Skocz do zawartości

Mandus

Zarejestrowani
  • Postów

    668
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Mandus w dniu 15 Stycznia

Użytkownicy przyznają Mandus punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było F10 520d LCI
    Jest:
    M340i LCI
    G30 530d
    E36 320i cabrio
    E39 M5
    E92 335i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mandus

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

22

Reputacja

  1. To chyba normalne z przybywającym przebiegiem auta - ja tak mam w G30, ale przy przebiegu 115tyś km, w G20 przy przebiegu 16tyś km szyba jest jak nowa, nic takiego nie widzę na niej.
  2. Dla mnie też to było dziwne, że składam zamówienie na auto za furę pieniędzy i nie mam żadnego potwierdzenia, czy je przyjęli do produkcji i kiedy będzie. Komenda CZEKAĆ i ch.. ... Dziwna ta procedura, ale ja akurat miałem auto ekspresowo - zamówienie okolice 10 luty, auto przyjechało końcem maja, odebrałem początkiem czerwca. Moim zdaniem handlowca warto pytać, choć on sam niewiele przyspieszy - ja po prostu pytałem z ciekawości, miał mnie dość... ale to mój kolega 🙂
  3. Zadajesz pytania, na które sam musisz sobie odpowiedzieć, szczególnie jaki kolor wybrać. Dla mnie najlepszy jest Skyscraper, a Portimao przestał mi się już podobać, a kiedyś mi się podobał, więc sam widzisz, jak to jest z tymi gustami. Trudno też pisać, jakie mam listwy drewniane i czy mi się podobają... no... mnie tak, ale pasują do całości i przede wszystkim do mojego gustu. Sensateca na desce nie mam, aż tak bardzo nie podoba mi się, i trudno powiedzieć, jak słońce go sponiewiera za 10 lat... ale to znowu moje widzimisię. Jak możesz wybrać fabryczne szyby przyciemniane, to bierz, bo okleina nigdy nie będzie tak dobrze wyglądała jak fabryczne ciemne szyby. Całą resztę masz w konfiguratorze, a o niektórych opcjach musisz poczytać i się podoktoryzować sam - a trudno powiedzieć, co masz na myśli "legendarne rikord widjo" Jak czegoś nie ma w konfiguratorze, to nie ma. Ale lepiej siąść ze sprzedawcą auta, bo on ma dokładniejszy konfigurator.
  4. Mandus

    G20 LCI2 2025

    Oj, chyba jesteś w błędzie... po prostu pamiętasz Golfa GTI, który wtedy robił na Tobie wrażenie, ale uwierz mi, gdybyś dzisiaj wsiadł do niego to wrażenie byłoby już inne. Te wolnossaki nie chcą jechać przy niskich obrotach, no chyba, że mowa o naprawdę dużych silnikach V8 - to pewnie, że one jadą. Ja lubię youngtimery, lubię starą motoryzację i niestety jak wsiadam np. do E38 735i, które kiedyś robiło WOW, to teraz się śmieję z tego - to po prostu stoi w miejscu... no chyba, że zaczniemy je kręcić do czerwonego, to delikatnie zaczyna się coś dziać. Mimo wszystko silniki z turbo produkują tego momentu sporo więcej z dołu i jazda na co dzień jest przyjemniejsza - wiadomo, normalnie jeździmy momentem, a nie mocą.
  5. Poczytaj inne wątki, jest sporo o spalaniu itp. Twoja charakterystyka pasuje pod diesla, takie 30d/40d sporo zmieniłoby w Twojej chęci do jazdy takim BMW 🙂 Ciężko doradzać, każdy jest inny - dla mnie silnik jest ważny, ja polecam 6-cio cylindrowe jednostki - to, że auta "ekoelektryczne" lecą na łeb i nie mają szans wyprzeć spalinówek tak szybko, jak niektórzy lobbyści myśleli, to nie znaczy, że nagle powstanie więcej silników 6-cio cylindrowych. Koncerny mocno przydołowały inwestycjami w elektryki, które nie chcą się sprzedawać i będą też ostrożni w rozwoju silników spalinowych - będą wciskali to co już mają - czyli głównie stosunkowo małe silniki, jakie przodują w dzisiejszych autach spalinowych, bo przyszłość jest niepewna. Tak sobie myślę, że producenci europejscy zaczną ponownie promować auta spalinowe (i hybrydy), bo nie będą miały szans konkurować z dużo tańszymi elektrykami z Chin. To będzie ich spora szansa na utrzymanie się na rynku, który do tej pory był bardzo konserwatywny, teraz wszystko się zmienia, a auta spalinowe to jednak klient bardziej konserwatywny.
  6. No więc widać, że 3-litrówka ma przewagę na 2-litrówką - to logiczne, mniej wysilony silnik potrafi mniej spalić przy normalnej jeździe, oczywiście przy pałowaniu już tak nie będzie. Ogólnie spalanie 340i jest naprawdę przyzwoite i można spokojnie w trasie zejść poniżej 7L/100km, ale trzeba już się starać jechać eko. Myślę, że dałoby się zejść poniżej 6L/100km, ale ja nie próbowałem bo i po co, jak i tak na co dzień tak nie jeździmy. Niemniej widzę, że podoba jest analogia 20d/30d jak i 30i/40i - przy normalnej jeździe spalanie jest zbliżone. Ja mam średnie fabryczne (przebieg 15tyś km) 9.8L/100km, ale robię z żoną dużo krótkich odcinków, dłuższa trasa wpada raz na 2-3 tygodnie. Spokojnie można mieć średnie w okolicach 9L/100km bo ja jeżdżę normalnie, używam silnika i jego momentu, często na sporcie, nawet jak nie pałuję, bo lubię głośniejszy dźwięk silnika itp. z tym, że jak mam dalszy wyjazd i mi się nie spieszy, to wtedy wynik mocno zbijam...
  7. To nie do końca jest tak kolorowo. Co prawda na co dzień na raczej krótkich odcinkach M340i spala nam w granicach 10L/100km - średnie fabryczne jest chyba teraz 9,8L/100km - normalna jazda, czasem chwilowe porywy na Sporcie, ale zdecydowana większość to jazda płynna, w trybie Komfort bez wściekania się, choć i tak zazwyczaj jestem tym najszybszym na drodze, co nie znaczy, że jestem wariatem... Spalanie zdecydowanie spada, jak robi się dłuższą trasę na spokojnie, natomiast mocno wzrasta, jak się właśnie dobrze przegoni auto - cudów nie ma. Ale w trasie potrafi być oszczędna bez męczenia się ekodrivingiem - i to jest fajne. Przyznaję, że spalanie jest dość niskie jak na takie auto - poprzednie auto żony - Alfa Stelvio 280KM paliła średnio 12,5L/100km w podobnych warunkach, więc różnica jest spora.
  8. A przypomnij, jaki silnik masz pod maską? Też 340i?
  9. G26 ma paradoksalnie troszkę większy kufer, ale zaś kombi jest bardziej praktyczniejsze. Oba nie są mistrzem przestrzeni, ale ogólnie G20/G21 jest spoko i zważywszy na psa, chyba G21 będzie lepszym wyborem. Byłem teraz we Włoszech na nartach, duży boks na dachu, 4 prawie dorosłe osoby i spokojnie się spakowaliśmy z całym szpejem, nartami, dechami, butami, kombinezonami itp. - no ale to zasługa boxa - a i podróż była wyjątkowo komfortowa - to zaś zasługa większego obciążenia. Miałem jechać G30, ale z racji, że mi się gwarancja skończyła padło na M340i. Ciekawe było spalanie - przy w miarę płynnej jeździe spaliła 8,5L/100km do Italii, na powrocie było 7,7L/100km ale do Wiednia, bo przez Czechy kolega już się spieszył i prędkości były bardziej pasujące do kierowców BMW 🙂 i całość wyszła 8,2L na powrocie - więc całkiem nieźle, zważywszy, że duży box na dachu spalanie znacznie podnosi.
  10. Dokładnie tak jak pisze @sOnar
  11. Wg mojej wiedzy G20 już nie jest produkowana w Niemczech, tylko Meksyk
  12. Ja mam M340i LCI wyprodukowane w kwietniu 2023 i jest z MEX. Różnicy raczej nie widzę.
  13. Skąd Wy macie takie informacje??? Produkcja G20 została przeniesiona do Meksyku, w DE już ich nie robią i nie można sobie wybierać miejsca produkcji.
  14. Ja tam używam głównie fabrycznej nawigacji BMW, opłacam RTTI - i jestem zadowolony. Carplay czy android auto denerwują mnie, staram się nie używać. Co do Iphona - zgadzam się z kolegą, to stan umysłu i przeświadczenie, że ma się najlepsze... jak dla mnie to kompletna porażka. Wróciłem do Sam - Galaxy... i mam święty spokój.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.