Nowe BMW serii 6 Cabrio.

Długa maska silnika, cofnięty przedział pasażerski, duży rozstaw osi i nisko poprowadzona linia boczna tworzą proporcje typowego kabrioletu BMW. Nowe BMW serii 6 Cabrio łączy wszystkie te cechy z klasycznym miękkim dachem w kształcie odwróconej płetwy rekina. Wyraźnie zaakcentowane płaszczyzny oraz dynamicznie poprowadzone linie nadwozia świadczą o bezpiecznych, sportowych właściwościach jezdnych. Luksusową atmosferę wnętrza podkreśla kokpit skierowany w stronę kierowcy, który otacza pasażerów siedzących zarówno z przodu, jak i z tyłu, potęgując poczucie bezpieczeństwa. Ponadprzeciętną funkcjonalność wnętrza nowego BMW serii 6 Cabrio podkreśla także przeprojektowany niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive.

W momencie premiery rynkowej nowe BMW serii 6 Cabrio dostępne jest z dwoma silnikami do wyboru. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa montowana pod maską BMW 650i Cabrio produkuje 300 kW/407 KM, podczas gdy ekskluzywna odmiana rzędowego, sześciocylindrowego silnika z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz układem VALVETRONIC – rozwijającego 235 kW/320 KM – została opracowana specjalnie dla wersji BMW 640i Cabrio. Obie jednostki standardowo współpracują ze sportową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. W BMW 640i Cabrio standardem jest również funkcja Auto Start-Stop wchodząca w skład rozwiązań BMW EfficientDynamics.

Najnowocześniejsze silniki współpracują z równie zaawansowanymi technologiami zastosowanymi w podwoziu, zapewniając lepszą dynamikę i wysoki poziom komfortu, którym charakteryzował się poprzednik. Nowe BMW serii 6 Cabrio standardowo wyposażone jest w układ Drive Dynamic Control, który dostosowuje charakterystykę pracy zawieszenia do wymagań kierowcy, podczas gdy w opcji dostępny jest układ Adaptive Drive obejmujący układ elektrycznej kontroli amortyzatorów oraz  układ stabilizacji przechyłów. Obok standardowego elektromechanicznego wspomagania kierownicy, kolejnym niespotykanym dodatkiem w tym segmencie jest opcjonalny zintegrowany aktywny układ kierowniczy.

Progresywny charakter nowego BMW serii 6 Cabrio podkreślają też liczne funkcje BMW ConnectedDrive, które pozostają niedoścignionym punktem odniesienia dla konkurencji. Wśród opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy znajduje się kamera cofania, funkcja Surround View, układ BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz asystent parkowania. Ponadto, nowe BMW serii 6 Cabrio jest jedynym samochodem w segmencie dostępnym z wyświetlaczem Head-Up. Najnowsza generacja tego systemu, która debiutuje w kabriolecie BMW, wykorzystuje większą paletę kolorów oraz trójwymiarową grafikę w celu wyemitowania ostrzejszego obrazu.

Design: sportowa elegancja, naturalna dynamika i olśniewający wygląd.

Luksusowy, a jednocześnie dynamiczny charakter nowego BMW serii 6 Cabrio przejawia się w liniach nadwozia, zaprojektowanych z uwzględnieniem sportowej natury BMW i rozbudzającej zmysły elegancji. Długa maska silnika, cofnięty przedział pasażerski, duży rozstaw osi i nisko poprowadzona linia boczna to połączenie tworzące proporcje typowe dla kabrioletów BMW. Nieodparty urok nowego BMW serii 6 Cabrio to także zasługa współgrających ze sobą powierzchni i przetłoczeń.

Linie nadwozia ciągnące się od przodu auta przez całą jego długość wraz z harmonijnie wyprofilowanymi powierzchniami karoserii odzwierciedlają ruch fal morskich rozcinanych dziobem łodzi motorowej. Temat ten jest kontynuowany w widoku bocznych przetłoczeń, które skupiają uwagę obserwującego na wnętrzu samochodu przypominającym pokład łodzi.

Przód auta: skupiony na drodze i sprawiający wrażenie ciągłego ruchu.

Dynamiczny charakter nowego BMW serii 6 odzwierciedlony został również w stylistyce przedniej części nadwozia. Duża, nieco pochylona osłona chłodnicy w kształcie nerki – przypominająca nos rekina – sprawia wrażenie ciągłego ruchu, podczas gdy szeroki wlot powietrza w połączeniu z dynamicznie wyprofilowaną maską silnika oraz wydatnymi nadkolami zdradza ogromny potencjał jednostki napędowej i świadczy o doskonałych właściwościach jezdnych. Szerokość samochodu podkreślają dodatkowo chromowane elementy wysokiej jakości umieszczone w przedniej osłonie. Opcjonalne, w osłonę tuż przed chromowanymi elementami mogą zostać wkomponowane poziome lampy przeciwmgielne zawierające trzy diody LED.

Podwójne, okrągłe reflektory z żarówkami ksenonowymi montowanymi standardowo pozwalają zidentyfikować nowe BMW serii 6 Cabrio jako typowego przedstawiciela modeli premium niemieckiego producenta. Standardem jest specjalny pas ciągnący się ponad reflektorami, który w wersji z opcjonalnymi reflektorami adaptacyjnymi zawiera diody LED. Światła do jazdy dziennej przyjęły formę pierścieni LED, których jasne białe światło rozświetla przód pojazdu. Pod światłami do jazdy dziennej umieszczono poziomy zestaw świetlny, pełniący rolę kierunkowskazów.

Widok boczny: wydłużone linie, wyraźne krzywizny.

Niezakłócone, płynne linie boczne nadają sylwetce nowego BMW serii 6 Cabrio sportowej elegancji. Wyraźne krzywizny odzwierciedlające naturalny ruch fal morskich i świadczą o dużym potencjale samochodu. Typowa dla BMW wąska, profilowana linia biegnąca na wysokości klamki drzwi ciągnie się od wlotu powietrza w przednim panelu bocznym – w którym umieszczono kierunkowskaz – aż do tylnych świateł.

Kolejna linia boczna, mająca swój początek w przetłoczeniu przedniego panelu, przechodzi przez przednie nadkole niczym opadająca fala, która płynie w kierunku tylnej części pojazdu. W połączeniu z profilowaną, górną linią tworzy to dynamiczny kształt klina podkreślający dynamiczny charakter auta.

Charakterystyczny wygląd tylnej części nadwozia wyprofilowanej w kształcie litery V.

W tylnej części nowego BMW serii 6 Cabrio przeważają szerokie i płaskie powierzchnie. Przeważające poziome linie podkreślają większy rozstaw kół nowego modelu w porównaniu z poprzednikiem. Dodatkowo, linie zbiegające się w dolnej części nadwozia świadczą o zorientowanym na drogę charakterze auta i odzwierciedlają temat stylistyczny przodu samochodu. Charakterystyczny wygląd w kształcie litery V tworzą linie bocznych krawędzi pokrywy bagażnika, obramowania tablicy rejestracyjnej oraz kontury świateł umieszczonych w zderzaku. Nieznacznie wklęsła dolna sekcja pokrywy bagażnika tworzy efekt światła i cienia, który dodaje blasku tylnej części auta.

Dwuczęściowe tylne zespoły świetlne uformowane w typowym dla marki kształcie litery L zapewniają sportowy i dynamiczny wizerunek. Wewnątrz zespołów umieszczono dwa pasy świetlne z diodami LED, które wyróżniają po zmroku każde BMW. Kierunkowskazy i światła stopu także wykonano w technologii LED.

Wnętrze: cztery siedzenia – każde skrojone na miarę.

Nowe BMW serii 6 Cabrio zostało zaprojektowane jako auto typu 2+2. We wnętrzu znalazły się indywidualnie dopasowane siedzenia dla kierowcy, pasażera siedzącego z przodu oraz tylnych pasażerów. Materiały wysokiej jakości, precyzyjnie dobrane kolory i pieczołowicie uformowane powierzchnie tworzą atmosferę luksusu, dynamiki i funkcjonalności. Typowym dla BMW elementem wnętrza jest konstrukcja kokpitu zorientowana na kierowcę. Centralna sekcja tablicy przyrządów, zawierająca wyświetlacz systemu iDrive, dysze nawiewu oraz przyciski sterujące systemem audio i klimatyzacją, została nieznacznie zwrócona w stronę prowadzącego. Co więcej, dźwignia skrzyni biegów wraz z przyciskami hamulca ręcznego, otwierania i zamykania dachu oraz układu dynamicznej kontroli jazdy została ulokowana na powierzchni otwierającej się w stronę kierowcy i położonej niżej, niż centralna konsola po stronie pasażera.

Przedział dla pasażerów siedzących z przodu otoczony jest elegancko wyprofilowaną powierzchnią podłokietnika przechodzącą poprzez boczną część konsoli centralnej ku górze, a następnie poprzez deskę rozdzielczą aż do tapicerki drzwi. Tworzy to harmonijną część pasażerską i daje poczucie ekskluzywnego bezpieczeństwa. Kontury tylnej konsoli zachodzące do wewnątrz pojazdu pomiędzy zagłówkami zapewniają pasażerom siedzącym z tyłu indywidualną przestrzeń.

Premiera: niezależny wyświetlacz z płaskim ekranem.

Tablica wskaźników nowego BMW serii 6 Cabrio wykonana w technologii black-panel łączy tradycyjne, okrągłe sportowe wskaźniki z najnowocześniejszą technologią wyświetlacza. Funkcje systemu nawigacji, telefonu oraz systemu rozrywkowego obsługiwane są za pomocą standardowego systemu obsługi iDrive z innowacyjnym wyświetlaczem. Po raz pierwszy w BMW serii 6 Cabrio pokładowy monitor przyjmuje formę niezależnego ekranu. Standardowy, 7-calowy wyświetlacz można zastąpić 10,2-calowym monitorem zamawiając opcjonalny system nawigacji Professional. Większy ekran posiada dodatkowo chromowane obramowanie wysokiej jakości. Minimalna głębokość wyświetlacza czyni go prawdziwie płaskim ekranem. Nowy układ niezależnego wyświetlacza – umieszczonego w głębi przedziału pasażerskiego – wpływa także na architekturę tablicy przyrządów, która unosi się pod ostrym kątem przed kierowcą i pasażerem w stylu nawiązującym do kokpitu łodzi motorowej.

Efekt ten potęgowany jest strukturą paneli drzwiowych. Ich powierzchnia sprawia wrażenie naprężonej, podobnie jak czarna linia boczna płynnie łącząca się z deską rozdzielczą, co tworzy atmosferę kokonu otulającego kierowcę i pasażera siedzącego z przodu.

Ekskluzywny i rzucający się w oczy: dach w kształcie odwróconej płetwy rekina.

Nowe BMW serii 6 Cabrio oferowane jest z elektrycznie sterowanym miękkim dachem o architekturze przypominającej odwróconą płetwę rekina. Wielowarstwowy dach – który został ponownie zoptymalizowany pod względem właściwości akustycznych i sztywności strukturalnej – oferuje ponadprzeciętną izolację termiczną, dzięki czemu nowy kabriolet BMW może być wykorzystywany przez cały rok. Charakterystyczne płetwy rozciągają się po bokach BMW serii 6 i zachodzą na sekcję tylną, podkreślając smukłą sylwetkę pojazdu i nadając mu niepowtarzalnego wyglądu. Zamiarem projektantów było stworzenie płynnego przejścia pomiędzy linią dachu, a tyłem samochodu, aby jak najdokładniej odzwierciedlić styl wersji coupé ze sztywnym dachem. Pionowa, podgrzewana tylna szyba umieszczona zaraz za tylnymi siedzeniami może zostać opuszczona niezależnie od położenia dachu.

Automatyczne otwieranie i zamykanie dachu aktywowane jest standardowo za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli centralnej. Opcja Comfort Access pozwala na zainicjowanie tego procesu poprzez naciśnięcie przycisku na pilocie zdalnego sterowania. Otwarcie dachu zajmuje 19 sekund, podczas gdy jego zamknięcie trwa 24 sekundy. Obie operacje mogą być wykonane podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.

Materiałowy dach BMW serii 6 Cabrio dostępny jest w trzech kolorach, łącznie z efektem Anthracite Silver dodającym stylowego blasku. W ofercie są dwa niemetaliczne kolory nadwozia oraz siedem odcieni metalicznych. Alternatywą dla standardowej tapicerki skórzanej Dakota jest ekskluzywna tapicerka skórzana Nappa, którą można zamówić w jednym z czterech kolorów. W opcji dostępne jest także pokrycie skórą Nappa tablicy przyrządów, konsoli centralnej, górnej sekcji tylnych paneli drzwiowych oraz bocznej tapicerki. Co więcej, elementy wnętrza obciągnięte ekskluzywną skórą Nappa mogą również zostać przeszyte kontrastującymi nićmi. Podwójne przeszycia wyróżniające się na skórzanej powierzchni są wyjątkowo eleganckim dodatkiem w ekskluzywnym wnętrzu.

Zoptymalizowany komfort siedzenia; możliwość zwiększenia  pojemności bagażnika w zależności od wymagań.

Nowe BMW serii 6 Cabrio mierzy 4 894 mm długości i jest o 74 mm dłuższe od poprzednika. Rozstaw osi został zwiększony do 2 855 milimetrów, podczas gdy szerokość wzrosła o 39 milimetrów do 1 894 milimetrów, a z kolei wysokość zmniejszyła się o 9 milimetrów do 1 365 milimetrów. Wymiary nadwozia tworzą zatem nie tylko silną i elegancką sylwetkę, ale również pozwalają na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Pomimo zmniejszonej wysokości, nowe BMW serii 6 Cabrio oferuje więcej miejsca nad głową dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Co więcej, zakres regulacji wysokości fotela kierowcy i pasażera także został zwiększony. Zalety szerszego nadwozia docenią osoby zajmujące miejsca na wszystkich czterech siedzeniach, podczas gdy pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji więcej miejsca na nogi. Projektanci BMW zmienili także kąt pochylenia tylnych siedzeń w stosunku do poprzedniego modelu. Teraz jest on niemal identyczny, jak w limuzynach BMW.

W opcji dostępna jest torba na narty oraz specjalny otwór w oparciu tylnej kanapy, w którym zmieszczą się dwa komplety nart. Przy otwartym dachu pojemność bagażnika nowego BMW serii 6 Cabrio wynosi 300 litrów, co oznacza, że zmieszczą się w nim dwie 46-calowe torby golfowe oraz aktówka. Po zamknięciu dachu i łatwym złożeniu przedziału na miękki dach pojemność bagażnika wzrasta do 350 litrów.

Nowoopracowane lekkie siedzenia, kompleksowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Nowe BMW serii 6 jest wyposażone w nowoopracowane lekkie siedzenia ze zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa. Siedzenia dostępne są w trzech wariantach: oprócz standardowej wersji, klienci mogą zamówić sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami lub fotele komfortowe z szerszym zakresem ustawień. Wszystkie warianty oferowane są z aktywnymi zagłówkami, chroniącymi pasażerów podczas uderzenia w tył pojazdu.

W standardowym wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa znalazły się takie elementy, jak przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zintegrowane z ramą siedzenia, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, punkty mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX z tyłu oraz unowocześniony system ochrony w przypadku dachowania z dwoma pałąkami antykapotażowymi umieszczonymi za tylnymi zagłówkami. W momencie wykrycia przez centralny elektroniczny system bezpieczeństwa sytuacji prowadzącej do wywrócenia się pojazdu, aktywowany zostaje pirotechniczny mechanizm spustowy, który w ułamku sekundy wyzwala dwa wytrzymałe pałąki bezpieczeństwa.

Odpowiednio dobrane materiały oraz dopracowane struktury przenoszące obciążenia pozytywnie wpłynęły na konstrukcję nadwozia pod względem zwinności prowadzenia i bezpieczeństwa. Sztywność skręcania wzrosła o około 50 procent w porównaniu z poprzednikiem. W zachowaniu zredukowanej wagi pomogło zastosowanie drzwi, maski silnika i przednich mocowań sprężyn wykonanych z aluminium, a także przednich bocznych paneli nadwozia, pokrywy dachu i bagażnika wykonanych z włókna szklanego.

Majestatyczna moc: ośmio- i sześciocylindrowe silniki z układem BMW TwinPower Turbo.

Błyskawiczne oddawanie mocy i wysoki moment obrotowy to cechy wyróżniające dwa silniki dostępne w momencie premiery w gamie nowego BMW serii 6 Cabrio. Zarówno jednostka V8, jak i sześciocylindrowy silnik rzędowy oferowane są z układem BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa, co pozwala połączyć sportowy charakter z wysoką kulturą pracy i ponadprzeciętną wydajnością.

Ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 4,4 litra montowany pod maską BMW 650i Cabrio rozwija maksymalną moc 300 kW/407 KM w przedziale od 5 500 do 6 400 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 1 750 do 4 500 obr./min. Ta wyjątkowa jednostka napędowa z turbosprężarkami umieszczonymi pomiędzy dwoma rzędami cylindrów błyskawicznie reaguje na polecania kierowcy, czyniąc jazdę prawdziwą ucztą dla entuzjastów.

Nowe BMW 650i Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekund, a elektronika ogranicza dalsze rozwijanie prędkości przy 250 km/h. Topowy silnik benzynowy jest również wyjątkowo wydajny, jak na tę klasę mocy. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 10,7 litra na 100 kilometrów, natomiast emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 249 gramów na kilometr.

W sześciocylindrowym rzędowym silniku benzynowym pracującym w modelu BMW 640i Cabrio zastosowano kombinację układów BMW TwinPower Turbo, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. Wszystko to pozwala osiągnąć moc 235 kW/320 KM przy 5 800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w przedziale od 1 300 do 4 500 obr./min. BMW 640i Cabrio przyspiesza ze startu zatrzymanego od 100 km/h w 5,7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE to 7,9 litra/100 km, a emisja CO2 wynosi 185 gramów na kilometr.

Ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna i BMW EfficientDynamics w standardzie.

Ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna montowana standardowo w nowym BMW serii 6 Cabrio łączy sportową pracę z komfortem zmiany przełożeń i najwyższą w klasie wydajnością. Minimalny poślizg sprzęgła oraz szybkie i precyzyjne przełączanie biegów to kolejne cechy wyróżniające ją wśród konkurencyjnych konstrukcji. Zastosowanie innowacyjnej konfiguracji ośmiu biegów pozwala na ciaśniejsze stopniowanie przełożeń pomimo większej rozpiętości pomiędzy najniższym, a najwyższym biegiem, co optymalizuje przyspieszenie pojazdu i wpływa na oszczędność paliwa przy niższych obrotach. Co ważne, efekt ten osiągnięto pomimo kompaktowych wymiarów i niskiej wagi przekładni. Kierowca ma również możliwość manualnej zmiany biegów za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kierownicy.

Do zredukowania zużycia paliwa i emisji spalin przyczyniają się nie tylko wydajne jednostki napędowe współpracujące z ośmiobiegową przekładnia automatyczną, ale także rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics. Maksymalną wydajność zapewniają technologie, takie jak odzysk energii hamowania, elektryczne wspomaganie kierownicy EPS, sterowanie agregatami pomocniczymi zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem, inteligentna lekka konstrukcja i opony o niskich oporach toczenia. Ponadto, nowe BMW 640i Cabrio zostało także wyposażone w aktywne sterowanie klapami powietrza oraz funkcję Auto Start-Stop. Gdy kierowca zatrzymuje samochód na skrzyżowaniu lub w korku ulicznym, silnik automatycznie wyłącza się. Jak tylko kierowca zwolni pedał hamulca silnik ponownie się włączy. Jeśli prowadzący korzysta z funkcji Auto Hold, silnik włączy się dopiero po wciśnięciu pedału gazu.

Zaawansowana technologia zastosowana w podwoziu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy; zintegrowany aktywny układ kierowniczy w opcji.

Najnowocześniejsze technologie zastosowane w podwoziu nowego BMW serii 6 Cabrio odpowiadają za sportową charakterystykę prowadzenia przy zachowaniu wyjątkowego komfortu jazdy. Zarówno przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, jak i zintegrowana oś tylna zostały w przeważającej mierze wykonane z aluminium. Podwozie zostało zestrojone z uwzględnieniem wymagań kierowców ze sportowym zacięciem, a mimo to amortyzatory płynnie wybierają nierówności nawierzchni przy dużym przyspieszeniu poprzecznym. Opcjonalny system Dynamic Drive, obejmujący układ dynamicznej kontroli amortyzatorów oraz układ aktywnej stabilizacji przechyłów Dynamic Drive, pozwala kierowcy kontrolować samochód w bardziej precyzyjny sposób. Elektronicznie sterowane amortyzatory dostosowują swoją pracę do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy, co zapobiega niepożądanym ruchom karoserii. Z kolei system stabilizacji przechyłów ogranicza wychylenia nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach i podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.

Elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic, niespotykane w segmencie aut typu BMW serii 6 Cabrio, to sprawdzony przepis na precyzyjne, komfortowe i wydajne prowadzenie pojazdu. Co więcej, nowe BMW serii 6 Cabrio to pierwszy samochód w klasie, który można zamówić z opcjonalnym zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym. System łączy dostępny w poprzednim modelu aktywny układ kierowniczy dla przednich kół z układem kontroli kół tylnych, sterując siłą wspomagania oraz kątem skrętu kół przednich i tylnych za pomocą silniczków elektrycznych. Precyzyjnie zaplanowane skręty kół zapewniają wyjątkową zwrotność podczas dynamicznej jazdy. Zintegrowany aktywny układ kierowniczy doskonale sprawdza się także na krętych górskich drogach oraz w miejskich korkach.

Układ dynamicznej kontroli jazdy pozwala na zmianę charakterystyki zawieszenia.

Dzięki układowi dynamicznej kontroli jazdy, sportowa i komfortowa natura samochodu ujawnia się w zależności od sytuacji. Kierowca ma możliwość zmiany charakterystyki pracy zawieszenia dzięki trybom NORMALNY, SPORTOWY i SPORTOWY+, które aktywuje się poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku na konsoli centralnej. Wraz z opcjonalnym układem dynamicznej kontroli amortyzatorów dostępny jest także tryb KOMFORTOWY, który dostosowuje progresję pedału gazu, charakterystykę pracy silnika, charakterystykę pracy układu wspomagania kierownicy, próg działania układu dynamicznej kontroli stabilności DSC oraz dynamikę automatycznej zmiany biegów. Ponadto, układ dynamicznej kontroli jazdy zmienia reakcje amortyzatorów oraz ustawienia stabilizacji przechyłów. W modelach wyposażonych w zintegrowany aktywny układ kierowniczy wraz ze zmianą trybów pracy zmienia się także charakterystyka pracy układu kierowniczego, a nie tylko siła wspomagania. W rezultacie, w trybach SPORTOWY i SPORTOWY+ sportowe reakcje samochodu są jeszcze wyraźniej odczuwalne .

Lekki układ hamulcowy z pływającymi zaciskami i tarczami wentylowanymi od wewnątrz pozwala na precyzyjne dozowanie siły hamowania, a jego efektywność dodatkowo zwiększa układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. System ten łączy w sobie układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), system dynamicznej kontroli trakcji (DTC), kontrolę hamowania na zakrętach (CBC), układ dynamicznej kontroli hamowania (DBC), asystenta ruszania, funkcję suszenia tarcz hamulcowych oraz kompensację spadku skuteczności hamulców spowodowanego ich silnym rozgrzaniem. W standardowym wyposażeniu znalazły się również 18-calowe obręcze aluminiowe w nowym BMW 650i Cabrio i 17-calowe felgi w nowym BMW 640i Cabrio, a także opony typu runflat z sygnalizacją uszkodzenia.

Nowoczesne funkcje podnoszące komfort jazdy oraz ekskluzywne dodatki BMW ConnectedDrive.

Standardowe wyposażenie zwiększające komfort podróżowania nowym BMW serii 6 Cabrio obejmuje 2-strefową automatyczną klimatyzację z trybem pracy przy otwartym dachu, system audio hi-fi z odtwarzaczem CD i wejściem AUX-IN, wielofunkcyjne koło kierownicy, elektrycznie sterowane przednie siedzenia z pamięcią ustawień oraz czujnik deszczu ze zintegrowaną funkcją automatycznego włączania świateł. W opcji dostępne są natomiast takie elementy, jak na przykład reflektory adaptacyjne, podgrzewana kierownica, aktywna wentylacja foteli, fotele aktywne czy system nawigacji Professional z dyskiem twardym do przechowywania map i osobistych kolekcji muzycznych.

Duże wrażenie wywołuje zakres usług oferowanych w nowym BMW serii 6 Cabrio w ramach BMW ConnectedDrive. Samochód można zamówić z funkcjami typu ostrzeganie o zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, kamera cofania, Surround View oraz asystent parkowania BMW. Innowacyjne technologie pozwalają także na integrację na pokładzie samochodu urządzeń Apple iPhone, innych smartphonów oraz odtwarzaczy muzycznych. Oprócz dostępu do internetu, BMW ConnectedDrive umożliwia również odczytywanie wiadomości email odbieranych przez smartphone na pokładowym wyświetlaczu, a także korzystanie z internetowych serwisów nawigacyjno-rozrywkowych.

Co więcej, w nowym BMW serii 6 Cabrio debiutuje wyświetlacz Head-Up najnowszej generacji – jedyny tego typu w klasie. System wyświetla wszelkie informacje istotne podczas jazdy na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Trójwymiarowa grafika jest teraz prezentowana w pełnej gamie kolorów, co pozwala na dokładne odwzorowanie oznaczeń drogowych.

Nowe BMW serii 6 Cabrio powstało z bogatego doświadczenia jednego z największych producentów samochodów na świecie. Magia dynamicznej jazdy sportowym kabrioletem BMW przyciąga nowych klientów już od przeszło 70 lat. Niezwykła historia „otwartych” modeli BMW sięga od legendarnego BMW 328 – które stanowiło bazę zwycięskiego samochodu w rajdzie Mille Miglia w 1940 roku – poprzez uznany model BMW 507 z lat 50. ubiegłego stulecia, do dynamicznego i innowacyjnego poprzednika nowego BMW serii 6 Cabrio.

Nowe BMW serii 6 Cabrio powstaje w fabryce BMW w Dingolfing w Niemczech. Z taśm produkcyjnych tego największego zakładu produkcyjnego BMW Group zjeżdżają także modele BMW serii 5 oraz BMW serii 7. Elastyczne i wydajne procesy stosowane w fabryce łączą najnowocześniejszą technologię produkcyjną z wysoką jakością wykonania, osiągniętą dzięki przywiązywaniu uwagi do najdrobniejszych detali. Wszystko to pozwala tworzyć samochody klasy premium perfekcyjnie dostosowane do wymagań klientów.