Skocz do zawartości

Saviogg

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 325xi 2010 N53B30A
  • Lokalizacja
    Zabrze

Osiągnięcia Saviogg

  1. Cześć wszystkim. Proszę o poradę. BMW e91 325xi 2010 rok silnik n53. Od kilku miesięcy mam problem po odpaleniu zimnego silnika. Po ok. kilku sekundach samochodem zaczyna trząść, czasem pojawia się check a czasami duża ikona z info "awaria silnika" i obniżenie mocy. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu komunikat znika i check również. Po ok. 1 - 2 minut coś jakby się przełączało i silnik pracuje idealnie. W czasie tego trzęsienia mam rozjechane korekty. I tu ciekawostka. Bank 1 korekty na - a bank 2 korekty na +. Wartości jak na zdjęciu. Te rozjechane korekty są na bankach niezależnie od wtrysków. Cewki nowe, świece nowe, wtryski wymienione. Nox wymieniony na noxem. Po zamianie wtrysków miejscami przy różnej ich konfiguracji zawsze korekty minusowe na banku 1 a plusowe na banku 2. Jeżeli po zamianie wtrysków nie idą za nimi korekty to znaczy, że to nie wina wtrysków. Po tych ok 2 minutach na wszystkich wtryskach korekty +/- 0,xxx czyli wręcz idealne. Tak jakby jakiś element wpływający na korekty na konkretnym banku zaczynał działać dopiero po tej chwili. Nie wiem od czego mogą zależeć korekty na całym banku a nie na poszczególnych wtryskach. I dlaczego po tych kilkudziesięciu sekundach wszystko wraca do normy? Gdzie szukać problemu?
  2. W czasie próby wczytywania wersji Road Map Europe West PREMIUM USB 2024-1 (torrent) wczytywana jest aktualizacja z dopiskiem (USB 1/4). Po wczytaniu całego USB dopomina się o USB 2. :( Pozdrawiam
  3. Witam serdecznie. Przeszukuję nasze forum i nie mogę trafić na wykaz wartości nominalnych ciśnienia sprężania. Być może nie zauważyłem, choć starałem się dobrze wyszukiwać. Jeśli takiego wykazu nie ma to może zasadnym byłoby założenie tematu z nominalnymi wartościami dla poszczególnych silników. Mnie interesuje mój, tzn. N53B30 Jaka jest wartość nominalna ciśnienia sprężania dla tego silnika i jaka jest dopuszczalna wartość minimalna. Oczywiście przy założeniu, że wszystkie cylindry mają poziom zbliżony do siebie. Pozdrawiam
  4. Po ok. 1,5 roku odświeżę temat. Mam do Was koledzy takie pytanie. W ofercie na portalach aukcyjnych są zesatawy markerów LED H8 o mocy 240W. Mam wersję LCI z reflektorami Xenon. Zastanawiam się nad wymianą zwykłych H8 na ledy ale pytanie moje dotyczy obciążenia instalacji. Zwykła żarówka H8 ma 35W czyli przy zasilaniu 12V pobiera ok. 3A. Zestaw 240W to 120W na jedną żarówkę a to już 10A.Czy nie jest to zbyt dużym obciążeniem dla samej instalacji?
  5. Dzięki. Dobrze, że można od góry wymienić a nie np. od nadkola. Pozdrawiam.
  6. Część wszystkim. Wg mojego VIN A488970 posiadam reflektory z oświetleniem Xenon. Na schemacie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UU51-EUR-11-2009-E91N-BMW-325xi&diagId=63_1070 brak jest żarówki do podświetlenia pierścieni świetlnych jak np. w reflektorze halogenowym. Która zatem żarówka w moim reflektorze podświetla te pierścienie?
  7. Sprawdzając błędy pojawił mi się błąd A739 - Napęd centralnego zamka, tylna pokrywa. Nie sprawdzałem jeszcze wiązki w klapie ale czy zasilanie zamka klapy i zamka tylnej szyby jest wspólne? Mam na myśli to, czy ewentualne wadliwe połączenie na przewodzie objawia się brakiem możliwości otwarcia zarówno klapy jak i szyby.
  8. Witam. Proszę o pomoc w diagnozie przyczyny kapryszenia klapy bagażnika w e91 rok 2010. Otóż raz na jakiś czas mam problem z otwarciem klapy bagażnika, zarówno pilotem, jak i klamką w klapie. Co ważne - wtedy też nie można otworzyć szyby w tylnej klapie przyciskiem pod wycieraczką. Otwarcie klapy bagażnika możliwe wtedy tylko awaryjnie od środka. Po kilku minutach wszystko działa. Cóż tu może sporadycznie nie działać?
  9. Cześć wszystkim. Mam prośbę do użytkowników BMW, którzy posiadają w swoim samochodzie zbiornik wyrównawczy o np. takim numerze: 17 13 7 640 514 Proszę o sprawdzenie ile bagnetu wystaje ponad otwór korka gdy się ten bagnet wysunie dłonią do góry do samego końca. Mój pękł właśnie w miejscu, gdzie są znaczniki poziomu i muszę dorobić jakiś kawałek czegoś z zaznaczeniem min i max. Dlatego też proszę o podanie tych wartości, tzn ile ponad korek wystaje dolny znacznik min. i górny max. gdy bagnet jest wysunięty do końca.
  10. I to się chyba zgadza. Ciśnienie ok. 146k jest po odpaleniu. Na ciepłym silniku utrzymuje poziom 200k z lekkimi widełkami. Proszę jeszcze o informację, czy błąd pompy z dopiskiem wiarygodności oznacza, że jej wskazania mogą nie być prawidłowe ze względu na jej wiek?
  11. Witam. Mój dyliżans to e91 Lift 325xi, silnik N53 przebieg 320 000, rocznik 2010. Mam go od 2 lat. Oprócz standardowych wymian filtrów i płynów jest prawie wsio ok. Od jakiegoś czasu mam identyczne objawy na zimnym silniku. Odpala bez problemu. Jednakże do chwili rozgrzania silnika trochę nim trzęsie i faktycznie sprawia wrażenie jakby miał problem z płynnością cylindrów. Po rozgrzaniu silnika pracuje jak mróweczka. Po podpięciu do OBD pokazuje następujące błędy: 2AAF Pompa paliwowa, wiarygodność 30DA Czujnik tlenku azotu, sygnał 2C7C Sygnał sondy lambda za katalizatorem 2 Ciśnienie wysokie paliwa wg Bimmer Tools: 146k - 210k Czy ta "wiarygodność" oznacza możliwość złego działania z powodu wieku pompy? Czy pozostałe dwa błędy sa powiązane z tym pierwszym? Co Panowie radzicie w kwestii wyleczenia problemu? Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
  12. Proszę o informację. Muszę wymienić zamek w prawych przednich drzwiach. Wg katalogu zamki są dwa: - z opcją z alarmem lub komfortem oraz z zabezpieczeniem antykradzieżowym - bez powyższego zabezpieczenia. Czym konkretnie różnią się te dwa zamki w kontekście ich kompatybilności? W moim pojeździe nie mam tych opcji i pytanie, czy będę mógł zamontować zamek przeznaczony do wymienionego dodatkowego wyposażenia i czy oczywiście będzie działał. Pozdrawiam.
  13. Wymieniona końcówka przewodu plusowego przy wykorzystaniu zestawu naprawczego. Zestaw naprawczy plus robocizna - koszt 200 zł. W przypadku opcji wymiany przez ASO za opłatą (nie łapię się na akcję serwisową) - wjazd do warsztatu i podpięcie do kompa - 500 zł (serwis nie rozpocznie wymiany bez diagnostyki), koszt kabla w serwisie - 470 zł, koszt robocizny - tego nie doświadczyłem więc nie wiem, ale sądzę, że cała operacja ok. 1500 zł. Ręce opadają. Izolacja przewodu w miejscu połączenia z rozdzielaczem prądu była w kolorze brunatnym zamiast czerwonym. Przegrzewanie przewodu z powodu wadliwego połączenia z gniazdem w rozdzielaczu. W czasie odkręcania skrzynki bezpieczników przewód plusowy wręcz sam wypadł z gniazda. Ewidentna przyczyna zanikania prądu w moim BMW. Zastanawia mnie jedno. Byłem w ASO BMW i mój VIN nie jest objęty akcją serwisową polegającą na wymianie tego przewodu. Dlaczego? Skoro sposób połączenia przewodu z rozdzielaczem jest identyczny i identyczna przyczyna zaniku prądu z tego powodu to dlaczego numer VIN jest tutaj decydujący a nie zaistnienie przyczyny usterki? Pozdrawiam wszystkich i życzę bezproblemowej jazdy.
  14. Wymieniona końcówka przewodu plusowego przy wykorzystaniu zestawu naprawczego. Zestaw naprawczy plus robocizna - koszt 200 zł. W przypadku opcji wymiany przez ASO za opłatą (nie łapię się na akcję serwisową) - wjazd do warsztatu i podpięcie do kompa - 500 zł (serwis nie rozpocznie wymiany bez diagnostyki), koszt kabla w serwisie - 470 zł, koszt robocizny - tego nie doświadczyłem więc nie wiem, ale sądzę, że cała operacja ok. 1500 zł. Ręce opadają. Izolacja przewodu w miejscu połączenia z rozdzielaczem prądu była w kolorze brunatnym zamiast czerwonym. Przegrzewanie przewodu z powodu wadliwego połączenia z gniazdem w rozdzielaczu. W czasie odkręcania skrzynki bezpieczników przewód plusowy wręcz sam wypadł z gniazda. Ewidentna przyczyna zanikania prądu w moim BMW. Zastanawia mnie jedno. Byłem w ASO BMW i mój VIN nie jest objęty akcją serwisową polegającą na wymianie tego przewodu. Dlaczego? Skoro sposób połączenia przewodu z rozdzielaczem jest identyczny i identyczna przyczyna zaniku prądu z tego powodu to dlaczego numer VIN jest tutaj decydujący a nie zaistnienie przyczyny usterki? Pozdrawiam wszystkich i życzę bezproblemowej jazdy.
  15. Cześć. Bardzo proszę o pomoc w omawianym problemie. Otóż w przypadku mojego samochodu jakiś czas temu ruszając z parkingu sklepowego całkowicie zanikł prąd. Wszystko zgasło, kluczyk zablokowany - totalna cisza. Po ok. kilkunastu sekundach prąd się pojawił. Samochód odpaliłem ale pokazał się komunikat o awarii napędu 4x4. Wyzerowało zegar czasu i licznik bieżących kilometrów. Po przejechaniu kilkunastu metrów komunikat znikł, nastawiłem zegar i wszystko było ok. Wczoraj podchodząc do samochodu chciałem otworzyć samochód pilotem. Widziałem, że dioda alarmu miga. Po naciśnięciu przycisku otwierania drzwi nic. Dioda przestała migać, kierunkowskazy nie migały jak przy otwarciu centralnego zamka. samochód nie reagował na pilot. Po ok. kilkunastu sekundach kierunkowskazy raz mignęły i pilotem otworzyłem pojazd. Odpaliłem i znowu komunikat o awarii napędu 4x4. Oczywiście po kilkunastu metrach komunikat znikł i wszystko ok. Pojechałem do autoryzowanego serwisu, mojego VIN nie ma w akcjach technicznych. Objawy wybitnie pasują do usterki wcześniej przez kolegów opisywanych. Zastanawia mnie w moim przypadku ten powrót zasilania po kilkunastu sekundach. Nie ruszałem nic za schowkiem, co mogłoby wskazywać na luz przy skrzynce. Poza tym za drugim razem w ogóle mnie w pojeździe nie było. Klemy akumulatora ok. Akumulator naładowany. Czy to również może wskazywać na usterkę związaną z kablem plusowym przy skrzynce bezpieczników za schowkiem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.