BMW na 81 Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2011.

Poprzez wybitne kompetencje technologiczne i konsekwentną realizację strategii rozwoju BMW toruje drogę dla zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, a zarazem atrakcyjnych rozwiązań indywidualnej mobilności. Nowe modele i koncepcje pojazdów przedstawiane na Międzynarodowym salonie Samochodowym 2011 w Genewie podkreślają innowacyjność tego producenta samochodów odnoszącego sukces na całym świecie. W dniach od 3 do 13 marca 2011 r. BMW zaprezentuje publiczności Salonu Samochodowego w Genewie wiele niezwykłych, nowych rozwiązań w zakresie układów napędowych i inteligentnej integracji sieciowej kierowcy, jego pojazdu i otoczenia przyczyniających się do stałego podnoszenia wydajności i radości z jazdy.

Rola BMW jako lidera w zakresie opracowywania innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę i usług mobilnościowych umocniona zostanie na Salonie Samochodowym 2011 poprzez światową premierę niezwykłego samochodu koncepcyjnego. Studium BMW Vision ConnectedDrive zademonstruje aktualne i przyszłościowe możliwości mobilnej integracji sieciowej w wyjątkowo skondensowanej formie. Stylistyka i technologia widowiskowego roadstera ukierunkowana jest na to, aby uczynić pojazd integralną częścią zintegrowanego sieciowo otoczenia. Innowacyjne funkcje dostosowane do indywidualnych wymogów kierowcy i pasażera umożliwiają odpowiednią optymalizację komfortu, bezpieczeństwa oraz oferty informacyjno-rozrywkowej w pojedzie. Wykorzystuje się przy tym nowatorskie technologie i koncepcje stylistyczne dla wzbogacenia typowej dla BMW radości z jazdy o nowe aspekty.

Nowe formy charakterystycznej radości z jazdy BMW prezentuje również przy projektowaniu koncepcji napędów elektrycznych. W ramach strategii BMW EfficientDynamics czysto elektryczny napęd zyskuje kluczową rolę na drodze do mobilności wolnej od emisji CO2. Po raz pierwszy do startu w codzienną eksploatację przygotowuje się samochód elektryczny w stylu BMW. Międzynarodowy Salon Samochodowy 2011 będzie miejscem światowej premiery BMW ActiveE oferującego typowy dla tej marki sportowy charakter, brak emisji spalin i miejsce dla czterech osób.

BMW umacnia też swoją pozycję lidera w zakresie technologii zwiększających wydajność również w samochodach seryjnych z napędem konwencjonalnym. Podczas Salonu Samochodowego 2011 zaprezentowane zostanie po raz pierwszy BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny generuje moc 120 kW / 163 KM i zadowala się średnim zużyciem paliwa w cyklu testowym UE wynoszącym 4,3 l na 100 km (emisja CO2: 114 g/km). Tym samym BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring – podobnie jak analogicznie skonfigurowana Limuzyna – oferuje w segmencie premium klasy średniej bezsprzecznie najlepsze połączenie radości z jazdy i wydajności.

Salon Samochodowy w Genewie będzie też miejscem światowej premiery BMW X1 xDrive28i, a tym samym również nowej generacji benzynowych silników o pojemności 2,0 l. W tej jednostce zastosowano po raz pierwszy w silniku czterocylindrowym technologię BMW TwinPower Turbo z układem doładowania Twin Scroll, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection i w pełni adaptacyjny rozrząd zaworów VALVETRONIC . Rezultat doskonale odpowiada idei BMW EfficientDynamics: większa radość z jazdy przy znacznie mniejszym zużyciu i emisji CO2.

Fascynująco innowacyjne: BMW Vision ConnectedDrive.

Nowatorska technologia zwiększa radość z jazdy.
BMW Vision ConnectedDrive realizuje ten cel w sposób fascynujący od pierwszego momentu i przekonujący poprzez inteligentne rozwiązania. Studium koncepcyjne to dwuosobowy roadster, którego charakter mobilnej części zintegrowanego sieciowo świata wyraża się zarówno w stylistyce, jak i w wielu technologicznych innowacjach. Samochód ten demonstruje potencjał optymalizacji komfortu, bezpieczeństwa i oferty informacyjno-rozrywkowej w pojeździe będący do wykorzystania poprzez aktualne i przyszłe rozwiązania z zakresu BMW ConnectedDrive .

Szerokie możliwości wzbogacenia radości z jazdy poprzez inteligentną integrację sieciową zaprezentowane będą podczas światowej premiery BMW Vision ConnectedDrive na genewskim Salonie Samochodowym zarówno poprzez stylistykę karoserii i wnętrza modelu studyjnego i spektakularną inscenizację świetlną, jak i poprzez nowatorską koncepcję wskazań i obsługi oraz multimedialną koncepcję wystawienniczą. Stylistyka wyraża jedność kierowcy z jego samochodem oraz dialog między kierowcą i pasażerem, jak i interakcję pomiędzy osobami w pojeździe a otoczeniem. Na trzech poziomach odwzorowane będą zakresy funkcyjne BMW ConnectedDrive – komfort, bezpieczeństwo oraz infotainment. Elementarna wymiana informacji i danych wszystkich trzech zakresów funkcyjnych przedstawiona będzie za pomocą złożonego spektaklu świetlnego i wystawienniczego.

Oprócz dynamicznego wyglądu wynikającego z typowych cech BMW – długiej maski silnika płynnie przechodzącej w przednią szybę, duży rozstaw osi i cofniętą pozycję siedzenia, stylistyka tego modelu studyjnego wyraża przede wszystkim zjednoczenie karoserii, wnętrza i otoczenia możliwe dzięki BMW ConnectedDrive. Mocno wymodelowane powierzchnie przecinane są wyrazistymi liniami przetłoczeń. Zasada warstwowa, w której poszczególne elementy przejmują kilka funkcji, realizowana jest zarówno we wnętrzu auta jak i w karoserii. Czujniki wbudowane w reflektory przednie i lampy tylne pomagają w obserwacji ruchu drogowego i otoczenia, a anteny zamiast lusterek zewnętrznych wysyłają informacje na zewnątrz i odbierają dane nawigacyjne.

Do nowości przedstawianych w ramach BMW Vision ConnectedDrive w zakresie koncepcji obsługi i wskazań należy rozszerzony wyświetlacz Head Up, który poprzez trójwymiarową prezentację informacji i symboli zapewnia wizualne zespolenie realnego obrazu drogi i wirtualnych treści. Ta tzw. Augmented Reality wyświetla na przykład wskazówki nawigacyjne precyzyjnie tam, gdzie znajduje się możliwość skrętu w odniesieniu do perspektywy w danej chwili. W zależności od sytuacji różne wskazówki wyświetlane są według ich priorytetu na bliższym lub dalszym planie. Oprócz tego studium koncepcyjne wyposażone jest w dowolnie programowalny zestaw wskaźników, który uzupełnia wskazania wyświetlacza Head Up. Jego zakres wielokrotnie przewyższa możliwości wskazań klasycznych wskaźników na desce rozdzielczej. Dzięki również trójwymiarowej strukturze wskazań możliwe jest mocniejsze lub słabsze eksponowanie poszczególnych informacji zależnie od sytuacji, tak aby odpowiednio zwracały na siebie uwagę.

Passenger Information Display daje w
BMW Vision ConnectedDrive także pasażerowi dodatkowe możliwości korzystania z funkcji realizowanych dzięki inteligentnej integracji sieciowej. Pasażer może jako pilot między innymi analizować odbierane online informacje lub adresy do nawigowania i w razie potrzeby przekazywać je na zestaw wskaźników kierowcy. Zapewnia to zupełnie nowy wymiar interakcji zarówno pomiędzy kierowcą i pasażerem, jak i integracji sieciowej otoczenia. Jeszcze bardziej różnorodny i indywidualny wybór informacji zapewnia Emotional Browser. Podczas jazdy system zbiera i filtruje dodatkowe informacje o mijanych miejscach zależnie od osoby, nastroju albo lokalizacji. Taką indywidualną konfigurację można ustawić przed rozpoczęciem jazdy, albo zawężać lub rozszerzać w trakcie jazdy odpowiednio do własnych wymogów.

Gotowe do startu:
pierwsze BMW z czysto elektrycznym napędem – BMW ActiveE.

Zero emisji spalin, cztery miejsca i typowy dla tej marki sportowy charakter. To główne cechy BMW ActiveE, którego światowa premiera będzie jedną z głównych atrakcji Genewskiego Salonu Samochodowego 2011. BMW Group prezentuje kolejny kamień milowy na drodze do zrównoważonej mobilności bez emisji CO2. BMW ActiveE jest już drugim po MINI E elektrycznym samochodem próbnym BMW Group. Moc 125 kW / 170 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 9 s i zapewnia dynamikę oraz zwinność BMW w typowy dla pojazdów elektrycznych sposób już od momentu ruszenia z miejsca. Nowo opracowane akumulatory litowo-jonowe zapewniają w codziennej eksploatacji zasięg 160 km (100 mil).

Podobnie jak MINI E również BMW ActiveE to Conversion Car – samochód elektryczny oparty na konstrukcji pojazdu z silnikiem spalinowym. BMW ActiveE łączy przy tym wszystkie elektryczne komponenty napędu, takie jak akumulator, silnik elektryczny i wysokowydajna elektronika w karoserii, która nie była pierwotnie przewidziana do tego celu – i to bez jakichkolwiek ustępstw w kwestii komfortu czy miejsca. BMW ActiveE jest tym samym pierwszym samochodem elektrycznym BMW Group oferującym cztery pełnowartościowe miejsca i bagażnik o pojemności 200 l. To osiągnięcie projektantów BMW robi jeszcze większe wrażenie, jeśli uwzględnić, że samochód ten ma służyć do testów wstępnych. BMW ActiveE ma przedseryjny napęd i akumulator przyszłego Megacity Vehicle w po części identycznej, po części podobnej geometrii wbudowany w pojazd o całkowicie innej koncepcji po to, aby umożliwić pierwsze jazdy próbne. Z wyjątkiem niewielkiego wysklepienia na masce silnika i mniejszego bagażnika nie ma na zewnątrz i wewnątrz niemal żadnych różnic w stosunku do standardowego BMW serii 1 Coupé.

BMW EfficientDynamics: nowe modele, nowe silniki, nowe pomysły.

Równolegle do rozwoju napędów elektrycznych oraz technologii BMW ActiveHybrid ma miejsce stały postęp w redukcji zużycia paliwa i emisji spalin uzyskiwany w ramach strategii BMW EfficientDynamics również w zakresie konwencjonalnych silników spalinowych. Poprzez silniki i skrzynie biegów o zoptymalizowanej sprawności oraz liczne inne środki zwiększające wydajność firma BMW wzmacnia w tym zakresie swoją przewagę nad konkurencją. Kolejnym przykładem postępów uzyskiwanych za pomocą nowatorskich technologii jest BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring, który zaprezentowany zostanie po raz pierwszy na Salonie Samochodowym 2011. Pojazd napędzany czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 kW / 163 KM może pochwalić się najlepszą pośród konkurencji w tej klasie relacją radości z jazdy do zużycia paliwa. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s, zużywa w cyklu testowym UE średnio 4,3 l na 100 km i emituje 114 g CO2 na kilometr.

Do innowacji najbardziej podnoszących wydajność BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring zalicza się tzw. wahadło odśrodkowe w dwumasowym kole zamachowym, które również podczas jazdy na niskich obrotach zapewnia spokojną i bezwibracyjną pracę silnika. Bardziej wydajna konfiguracja silnika daje w połączeniu z dłuższym przełożeniem przekładni głównej znacznie niższe obroty silnika we wszystkich istotnych zakresach prędkości. W BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring zużycie paliwa i emisję CO2 zmniejszają też między innymi odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik punktu zmiany biegów, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, sterowanie agregatami pomocniczymi odpowiednio do potrzeb, sterowanie klap powietrza, aerodynamiczne obręcze kół ze stopów lekkich i opony o niższych oporach toczenia.

Jednym z najistotniejszych elementów zwiększających sprawność silników benzynowych jest technologia BMW TwinPower Turbo, która teraz znajduje zastosowanie również w silnikach czterocylindrowych. Połączenie turbodoładowania na zasadzie Twin Scroll, bezpośredniego wtrysku benzyny High Precision i opatentowanego przez BMW w pełni adaptacyjnego rozrządu zaworów VALVETRONIC zapewnia w nowej generacji silników o pojemności 2,0 l istotny wzrost mocy i przy znacznie wyższej wydajności.

Pierwszym modelem wyposażonym w tę nową jednostkę napędową będzie prezentowane w Genewie nowe BMW X1 xDrive28i. Silnik o pojemności 2,0 z układem
BMW TwinPower Turbo generuje moc 180 kW / 245 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm już od 1250 obr/min. Samochód przyspiesza do setki w jedyne 6,1 s, jego średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 7,9 l na 100 km, a emisja CO2 to 183 gramy na kilometr. W porównaniu z poprzednim modelem nowe BMW X1 xDrive28i ma znacznie lepsze przyspieszenie – przy niższym o 16 procent spalaniu.

Wprowadzenie dodatkowych innowacji BMW EfficientDynamics przynosi obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin również w innych seriach. I tak na przykład wiosną 2011 r. wzrośnie liczba modeli BMW wyposażonych standardowo w funkcję Auto Start Stop również w kombinacji ze skrzynią automatyczną. Oprócz nowego BMW X3 xDrive30d i nowego BMW 640i Cabrio w funkcję tę będą wyposażone również najnowsze modele BMW serii 5 z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive – BMW 535i xDrive Limuzyna, BMW 530d xDrive Limuzyna i BMW 530d xDrive Touring..

Kolejną innowacją BMW EfficientDynamics prezentowaną wiosną 2011 r. będą tzw. Air Curtains. W nowym BMW serii 1 Coupé, nowym BMW serii 1 Cabrio oraz w BMW serii 1 M Coupé nowo zaprojektowane pasy przednie zmniejszają opór powietrza. Odpowiednie prowadzenie powietrza w istotny sposób ogranicza niekorzystne zawirowania powietrza w nadkolach.

Paleta innowacji na rzecz stałego ograniczania zużycia paliwa i emisji spalin obejmuje również elementy BMW Connected Drive. Wraz z wprowadzeniem nowych systemów wspomagających kierowcę BMW dodatkowo zwiększa radość i wydajność.

Sukces BMW xDrive: już 47 modeli z inteligentnym napędem na cztery koła.

Popularność inteligentnego napędu na cztery koła BMW xDrive stale rośnie. Konsekwentny rozwój tej technologii i wprowadzenie tego układu w dodatkowych modelach da temu rozwiązaniu w roku 2011 nowe impulsy. Stały, elektronicznie sterowany napęd na cztery koła w swojej aktualnej wersji lepiej niż kiedykolwiek dotąd optymalizuje nie tylko trakcję i stabilność na śliskiej nawierzchni, ale i dynamikę jazdy na zakrętach. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2011 BMW zaprezentuje cztery kolejne modele wyposażone w układ xDrive.

Sukces inteligentnego napędu na cztery koła firmy BMW ściśle wiąże się z sukcesem modeli BMW X na całym świecie. Ale układ ten prezentuje swoje niepowtarzalne zalety w coraz większej palecie modeli. Poprzez wyjątkowo szybką i precyzyjną reakcję na każdą zmianę sytuacji podczas jazdy układ xDrive gwarantuje doskonałą trakcję, maksymalne bezpieczeństwo, świetne prowadzenie i optymalne wykorzystanie mocy w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Wiosną 2011 r. po raz kolejny rozszerzony zostanie wybór samochodów z napędem na cztery koła w palecie modeli BMW. Najnowsze modele to BMW X3 xDrive30d oraz trzy kolejne BMW serii 5. Tym samym BMW będzie oferować już 47 modeli, w których xDrive poprzez zmienny rozkład siły napędowej na oś przednią i tylną gwarantuje typową dla tej marki radość z jazdy w wyjątkowym wydaniu.

Nowe akcenty w zakresie osiągów i indywidualności:
aktualna oferta produktów BMW M GmbH i program oryginalnych akcesoriów BMW.

BMW M GmbH zaprezentuje na genewskim Salonie Samochodowym 2011 atrakcyjne nowości produktowe. Obok palety modeli rozszerzonej niedawno o BMW serii 1 M Coupé zaprezentowany zostanie pakiet sportowy M do BMW X1 oraz oferta BMW Individual do nowego BMW serii 6 Cabrio. Poprzez opcje dedykowane dla poszczególnych modeli firma BMW M GmbH spełnia w jeszcze większej liczbie pojazdów wymogi klientów oczekujących najwyższych osiągów w codziennej eksploatacji i pragnących wyrazić swój własny styl poprzez wyjątkowo ekskluzywną indywidualizację pojazdu.

Jeszcze bardziej intensywne i sportowe doznania podczas jazdy to najważniejszy aspekt prezentowanego w Genewie programu oryginalnych akcesoriów BMW. Linia produktów BMW Performance będzie teraz obejmować dodatkowe opcje doposażenia do BMW serii 1 i BMW serii 3 oraz do BMW X5 i
BMW X6. Najciekawszymi propozycjami będą przy tym nowa kierownica sportowa BMW Performance oraz BMW Performance Power Kit do BMW 120d i BMW 320d. Analogiczna opcja zwiększająca moc i moment obrotowy będzie oferowana również do nowego BMW 520d. Oprócz tego program sportowych tłumików BMW Performance zostanie rozszerzony o wersje dedykowane do czterocylindrowych silników wysokoprężnych BMW serii 1 i BMW serii 3, jak również do modeli BMW X5 xDrive35i oraz BMW X6 xDrive35i  Na genewskim Salonie Samochodowym będzie można też zobaczyć uzupełnioną po raz kolejny ofertę komponentów M Performance do BMW M3.

2.    Największe hity w skrócie.
  • Premiera światowa: BMW Vision ConnectedDrive.

Poprzez studium koncepcyjne BMW Vision ConnectedDrive firma BMW da na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2011 wgląd w przyszłość inteligentnej integracji sieciowej kierowcy, pojazdu i otoczenia. Wyrazista stylistyka i innowacyjne technologie zademonstrują przy tym wizję BMW ConnectedDrive oraz potencjał, jaki odpowiednia wymiana informacji może dać w zakresie komfortu, bezpieczeństwa oraz oferty informacyjno-rozrywkowej w pojeździe. Studium dwuosobowego roadstera o typowych cechach stylistycznych BMW wyraża koncentrację na radości z jazdy, fascynująca inscenizacja świetlna symbolizuje przepływ informacji umożliwiający korzystanie z innowacyjnych funkcji BMW ConnectedDrive. Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, nowatorska koncepcja wskazań i obsługi oraz innowacyjne rozwiązania techniczne w zakresie łączności ze światem i oferty informacyjno-rozrywkowej dają w BMW Vision EfficientDynamics wgląd w doznania podczas jazdy, które w przyszłości będą jeszcze intensywniejsze dzięki inteligentnej integracji sieciowej.

  • Światowa premiera:
    BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring.

Jeszcze nigdy radość z jazdy i wydajność nie były ze sobą tak konsekwentnie związane, jak w BMW 320d EfficientDynamics Edition. Po udanym wprowadzeniu Limuzyny podczas Salonu Samochodowego 2011 zaprezentowane zostanie BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Pojazd napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 kW / 163 KM łączy typowy dla BMW sportowy charakter i zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 4,3 l na 100 km oraz emisję CO2 na poziomie 114 gramów na kilometr. Ponadto BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring zapewnia oprócz komfortu samochodu premium klasy średniej bagażnik z możliwością powiększenia do 1 385 l.

  • Światowa premiera: BMW ActiveE.

BMW pokonuje kolejny etap na drodze do mobilności wolnej od emisji CO2. Wraz z BMW ActiveE producent samochodów premium pokazuje swoje konsekwentne prace konstruktorskie w zakresie napędów elektrycznych w ramach project i. Wyniki zebrane w badaniach w warunkach rzeczywistych prowadzonych z BMW ActiveE wykorzystane będą w kolejnym zapowiedzianym przez BMW Group i gotowym do produkcji seryjnej w roku 2013 Megacoty Vehicle. BMW ActiveE będzie wyposażone w silnik elektryczny o mocy 125 kW / 170 KM. Inteligentne rozmieszczenie komponentów napędu i systemów akumulacji energii w pojeździe daje idealne warunki dla uzyskania typowej dla BMW dynamiki jazdy i większej funkcjonalności. Samochód stworzony na bazie BMW serii 1 Coupé oferuje cztery pełnowymiarowe miejsca, bagażnik o pojemności ok. 200 l, napęd tylny i zasięg ok. 160 km w codziennej eksploatacji.

  • Europejska premiera: nowe BMW X1 xDrive28i z BMW TwinPower Turbo.

Europejska premiera nowego BMW X1 xDrive28i na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2011 będzie też sygnałem startowym dla nowej generacji silników. Nowo zaprojektowany silnik o pojemności 2,0 l pod maską modelu BMW X ma moc 180 kW / 245 KM i zapewnia znacznie bardziej sportowe osiągi oraz istotnie niższe zużycie paliwa niż jego poprzedni model. Ten podwójny postęp możliwy jest dzięki technologii BMW TwinPower Turbo. Kombinacja turbodoładowania na zasadzie Twin Scroll, bezpośredniego wtrysku benzyny i adaptacyjnego rozrządu zaworów VALVETRONIC zastosowana została w silniku czterocylindrowym. Efekt: nowe BMW X1 xDrive28 przyspiesza do setki w jedyne 6,1 s, a jego średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE to 7,9 l na 100 km.

  • Innowacja: BMW EfficientDynamics z nowymi standardowymi technologiami i nowatorskimi koncepcjami.

BMW EfficientDynamics również w roku 2011 będzie wyznaczać standard stałej redukcji zużycia paliwa i emisji spalin w ruchu drogowym. Dodatkowe innowacje i zastosowanie technologii zwiększających wydajność w kolejnych modelach BMW po raz kolejny optymalizuje relację między radością z jazdy i zużyciem paliwa. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2011 firma BMW zaprezentuje między innymi tzw. Air Curtains w nowym BMW serii 1 Coupé i nowym BMW serii 1 Cabrio oraz funkcję Auto Start Stop oferowaną w połączeniu ze skrzynią automatyczną w nowym BMW 640i Cabrio, nowym BMW X3 oraz nowych modelach BMW serii 5 wyposażonych w układ xDrive. Długofalowe perspektywy dalszego zwiększania wydajności powstają poprzez rozwój technologii BMW ActiveHybrid i napędów elektryczny, jak i nowe funkcje BMW ConnectedDrive sprzyjające wydajnej jeździe.

  • Atrakcja: BMW xDrive – teraz już w 47 modelach BMW.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive gwarantuje maksymalną radość z jazdy na każdej nawierzchni. Stały, elektronicznie sterowany napęd na cztery koła daje wyśmienitą trakcję, wyższe bezpieczeństwo i fascynującą dynamikę nie tylko w modelach BMW X . Swoje zalety xDrive prezentuje w coraz liczniejszej grupie modeli. Jeszcze większą różnorodność zapewniają dodatkowe wersje silnikowe nowego BMW X3 oraz rozszerzona oferta BMW serii 5 z napędem na cztery koła. Wiosną 2011 r. oferowanych będzie już 47 modeli BMW z układem xDrive – począwszy od BMW X1 o wyśmienitym, sportowym prowadzeniu, po zawsze i wszędzie solidną i ekskluzywną limuzynę BM

źródło: BMW PressClub