Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 28.08.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Nie po to konstruktor wymyslil kola w samochodzie, aby je usuwac z niego i jezdzic bez. Pytam czy ktos wie co nalezy NAPRAWIC. Wyprogramowywanie czegos z samochodu to druciarstwo i cebularstwo tak bardzo powszechne w krajach, w ktorych sie kradnie, kombinuje, daje w lape. A pozniej i tak wychodzi na to, ze jednak trzeba 3 razy zaplacic za to samo. Jak to mowia, glupi dwa razy traci. Stac mnie na samochod za pierdylion pieniedzy wiec stac mnie na jego utrzymanie. Poki co w Europie jeszcze nie ma jak na Kubie i nic nie stoi na przeszkodzie, aby samochod utrzymywac w stanie oryginalnym, a nie montowac silnik od Zuka do karoserii Mecedesa S-klasy - byle w niedziele wszyscy pod kosciolem widzieli jaki to kozak bo S-ka jezdzi. Co za mentalnosc....
    3 punkty
  2. Naczytales sie w necie problemow i panikujesz. Pamietaj, ze BMW ma duzo ludzi, ktorzy kochaja samochody i czesto probuja zrozumiec problem i naprawic go samemu lub taniej niz w ASO. Pamietaj tez, ze na forach pisza ludzie glownie majacy problemy a nie ci ktorzy ich nie maja. Uzywanych, starszych BMW jest bardzo duzo i stad tez duza czestotliwosc opisu problemow. Posiadacze innych marek maja inna mentalnosc. Niezbyt czesto pisza na forach itd. Porownaj ile widzisz na drogach starych BMW a ile Toyot, Volvo albo innych wynalazkow. Wiekszosc juz zardzewiala albo nie oplacalo sie ich naprawiac i tez poszly na zlom. A BMW jezdza dalej. 😉 F25 to bardzo dobre auto i jak kupisz je madrze, to bedziesz zadowolony. BWM sa tez tanie w naprawie i czesciach. Nie ma co nawet porownywac do Volvo, Toyoty albo Mercedesa, ktorych serwisowanie jest chorendalnie drogie. Pytaj na forach Merca, Volvo lub Toyoty, bo tu raczej malo kto zaglada, kto przesiadl sie z BMW na co innego (chociaz prawde mowiac, za wiele takich ludzi nie ma, bo jak ktos "wszedl" w BMW to raczej przy nim zostaje).
    3 punkty
  3. @BMFun Zerknalem na moje stare zdjecia i odpowiem Ci zdjeciami apropo tematu Corolli/TMY uzywajac zdjec "premium" IX3 Co NIE jest dla mnie premium a cyganskim blichtrem i beznadziejnymi materialami/rozwiazaniami Co jest dla mnie premium np: @Slawomir Nie czytasz uwaznie co do Ciebie pisze wiec nie ciagne tematu. Dla mnie osoba, ktora pisze ze 2 litrowy diesel w V klasie jest "cichutki" jest niepowazna po prostu. Wez telefon i nagraj jak Twoja V-klasa z 2 litrowym dieslem wjezdza z 4 osobami na pokladzie 10-20km/h jakakolwiek ulica nachylona o kilka stopni do gory (a tak jezdzi miliony tych aut kazdego dnia) - dzwiek zazynanej swini i nie da sie tego inaczej okreslic.
    3 punkty
  4. asystenci pro pomagaja w utrzymaniu czystosci wnetrza... jak trzeba sobie hotdoga odwinac z papierka przy pomocy 2 rak, albo sie podrapac (albo kogos podrapac) to na autostradzie niezastapione. :) A powaznie - faktem jest ze nie wolno totalnie ufac hamowaniu (bo to jednak nie jest czlowiek), ale robilem bez asystentow 3500km w 3 dni i z asystentami i roznica jest kolosalna w zmeczeniu kierowcy. Jest to mega wygodne i uzywam swoich (PRO) kiedy tylko sie da. Jak kogos stac to sie nie ma co zastanawiac...
    2 punkty
  5. Cześć. Wrzucam zdjęcia z odbioru mojej kolejnej G20, wcześniej była 330ix pre LCI w Dravit Grey (link), ale brakowało mocy 🙂 Teraz M340i w Brooklyn Grey.
    2 punkty
  6. Odebrałem swoje 330xd... po przejechaniu kilku kilometrów kogo obchodzi czy poducha jest plastikowa ... ten silnik wynagradza wszelkie braki !
    2 punkty
  7. @adamjttk może o krok za daleko żeby uprawiać „polityke” motoryzacyjna na przykładzie tych tragedii BEV vs ICE. Może znajdźmy inne przykłady, bo ich z pewnością nie brakuje. O tych tragediach akurat jest we wszystkich mediach ogólnopolskich.
    2 punkty
  8. ten cały azot jest z tego , jak oglądałem program o Nissan GTR , gdzie mówiono że opony do tego auta są pompowane azotem . zrobię próbę organoleptyczną i będę pompował zimowe opony przy okazji wymiany czystym azotem, i zobaczymy czy faktycznie ciśnienie będzie stałe czy będzie się zmieniać w zależności od temperatury jak w przypadku zwykłego powietrza
    2 punkty
  9. W każdym kraju, w którym relacja zarobków do mocy nabywczej ma rozsądny stosunek sytuacja będzie wyglądać podobnie. Samochód jak każda inna rzecz się w końcu zużyje - to, że my mamy takie podejście, a nie inne, i traktujemy samochody jak świątynie wynika w głównej mierze z tego, że nadal posiadanie dobrego, nowego samochodu w interesującej konfiguracji jest w naszym pięknym kraju przywilejem nielicznych, a nie normą. Przeciętny kowalski ślini się na widok 10 letniej 3er albo innego a4 jakby zobaczył epickie cycki przed nosem bo po prostu nowy jest poza jego zasięgiem i kupi każdy szmelc byle ładnie wyglądał i był w osiągalnej cenie (a jak nie od niemca, to skorzysta z rewelacyjnej oferty "auta ze stanów" albo innego dostawcy jakich jest multum). A to, że wymarzone 335d w F30 będzie zostawiać 4 ślady na śniegu w zimę albo, że będzie nosić ewidentne ślady bytowania po dach w wodzie? A kto by się tam detalami przejmował, przecie jeździ. Natomiast to, że ludzie nie dbają o samochody i wymieniają olej jak potrzeba (bo mi się kompjuter panie zaświecił) ma miejsce i u nas - jeżeli kogoś stać na to, żeby to auto wymieniać w rozsądnych przedziałach czasu, przed końcem gwarancji, to będzie miał głęboko w d... to czy kolejnemu właścicielowi w 10 roku eksploatacji wyjdą bokiem jego zaniedbania serwisowe - jego nadal będzie stać na nowe, które będzie jeździć do końca kolejnej gwarancji 🙂 Temat trochę podobny do wyciągnięcia nowego telefonu z pudełka - na początku dbasz i chuchasz i dmuchasz, naklejasz szybki, kupujesz obudowy, żeby broń Boże się nie porysowało... ale jak już masz ten sam telefon 4 rok i przypadkiem spadnie i porysujesz szybkę - no to już tak nie boli, prawda? Przecie i tak trzeba kupić nowy w końcu...
    2 punkty
  10. Kiedyś na wiosnę gdzieś jechałem i trochę mi się nudziło, zrobiłem porównanie zużycia paliwa przy różnych prędkościach. Wbrew pozorom przejechać autostradą odcinek 5km z prędkością 90-100 jest równie trudne co 190-200 🙂 Wybitnie wiarygodne to oczywiście nie jest, ale taka ciekawostka 😉
    2 punkty
  11. Jak usuniesz EGR , DPF razem z KATEM To auto już na Szrot w Niemczech TÜV Nie przejdziesz . Także dobrze Ci mechanik doradził ^^
    2 punkty
  12. https://www.bmwblog.com/2023/07/05/f70-bmw-1-series-codename/ https://www.bmwblog.com/2023/04/29/bmw-1-series-f70-spy-video/
    2 punkty
  13. Kiedyś Man (producent ciężarówek) wymagał zwrotu pomp wtryskowych przy zakupie nowych, albo Knorr (firma produkująca układy pneumatyczne w ciężarówkach) życzył sobie by przy zakupie niektórych zaworów lub rozdzielaczy pneumatyczny zwracać stare a było to podyktowane tym, że nie chcieli by kwitł handel częściami regenerowanymi. Oni sami sprzedawali tylko i wyłącznie nowe, a zwroty starych były traktowane jako złom.
    2 punkty
  14. Jest jeszcze gorzej W Cepik jest zapis: odczyt 160 tys.km w 2010 roku. Właściciel chyba o tym wie i stąd ta cena. Brak też przeglądu.
    2 punkty
  15. Dokładnie, auto z konfiguracji to praktycznie golas. Przy takich oszczędnościach daruj sobie lasery za 8 tyś, których użyteczność jest bardzo mocno ograniczona. Poza większymi felgami i przyciemnianymi szybami pomyśl o wyposażeniu, które ma już większość aut popularnych marek nie premium, tj. tempomat adaptacyjny, czy kamery 360 i inne systemy asystujące. Oświetlenie ambientowe to wydaje się zbędny bajer, ale bez tego takie auto wygląda trochę biednie i niedzisiejszo. Śmiało możesz sobie darować ładowarkę bezprzewodową, u mnie od nowości ona w ogóle nie spełnia swojej roli i z tego co czytałem u wielu osób jest podobnie, nagrzewa telefon tak mocno po kilku minutach, że i tak przestaje się on ładować i ściągasz z niej gorący i zamulający telefon. To jest jakiś totalny bubel, za który kasują 1000 zł. Pomyśl też o pakiecie naprawczym na 4 lata, to jest przedłużenie gwarancji w sensownej cenie.
    2 punkty
  16. Lubie takie atrakcyjne oferty 😉 Dziś przebieg 130tys.km, a ostatnia wizyta w ASO w 2004 z przebiegiem 92600km
    2 punkty
  17. Na razie tylko sprzed roku z odbioru... Ale chyba wymyje auto niedlugo i cykne troche wiecej...
    2 punkty
  18. @adamjttk odpowiadając na Twój ironiczny tekst o posiadaniu szybszych aut mających <5sek do 100ki do codziennego użytku, jeszcze raz powiem że jest to czysta fanaberia. W moim przypadku to właśnie ta fanaberia była jeden z powodów zmiany R6 na V8, a nie z R6 diesla na R6 benzynę. W moim przypadku zmieniłem R6 na V8 i przyspieszenie do 100km/h z 5,5sek do 4,3 sek. Odczułem tą zmianę na plus, ale głównie w trasie. W mieście mój styl jazdy jest praktycznie IDENTYCZNY, za to na trasie jest bardziej dynamiczny ale nadal dojeżdżam do punktu B w tym samym czasie 🙂 Abstrahując od głupoty wyścigów spod świateł w mieście, z dwojga złego przyspieszając na max w mieście, benzynowym jest dużo bezpieczniejsze niż elektrycznym, bo ludzie dookoła słyszą że jedzie wariat i trzeba bardziej uważać. Pomijając że zmieniłem auto na nowsze, to wybierając V8 zyskałem na tej zmianie głównie dźwięk silnika i wydechu, które są dużo lepsze szczególnie że poprzedni R6 był dieslem oraz wyraźnie lepsze przyspieszenie w trasie, ale czas pokonywania tras się nie zmienił, więc to czysta fanaberia jest. W wakacje jeździłem dużo X5 i X6 40i i przyznam szczerze, że dynamika tych aut była wystarczająca i szczególnie 40i po upgrade do 374KM w facelift byłby dla mnie wystarczający jeśli chodzi o przyspieszenie. Zawieszenie oraz dźwięk silnika - tutaj miałbym największy niedosyt. Kolejna zmiana, to X5 M50i na X5M. Czas 0-100kmh zmniejszył się tylko z 4,3sek do 3,8sek - to różnica, której absolutnie nie odczułem. Za to zyskałem dużo więcej niż przy poprzedniej zmianie auta. A zyskałem: - duuużo lepsze i pewniejsze zawieszenie - duuużo ładniejszy wygląd na zewnątrz (spojlery, felgi, kolory) oraz wewnątrz (zegary, kierownica i masa detali) - duuużo lepszy dźwięk silnika oraz wydechu, które pomimo kastracji przez przepisy UE, brzmią dużo fajniej - duużo lepsze hamulce i jeszcze parę innych rzeczy - dużo dodatkowych opcji customizacji w infotainmencie Ty nazwiesz to głupotą i marnowaniem pieniędzy, pomyłką zakupową itp, że kupując mocne auto bardzo rzadko zdarza się żebym jechał 200 lub więcej. Policzyłbym te sytuację na palcach jednej ręki. No może max 2 rąk 😉 Zazwyczaj na autostradach nie przekraczam 160-170, a w mieście nie ścigam się spod świateł. Raz się chyba zdarzyło że jakaś Tesla stanęła obok i ruszyłem bardzo dynamicznie. Tesla była z przodu i wiesz co poczułem wtedy? Nic 🙂 A właściwie to radość, że prawdopodobnie dostarczyłem fanowi Tesli satysfakcji wymieszaną z głupotą ścigania się w mieście 🙂 Zmiana czasów do 100ki nie była nawet najmniejszym celem zmiany. Aktualnie w X5 V8 pomimo 3.8sek mam minimalnie mniej odczuwalne doznania z przyspieszenia niż w kultowym dla mnie E90 335i ktory miał 5,5sek do 100ki, ale za to ten przewiezie mnie bezpieczniej, ciszej, zabierze więcej bagażu rodziny. Inny przykład - mam znajomego, który ma kilka 911, w tym wersje Turbo, zwykła Carrera, GT3. Mówi że mając GT3 ma gorszy czas 0-100, ale wykręci na torze lepszy czas niż w wersji Turbo. Jeszcze inny przykład - mam innego znajomego który ma Teslę 3 LR. Nie musi sobie samochodami nic udowadniać. Gdy kupował 3 lata temu mówiłem żeby rozważył Performance, aby potem nie żałował. Ma 3 lata i nie żałuje, że kupił LR. Upgrade'u przyspieszenia do 4.0sek też nie kupił, bo mówi że 4.4sek jest dla niego całkowicie wystarczające. Jeździ dynamicznie, mógłby kupić Plaid, który mu się podoba, ale woli kasę przeznaczyć na inne wydatki. Żeby nie było, jeździ sporo i dynamicznie (ale dynamicznie tylko w mieście ;)). Ma zdrowe podejście, widzi dużo wad Tesli, sam się z nich śmieje i na nie narzeka, ale lubi Teslę i pewnie jak będzie zmieniał samochód to na Teslę. w aucie najbardziej przeszkadza mu że jest głośne (nie że ma za mało do 100ki). Ja rozumiem strategię Tesli w udostępnianiu dla samochodów bardzo krótkich czasów 0-100 w elektrykach, bo na tym zbudowali dużą część swojego marketingu i bezdyskusyjnie w kwestii przyspieszenia jest to przewaga napędu EV, który pozwala uzyskać takie przyspieszenie a przy tym być oszczędny, szczególnie w mieście. Natomiast nie rozumiem niektórych fanbojów udowadniających wyższość tego napędu nad spalinowymi i rzucającymi hasłami o śmietnikach historii. Ja rozumiem, że człowiek który jest fanem motoryzacji powie - kupiłem Ferrari, Lambo i Macarena nie dlatego że ich potrzebuję, tylko dlatego że mogą. Ok, ktoś powie że to leczenie jakichś kompleksów czy coś, może w niektórych przypadkach może mieć rację albo nie. Jednak większość z tych ludzi nie biega po forach Fiata, Forda i nie śmieje że ich auta to zawalidrogi i nadają się na śmietnik historii bo mają R3 a nie V12. Zupełnie inaczej patrzę na niektórych fanów, którzy mówią - dołożyłem 20tys do Performance żeby mieć tak szybkie auto jak Ferrari, "bo mogą" sobie na to pozwolić, albo płacą 10tys żeby mieć 4.0s do 100ki, a potem rzucają epitetami na forach innych marek i wypominając innym różne metki... Takie podejście to dla mnie zwykłe januszowanie i odwracanie kota ogonem albo jeszcze inne sformułowania przychodzą mi do głowy, które Słonik tutaj czasem używał w wypowiedziach 🙂
    2 punkty
  19. Ale sam narzuciłeś taki poziom dyskusji wklejając brudne wydechy zepsutego BMW, czy ciągłe jakieś cieknące oleje BMW z linkami do forum o awariach dwumasy, turbiny czy czegoś innego, a jak w odpowiedzi dostajesz że jest zatrzęsienie podobnych awarii w Tesli tylko inaczej się nazywa płyn to trywializujesz że to 50 przypadków na kilka milionów. Jak się śmiejesz z etykiety sprzęgła na wyświetlaczu elektrycznego BMW czy braku rozpoznawania mowy po polsku i piszesz że przy takiej niedbałości do detali, to byś nie mógł takim autem jeździsz, a wyśmiewasz dziury w drzwiach czy trywializujesz bardzo liczne wpadki jakościowe Tesli i Ci to nie przeszkadza. Szkoda mi czasu na wyszukiwanie w necie wpadek w sofcie Tesli. Jak możesz jeździć tak niedopracowanym autem? Albo może przyznasz przed sobą, że nie masz obiektywizmu. Jak Ci piszę, że euforia EV przypomina mi euforię dieslami, co jest bardzo rzeczowym porównaniem, to jest dla Ciebie dziecinada, a liczby pokazują dużą korelację i nie dasz sobie ręki uciąć, że za 10-20 lat EV w statystyce sprzedaży uplasuje się kosztem silników spalinowych gdzieś na poziomie obecnej sprzedaży diesla, czyli będzie miał swoje istotne miejsce w motoryzacji, ale nie zdominuje świata motoryzacji. OK, dla Ciebie to dziecinada, bo jesteś zaślepionym fanem EV i wierzysz w całkowite wyparcie innych napędów. OK, tu się drastycznie różnimy, ale mówienie o "ordynarnym trollowania" w przypadku różnicy zdań, nie ma kompletnie nic wspólnego z merytoryczną dyskusją. A najśmieszniejsze jest to, że piszesz to do mnie, pomimo że jestem entuzjastą EV, sam posiadam 1 takie auto które chwalę i otwarcie przyznaję że 70-80% tras miejskich pokonuję EV mając drugi fajny ICE w garażu. I wciąż uważam że EV do miasta ma dużo więcej zalet niż ICE i o tych zaletach również otwarcie mówię.
    2 punkty
  20. Zgadzam się z przedmówcą w 120 procentach :) :) :) :)
    2 punkty
  21. Dodam jeszcze tylko, że sprzedając zadbane auto zdecydowanie powyżej średniej ceny danego modelu/rocznika/wyposażenia nastawiasz się na inny typ klienta. Jak dzwoni jakiś Janusz i nie widząc samochodu już przez telefon pyta za ile ostatecznie sprzedasz albo składa jakąś żenującą propozycję to grzecznie dziękuję i się rozłączam. Tak samo jak słyszę tekst "Panie, co tak drogo? Przecież w sieci widziałem 5 tańszych" to od razu mówię, że proszę iść kupować te tańsze. Koneser doceni, a z Januszexami i tak nie chciałbym współpracować nawet jeśli to tylko jedna transakcja sprzedaży-zakupu. Przy czym powyższe dotyczy bardziej unikalnych towarów. Np. z nieprzeciętnym wyposażeniem i nieprzeciętnie zadbanych, że nie ma się do czego przyczepić. W takim przypadku wyższa cena jest całkowicie uzasadniona i nigdy nie miałem problemu ze sprzedażą dobrego towaru znacznie powyżej ceny gruzów. ASO ma zakaz dotykania mojego auta jeśli chodzi o mycie, bo już raz zrobiłem awanturę jak tylko opłukali mi auto zwykłą wodą z kranu i miałem zacieki z wapiennych osadów 😄 Na każdym przeglądzie zwracam na to uwagę i mają odnotować, że "nie myjemy". Zresztą ciężko, żeby myli czyste auto 😄
    2 punkty
  22. Fabrycznych folii nie było już w dniu odbioru, salon się o to postarał 😄 Prawdę mówiąc w nosie mam przyszłego właściciela ktokolwiek by nim był i kiedykolwiek by się nim stał. Oklejam auto sam dla siebie, bo chcę jak najdłużej cieszyć się samochodem wyglądającym jak nowy, a lakiery teraz robią jakie robią, coraz słabsze i cieńsze. Dlatego pierwsze co zrobiłem po odbiorze było oklejenie karoserii folią PPF. To samo spotkało zewnętrzne elementy piano black (nad wewnętrznymi się zastanawiam, ale poprzednio nie miałem z nimi kłopotu, więc chyba nie będę oklejał) i ekrany (bardziej pod kątem palcowania, a nie zniszczenia). To samo dotyczy pielęgnacji skór. Będę tym samochodem jeździł potencjalnie 3-5 lat, a może i dłużej jak będę chciał sobie zostawić V8 przy kolejnym zakupie. Auto nie jest dla mnie tylko środkiem transportu z punktu A do B. Jest to jednocześnie hobby. Do tego nie lubię jeździć w chlewie i brudzie dlatego przynajmniej raz w tygodniu jestem na myjni, a raz na rok albo na pół roku funduję swojemu autu kurację detailingową z porządnym myciem i odkurzaniem. Nie rozumiem Twojego podejścia i myśli o przyszłym właścicielu. Jak rozumiem sam nie dbasz o samochód, bo kiedyś będziesz go sprzedawał? Nie myjesz, nie odkurzasz, specjalnie niszczysz i ponadprzeciętnie eksploatujesz, żeby przypadkiem nie zrobić dobrze przyszłemu właścicielowi? 😄 To i oleju w silniku nie wymieniaj, bez wymiany pojeździsz te kilka lat. Jeśli natomiast sądzisz, że nikt na rynku używek nie doceni zadbanego samochodu i nie zapłaci za niego więcej to najwyraźniej nigdy nie sprzedawałeś zadbanego samochodu. Pozdrawiam.
    2 punkty
  23. Niestety choroba postępuje i ciężko się zatrzymać 😬 dlatego pojawiło się kolejne e32, tym razem krótkie i 3.0, ale oczywiście V8 (m60b30). Połączenie kolorystyczne wg mnie idealne, ale wiadomo kwestia gustu. Egzemplarz w bardzo fajnym stanie, wyposażenie zaskakująco dobre, wnętrze świetnie zachowane, podłoga/progi rewelacja. Hak oris bmw, niestety kluczyka nie było ale uzdolniony kolega szybko ogarnął temat bezinwazyjnie 😉 jako ciekawostka Niemiec nie lubił przepłacać za paliwo i auto wyposażone jest w świeżą instalację lpg dlatego też auto będzie często użytkowane 😎 Dzisiaj akurat mija równo 30 lat od wyprodukowania tego egzemplarza 🥳 Seria:7' E32 / Opis sprzedaży:730i / Nadwozie:Limousine Wersja katalogu/region:ECE / Kod typu:GD21 / Skrzynia biegów:GD21 / Układ kierowniczy:Lewostronny Data produkcji:31.08.1993 / Lakier:317 / Tapicerka:0484 Szczegóły pojazdu Dane dot. pojazdu Drzwi 4 Silnik M60/1 Pojemność 3 Moc (kW) 160 Napęd HECK Lakier 317 orient-blau Tapicerka 0484 Poziom integracji (fabryczny) Poziom integracji (aktualny) Wyposażenie indywidualne Nie Wyposażenie Opcje 0214 Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T) 0216 Wspomaganie układu kier. Servotronic 0241 Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera 0288 Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29 0302 Instalacja alarmowa 0339 Shadow-Line 0401 Dach przesuwno-uchylny elektryczny 0415 Roleta przeciwsłoneczna tylna 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 0438 Wersja z drewna szlachetnego 0459 Elektryczna regulacja foteli z pamięcią 0464 Worek na narty 0472 Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 0500 Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne 0508 Park Distance Control (PDC) 0510 Regulator zasięgu świateł 0528 Autom. kontrola obiegu powietrza 0534 Klimatyzacja automatyczna 0540 Tempomat 0553 Komputer pokładowy IV z pilotem 0661 Radio BMW Business (C43) 0676 System głośników HiFi 0686 Anteny Diversity 0801 Wersja krajowa Niemcy/Austria 0860 Lampa kierunkowskazu dodatkowego Teraz trochę zdjęć:
    2 punkty
  24. No wiesz, w wiekszosci przypadkow jak mowie klientowi ze trzeba wpakowac 15tys aby to jako tako jezdzilo (same wtryski plus nox/noxem) to konczy sie sprzedaza auta. Jak chodzi to jest silnik genialny, problem w tym ze malo ktory chodzi. Przekombonowali z mapami ecu, pompa wody, pompa oleju, wtryskami, noxem, dolotem, trybami pracy silnika, aj lista dluga. Pb w bmw sie omija az do b48/b58.
    2 punkty
  25. Pojeździj trochę autem z większym silnikiem R6 lub większym, a zrozumiesz, że nie chodzi o samą moc, tylko o coś znacznie więcej - i wtedy zrozumiesz, dlaczego tak ubolewamy nad brakiem dostatecznej ilości dobrych silników. Większa moc i moment silnika R6 czy V8 to tylko premia za słuszną koncepcję pod maską. 520d jest na tyle szybkie, że tak samo można stracić prawo jazdy jak w każdym innym aucie.
    2 punkty
  26. Z tym 2.0d bez przesady w zupełności starczy do sprawnego przemieszczania i pali tyle co nic , jak ktoś sporo jeździ po europie a nie tylko po pl/de to gdzie wy te moce chcecie wykorzystywać ? W austrii na autostradach same remonty albo ograniczenia do 80 lub 100, czasami uda się jechać 130 , fotoradarów nas...ne co kilka km , we włoszech to samo - sa mistrzami rozstawiania pułapek na jakiś gminnych miasteczkowych uliczkach przykład w załączeniu , strach się bać ile przeoczyłem 😀
    2 punkty
  27. Mimo wszystko brałbym OEM, na zamiennikach może być jeszcze gorzej.
    2 punkty
  28. 330d to raczej konkurent 340i niż 330i 🙂 4 vs 6 cylindrów , praca jak kosiarka lub jako normalny 6 cylindrowy motor....
    1 punkt
  29. No to jak z serii 7 przesiądziesz się na X6 z najtwardszym zawieszeniem i z pozycją za kierownicą pół metra w górę to możesz się lekko zdziwić. Lepiej potestuj dobrze te zawieszenia przed kupnem a nie zdawaj się na opinie na forum bo każdemu pasuje co innego. Ja uważam że pneumatyka jest tutaj (X5,X6) najlepszym wyborem - raz że komfort a dwa że mozna te kilka centymetrów w dół pojechać i jednak polepszyć troche prowadzenie. W wersjach Mperfornance zestrojenie pneumatyki jest twardsze i nawet w Comfort jakoś specjalnie nie buja. Taka moja opinia ale Twoje wrażenia mogą być inne więc testuj!
    1 punkt
  30. Ciężko po A45s coś polecić... Chyba tylko M240 lub M2 z hakiem 🙂 Dźwięku jak w A45s już nigdy nie będzie w serii i tego wkręcania na wysokie obroty... zrobili niezłego potworka zbudowanego na dwulitrówce. Nigdy nie byłem fanem mercedesa ale A45s po przejechaniu daje dużo do myślenia, nawet starsze c63s poza dźwiękiem messerschmitta i V8 nie zrobiło większego wrażenia... Ciężki wybór przed Tobą. Może genialne RS3 sedan również z hakiem? Mniej dzikie ale jeździ pięknie i teraz wśród hot hatchy brzmi jak trzeba 🙂
    1 punkt
  31. To tylko napis informujacy ze mozna go stosowac w autach z dopiskiem M, M140i, M550i, M550d itp.
    1 punkt
  32. Zakładasz opone na felgę, wkręcasz to coś w zaworze i masz w oponie już powietrze z ciśnieniem atmosferycznym. I pytanie z cyklu jak wypłukać olej z płukanką z silnika (jak wypłukać płukanke :D)... Jak pozbyć się powietrza (tlenu w tym przypadku) z opony przed napompowaniem azotem? Wytworzysz próżnie? to zniszczysz opone a może i felge ?
    1 punkt
  33. Skąd mam wiedzieć, jak całą lekcję chemii spędziłem gapiąc na wielki biust naszej pięknej nauczycielki 😅
    1 punkt
  34. Po tym jak Mercedes C43 AMG z silnikiem 3.0 V6 biturbo 367KM okazał się nieco za mały, trzeba było poszukać następcy auta rodzinnego Po jeździe testowej G31 530i, no nie, w skrócie dramat. Silnik lata po całym zakresie obrotomierza, żeby zamaskować braki mocy i momentu. No zostało na tapecie Mercedes E53 AMG, i BMW G31 540i. 540d stanowczo nie. Po 4 tys km spostrzezenia. Wygodny cichy w porównaniu do AMG. Nie ma specjalnie emocji w czasie, ot wygodny rodzinny wóz. Dla oka jest M pakiet i felga 19". Do tego komforty, nappa, lasery, HUD, asystenci profesional, hak. Bagaznik dachowy nawet wizualnie pasuje.
    1 punkt
  35. Kupowałem używane auto i nie było co wybrzydzać. Szkoda, że nie ma pełnego shadow i wtedy czarna felga byłaby ok. A tak stwierdziłem że polerowane, bardziej pasuje. Felgi 20" odrzuciłem do auta rodzinnego.
    1 punkt
  36. 1 punkt
  37. Możliwe że było ręcznie zakodowane a przez pusty plik Man weszły ustawienia z FA Ci możesz jeszcze zrobić to odłączenie akumulatora. Czasami pomaga na błędy znikąd
    1 punkt
  38. Cyfra/liczba na końcu nr VIN to suma kontrolna, to normalne 😉 Ten błąd oznacza, że masz w FA jakąś nielogiczną kombinację opcji, np. dwa języki, albo coś z Europejczyka, a masz auto z USA. Sprawdź czy przypadkiem nie masz opcji 8A1(język polski), 6UD(rosyjski) lub 698(region 2 dla DVD)
    1 punkt
  39. Tak to wygląda w LCI...
    1 punkt
  40. 50szt? Tego jest cała masa i to na pierwszym lepszym wygooglanym forum. Wrzucając hasło masz 10 stron po 50 pozycji każda, ale statystyki nie ustalimy. Faktem jest że jest tego dużo. A co Ty z jakimiś samozapłonami? Zamiast merytorycznej odpowiedzi, to Ty o jakichś tam pożarach. wtf? Ja obalam tylko mit który tutaj często powielasz jakie to BEV czyste samochody i żądnych wymian oleju nie ma, nic nie cieknie i wogóle sterylny. A do tego nic się nie psuje i wszystko serwis załatwia online albo jak w pracy siedzisz. A psuje się tylko BMW i cytujesz z forum przykłady. Tylko rzeczywistość jest kompletnie inna i jest bardzo dużo opisanych na różnych forach problemów z Teslami. I to był kiedyś jeden z powodów z którego obawiałem się Tesli przy decyzji, szczególnie wiedząc ile serwisów w Polsce ma Tesla. rotfl. Jeszcze tego nie poprawili? 🙂 Ja to chyba z rok temu widziałem już. Bzdury kolego gadasz, że aż się płakać chce. To że Tesla nie daje wyboru, nie znaczy że inni też. W i5 który dopiero wyszedł masz już 3 warianty zawieszenia do wyboru (z konfiguratora): Założę się że pojawi się, albo gdzieś jest w innych wersjach zawieszenie pneumatyczne, jak wyjdzie wersja M (zawsze wychodzi później), to na 100% będzie miała inny (5ty) rodzaj zawieszenia. I4 nie ma pneumatyki, ma pneumatycznie samopoziomujące się zawieszenie tylnej osi, coś co jest w 5kach kombi od kilkunastu lat i w swojej też to miałeś, a co powoduje że jak zapakujesz bagażnik to auto nie siada (bardzo fajna opcja). Z przodu auto ma normalne porządne zawieszenie, także promujesz kolejne bzdury. To że w i4/ix3 nie ma wyboru zawieszenia albo jest mniejszy wybór, to nie znaczy że 5er, 7er czy X5, X7 takiego wyboru nie dają. Za to w Tesli 3/Y/S/X na jedno kopyto wszystko. iX3 zawieszenie nie jest pneumatyczne: https://www.press.bmwgroup.com/latin-america-caribbean/article/attachment/T0311128EN/454690 Driving Dynamics and Safety Suspension, front Double-joint spring strut axle in aluminium construction Suspension, rear Five-link axle in lightweight steel construction O czym Ty piszesz? Ja mówię, że tak się cieszysz z tych osiągów Tesli, a jednocześnie Twoje zużycie energii nie wskazuje abyś z nich korzystał. W praktyce wszystko co ma poniżej 5sek, czyli czy auto ma 4.4, 3.8, 3.3 czy 2.9 do 100ki nie ma kompletnie znaczenia w praktyce w większości samochodów, a szczególnie elektrycznych w których się chucha i dmucha na zasięg. W ICE możesz bardziej cieszyć się tymi osiągami, co jest najprzyjemniejsze (i najbezpieczniejsze!) w trasie. Wtedy nie patrzę na zużycie paliwa i nieraz daję w opór z przyspieszeniem i to daje frajdę, nawet jeśli mógłbym przyspieszać delikatnie. Za to w mieście wstyd mi czasem wystartować na pełnej mocy ze świateł, bo straszną wiochą to ciągnie. "Gdybys nie trollowal to bys napisal, ze im mniejsze zuzycie energii, tym dalej (i SZYBCIEJ) zajedziemy." -> w przypadku elektryków tak, w przypadku ICE - absolutnie nie 🙂 Ale tak już jesteś zamknięty w świecie EV, że zapominasz że istnieje inna rzeczywistość w której nie masz takich ograniczeń. Artykuł jest o tym że rynek się nasyca mocno elektrykami, a Ty jedyne co widzisz to że Tesla na zdjęciu? 😄 😄 Ja nie wierzę że Amerykanie przestawią się na ev, nawet jak super pickupy Tesli wyjdą. Tesli na ulicach amerykańskich miast nie widać jakoś dramatycznie więcej niż w takiej Warszawie, a na autostradach, to już tym bardziej. Elektryki mają zbyt duże ograniczenia żeby zastąpić spalinowe, szczególnie w USA gdzie odległości są ogromne, choćby SC były co 10km na każdej drodze. Ta rewolucja zatrzyma się na określonym poziomie % różnym w każdym kraju i kwestią jest na jakim poziomie jest ten % i czy się do niego nie zbliżamy w niektórych krajach.
    1 punkt
  41. Przed liftem (u mnie) i po lifcie masz co najmniej 1xUSB-A z przodu, 1xUSB-C z przodu, 2xUSBC-C z tyłu. Istnienie portu USB-A obok 3 USB-C uważam akurat za zaletę, bo nadal mam kilka urządzeń które korzystają z USB-A. Także jeden z koronnych argumentów to zwykłe bezpodstawne czepianie się. BMW i inne marki nie zmieniają technologii raz na 6-7 lat, tylko jak każda firma łącznie z Teslą co rok wydaje nowy MY w którym są różne drobne usprawnienia. To akurat argument przeciwny, bo Tesla Model S/X wygląda tak samo od ponad 10 lat, a inne szanujące się marki odświeżają mocno wygląd co te 6-7 lat. No widzisz, te wnętrza tak niewiele się zmieniają. Serio TM3/Y jedyne co umiem wskazać, to inne ułożenie telefonów (na plus) oraz wywalenie piano black, reszta to absolutne detale dla fanbojów którzy na forach i YT zachwycają się zmianami w układzie szwów siedzeń. To różnice "odczuwalne" dla "koneserów" Tesli, które pozwalają na generowanie dużej ilości kontentu często wątpliwej jakości na YT i forach. Pewnie nieraz Tesla zmienia dostawcę na tańszego, a na kanałach reklamują że jest progress i robią darmową reklamę. Ok, marketingowo Tesla robi to po mistrzowsku 🙂 Takim marketingiem Tesla często bije na głowę wynalazki z przybijaniem 15 znaczków M, które tak pieką ciągle niektórych 🙂 Jedyna istotna i odczuwalna zmiana wnętrza była w Model S/X zostałą zrobiona ze 2 czy 3 lata temu, ale też dużo mniejszej skali niż inni producenci. Nawet 911 co generacje zmienia się dużo bardziej niż Tesla. Jest hype na elektryki, są grube dopłaty i parę innych, więc sam doszedłeś skąd dokąd klienci przepływają 🙂 Ja bym też zamienił Corollę na Teslę, która przyciąga osiągami, pomimo że zniechęca (mnie) hypem. W BMW sprzedaż albo lekko rośnie albo lekko spada, ale nie widzę tam luki w sprzedaży na 2miliony sprzedanych Tesli 🙂 Jak to słusznie zauważył Sławomir, z BMW uciekają głównie do Porsche 😉 Wszystkie plastiki, fotele. Mówię o doświadczeniach sprzed roku jazdy demówką Tesli. Możesz stawać na głowie że Twoja Tesla jest wyjątkowa, bo jest Twoja. Nie będę Cię przekonywał.
    1 punkt
  42. Masz problem USB-A w aucie z 2017r? BTW w moim iX3 oprócz USB-A, jest też USB-C. Piano black to jedna z opcji. Jak Ci nie pasuje to nie bierzesz. W Tesli przez długi czas dopóki Tesla nie wycofała się z piano black, ludzie byli do tego niejako "zmuszeni". Ładowarka przegrzewająca - pełna zgoda, fuckup BMW który się już długo ciągnie i który jest nie do obrony. Przycisk "P" niepotrzebny? Hmm...to że w Tesli nie ma, nie znaczy że niepotrzebny. Jeśli to koniec najważniejszych wad, a reszta są jeszcze bardziej minor-owe, to jest zwykłe czepianie się i totalnie nieobiektywna ocena auta, które przypominam debiutowało na rynku w 2017r., czyli 6 lat temu. Dziś tego auta bym nie kupił pewnie, bo cena poszybowała w górę, a modelowo zestarzało się 2 lata i dziś jako elektryczne auto do tłuczenia po mieście TMY wychodzi lepiej jeśli chodzi o value to money, szczególnie te poniżej 250tys zł, ale najpierw trzeba tę niższą jakość i ascezę jakoś przełknąć. Pomijając silnik, to w porównaniu do Corolli Tesla broni się tylko osiągami i UI, reszta to przewaga Corolli. Nie widzę różnicy w materiałach. O designie się nie wypowiadam, bo mi akurat nie leży, a UI pisałem że w Tesli o niebo lepszy, chociaż jak jest Car Play, to dla mnie ogromny plus dla Toyoty, bo to najwygodniejsza opcja. Nie rozumiem dlaczego nie ma tego w Tesli. Domyślam się, ale nie wiem jaka jest oficjalna wykładnia. Ty Adam pewnie nie korzystałeś z Car play ani Android Auto? Co do jakości materiałów, to nawet powiem że niektóre wyglądają w Corolli lepiej niż w Tesli. Widziałem testową Teslę Performance z przebiegiem 15tys km - wszystko trzeszczało. Mowa była o silniku. W obu autach jest dokładnie ten sam. Porównuję sam silnik. Dzięki Sławomir za fajny artykuł - powiało trochę świeżością. Ten wątek ma sens jeśli takie wpisy się będą pojawiać. Jakość artykułu porównywalna z niedawno publikowanym filmiku na YT o mitach dot palących się elektryków. Na forum powinniśmy tak właśnie merytorycznie rozmawiać na bazie obiektywnych argumentów.
    1 punkt
  43. Z rwd możesz założyć nawet 4 koła różne jak masz ochotę, jak nie masz xdrive to nie musisz się tym za bardzo przejmować, kup takie jakie Ci się podobają
    1 punkt
  44. jeżdżę e61 525d 197KM podniesiona na moc na 240KM i 500nm od ponad 3 lat. Mam nalatane 334tys km i mam jeszcze fabryczną turbinę, wtryski, rozrząd. W skrzyni robiłem mechatronikę profilaktycznie. Na starcie pakiet startowy typu: odma, termostaty, paski PK, rolki, wykodowanie EGR i wyrzucenie DPF (nie miałem z nim problemów ale wolę go nie mieć). Ta wersja ma wtryski elektromagnetyczne, kolektor bez klapek i jest oszczędna: w trasie spalanie 5.7 do 120km/h, w mieście około 10l.
    1 punkt
  45. Przyszedł czas na regenerację lamp (mocno obite od kamieni), po wypolerowaniu naklejona została folia PPF. A tak wygląda silnik przy 270k km:
    1 punkt
  46. Prawie ołtarz 😉
    1 punkt
  47. tak dokładnie już po naprawie po dachowaniu i wyklepaniu , taką kupiłem na aukcji w Tanzanii 🙂
    1 punkt
  48. No do końca szły i przecież w sygnaturze wyraźnie pisze 525d... W f10/11 nigdy nie było b47 525d a b47 były tylko 518d i 520d.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.