOL - do tego jest ta aplikacja aha. pliki sp daten ściągałem z chomika wersja 54.0 do e60. nadpisałem pliki w ncs exper/daten ncsexper/cfgdat oraz ediabas/ecu. tyle, że nie instalowałem ze standard tool tylko sciągnąłem instalkę skonfigurowaną z ediabas 647. Spróbuje jeszcze zainstalować ze standard tools 2.12 i narzedziem coding tool.
  10. WITAM. CO MOŻE OZNACZAĆ TAKI BŁĄD W NCS? http://zapodaj.net/79d88d279df0f.jpg.html PROSZĘ O POMOC. POZDRAWIAM
  11. WITAM. POJAWIA MI SIĘ TAKI BŁĄD W NCS http://zapodaj.net/79d88d279df0f.jpg.html PROSZĘ O POMOC CO MOŻE OZNACZAĆ..REINSTALOWAŁEM PAKIET INPA/NCS - NIC NIE DAŁO
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.