Skocz do zawartości

320d Lokalizacja bezpiecznika F104


crayou

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie grzeją mi świece w 320d 2000r. Świece wymienione, przekaźnika działa ale na wejściu przekaźnika nie mam napięcia. To wejście zabezpieczone jest właśnie bezpiecznikiem F104.

http://img116.imageshack.us/img116/2972/schematwiecpk3.th.jpg

Pytanie: gdzie on jest? Podobno w schowku pasażera ale nie mogę go tam znaleźć.

http://img261.imageshack.us/img261/171/img016vl3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

udało mi się znaleźć słynny bezpiecznik F104 :) Dołączam zdjęcia.

http://img94.imageshack.us/img94/140/f104.jpg

 

Znajduje się on w schowku przed pasażerem tam gdzie cała skrzynka z bezpiecznikami, ale żeby się do niego dostać trzeba zdjąć tą plastikową prostokątną skrzyneczkę pokazaną strzałką, oraz potem plastikową obudowę. i oczom naszym ukarzą się bezpieczniki z serii F101-107. Po jego odkręceniu jest pod nim napis że jest to F104 100A

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kameleon3000 - dawaj pyska :)

To wszystko się trzyma na zatrzaskach? No i gdzie ja taki bezpiecznik kupię? - bo to raczej nietypowa rzecz.

Jutro ruszam zobaczyć jak to u mnie wygląda. Demontowałeś jakoś tą główną półkę z bezpiecznikami, czy wystarczy jak ją na zawiasach odchylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiedziałem że odnalezienie F104 Cię ucieszy :) Tak to po prostu plastikowe zatrzaski, trzeba ostroznie zeby nie połamać. Gdzie kupić... hm no raczej nietypowa rzecz, ale w ASO taka pierdułka nie powinna byc droga, przeciez to tylko bezpiecznik. więc pewnie przesyłka będzie więcej kosztować niż sam bezpiecznik. Ja dla wygody sobie odkręciłem schowek i ściągnąłem całą skrzynkę z bezpiecznikami, ona jest na takich jakby haczykach po prostu. Ale wydaje mi się że wystarczyło by same odchylenie na zawiasach tylko mocne. Tą pierwszą skrzynke co jest na bezpiecznikach ściąga się w stronę silnika. Dodam także sprawdziłem u siebie swój bezpiecznik metodą kabelek, żarówka, akumulator i okazał się dobry. przewodzi prąd. także błąd co mam na kompie glow plugs or glow- duration relays faulty, to będzie na 99% jednak upalona jakaś świeca żarowa ( lub kilka)
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem drania. Mój jest upalony. Na allegro jakiś pacjent wystawił ten bezpiecznik za 39zł. W ASO koszt bezpiecznika to 10zł :) A w sklepie motoryzacyjnym - 2.50zł :cool2: Z tym że ten za 2.50zł nie ma tego plastiku na sobie. Jest po prostu blaszką, ale rozmiarami i rozstawem otworów się nie różni. Jutro będę montował, to może jakieś fotki od siebie wrzucę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe 39 zł ,a to dobre, za bezpiecznik co by nie było kawałek blaszki :) A sprawdziłeś takim sposobem jak ja ze wiesz że jest upalony? DAj znac czy po zamontowaniu wszystko ok z grzaniem świec, czy to jednak to pomogło? i jaki miałeś błąd na kompie jesli wiesz?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłem? - wymontowałem i przedzwoniłem multimetrem. Oczywiście zero odzewu. Korzystam z Carsofta i ten błędu nie pokazywał :( Jak powróci plus na przekaźniku, to będę wiedział czy jest ok, bo póki co temperatury nie pozwalają na grzanie świec.

A co do Twojego problemu, to gdzieś w tym drugim temacie o świecach i F104 rozwiązana chyba była zagadka jak sprawdzić świece bez ściągania dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam po temacie - awaria usunięta. Poniżej parę fotek, tak jak obiecałem wcześniej.

 

1. Winowajca i jego zamiennik :)

http://www.fothost.pl/thumb/09/42/thumb_a72a012b.jpg

2. Upgrade mojego zamiennika - zabezpieczyłem go włóknem szklanym na wypadek nagłego ataku podwyższonej temperatury.

http://www.fothost.pl/thumb/09/42/thumb_21923e52.jpg

3. Jak poradzić sobie z tą kością na górze. Mimo porad kolegi, właśnie jej demontaż zajął mi sporo czasu - szukałem jakichś zatrzasków. Rozwiązanie było proste... Za proste... :8)

http://www.fothost.pl/thumb/09/42/thumb_163d3ece.jpg

4. Plastik pod kością ma już zatrzaski. To z czym tak walczyłem na próżno, również zaznaczyłem dla potomnych.

http://www.fothost.pl/thumb/09/42/thumb_7b77b52a.jpg

5. Oczom naszym ukazuje się...

http://www.fothost.pl/thumb/09/42/thumb_5aa87291.jpg

Po wymianie bezpiecznika, na mój przekaźnik świec wróciło 12V i autko pali bez zająknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
to napisz jak ją otworzyłeś potem nie będzie zbędnych pytań.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie czy nie prosciej bedzie sprawdzic ten bezpiecznik F104 sprawdzajac czy jest +12V na tym czerwonym grubym przewodzie (na moje slabe oko to 25mm2) przykreconym na srube do modulu swiec zarowych w puszce z ECU pod maska ? :)

 

Bo z tego co widze dogrzebanie sie bezposrednio do F104 nie jest zbyt proste i mozna cos polamac .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogrzebałem sie bezposrednio do F104 i oczywiscie ten bezpiecznik jest OK (tak jak i drugi 30A odpowiedzialny za modul swiec umieszczony w skrzynce z ECU).

 

A blad glow device dalej jest jak byl ...kto mi powie co mam uszk - swiece czy sterownik swiec ?

 

Tutaj opisałem dokladnie problem: viewtopic.php?f=69&t=141843&start=15

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wiesz poszczególne piny przekaźnika prowadzą prosto do świec (te 4 grubsze kable). Multimetr na Ohmy, zakres 200, i mierz pomiędzy pinami a masą - będziesz miał odpowiedź czy świeczki całe. Robiłem tak wczoraj i jedną mam do wymiany. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wiesz poszczególne piny przekaźnika prowadzą prosto do świec (te 4 grubsze kable). Multimetr na Ohmy, zakres 200, i mierz pomiędzy pinami a masą - będziesz miał odpowiedź czy świeczki całe. Robiłem tak wczoraj i jedną mam do wymiany. Pozdrawiam.

 

No wiec pomierzylem ...wyniki :

 

Wypieta wtyczka z przekaznika:

 

zakres do 2000 ohm - wychodzi poza zakres ;)

 

zakres 200K ohm:

1 swieca : ok 19K ohm

2 swieca: ok 22K ohm

3 swieca: ok 81K ohm

4 swieca: wychodzi poza zakres 200K ohm

 

Wtyczka wpieta w przekaznik:

 

Wszystkie swiece po 4.2K ohm.

 

Domyslam sie ze swieczki mam do wymiany ? ;)

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mierzyłem na wpiętej. Tak czy owak wrzuć coś do portfela i do sklepu niestety :(

 

Jak mierzyles na wpietej to chyba pomierzyles opor wyjsc przekaznika ? Dobrze gadam ? specem z elektrotechniki jak widac nie jestem, ale w serwisowce (TISie) jest wyraznie napisane zeby badac swiece z wypieta wtyczka z przekaznika (i w sumie jak dla mnie to logiczne skoro te przewody grube z tej wtyczki ida BEZPOSREDNIO do swiec).

 

Ok zamawiam swieczki BERU nowe 4szt.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że mierzymy na odpiętej wtyczne. bo inaczej wyjdą bzdury. i skala miernika na ohmy, a nie inne kilo ohmy itp. jak się nie mieści w skali 0.5-2 ohma przy 20 stopniach C to wtedy świeca spalona. Podkreślam tylko i wyłącznie mierzymy na odłączonej wtyczce
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla Ciebie kolego ale nie mogę się zgodzić. Może TIS pisze tak "na wszelki wypadek"? Styki przekaźnika są rozwarte w stanie spoczynku (kiedy nie grzeje świec). Więc mierzenie przy wpiętej wtyczce to pomiar zarówno świec jak i "przerwy" na stykach roboczych przekaźnika. A że przerwa ma bardzo dużą oporność to ohmomiarka pomierzy właśnie świeczki. U mnie wyniki nie zmieniają się zależnie od tego czy wtyczka jest wpięta czy nie.

Poza tym TISowi tak bym nie ufał - w warsztacie pan "elektryk" miał TISa i poszukiwał F104 w bagażniku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ze swojego doświadczenia wiem, że to czy wtyczka jest odpięta czy nie ma ogromne znaczenie bo u mnie wychodziły zupełnie inne wyniki. Przy wpiętej wtyczce pokazywało że rezystancja jest dobra i świece sprawne. Przy odpiętej pokazywało że 3 spalone. I tak też się okazało. Po wymianie kompletu 4 szt. świec żarowych na nowe , 3 z nich były spalone, sprawdzone "organoleptycznie" czyli kabelek i do akumulatora czy się żarzą. Także jak dla mnie trzeba mierzyć na odpiętej. Pisałem już kiedyś o tym w innym wątku. Na wpiętej wszędzie mi pokazywało 0,9 ohma. A na odpiętej tylko przy jednej świecy było 0,9 ohma, a pozostałe 3 - nieskończoność czyli spalone.

 

powyżej wyniki kolegi Piotres też to potwierdzają, bo mierzył zarówno na wpiętej jak i wypiętej wtyczce.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój chłopski elektroniczno-elektryczny rozum wygląda to mniej więcej tak:

http://img33.imageshack.us/img33/7294/superschemat.jpg

(UWAGA - to nie jest zrzut z TISa ;) )

Więc pomiar "w stronę przekaźnika" zawsze da nieskończoność. Oczywiście przekaźnik może być bardziej skomplikowanej budowy, stąd dopuszczam fakt, iż mogę się mylić (żona mówi, że jestem świetny - niekoniecznie miała na myśli znajomość elektryki 320d).

Co do wyników pomiarów kolegi - faktycznie dają do myślenia, jednak na wpiętej wtyczce również pokazuje że świeczki są upalone. Zastanawiająca jest tylko powtarzalność na każdej z nich. Muszę jeszcze raz sam sprawdzić - niech tylko się cieplej zrobi. U mnie wyniki były jednakowe - może dziwny zbieg okoliczności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.