Skocz do zawartości

vulnerarius

Moderatorzy
  • Postów

    572
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vulnerarius

  • Urodziny 28.09.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 Cabrio 328i 1998
    F40 118i M Sport 2021
    G82 M4CxD 2023
  • Lokalizacja
    TK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia vulnerarius

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

4

Reputacja

  1. U mnie z kolei zero absolutne wibracji, niezależnie czy na letnich czy zimowych 🙂 A z tym nastawnikiem to trzeba się wsłuchać. Znajomy, który ma M4 też to zauważył u siebie.
  2. Moj blad, LL12. W kazdym razie olej OE BMW dedykowany do tego motoru.
  3. Odpalił po zimie 🙂 Jazda testowa zaliczona. Zaczął trąbić przy skręcaniu w prawo hahaha. Zamówiłem już zwijak kierownicy, do wymiany przy serwisie olejowym będzie teraz. Poza tym poza standardowym serwisem chyba dam sobie spokój w tym roku z jakimiś robotami. Jeździ dobrze, dynamika wzorowa. Oby się tylko nic nie zepsuło więcej 🙂
  4. Przegląd po roku za mną. Przebieg 7700 km. Olej wymieniany przy serwisie dotarciowym i teraz. Zgodnie z zaleceniami producenta 0W30 LL04. Niedługo po odebraniu auta pojawiła się sporadyczna nierówna praca silnika wyczuwalna jako takie "bujnięcia" na biegu jałowym. Dosłownie jakby nie palił na jeden cylinder sporadycznie. Byłem z tym 2 razy w serwisie ale oczywiście komputer nic nie wykazał i "ten typ tak ma". Teraz znowu zgłosiłem problem. Przetestowali wtryski. Okazuje się że wtrysk nr 4 do wymiany. Wymieniony, silnik działa jak złoto. Wymieniałem też na gwarancji gdzieś po pół roku nastawnik dyferencjału bo cichutko skrzypiał przy ruszaniu. Okazuje się, że ten wymieniony też skrzypi. I tu faktycznie chyba ten typ tak ma 🙂 Kolejna sprawa to jakość skór... Musiałem już jakiś mini retusz boczka Colourlockiem zrobić bo się podrapał jakimiś suwakami i guzikami. Nie ma porównania do Merino z M340i. Podobno to kwestia producenta skór. Do czasu wojny na Ukrainie sporo skór BMW zamawiało właśnie tam, teraz musieli zmienić dostawcę i to widać. Pocieszam się, że i tak nie jest tak źle, jak już w nowej serii 5 🙂 Poza tym bez uwag. Frajda opór. Cieszę się, że to preLCI.
  5. W porównaniu z naleśnikami 20/21’ Yokohama Advan na lato to niebo a ziemia. W M340i miałem na 20’ Pirelli P Zero bez RF i było w porządku z komfortem.
  6. Zimowy setup. Michelin Pilot Alpin 5 na podstawowych felgach 19/20’ 🙂
  7. Odebrałem dziś auto z LeatherWorkShop w Jawczycach pod Warszawą. Kierownica, fotele, kanapa, mieszek zmiany biegów, podłokietnik zostały na nowo obszyte oryginalnymi skórami BMW o prawidłowej strukturze. Sami oceńcie efekty 🙂
  8. Dzięki!! Zapomnialem o tym warsztacie a już kiedyś go sobie gdzieś zapisywałem :))
  9. Cześć. Poszukuję grzanych sportsitze w czarnej skórze (Montana Schwarz P7/P8SW) do E36 Cabrio polift z 1998 roku. Stan najchętniej perfekt, cena wtedy nie gra roli (w granicach rozsądku oczywiście). Czekam na wiadomości. Dzięki!
  10. Koledzy, pytanie. Zaczyna mi niestety pękać tapicerka na fotelach ze starości i szukam dobrego tapicera, który zrobi całe wnętrze razem z boczkami i kierownicą jak z fabryki, najchętniej oryginalnymi skórami lub podobnymi do oryginalnych. Lokalizacja nie gra roli, jakość się liczy. Macie kogoś do polecenia?
  11. Po latach szukania znalazłem wreszcie komplet zaślepek pokrywy dachu. Te spinki, którymi są przymocowane są tak upierdliwe do zdjęcia, że polecam je nawiercić małym wiertłem, wkręcić śrubkę i dopiero wyciągnąć 🙂
  12. Sprobuj podkladke pod korek, powinno pomoc.
  13. No i stało się nieuniknione. Padł silnik pokrywy dachu. Pewnego dnia po zamknięciu dachu z bagażnika zaczęło dobiegać przeraźliwe rzegotanie. Rozłączyłem awaryjnie silniki i poszły fora w ruch. Okazuje się, że silniki pokrywy dachu w E36 mają wadę, która ujawnia się po czasie. W wyniku wielu lat przeciążeń wygina się płytka na której osadzony jest silnik i wypada z zębatki. Stąd rzegotanie. Można próbować to naprawiać i wyginać płytkę do pierwotnego kształtu, ale problem na pewno wróci. Okazuje się też, że BMW rozpoznało problem i silniczki, które teraz można kupić są już upgradeowane. Więc kupiłem nowy silniczek za 4000 PLN i dodatkowo nową płytę na której silnik jest montowany w bagażniku. Rozebrałem wszystko w bagażniku. Zobaczcie jak wygięty był stary silniczek: Porównanie nowy vs. stary: Potem w imadle wyprostowałem tyle ile się dało stary silnik, tak żeby zębatki wskoczyły na miejsce i zamontowałem z powrotem. Zrobiłem inicjację, żeby sprawdzić czy to nie wina sterownika dachu, że się powyginał ten motorek, ale działało wszystko idealnie. Mimo wszystko wymontowałem stary silniczek i zamontowałem nowy: I gotowe. Potem tylko inicjacja dachu i to niestety kilka razy z poprawianiem ustawienia zębatek, żeby się „nauczył” pracować z nowym silniczkiem i o dziwo wszystko działa haha. Oby na lata!
  14. vulnerarius

    Problem z silnikiem m43b16

    Alternator sprawdzałeś?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.