Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 26.03.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zmieniłem właśnie zimowe 20" na letnie 22" ... w komforcie zmiany nie odczuwam w żadną stronę, ale za to zdecydowanie morda się bardziej cieszy na widok wozidła.
    4 punkty
  2. Bo CarVertical to najgorszy możliwy raport. Za dużo reklam się naoglądałeś. 😉
    4 punkty
  3. Odpowiem na ten i kilka powyższych postów: - modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy. - z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy. - alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy. - niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni. - jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu. I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024.
    4 punkty
  4. Dziękuję panowie 🍻 Amortyzatory, mocowania, odboje, gumy sprężyn i osłony wymienione. Wszystko Sachs + Lemforder, gumy OEM bo zamiennik nie występuje. Zawias pracuje perfekcyjnie. Co ciekawe prawy amor okazał się być całkowicie martwy i wylany a zarówno stacja diagnostyczna jak i odczucia z jazdy na to nie wskazywały. Lewy nieco lepszy ale też już słaby. Niestety auto podniosło się minimalnie z przodu ale to przez to że nowe poduszki nie są tak wygniecione jak stare - mam nadzieję że w ciągu miesiąca - dwóch zejdzie jeszcze te parę milimetrów. v
    4 punkty
  5. Na szczęście jak się okazało jest - od kogoś, kto super dbał o auto i kto jest zarazem świetnym i uczciwym człowiekiem 🙂 Lepiej trafić nie mogłem, jestem zachwycony. Na przeglądzie wyszły do zrobienia: - osłona przegubu lewy przód - uszczelniacze dyfra - olej w xDrive do wymiany (prewencyjnie) - do tego normalny przegląd do zrobienia (olej, filtry, etc.) W Ista D ostały się tylko jakieś stare błędy (pierdoły). Parametry pracy silnika poprawne, hamulce dobre, zawieszenie okej, ceramika na aucie jest, drugi komplet kół także. Sprawdziłem odczyty z kluczyka (za 30 zł na allegro można kupić), olej w skrzyni też był zmieniony, hamulce również. Miernik lakieru również potwierdził, że auto ma w zasadzie kompletnie wszędzie ori lakier. Auto podczas pierwszej połowy trasy (350 km) spaliło 6.3 l/100 km, ale druga połowa była już bardziej nerwowa, dużo korków - razem 6.8 l/100 km po 715 km. Nie czaję ludzi gadających "bierz 540i, 530i nie jedzie" - to auto jest naprawdę szybkie, tych osiągów kompletnie nie ma gdzie wykorzystać bez ryzyka utraty prawka. 120 do 180 to też moment. Jak kogoś interesuje, to na kanale "Motokuncik" pod filmem "G30 530i - jaki silnik wybrać?" -> zamieściłem długi koment analizujący koszty 530i vs 540i. W skrócie: 540i jest w uj droższe w zakupie, utrzymanie też trochę droższe i tak ogromna różnica jest raczej nieuzasadniona za osiągi, które są nie do wykorzystania, ale niech każdy zdecyduje samodzielnie 🙂 Adaptacyjne światłą matrycowe rewelacja, podobnie jak radar, który utrzymuje odległość i potrafi sam ruszać i hamować w korku = mega opcja jak jesteś zmęczony. Zwieńczeniem jest dla mnie to czego poszukiwałem, czyli szyberdach, który dostarcza mi multum radości 🙂 😍
    4 punkty
  6. Mam dokładnie takie same wrażenia - tj. X5 na 22-calowych kołach z zawieszeniem M Performance Pro wydawało mi się lepiej zestrojone i bardziej komfortowe niż moja 7er (G11 LCI) z zawieszeniem executive drive (pneumatyka z aktywnymi stabilizatorami). Aha, w siódemce miałem koła 21 cali na lato i na tych było, kiedy robiłem porównanie z X5 kolegi. Koniec końców, do X5, którą odbieram niebawem, zamówiłem właśnie zawieszenie MPerfPro i koła 22" na lato (21" na zimę). Dodam, że wybór wynikał nie tyle z komfortu, ale z niesamowitego zestrojenia zawieszenia, które było jednocześnie bardzo dobre w redukowaniu przechyłów nadwozia, jak i w zapewnianiu dobrego wybierania nierówności drogi. Co ciekawe, pod tym względem, moje G11 było wyraźnie gorsze Na marginesie dodam, że jeździłem także X5 z zawieszeniem pneumatycznym i miałem poczucie płynięcia pontonem - samochód bardzo bujał się na boki i w ogóle zawieszenie sprawiało wrażenie mocno "sztucznego", jakby starało się za bardzo udowodnić jakie jest mądre. Zupełnie nie mój klimat I to jest chyba najważniejszy punkt - trzeba uczciwie odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest ważniejsze, albo jaki charakter samochodu dostarcza właścicielowi więcej przyjemności - bardziej zwarty i sportowy, czy bardziej zrelaksowany i komfortowy Mój osobisty odbiór tego co jest "lepsze" wynika z mojej filozofii jazdy samochodem - ja szukam dynamiki, przyjemności z połączenia samochodu z drogą, po której jedzie, nie kręcą mnie gadżety... Unikam samochodów nastawionych na komfort. Dlatego pasuje mi MPerfPro. A jak znam życie (i mam nadzieję, niedługo sprawdzę), najlepsze dla mnie byłoby zawieszenie z "prawdziwego M" (X5M) Natomiast jeśli dla kogoś najistotniejsze jest mięciutkie zawieszenie i jeździ na tyle delikatnie, że bujania nie zauważa, to pneumatyka też będzie dobrym wyborem
    3 punkty
  7. Jeździłem przed zamówieniem x5 LCI w pneumatyce na 21 calach i w adaptacyjnym z m pakietu na 22 calach. Wiedziałem czego chcę w x5 i miałem porównanie z poprzednim autem seria 7 G12 z pakietem executive drive pro, gdzie zawieszenie było genialne. Powiem tak, pneumatyka w x5 jest zbyt rozbujana i niestabilna w moim odczuciu przy tym samochodzie i dynamiczniejszej jeździe czy to po autostradzie czy drogach podmiejskich. Wybrałem zdecydowanie 22 cale bez runflatu na adaptacyjnym z m pakietu i po miesiącu jazdy bym nie zamienił na pneumatykę. Natomiast zawieszenie to w mojej opinii rzecz gustu i tu ciężko będzie tobie zdecydować bez jazdy.
    3 punkty
  8. Czas obalić kilka mitów tutaj powielanych. Przede wszystkim musicie zacząć odróżniać handlowca w salonie, od brokera/agenta który tylko zbiera zamówienia i przekazuje do dealera. Handlowiec generując zamówienie w systemie SA3 i podpisuje je z Wami to przekazuje je następnie do przełożonego/administracji sprzedaży i ten dział wprowadza to do systemu produkcyjnego. Logicznie myśląc handlowiec nie ma żadnego interesu aby nie zgłaszać takiego zamówienia "wyżej", bo to liczy się do jego planów, bo wpłacacie mu zaliczkę i musi wystawić fakturę zaliczkową, itd. W momencie wprowadzenia zamówienie otrzymuje numer ORDER i jest on niezmienny (można zmieniać specyfikację wyposażeniową, ale order jest przypisany do rodzaju nadwozia i silnika). I jak poprosicie handlowca o ten numer, to macie pewność, że auto jest zgłoszone do produkcji. Statusy: 047 - zamówienie wprowadzone do systemu 105 - auto było na statusie 111 lub 112 ale z jakiegoś powodu wypadło (wina fabryki nie handlowca) 111 - auto wstępnie zaplanowane do produkcji 112 - auto bardzo blisko terminu produkcji 150 - auto zatwierdzone do produkcji (od tego momentu nie ma możliwości aby wypadło z produkcji) 165 - auto wyprodukowane 182 - auto w transporcie do Polski 193 - auto w Polsce 195 - auto u dealera I nie macie co "męczyć" handlowca bo on ma zerowy wpływ na to, czy auto wejdzie na produkcję czy nie. Jak potrzebujecie dodatkowych szczegółów to zapraszam do zadawania pytań (byłem handlowcem w ASO przez 4 lata).
    3 punkty
  9. No to działa do d... Jakby proponował Ci wyjazd na urlop, to by było OK 😉
    3 punkty
  10. Mały update: Wymienione najpierw subwoofery a potem reszta głośników na oryginalne z Logic7. Pod nowym wzmacniaczem mają ogromny zapas mocy, dźwięk jest rewelacyjny. Już nic nie ruszam w audio. Oczywiście boczki złożone na nowych spinkach z ASO: Udało się też wymienić zawias klapy, wymiana 15 minut, ustawianie klapy 1,5 godziny 😞 Wpadł również prewencyjnie nowy czujnik ciśnienia zwrotnego DPF OEM: Udało się jeszcze raz pomalować końcówkę wydechu w czarny połysk zgodnie z Edition Sport (fabryczna się utleniła): Ogarnięte jedyne przetarcie w całym wnętrzu (Colourlock): Odświeżona komora silnika: Najbliższy plan to wymiana amortyzatorów przednich (z tyłu są nowe Sachsy wymienione jeszcze w DE) oraz odświeżenie lakieru i powłoki. Do tego oczywiście montaż letnich kół.
    3 punkty
  11. Masz fotele komfortowe. Usiądź oprzyj się i „owiń głowę" przednią częścią zagłówka. Ta „poduszka" ma się „złamać".
    2 punkty
  12. Z tego opisu wynika, że Twój tata zdecydowanie nie szuka BMW.
    2 punkty
  13. To widget z AAIDrive - tam mozesz pobrac wiecej wtyczek jak chcesz https://github.com/BimmerGestalt/AAIdrive
    2 punkty
  14. Wcale nie uważam, że G20 jest bardzo małe - byłem teraz w Italy na nartach - zawsze jeździliśmy G30, ale że gwarancja się skończyła wzięliśmy G20 - trochę się obawiałem, czy w 4 osoby nie będzie za ciasno i powiem, że byłem zaskoczony - podróż była całkiem komfortowa, choć oczywiste jest, że G20 nie jest mistrzem przestrzeni. Ot tak wystarczająco i nic więcej. Ja widzę różnicę w wielkości wewnątrz G30 do G20 - dla mnie jest spora. Szczególnie jak spojrzy się z perspektywy siedzącego z tyłu. G30 to już kawał auta, ale na jego gabaryty nie widać tej rozrzutności przestrzeni w środku, ale różnica jest powiedziałbym wręcz kolosalna w podróżowaniu do G20 - biorąc pod uwagę ogólny komfort jazdy. Co do Kodiaq'a i jego miejsca w środku - nawet tego nie komentuję, jak ktoś potrzebuje większy samochód, idzie tam, gdzie mu pasuje, porównanie do G20 jest bezsensowne. Ale na marginesie - akurat do tych Włoch na narty jechaliśmy w 3 samochody - kolega jechał takim Kodiaq'iem 2.0TDI 190KM 4x4 - taki sam box Thule XL na dachu - ta sama jazda - spalił tylko 0,8L/100 km mniej droższego diesla niż moja M340i 🙂 No też byłem zaskoczony 🙂
    2 punkty
  15. Dla tych co mają Apple pozostaje jedynie "prestiż" 🙂 *) też mam Apple 😛
    2 punkty
  16. Informacja o rodzaju i rozmiarze opon jest wrzucana do czujnika TPMS i stąd ją potem samochód pobiera - te fabryczne komplety mają już prekonfigurowane parametry i stąd samochód wie jakie gumy ma wrzucone. Można zaprogramować, ale trzeba znać częstotliwość czujnika i mieć odpowiednią zabawkę - dziwne, że w ASO nie mają 🤔 Tu jakiś magik programuje ale bez podawania parametrów opony, zakładam, że ten jego programator nie ma tak zaawansowanych opcji. Jest nawet wątek na bimmerfeście: https://www.bimmerfest.com/threads/tires-not-recognized-warning.1461081/ Co prawda z G20, ale rozwiązanie dość stare 😉
    2 punkty
  17. Trochę przypał mieć 340i z 2024 roku bez kamery cofania. Szyby sam przyciemnisz (na upartego kamerę też samemu dodasz), bez innych bajerów da się żyć, ale jest jakieś minimum które nowy samochód, moim zdaniem, powinien mieć.
    2 punkty
  18. Pneumatyka rozbujana ?? 😁 Jezdze juz od kilku lat na 22 calach z pneumatyka I komfort jest naprawde wystarczajacy , w trybie sport na 22 calach to auto w zakretach jest naprawde super przyklejone I napewno nie rozbujane 🙂 jezdzilem na adaptacyjnym I w zyciu bym pneumatyki na to nie zamienil.
    2 punkty
  19. Nawet mi sie nie chce wchodzic w te dyskusje, po przeczytaniu Twoich argumentow. Szkoda mi czasu, bo mysle ze bedzie bezproduktywna. ;)
    2 punkty
  20. Ale mniejsze koła w adaptacyjnym wcale nie gwarantują mniejszego dyskomfortu. Trzeba być świadomym, że adaptacyjne ogólnie jest dość sztywne, więc takie mniejsze i częstsze nierówności, pęknięcia na drodze, mogą być odczuwalne. Czy takie mniejsze sztywne progi. Na tych szerszych jest ok, chyba że przelecimy z dużą prędkością (no ale kto to robi). Zatem jeśli @Godlike spodziewasz się komfortowej limuzyny, w której nie poczujesz żadnej nierówności, to tak nie będzie w X5. Chyba, że na pneumatyce, ale nie mam z nią żadnego doświadczenia, więc nie skomentuję. No chyba, że za doświadczenie można uznać to, że wieeeele lat temu jeździłem Citroenem Xantią 🙂, tam było pneumatyczne, jak to w Cytrynach i było ogólnie miękkie. Nie jestem pewny, czy pneumatyka bardziej jest "odczuwalna" na ogólnych nierównościach, w sensie nie pęknięciach asfaltu, czyli tam gdzie może bujać, czy może tam gdzie bardziej "trzepie". Głównie tę cechę opisują właściciele, czy przeciwnicy (że buja). Ja mam adaptacyjne i teraz na lato kupiłem 22" (też się zastanawiałem nad 21", w tym wątku znajdziesz rozważania, ale jednak zdecydowałem wziąć większe, wygląd miodzio), ogumienie nie RFT. Na zimę mam 20" RFT. I dotychczasowe lato zresztą też. Właśnie zmieniłem. Czy jest różnica? Powiedziałbym minimalna, głównie przy drobniejszych nierównościach, może ciutkę bardziej czuć na kierownicy. Ale ogólnie bardzo porównywalnie. Jeszcze tez zależy jak nabijesz opony, no i też jakie to są opony. Np. porównanie moich poprzednich letnich 20 P Zero a zimowych Michelin - też odczułem lekką różnicę, zimówki bardziej miękkie. Oczywiście wiedząc, że się ma 22" trzeba o tym pamiętać przy krawężnikach, ale tak po prostu jest. Coś za coś. Specjalnie poszedłem w opony P Zero, bo mają rant ochronny, więc powinno być ok, nie boję się jakoś, że zaraz porysuję felgi. Wszystko zależy, jak się jeździ, zapewniam, że są tacy że i czołg by zniszczyli. Podsumowując, wszystko zależy, co kto lubi. I czego się oczekuje. Nikt za Ciebie nie zdecyduje, bo jak widzisz ilu użytkowników, tyle opinii. Zarówno w temacie pneumatyka/adaptacyjne, jak i wielkości. Sam wklejałem diametralnie różne opinie kilka komentarzy wcześniej, na dokładnie ten sam temat. Musiałbyś trochę pojeździć na wszystkich opcjach. Ja powiem ogólnie, że przy tym samym zawieszeniu, 20-21" RFT a 22" bez RFT są porównywalne.
    2 punkty
  21. 22 całe bez runflat jest bardziej komfortowe niż 20 z runflat.
    2 punkty
  22. Ten brak regulacji odległości z kierownicy jest upierdliwy wie każdy kto miał przedlifta. W LCI odległość nawet na najniższej wartości jest większą niż w przedlifcie dlatego najlepiej ustawić najkrócej i tyle. Ale w przedlifcie było mega lepiej. Czasami odległość była wręcz za mała więc mieliśmy możliwość szybkiej poprawki w 1s ale nikt nam nie wjeżdżał przed samochód a tutaj nawet na najniższym ustawieniu jesteśmy sierotą drogową ja ciągle koryguje pedałem gazu zmuszając auto do zmniejszenia odległości. Brak dostępu komfortowego z tyłu też mocno przeszkadza. Niosę dziecko chce wsadzić do fotelika i trzeba lecieć do przedniej klamki i dopiero do tyłu. Debilna oszczędność. E92 miało dostęp komfortowy wszędzie F80 nie miało z tyłu w G20 dodali tył z powrotem bo klienci narzekali. Nie rozumiem dlaczego X5 LCI zostało tego pozbawione to typowo rodzinne auto do wożenia dzieci. Można ustawić otwieranie przy zbliżeniu do auta ale mi to się nie sprawdza bo jak samochód stoi na podwórku to ciągle go otwieram i zamykam przechodząc 20 razy dziennie. Jak stoi w garażu to obok mam kuchnie i też ciągle się otwiera i zamyka bez sensu.
    2 punkty
  23. Kup sobie chiński z androidem plug&play zyskasz dużo fajnych funkcji można podpiąć kamerę z cofania i nie trzeba wymieniać nic poza wyświetlaczem
    2 punkty
  24. Jasne, że ograniczeń będzie przybywać, będzie coraz trudniej z tym żyć, ale przecież większy silnik nie służy do jeszcze szybszej jazdy - przynajmniej co do zasady normalnej, codziennej jazdy. Bardziej chodzi o komfort podróżowania, ogólną przyjemność z jazdy, lepszego brzmienia, bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu, korzystania z jego elastyczności, braku potrzeby udowadniania sobie i komuś, jakie to moje auto jest szybkie, itp. Owszem, mając większy silnik - więcej na drodze możemy i czasem na więcej sobie pozwalamy - ale to tylko jeden z przywilejów posiadania takiej jednostki pod maską, a nie podstawowy czynnik zakupu. Zawsze znajdzie się ktoś szybszy, kto będzie zap...dalał na załamanie karku i to zazwyczaj w słabszym, tańszym aucie... To nie kwestia dużego silnika...
    2 punkty
  25. Też sugerowałem, że M340i to pod pewnymi względami lepszy wybór. Ale nie dlatego, że z definicji benzyna jest lepsza od diesla. Po prostu silnik B58 jest mega udany. Z resztą kolega już chyba wybrał. Ale chcę coś podkreślić - zawsze jak słyszę czy czytam, że diesel to do traktora, to klekot itp. to już wiem, że mam do czynienia z.... z resztą, nie ważne z kim. Bez urazy dla przeciwników diesla, w sumie każdy ma prawo do swojego zdania. Ale wiem, że ktoś taki nie pojeździł dobrym dieslem R6 BMW. Polecam film Patryka Mikiciuka, jak testuje G30 540d, może to co niektórym rozjaśni wizję i sens takiego samochodu. Ja mam tylko jednego diesla - 530d właśnie RWD - i będę go chwalił, bo kto nim jeździł, to wie, że to najprzyjemniejsze BMW, jakie miałem i mam, a mam kilka. Rozglądam się za zakupem kolejnego samochodu i będzie to 30d albo 40d. OK, może ja akurat lubię tą charakterystykę, ktoś woli benzynę - ja to szanuję, ale tłumaczenie komuś, że diesel jest "BE" bo ja tak uważam, bo nie pojeździłem, bo nie lubię, jest jakie jest... I dodam jeszcze - że wyższe koszty paliwa w M340i vs 330d dla jednych będą marginalne, dla innych już nie, dodając do tego niższą cenę zakupu robi się już słuszny temat do rozważań. Jakoś na forum nie widzę samych użytkowników M3 czy M5, a jednak wiele osób wyśmiewa różnice w oszczędnościach diesla. Moim zdaniem niesłusznie. A wartość rezydualna jest zawsze niewiadomą i nie można jej z góry dzisiaj przesądzić, bo może diesel wróci do łask i każdy będzie chciał diesla za kilka lat - nagle elektryki przestały się sprzedawać i jak Europa nie postawi na rozwój aut spalinowych, to nasze europejskie koncerny zjedzą Chińczycy... Jeszcze różnie może być.
    2 punkty
  26. Ja stałem przed podobnym dylematem i jednak wybrałem 330i - za radą kolegów tutaj. A rozważania zaczynałem od 320i. I tak, oczywiście, że emocjonalnie chciałbym m340i. Gdybym jednak chciał M340i tak samo wyposażone jak mój konfig 330i to musiałbym dołożyć jakieś 40-50k. Uznałem, że moim kolejnym autem będzie M340i, ale jeszcze na ten moment mam inne cele finansowe. Dynamika i osiągi 330i już i tak przekraczają dalece moje wymagania i doszedłem do wniosku, że M340i to już wychodzenie poza sferę potrzeb w sferę zachcianek - nie jest mi takie auto totalnie potrzebne, zwłaszcza do jazdy miejskiej. Co innego gdybym prowadził styl życia typowego Niemca, tj. codziennie 70-100 km 3-pasmową autostradą. Ale przyznaję, że pojeździć bym chciał i pozytywnie zazdroszczę kolegom - ufam, że kiedyś też sobie pozwolę na takie cudo 🙂 W kwestii kosztów zakupu auta trzeba jeszcze przewidzieć drugi komplet kół, ubezpieczenie, no i ja chcę zabezpieczyć auto PPFem - w sumie kolejne 20-25k do wydania na start. Z tego powodu wyciszyłem emocje i jednak wybrałem 330i. No ale przyznaję, że był taki moment, że już wybierałem numer do dealera, żeby powiedzieć, żeby mi wywalił wszystkie opcje wyposażeniowe i wrzucił gołe m340i.
    2 punkty
  27. Brak podkładki pot tab. rej. Produkcja 2004 a nie 2005. Za lampy tył leci dowód. Plastiki kierownicy przemalowane z chromu na czarny mat. Felgi chińczyk. Gałka zmiany biegów z allegro 50 zł. Dywaniki allegro za 50 zł. Oklejone dekory, klamki i listwy ozdobne rękojeści drzwi. To są bzdury, które łatwo ogarnąć i jak poważne rzeczy będą spoko - można się interesować.
    2 punkty
  28. Zostaje Cayman i Boxster GT4. Apropo, znajomy niedawno odebrał Caymana GTS 4.0 N/A. Jest to chyba jeden z ostatnich analogowych samochodów w historii. Dawno nie miałem takiej frajdy z jazdy, po prostu coś wspaniałego! Wkręcanie tego silnika na 7-8 tysięcy obrotów to poezja, dźwięk, emocje, nie do opisania. W dodatku w tym aucie uchowały się jeszcze fizyczne przyciski od wszystkiego, takie E92 M3 dzisiejszych czasów. 992 Carrera S to przy tym takie spokojne auto GT.
    2 punkty
  29. Mam m.in. 530d RWD i M340i xDrive - więc mogę coś powiedzieć. Moje subiektywne odczucia (ale też podobne mojego syna i mojej żony): diesel R6 jeździ dostojnie, brzmi zdecydowanie mniej sportowo, ale również bardzo przyjemnie - i ma niedźwiedzią siłę ciągu od razu - wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów robi swoje - jeździ się bardzo przyjemnie, rzadko wchodząc na wyższe obroty i tak jeździ się dynamicznie. Spalanie w G20 będzie w okolicach 7,0-7,5L/100km jeżdżąc normalnie. W g30 mam średnie fabryczne 8.0. W trasy bajka - tym bardziej, że spalanie spada w 530d do 6.0-6,5L, jadąc normalnie. W G20 spokojnie poniżej 6.0 to w trasie norma. Znajomy ma nowe 430d GC i jest pod ogromnym wrażeniem silnika (przesiadł się z Mercedesa E220d). Zasięg w trasie będzie powyżej 1000km, co jest fajne. Ogólnie kozak. benzyna R6 w M340i to samochód, który ma 2 oblicza - można spokojnie i przyjemnie podróżować a i czasem pobawić się jego możliwościami - to naprawdę szybkie i zwinne auto. Ten silnik w G20 robi z tego auta gokarta, brzmi sportowo, ogólnie to taki sportowy sedan na daily. Zupełnie inna charakterystyka samochodu. Spalanie mieszane fabryczne mam 9,8l/100km, w trasie w okolicach 8.0-8,5L, oczywiście można mniej, podobnie w dieslu ale trzeba się postarać. Jak pogonisz benzynę, to i 14.0 bez problemu będzie - w tym silniku spalanie jest bardziej uzależnione od stylu jazdy. Zasięg w normalnej trasie około 700km to raczej max. Chyba wybrałbym benzynę racji tego - że to bardzo udany silnik, brak AdBlue, EGRów itp. Szybko się nagrzewa, na krótkich trasach lepszy wybór. Na same osiągi nie ma co patrzeć, bo na co dzień i tak jeździ się momentem, nie pałuje się od świateł do świateł - oba silniki są bardzo przyjemne w jeździe. Diesel wygrywa w dalszych trasach. Diesel wyjdzie taniej - w zakupie i spalaniu. Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć. Co nie weźmiesz - jak to będzie R6 z BMW - to będziesz zadowolony.
    2 punkty
  30. Nie, ale mogę zgłębić temat. Wstępnie widzę takie coś (to chyba z rynku USA): Z tego co widzę, jest inny moduł (muszę potwierdzić w katalogu części). W kodowaniu nie ma parametru 160/180/210 do 'wyboru'. Moze sie to kryć w czymś innym, lub po prostu trzeba zmienic bity - ale to już metodą prób i błędów. Jednakże prawdopodobne będzie też to że jest to zapisane w firmware - wtedy ew. wgranie od innej wersji? Z tego co widzę inne limity ma G30, a inne G20.
    2 punkty
  31. @mariuszcom Osobiście nie nazwałbym tego dziadowaniem, czym sie różni wymiana oleju na ori gratach w serwisie a nieautoryzowany warsztacie? Na 100% ceną i to chyba wszystko. Przykład z grupy vag, kupuję ori olej z fitrem od hurtownika za 150~180PLN, te same części w salonie audi koszt 350~400PLN (widełki cenowe zależne od ceny filtra, inny silnik, inna cena) Roboczogodzina to jakieś 600PLN+vat czyli 720PLN, całość w zaokrągleniu 1100PLN robiąc to sam mam w kieszeni 900PLN za które mam 2 nowe opony a następny sezon. A co za różnica czy stary olej scieknie do miski z logo vw czy audi czy lidl? Żadna, tylko trzeba go oddać w odpowiednie miejsce do utylizacji a czy to serwis czy ja to robię to i tak wjeżdża filtr z tym samym logo i ten sam olej. PS ceny przeliczane z innej waluty.
    2 punkty
  32. Cześć, może detal, ale parę dni temu zauważyłem lekko odchylony/przekrzywiony zagłówek fotela pasażera przedniego, da się coś zrobić? Pchać na siłę to chyba nie metoda? Pierwsze zdjęcie to pacjent, drugie zdjęcie to fotel kierowcy dla porównania.
    1 punkt
  33. Dodam, że w G30 ta "poduszka" i tak jest dość mało elastyczna, wręcz twarda. Pamiętam, że w E60 te zagłówki foteli Komfort były dużo bardziej miękkie i przyjazne człowiekowi. Tam jak wbiłem się w fotel, otuliłem boczkami i zagłówkiem to czułem się jak w promie kosmicznym. Teraz już nie ma takiego efektu, choć fotele nadal są w miarę komfortowe i jedne z najlepszych na rynku o ile nie najlepsze. Nie wyobrażam sobie innych foteli niż Komfort. To jakby synonim BMW.
    1 punkt
  34. Przednie są krótsze i twardsze, tylne są tej samej długości tylko "sztywniejsze".
    1 punkt
  35. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-318d-143km-2015-rok-automat-okazja-ID6FwerX.html Polska 2024 - 243.000 km Niemcy 11/2022 - 551.000 km WBA3K110X0K567975 / Seria:3' F31 / Opis sprzedaży:318d / Nadwozie:Touring Wersja katalogu/region:ECE / Kod typu:3K11 / Skrzynia biegów:3K11 / Układ kierowniczy:Lewostronny Data produkcji:08.05.2015 / Lakier:300 / Tapicerka:BDAT Dane dot. pojazdu Nazwa Wartość Drzwi 5 Silnik N47T Pojemność 2 Moc (kW) 105 Napęd HECK Lakier 300 alpinweiss 3 Tapicerka BDAT Materiał Move/antracyt Wyposażenie seryjne 01CB Zakres CO2 04CG Listwy wewnętrzne "satin-silber" matowe 0548 Licznik kilometrów 0851 Wersja językowa, niemiecki Opcje 0146 Dodatkowe zasilanie energetyczne 0163 BMW Diesel z Blue Performance 0185 Pojazd specjalny otwarty 0205 Automatyczna skrzynia biegów 0216 Wspomaganie układu kier. Servotronic 0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE 0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy 0255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką 0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu 02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach 0320 Brak napisu modelu 03AA Reling dachowy, czarny 03AP Szyba przednia z klinem szarym 0420 Przyciemniane szyby 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 0441 Pakiet dla palących 0465 System załadunku 04AE Armrest front, retractable 0502 Spryskiwacze reflektorów 0508 Park Distance Control (PDC) 0520 Lampa przeciwmgłowa 0521 Czujnik deszczu 0522 Światło ksenonowe 0534 Klimatyzacja automatyczna 0544 Regulacja prędkości z funkcją hamowania 0575 Dodatkowe gniazda 12V 05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż. 05DC Zagłówki w siedzeniu tylnym składane 0606 System nawigacji Business 0698 Area-Code 2 do DVD 06AC Inteligentne połączenie ratunkowe 06AE Teleservices 06NS Komfort. telefonia z rozsz. smartfonem 0801 Wersja krajowa Niemcy 0879 Literatura pokładowa, niemiecki 08KA Termin wym.oleju 24 miesiące/30 000 km 0940 Wyposażenie na życzenie Klienta
    1 punkt
  36. Jeździłem dwa dni autem z Veganzą i kilka godzin z Merino - sztuczna skóra jest bardziej miękka i świetnie "oddycha". Nie ma sensu dopłacać do naturalnej, jedynie zapach z Merino na plus.
    1 punkt
  37. No dobra... na dzień dzisiejszy wybieram 21" + adaptację(najwyżej będę jeździł na ciśnieniu 1.5b 😄 ), ale jeszcze postaram się przejechać zarówno adaptacją jak i pneumatyką. Dobrałem też 4 letnią gwarancję, chociaż mam nadzieję, że się nie przyda. Czekam na potwierdzenie warunków przez leasing i jazda.. 6mcy czekania 😕
    1 punkt
  38. powyżej masz żywy przypadek jak to jest w rzeczywistości... uzywka raz pochodzi rok raz dwa a raz 6 miesięcy... otóż 8hp się nie psują więcej czy mniej niż inne konstrukcje... ze względu na swoją budowę (aluminiowe kosze, delikatne tłoki, panewki) się zużywają. ZF to dość proste automaty w naprawie ale drogie ze względu na cenę czesci ale i mentalność (często brak kasy) użytkownika który zwleka z naprawą do samego końca kiedy auto traci napęd. Im wcześniej tym taniej.
    1 punkt
  39. Dokladnie. Dziwnym przypadkiem zakupione oryginalne komplety kol dzialaja, a ASO po wymianie opon nie potrafi juz tego ustawic - zadalem w jednym ASO pytanie czy jak kupie opony u nich z montazem to czy mi to zgraja i nie wiedzieli nawet o co chodzi. Oczywiscie mozna to robic manualnie i magicznych koni to nie dodaje, ale skoro moze to dzialac to dlaczego tego tak nie zrobic?
    1 punkt
  40. Przebieg 267567 Wytargalem wszystkie plastiki żeby pomalować rozporki w trakcie zalewania się oleju. Cala komorę z grubsza przeleciałem parownica i apc, na koniec CarPro pearl. Jak wygląda błysk pod maską każdy wie bo ma więc nie ma foty 😎
    1 punkt
  41. No ale zestopniowane tak nazbyt delikatnie, moze to standard w BMW?
    1 punkt
  42. M3T zamowiony 26 marca wiec jestem pomiedzy przed LCI a LCI zobaczymy gdzie wpadnie produkcja sadze ze moze to byc juz lipiec. przednia lampa w LCI jest ok, sterowanie nawiewami na konsoli srodkowej jak w X5 i X6 = dosc ciewkawe. Oprocz tego M3 LCI ma dostac okolo 18KM wiecej, choc prawde mowiac nie ma to juz znaczenia .
    1 punkt
  43. Mam najechane tym dieslem 320 xdrive 121k km przez cztery lata w G21 i mogę tylko jednym słowem opisać to auto i silnik - jest świetne jako typowe daily do wszystkiego do czego jest mi potrzebne. Poruszam się nim mniej więcej 50% warszawskie korki, 50% trasy ekspresowe, autostrady co drugi weekend. Przez cztery lata totalnie nic się nie działo z silnikiem, żadnego zapychania filtrów, żadnej konieczności przepalania czegokolwiek w warsztacie a bywało że przez ponad miesiąc jeździł tylko w korkach w Wawie. Daje mi satysfakcjonujący start na światłach, nie poscigasz się z żadną sportową furką ale 90% tego co widzisz na drogach ominiesz bez problemu. W ogóle nie rozumiem tych historii ze diesel do miasta to nie, gwarancja problemów itp. Jeśli tylko raz na jakiś czas robisz trasy po kilkaset km tak jak w moim przypadku powinno być ok. Auto zaliczyło trasy na południe Europy, za każdym razem daje radę, tankujesz pod Katowicami a później często już w kraju docelowym co jest po prostu wygodne. Mam porównanie z 330l w poprzedniej serii i ten silnik benzynowy jest po prostu inny, ciężko to porównać z tym dieslem. Chodzi bardziej płynnie, liniowo, liczby jasno pokazują że szybciej ale nie czuć tego przez tą harmonijną pracę. Żeby nie było 320d też chodzi bez zastrzeżeń, to świetny silnik ale zawsze to będzie jednak diesel. W każdym razie polecam ten silnik i w ogóle auto całe bo jest fenomenalne jak na te klasę i pieniądze. Mam bardzo zbliżony charakter tras do Twoich a nawet więcej jeżdżę po mieście, bardzo często trasy typu 2x 8km i wszystko działa bez zarzutu.
    1 punkt
  44. To, że kreci na odwrót to akurat wina enkodera, znaczy po prostu ma inaczej piny wyprowadzone. Enkoder ma dwa wyjscia A i B. Jest to sygnał kwadratowy z tym że A i B są orzesunięte między sobą. Dzięki temu orzesunięciu wie w którą stronę się kręci. Musisz zamuenić Az B i będzie jak trzeba. To tak z grubsza. Ogólnie masz na enkoderze 5 sygnałów. Wspomniany A,B. Jest jeszcze C od wciskania oraz zasilanie i masa.
    1 punkt
  45. Hej. 330d xDrive to dobry wybór? Bo ponad 30 tys dopłaty do M340i to sporo, spalanie też tam solidne wyjdzie.
    1 punkt
  46. Dziadowaniem zdecydowanie bym tego nie określił. Dodatkowa wymiana w ASO to 2-3h oczekiwania gdzie sama wymiana trwa moze 15min bo przeciez nie beda czekac az cały olej zleci do miski tylko dawaj nastepny. Zaprzyjaźniony mechanik zleje tyle starego oleju ile sie da i wleje to co sobie bedziesz chciał. Cała operacja do ogarniecia w mniej niz godzine i jeszcze 500-600zł taniej. Dla mnie jest to zdecydowanie interesujaca opcja.
    1 punkt
  47. no to sie nei wjedzie...i kto na tym najbardziej ucierpi? Nie uwierżę w to, że w przeciągu 11 lat w PL wszyscy przesiada się na auta elektryczne...napewno nie ja.
    1 punkt
  48. Dziękuje za odpowiedź. Zrobiłem dokładnie to samo. Z tym, że mój mechanik zakodował też łopatki. Wszystko działa jak należy.
    1 punkt
  49. To prawda Musi kosztować. Prace powoli postępują :)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.