Przeszłość i przyszłość: Wszystko na temat BMW Group Classic.

„Prawdziwa jakość w konstruowaniu samochodu powstaje z połączenia tradycji i nowoczesności” – nie można lepiej wyrazić ideologii BMW Group Classic. I nawet takie przeświadczenie już teraz przekształciło się w tradycję. Koncepcja pochodzi od reklamy BMW sprzed 50 lat stworzonej z okazji siedemdziesięciopięciolecia samochodu.

BMW Group Classic koordynuje wszystkie działania BMW Group związane z historią koncernu, jej produktami oraz trzema markami. Istotne wydarzenia dotyczące klasycznych pojazdów BMW, MINI i Rolls-Royce zostają scalone pod patronatem BMW Group Classic. Platformę tworzą klasyczne filary: muzem, archiwa, kluby oraz Centrum BMW. Działalność obejmuje także organizację eventów oraz wsparcie klasycznej komunikacji. Klasyki pochodzące z kolekcji BMW Group nie są trzymane w muzeum; ich miejscem są trasy imprez kulturalnych organizowanych na całym świecie.

BMW Group Classic zajęło miejsce BMW Group Mobile Tradition w 2008 roku. Celem oddziału założonego w 1994 roku była ochrona historycznych samochodów i motocykli jako mobilnego dowodu uznania minionych epok w historii marki BMW. Wraz z globalnym wzrostem zainteresowania rozwojem klasycznych pojazdów swoje podwoje otworzyły nowe obszary działania, takie jak wsparcie techniczne, organizacja i uczestnictwo w imprezach oraz współczesna komunikacja informacji historycznych.

Oddział BMW Group Classic został ukierunkowany na rozwój i kompleksową obsługę klienta, oferując pełną gamę usług. Już teraz przewidujemy, iż portfolio samochodów i motocykli BMW powiększy się niewspółmiernie do ogólnego trendu rynkowego w ciągu kilku najbliższych lat. Liczba historycznych samochodów z biało-niebieskim emblematem na masce wynosi około 600 000 – nie jest jednak pewne, ile takich samochodów naprawdę istnieje. Oprócz tego jest około 70 000 motocykli posiadających status pojazdu klasycznego. Oznacza to, że mniej więcej jedna na dziesięć maszyn wyprodukowanych przed 1980 rokiem wciąż porusza się po ulicach. Co więcej, każdego roku liczba klasycznych BMW znacząco powiększa się. Jedną z głównych przyczyn takiego rozwoju jest duży wzrost sprzedaży pojazdów marki BMW od lat 80. dwudziestego wieku. Dobre wyniki notują także dwie pozostałe marki, czyli MINI i Rolls-Royce.

Podczas, gdy MINI i Rolls-Royce tworzą podstawę do budowy kolekcji klasycznych pojazdów i bazy danych zawierającej informacje na temat historii samochodów, działania związane z marką BMW zakrojone są na większą skalę. Międzynarodowa perspektywa, którą chcemy przedstawić obejmuje stworzenie sieci oddziałów BMW Classic Centre z bazami serwisowymi na wszystkich kluczowych rynkach. Intensywna współpraca z organizacjami dilerskimi oraz klubami BMW tworzy istotną platformę dla tego przedsięwzięcia. Członkowie klubu, których obecnie jest około 200 000, pełnią rolę ambasadorów marki, a także powierników tej koncepcji, natomiast BMW Classic odwdzięcza im się za poświęcenie i wkład specjalnymi ofertami.

Centrum spełniania marzeń: BMW Classic Centre

BMW Group Classic zdaje sobie również sprawę, iż wielu entuzjastów pragnie wejść w posiadanie pojazdu w nieskazitelnym stanie, który w jak największy stopniu przypominałby oryginał – potwierdza to rosnące zainteresowanie klasycznymi samochodami BMW i Rolls-Royce. BMW Classic Centre służy pomocą przyjaciołom marki BMW od jesieni 2008 roku. Ogromną zaletą dla klientów, którzy oddają swój pojazd w ręce oryginalnego producenta jest przeprowadzanie pełnego serwisu w jednym miejscu. Classic Centre dysponuje wiedzą teoretyczną na temat pojazdów, technicznym know-how, oryginalnymi częściami BMW oraz infrastrukturą potrzebną do systematycznego integrowania wszystkich tych aspektów. Klasyki w doskonałym stanie sprzedawane są od jesieni 2010 roku łącznie z usługami serwisowymi i renowacyjnymi.

Wyzwania są tak zróżnicowane, jak samochody. Aspiracje właścicieli z reguły podnoszą poprzeczkę bardzo wysoko. Na przykład właściciel modelu 3.0 CSi chce w miejsce manualnej przekładni zamontowanej fabrycznie w swoim coupé z lat 70. XX wieku umieścić skrzynię automatyczną. Z uwagi na fakt, iż taka kombinacja nigdy nie była oferowana na rynku, niezależne serwisy nie były w stanie spełnić tego wymagania. BMW Classic Centre postrzega tę sytuację zupełnie inaczej. W lutym 1972 roku BMW zastosowało w coupé o wysokiej mocy przekładnię automatyczną w ramach pilotażowego projektu. Jednakże ta wersja nigdy nie wykroczyła poza fazę prototypu. Konserwatorzy BMW mieli natychmiastowy i nieograniczony dostęp do dokumentów w archiwach Grupy, co dało im możliwość odtworzenia tej wersji zgodnie z oryginałem. Jednakże projekty tego typu zajmują wiele czasu, ponieważ niektóre komponenty muszą zostać wykonane od podstaw.

Podobnie, jak w przypadku nowych pojazdów, różne operacje wykonywane są przez odpowiednich specjalistów. W BMW Classic odbywa się to przede wszystkim w sieci produkcyjnej BMW Group. Specjaliści z Monachium zajmują się komponentami mechanicznymi i elektrycznymi. Fabryka BMW w Dingolfing odpowiada za prace nad nadwoziem pojazdu łącznie z lakierowaniem. Pojazdy sportowe trafiają bezpośrednio do oddziału BMW Motorsport GmbH, natomiast odpowiedzialność specjalistów z M GmbH spoczywa na samochodach BMW M.

Wydajność Classic Centre jest jednak ograniczona. BMW Classic zapoczątkowało projekt „Customer Workshop” w celu sprostania rosnącym wymaganiom klientów. Celem było potraktowanie nowych serwisów i produktów bardziej lokalnie oraz odejście od scentralizowanej polityki. Pierwsi partnerzy już dołączyli do projektu. W 2009 roku BMW Classic Centre weszło w pierwszą spółkę typu joint venture w Szwajcarii. Diler BMW w Zurich Dielsdorf już od jakiegoś czasu serwisuje w swoim rejonie coraz większą liczbę klasycznych BMW, co z kolei zwiększyło zapotrzebowanie na profesjonalne usługi tego typu. W ślady Szwajcarii podążył diler BMW z Düsseldorfu tworząc oddział BMW Classic Centre North Rhine-Westphalia oferujący wsparcie dla dużej liczby klasycznych BMW z tego regionu. Większa liczba narodowych partnerów spółki joint-venture dołączyła w 2010 roku. Swój udział w projekcie potwierdzili również dilerzy z Hanoweru, Hamburga, Norymbergii, a także BMW Automag z Monachium oraz partner z Wielkiej Brytanii, czyli kolebki klasycznych samochodów. Diler BMW Park Lane z Londynu otworzył oddział „BMW Classic at BMW Park Lane” w 2010 roku.

Projekt „Customer Service Centre” jest stopniowo poszerzany o nowe regiony w Niemczech oraz inne państwa, w których rośnie zainteresowanie klasykami i „youngtimerami”. BMW Car Club of America zrzesza ponad 70 000 członków, natomiast klub BMW Motorcycle Owners of America liczy około 50 000 entuzjastów, z których każdy posiada od trzech do czterech pojazdów na własność. BMW Classic pragnie spełnić oczekiwania tej dużej grupy klientów stosując strategiczne podejście.

Zaopatrzenie w części: nacisk na powojenne klasyki.

Rozbudowany serwis części dla samochodów marek Rolls-Royce, MINI i BMW istnieje już od kilkudziesięciu lat. Podczas, gdy wymagania klientów związane z dwoma brytyjskimi markami zostały wstępnie spełnione przez niezależnych dostawców, BMW Classic od dekad pełni rolę pierwszego punktu kontaktowego dla klientów szukających oryginalnych części zamiennych dla pojazdów BMW. Gama oryginalnych części BMW dla klasycznych pojazdów nieustannie się poszerza. W inwentarzu znajduje się obecnie około 40 000 podzespołów – większość z nich to części dla klasycznych samochodów, które wyjechały na ulice po roku 1948. Poczynając od BMW R 24, lista części staje się coraz bardziej kompletna wraz z kolejnymi generacjami pojazdów. Jednocylindrowy motocykl był pierwszym pojazdem BMW wyprodukowanym po zakończeniu wojny, a jego produkcja seryjna znów została przywrócona. Najnowszym potomkiem pojazdów BMW produkowanych seryjnie, który trafi pod skrzydła ekspertów z BMW Group Classic jest trzecia generacja modelu serii 5, która zjeżdżała z linii produkcyjnej do 1995 roku. Intensywne kontakty z klubami branżowymi i kierowcami klasycznych BMW, a także wnikliwa analiza rynku zapewniają ekspertom wiedzę potrzebną do zidentyfikowania potrzeb.

Na ogół odpowiedzialność za dostarczanie części motocyklowych przenoszona jest na BMW Classic 20 lat po zakończeniu produkcji, natomiast oddział przejmuje odpowiedzialność za podzespoły samochodowe wówczas, gdy seria modelowa zostaje zakończona w zależności od wolumenu. Najłatwiejszą częścią tego procesu jest relokacja istniejącego inwentarza części. Pozostają one fizycznie w centrali BMW Dynamic Centre w Dingolfing, a jedynie część organizacyjna zostaje przeniesiona do BMW Group Classic. Jednakże tyczy się to również przejęcia odpowiedzialności za narzędzia i maszyny produkcyjne wykorzystywane do produkcji tych podzespołów. Decyzję dotyczącą przyszłości zasobów należy podjąć bardzo rozważnie. Po usunięciu środków produkcyjnych nie jest już możliwe szybkie wytwarzanie części zgodnie z oryginalną specyfikacją. Nie dotyczy to wyłącznie narzędzi, którymi BMW produkowało te podzespoły. Eksperci z BMW są również w stanie określić losy istotnych oddziałów produkcyjnych u dostawców. Narzędzia do tłoczenia części nadwozia oraz skomplikowanych kształtów komponentów konkretnych modeli są na czele listy priorytetów oddziałów produkcyjnych, które warto zachować. Wszystkie ważne narzędzie potrzebne do ponownego wyprodukowania określonych podzespołów są gromadzone są w magazynach.

Wiedza na temat pojazdów: certyfikat autentyczności z pierwszej ręki.

BMW jest jednym z nielicznych producentów, który dysponuje rozległą i szczegółową wiedzą dotyczącą klasycznych samochodów i motocykli BMW. Kompetencje producenta dostarczają informacji na temat oryginalności i statusu klasycznych pojazdów. W wielu przypadkach modyfikacje, które zostały wykonane na przestrzeni lat podczas napraw lub procesu odrestaurowania są trudne do zidentyfikowania. BMW Classic dysponuje wiedzą pozwalającą na sprawdzenie stopnia oryginalności historycznych samochodów i motocykli BMW. Istotne dane związane z historią pojazdu mogą w większości przypadków zostać tu odtworzone. Wiedza BMW na temat pojazdów jest ważnym narzędziem pozwalającym na prawidłowe oszacowanie wartości rynkowej klasycznego BMW. Wszystko to daje klientowi informacje odnośnie wartości jego cennego pojazdu i tworzy wiarygodną podstawę do negocjowania ceny zakupu lub sprzedaży.

Pit stop z profesjonalistami: Oddział Motor Sport przy BMW Group Classic

Sport motorowy z historycznymi pojazdami przechodzi spektakularny rozkwit. Coraz więcej zawodów przyciąga rzeszę uczestników oraz liczną publikę swoją magiczną atmosferą. Jeden bądź kilka pojazdów z gamy BMW lub Mini niemal zawsze biorą udział w rywalizacji. Firma BMW Group Classic otworzyła swój własny oddział Motor Sport w 2010 roku, aby zapewnić pełną gotowość pojazdów do zmagań na torze. Oddział ten zapewnia te same kompleksowe usługi w przypadku klasycznych samochodów wyścigowych, co BMW Classic w przypadku pojazdów drogowych.

Głównymi klientami specjalistycznych serwisów są właściciele wyścigowych samochodów z lat 60., 70. i 80. XX wieku. Każdy, kto posiada mocny samochód chce nim jeździć. Ambicją właścicieli jest osiągnięcie poziomu adekwatnego do rangi wyścigu, co odzwierciedla aspiracje kierowców wyścigowych startujących w zmaganiach torowych w latach świetności klasyków. Co ciekawe, obecna sytuacja nie różni się od sytuacji sprzed lat, ponieważ dany komponent może odmówić posłuszeństwa lub zepsuć się podczas intensywnej eksploatacji w warunkach torowych, a pozyskanie części zapasowych wymaganej jakości przeznaczonych do pojazdów wyścigowych nie jest łatwe. To właśnie w takich przypadkach specjaliści z BMW Group Classic Motorsport służą swoją pomocą, oferując nawet możliwość ponownego wyprodukowania specjalnego komponentu. W przypadku, gdy zniszczenia pojazdu są bardziej rozległe, oddział BMW Group Classic podejmie się naprawy bądź rekonstrukcji.

Rekonstrukcja: Mini Cooper i BMW 1602 jako samochody demonstracyjne.

Specjaliści zbudowali dwa pojazdy biorące udział w zmaganiach jako modele demonstracyjne. Pierwszy z nich to Mini Cooper S Mark 1 z 1964 roku, które może być wykorzystywane podczas wyścigów na torze. Drugi to z kolei turystyczne BMW 1602 z lat 70. XX wieku. Oba samochody zostały odtworzone od podstaw, to znaczy poczynając od karoserii. Mini zostało zmodyfikowane, aby pełnić rolę pojazdu wyścigowego, natomiast model 1602 ma już doświadczenie w wyścigach.

Oddział Motor Sport przy BMW Group Classic spełnia rosnące zapotrzebowanie, aby zapewnić kompetentne usługi sportowym klasykom. Nie dziwi zatem fakt, iż wiele z niegdysiejszych gwiazd torów wyścigowych i tras rajdowych przetrwało do dziś i wciąż wiedzie aktywne życie. Większość pochodzi z okresu pomiędzy rokiem 1960 a 1990 – to trzy dekady, w których BMW i Mini odgrywały kluczowe role w sporcie motorowym.

Historia u źródła: Muzeum BMW.

Główną atrakcją wystawienniczą odnowionego w 2008 roku Muzeum BMW jest 120 oryginalnych eksponatów umieszczonych na 25 ekspozycjach. Kolekcja podkreśla dynamiczne osiągi oraz innowacyjną siłę oddziaływania marki BMW w ponad 90-letniej historii. Założeniem wystawy nie jest historia postrzegana w ściśle chronologiczny sposób, ale postęp w formie rozwoju, który rozpoczął się w przeszłości, doprowadził do teraźniejszości i otworzył drogę do przyszłości. Urozmaiceniem ekspozycji są pokazy multimedialne, które pozwalają postrzegać całość jako istotne doświadczenie.

Koncepcja wnętrza muzeum oparta jest na systemie ramp zdających się unosić w otaczającej przestrzeni. Rampy łączą ze sobą 25 sal wystawienniczych obejmujących siedem głównych obszarów tematycznych, co daje zwiedzającym wiele informacji na temat wybranego eksponatu. Goście poruszają się do przodu poprzez system ramp w sposób przypominający poruszanie się po zwykłej drodze. Rampa stanowi więc swego rodzaju środek transportu przez czasoprzestrzeń, tworząc jednocześnie odpowiednie tło dla zapierających dech w piersiach prezentacji wyświetlanych ponad salami i kierujących do indywidualnych wystaw. Nie trzeba jednak zwiedzać muzeum w określonej sekwencji. Zwiedzający mogą wybrać własną ścieżkę przez muzeum.

Kilometr poziomych i pionowych tras muzealnych.

Trasa wokół muzeum ma około kilometra długości. Rozpoczyna się w pawilonie na dolnym piętrze, gdzie znajdują się stałe wystawy i kończy się w górnej sekcji słynnej kopuły muzealnej. To w tym miejscu prezentowane są tymczasowe wystawy poświęcone różnym tematom. Zwiedzający trafiają na fasady „placu BMW” już w foyer. Tworzą je panele szklane o wysokości 13 metrów. Za fasadami kryje się ponad 1,7 mln diod LED rozświetlających centralny plac. Wybrane sekwencje filmowe i obrazy wyświetlane są na fasadzie o powierzchni 706 m², która nawiązuje tematycznie do typowej dla BMW „czystej radości z jazdy” i tworzy monumentalny spis zawartości całego muzeum.

Określone działy poruszają różne tematy, takie jak stylistyka, konstrukcja, serie modelowe, sport motorowy, historia motocykli oraz marki. Działy składają się z kilku sal na różnych poziomach prezentujących różne aspekty konkretnego zagadnienia. Na przykład „Dział konstrukcji” podzielono na „Silniki”, „Lekkie konstrukcje” oraz „Aerodynamikę”. Każdy dział ma własną tożsamość, którą podkreśla dedykowana stylizacja.

Osobista podróż w czasie z ikonami stylu.

Uchodzące za ikony stylu pojazdy BMW produkowane na przestrzeni ostatnich 90 lat sugestywnie demonstrują trajektoria rozwojowe marki i firmy. Ulubione eksponaty wśród zwiedzających to Isetta, BMW 2002, motocykl R32, BMW 328 oraz 507, jak również rekordowy pojazd H2R. Samochody, motocykle, samochody wyścigowe, silniki i komponenty demonstrują różnorodność produktową, ciągłość produkcyjną i siłę innowacji marki.

Zwiedzanie z przewodnikiem to doskonała propozycja dla tych, którzy pragną zgłębić wszystkie tajniki rozwoju BMW. Wycieczka trwa około 1,5 godziny jednak w przypadku prywatnych grup można ją skrócić i dostosować do konkretnych zainteresowań uczestników. Maksymalna liczba zwiedzających w grupie to 15 osób. Ekskluzywne prywatne grupy można rezerwować dla od 5 do 15 osób.

Koncepcja wystawiennicza umożliwia gościom obranie własnej drogi zwiedzania bez przewodnika, dzięki czemu mogą oni oglądać eksponaty w salach w dowolnej kolejności. Cicerone Service dostępny jest podczas wizyty jako miejsce kontaktu. A jeśli zwiedzający zapragną zregenerować siły podczas wycieczki po Muzeum BMW, w Café M1 znajdą szeroki wybór kulinarnych przysmaków.

Muzeum Junior: Program edukacyjny dla dzieci i młodzieży.

Proaktywna interakcja z wybranymi eksponatami z Muzeum BMW stanowi trzon programu edukacyjnego skierowanego do grup dzieci w wieku pomiędzy szóstym, a trzynastym rokiem życia oraz do nastolatków powyżej 14 roku życia. Analizowanie wystawy z różnych perspektyw rozwija różne obszary wiedzy z zakresu inżynierii, historii i stylistyki. Wycieczka po muzeum trwa jedną godzinę i przyjmuje formę dialogu, którego zawartość merytoryczna zostaje dopasowana do wiedzy i zainteresowań uczestników. Zwiedzanie kończy się praktycznymi ćwiczeniami przeprowadzanymi w warsztacie Creative Workshop w Muzeum BMW.

Skoncentrowana wiedza stulecia: Archiwa BMW Group.

Archiwa BMW Group to skarbnica wiedzy z całej historii firmy, marki i produktów. Główną funkcją archiwum jest systematyczne gromadzenie, prezentowanie i akademicka ocena wszystkich historycznie istotnych dokumentów firmowych.

W zbiorze dokumentów znajdują się instrukcje obsługi, broszury i listy części zamiennych powiązane ze wszystkimi produkowanymi modelami, a wszystko to uzupełnia obszerna kolekcja dokumentów tworząca główną część materiału archiwalnego. Portfolio obejmuje także około 200 000 fotografii i 5 000 filmów profesjonalnie administrowanych w Archiwach Mediów Historycznych. Archiwa BMW Group zawierają również bogaty zbiór literatury obejmujący około 4 000 książek i 1 000 magazynów datujących się od 1891 roku aż do dnia dzisiejszego. Z kolei Biblioteka Archiwów skrywa literaturę faktu, dzienniki traktujące o biznesie, inżynierii i historii mobilności, a także magazyny fabryki BMW oraz magazyny dla klientów. Całe archiwum można przeszukać online za pomocą bazy danych Archive Database. Około 4 000 dokumentów, takich jak wszystkie Doroczne Raporty BMW, magazyny dla pracowników, wczesne magazyny dla klientów i wybrane materiały produktowe, dostępnych jest także w formie elektronicznej na stronie http://www.bmw-grouparchiv.de/.

Archiwa BMW Group świadczą także usługi dopasowane do indywidualnych wymagań. Wszyscy zainteresowani konkretnymi aspektami z historii produktu lub firmy z pewnością znajdą najważniejsze dokumenty podczas wizyty w archiwum, a dodatkowo mogą liczyć na poradę ekspertów. Zbiory biblioteki mogą także być zgłębiane w czytelni. Archiwa BMW dostępne są dla zwiedzających po wcześniejszej rejestracji.

Właściciele klasycznych pojazdów mogą uzyskać informacje o pochodzeniu swoich maszyn w archiwach. Dokumenty datujące się od 1923 roku pozwalają na dotarcie do źródła praktycznie każdego samochodu i motocykla BMW. Certyfikaty producenta oraz certyfikaty zapewniające te informacje w formie eleganckiego dokumentu są bardzo popularne wśród kolekcjonerów pojazdów. Przedruki oryginalnych instrukcji obsługi samochodów z okresu przedwojennego oraz samochodów i motocykli produkowanych do końca lat 70. XX wieku również zapewniają przydatne informacje. Co więcej, Archiwa BMW Group oferują oryginalne instrukcje obsługi samochodów i broszury z okresu od lat 50. do 90. XX wieku. Oryginalne instrukcje obsługi pojazdów, przedruki, filmy, różnego rodzaju drukowane dokumenty i akcesoria można zamawiać internetowym sklepie Online Shop.

Potęgowanie czystej przyjemności z jazdy: komunikacja i wydarzenia.

Jednym z najbardziej fascynujących zadań BMW Group Classic jest przekazywanie fascynacji historycznymi samochodami i motocyklami całemu światu. Kluczowym aspektem tego zadania jest szeroko pojęta komunikacja. Do najważniejszych partnerów zalicza się około 640 klubów marki zrzeszających 200000 członków na całym świecie. Każdy z nich posiada BMW z poprzedniej epoki – liczba historycznych aut z biało-niebieskim emblematem na masce wynosi więc w przybliżeniu 200 000 – jednak nie jest pewne, ile samochodów tego typu istnieje w rzeczywistości. Dodatkowo, około 70 000 motocykli posiada status pojazdu klasycznego. Oznacza to, że jedna na dziesięć maszyn BMW wyprodukowanych do końca lat 80. XX wieku wciąż porusza się po drogach. Każdego roku liczba klasycznych BMW zwiększa się. Modele BMW serii 3, serii 5 i serii 7 pierwszej i drugiej generacji już teraz noszą miano „youngtimerów”.

Oddział BMW Group Classic promuje indywidualne kontakty z klubami, właścicielami i fanami marki. Dwa razy w roku firma wydaje również magazyn BMW Classic live uzupełniony specjalnymi wydaniami poświęconymi wybranym tematom. Częścią przedsięwzięcia są także różnie projekty książek. Wydano już wiele książek na temat pojazdów, silników, historii firmy oraz BMW Tower znanego lokalnie jako „Czterocylindrowiec”. Co więcej, serwis internetowy BMW Classic jest źródłem informacji, które można wyszukać w dowolnym momencie. Informacje są na bieżąco aktualizowane i udostępniane pod adresem www.bmw-classic.com.

Kwietniowe targi Techno Classica 2010 dały sygnał do rozpoczęcia udanej kampanii „Joy never ends” („Radość nigdy się nie kończy”). BMW zachwalało swoje samochody i motocykle z lat 70. i 80. XX wieku na plakatach, w reklamach oraz w klipach filmowych. W jednej z zabawnych filmowych serii BMW ukazuje codzienne zmagania legendarnego BMW 3.0 CSi podczas pięciodniowej wycieczki z Monachium do Marsylii. Celem kampanii było przedstawienie najnowszych klasyków BMW młodej, stylowej grupie docelowej jako ekscytującej alternatywy. Innym celem było zareklamowanie usług BMW Classic Centre z zakresu renowacji zarówno klasycznych BMW, jak i „youngtimerów”.

Wydarzenia wszelkiego typu są często stosowanym medium komunikacyjnym. Klasyczne samochody i motocykle BMW pojawiają się jako atrakcje na rajdach, wyścigach, wystawach, targach oraz zlotach klubów BMW i MINI na całym świecie. BMW Classic występuje w roli organizatora, sponsora i uczestnika. Jednym z najsłynniejszych wydarzeń jest doroczny Concorso d’Eleganza Villa d’Este – konkurs piękności dla samochodów z najbogatszym dziedzictwem na świecie. Patronat i działania organizacyjne zapewnione przez BMW Group Classic przekształciły ten konkurs w jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w świecie klasycznej motoryzacji.

BMW Classic wielokrotnie wystawiało także na torze wyścigowym pojazdy ze swojej historycznej kolekcji, które przekraczały linię startową podczas historycznych wyścigów i rajdów. Mini Cooper S z 1969 roku prowadzone przez Rauno Aaltonena wzięło udział w Rallye Monte Carlo Historique, aby uczcić setną rocznicę tego słynnego rajdu. Klasyczne samochody BMW biorą również udział w dorocznym wyścigu Mille Miglia, w którym zasłynęło zwycięskie BMW 328. Samochody i motocykle BMW Classic są też integralnym elementem Festiwalu Prędkości w Goodwood oraz festiwalu Goodwood Revival organizowanych w Wielkiej Brytanii. Lista podobnych wydarzeń nie ma końca.

Odnowione Muzeum BMW stało się miejscem o wyjątkowej atmosferze. Oddział BMW Classic organizuje tu koncerty, a także udostępnia klientom liczne sale Muzeum BMW jako miejsce niezapomnianych wydarzeń. Sale o różnych gabarytach pomieszczą od niewielkich grup w Café M1 do nawet 340 osób na „placu BMW”. Indywidualne wycieczki z przewodnikiem przekształcą każde wydarzenie w niezapomnianą ucztę kulturalną w środowisku wypełnionym oryginalnymi eksponatami.

źródło: BMW PressClub