BMW Polska nadal liderem sprzedaży w segmencie Premium.

BMW jest wciąż na czele rankingu sprzedaży aut z segmentu premium w Polsce. Według ostatnich danych opublikowanych przez Samar w czerwcu sprzedaż aut BMW wzrosła o 16% w stosunku do maja i o ponad 27% w porównaniu ze sprzedażą w pierwszym półroczu 2009 roku.

Warszawa. W czerwcu sprzedane zostały 522 samochody – o ponad 70 sztuk więcej, niż miesiąc wcześniej.  Tendencja wzrostowa jest stała – w tym roku sprzedaż za pierwsze półrocze wzrosła o ponad 25% w stosunku do analogicznego okresu w 2009 roku.

„Spodziewaliśmy się boomu na BMW X1 i ten model wysunął się na prowadzenie w ilości sprzedanych aut.” – komentuje Andreas Biehler, Prezes BMW Polska – BMW X5 i BMW X6 ustabilizowały swoją pozycję, jako główny filar naszej sprzedaży. Auta z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive stanowią obecnie prawie 58% wszystkich sprzedanych aut.

Na nasz sukces na rynku wpływa również rosnąca popularność nowego BMW serii 5. Duże nadzieje, szczególnie w sprzedaży flotowej, wiążemy z wersją 520d, która jest dostępna od czerwca br. Osiągnięte dzięki technologii EfficientDynamics spalanie na poziomie 5 litrów na 100 kilometrów przy emisji tylko 129g/km i mocy 184 KM pozwala osiągnąć niezwykłą wydajność w każdej flocie pojazdów.

Cieszy nas również popularność BMW Z4 – to piękne auto jest zdecydowanym liderem w klasie roadsterów.” – Dodaje Prezes.

Całkowita liczba aut BMW sprzedanych w tym roku wyniosła 2707, co po raz kolejny daje firmie BMW znaczną przewagę nad konkurencją w segmencie premium. Najlepiej sprzedającym się modelem okazało się zupełnie nowe na rynku BMW X1 – sprzedano 552 sztuki. Niewiele mniej nabywców znalazło BMW X6 – 422 sprzedanych aut. Pozostałe modele serii X także cieszą się w Polsce sporą popularnością: BMW X3 – sprzedanych 315 sztuk, BMW X5 – 254 sztuki.

Hitem w segmencie limuzyn pozostaje niezmiennie BMW serii 5 – od początku roku sprzedano 453 sztuki. Dobrze radzi sobie również BMW serii 3 – sprzedanych 381 sztuk, a BMW serii 1 – 193 sztuki.

Klienci w Polsce doceniają inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive – samochody z tym systemem stanowiły prawie 58% sprzedaży (1558 sztuk), przy czym w zdecydowanej większości były to auta z rodziny X (1479 sztuk).