Skocz do zawartości

Macieqs

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Macieqs

  • Urodziny 14.02.1994

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316iA Compact 1996
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia Macieqs

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Niestety soft do podłączania starszych BMW jest bardzo czuły na ustawienia i portu COM, i samego oprogramowania (w Twoim przypadku INPY). Upewnij się na 100%, że ustawienia w sofcie masz dobre (np. podłączając inne BMW z podobnego rocznika i z podobnym silnikiem). Mi się udało połączyć dopiero chyba po 3 instalacji INPY i dobrze dobrać ustawienia, żeby działało.
  2. Łączysz się przez USB, czy przez RS-232? Jeżeli przez USB, to z silnikiem się nie połączysz na 99%. Poza tym INPA potrafi pokazywać zupełnie inne dane niż DIS.
  3. Guma przepływomierza szczelna?
  4. Jeżeli przyspiesza "jak żaba", to mam ten sam problem w silniku 1.6 (M43B16) ze skrzynią automatyczną i też nie mogę się doszukać co to może być. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Mam podejrzenie odnośnie przepływki, ale nie mam jak sprawdzić.
  5. Prawda jest niestety taka, że mam definitywnie coś nie tak ze składem mieszanki, bo nawet na rozgrzanym silniku widać za samochodem chmurkę dymu o zapachu benzyny. Zobaczę, może uda mi się doprowadzić DISa do działania, bo dzisiaj coś nie chciał współpracować i sypał błąd 200.166 EDIT: Ciekawa sprawa, bo zszedłem jeszcze pogrzebać w komputerze samochodu i w informacjach o sterowniku silnika jest coś takiego: Na samym dole - 'Comment' wg. tłumacza google tłumaczy się na "Wyłącznie do celów testowych". Jest to może w stanie ktoś wytłumaczyć? Edit 2: Miałeś rację z tą inpą - jak podłączyłem Disa, to wszystkie wartości są ok. Wstawię kata jakoś w styczniu i zobaczę, czy coś się poprawi z dynamiką i dymieniem.
  6. Witam, na początek wyniki z INPY: Obroty jałowe: 2,5k obr i jeszcze zrzut z zakładki generalnej: Czy dobrze rozumuję, że prawdopodobnie mam przepływomierz do wymiany? Z tego co się doczytałem, możliwa jest jeszcze sonda, ale w inpie wygląda na to, że pracuje w dobrym zakresie. Błędów żadnych nie pokazało. Wyniki na rozgrzanym silniku.
  7. Ja u siebie w e36 compact przeszedłem przez większość kombinacji (zmiana samych głośników/dodanie tuby ze wzmacniaczem(tylko do tuby)), aż w końcu doszedłem do stanu 4x dobre głośniki + wzmacniacz do nich i takie rozwiązanie polecam, plus ew. wygłuszenie drzwi. Z głośników polecam (13cm średnica) JBL Club 5020 - mają bardzo ładny, czysty dźwięk - Nie wiem jak pod samym radiem, ale pod wzmacniaczczem (65W RMS ustawione na ~2/3 - głośniki mają 40W RMS) grają bardzo przyjemnie. Do Coupe da się z tego co wiem wsadzić głośniki 16cm (Model JBL Club 6520 wyglądają ciekawie). Na 4 głośniki wydasz 500-600zł + okablowanie do wzmacniacza i głośników musisz liczyć 100-150zł, + wzmacniacz 4-kanałowy. Ja kupiłem nowy Boschmanna za ~400zł i daje radę, niemniej podejrzewam, że lepiej jakbyś znalazł używany, ale markowy.
  8. Macieqs

    [E36] NCS i kodowanie

    Jaki masz silnik? < M50 chyba nie działają z przejściówkami USB->RS232 i potrzebujesz fizycznego portu, ew. karty PCMCIA albo ExpressCard dobrej.
  9. Macieqs

    318i odcinka przy 4 tys

    Wtyczka to ADS 20pin. Jak chcesz sam kupić kabel i diagnozować, to z e36 nie działa USB->ADS tylko RS-232->ADS (przynajmniej u mnie - 316i 1996r - nie mogłem zczytać błędów silnika). Przejściówka USB->RS-232 też nie pomoże.
  10. Okej, Więc dzisiaj zmierzyłem prąd na obu światłach i na tym słabiej świecącym było ok. 3.96A, a na tym dobrze świecącym ok. 4.4A. Taki sam prąd był jak podłączyłem masę żarówki bezpośrednio do masy akumulatora. Macie jakieś pomysły co może to powodować albo jak to sprawdzić?
  11. Nie dodałem, że lampy są nieoryginalne - takie jasne z ringami. Jest spore prawdopodobieństwo, że woda mogła się dostać. W takim przypadku wyczyszczenie lampy powinno pomóc?
  12. Witam, Ostatnio mam problem z tym, że prawe światło przednie świeci wyraźnie słabiej niż lewe. Zamieniałem żarówki miejscami i dalej taka sytuacja. Sprawdzałem miernikiem napięcie na żarówkach i na obu takie samo, ok. 10,9V. Przy próbie zmierzenia prądu (miernik na 10A) spaliło mi bezpiecznik - pewnie coś źle zrobiłem. Macie jakieś pomysły?
  13. Cześć, zabrałem się w końcu za ten samochód. Wymieniłem sondę lambda oraz filtr paliwa. Spostrzeżenia - lepiej się zbiera od dołu oraz nie zauważyłem, żeby mulił. No i już tak nie kopci :) Pozostało tylko delikatne falowanie obrotów które się zwiększa np. jak włączę kierunkowskaz - wtedy faluje "w rytm" kierunkowskazów(50 obr/min max?), . Zauważyłem też, że im wyższe obroty tym słabiej ciągnie - zdaję sobie sprawę, że to 1.6 i to jeszcze w automacie, więc całkiem możliwe, że tak powinno być. Jeszcze odnośnie skrzyni automatycznej - po zmianie sondy lambda dużo lepiej działa skrzynia - płynniej zmienia biegi i jest bardziej responsywna. Pozostało jednak niestety coś takiego, że jadąc na 3 biegu w pewnym momencie coś jakby przeskakuje w skrzyni i od pewnego zakresu obrotów (3,5 - 4k) dużo lepiej przyspiesza samochód. Jak już tak przeskoczy, to potem skrzynia nie chce zmienić biegu na 4 dopóki nie puszczę na chwilę gazu(parę sekund). Edit: Odnośnie tego przeskakiwania na 3 biegu - wg. tejże instrukcji : http://ns2.isuzudns.net/4L30E-r.pdf wynika, że w tej skrzyni jest 'nadbieg' 3-biegu i 'nadbieg' 4-go biegu, dlatego mam wrażenie, że coś przeskakuje - to po prostu skrzynia na stałe łączy wał z silnikiem. A tego PDF'a polecam - dużo rzeczy można się z niego dowiedzieć.
  14. Cześć, powiedzcie mi proszę, czy te wtryskiwacze powinny tak cykać? https://www.youtube.com/watch?v=sZW7vnyFx0Q&feature=youtu.be Instalacja Stag 4. Poczytałem trochę w Internecie, że to cykanie to normalna rzecz, niemniej jednak wydaje mi się, że wcześniej tak nie było.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.