Skocz do zawartości

Regeneracja przednich EDC


a1410

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Forumowicze!

Ponieważ od jakiegoś czasu lewy przedni amortyzator EDC w mojej 750tce stukał, a nowy kosztuje ponad 2500 zł, zdecydowałem się na próbę regeneracji. W Barczewie niedaleko Olsztyna jest warsztat Balux, który specjalizuje się w regeneracji amortyzatorów i za w sumie 900 zł zrobili mi regenerację obu przednich amorków. Po odebraniu autka i przejechaniu ok 500 km musiałem jeszcze raz do nich podjechać, bo trochę za sztywno je zestroili, lecz po poprawce było już OK. Jak przejadę kilka tysięcy, to napiszę jeszcze raz jak działają, ale już teraz wygląda na to, że robota została wykonana poprawnie, bo dawno nie miałem w aucie takiej ciszy a na pozycji komfort są chyba jeszcze przyjemniej zestrojone, niż oryginały, chociaż może poprostu oryginałów już nie pamiętam, bo autko ma 320 tys. przebiegu, z czego 200 tys u mnie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie przy okazji rozmowy o EDC.

 

Mam wrażenie (moze mi sie tylko wydaje), ze amorki przednie zrobily się miękkie i nie tłumią nierówności, jak wcześniej. Tylnie są bardziej sprężyste, a przednie miękkie, bardzo miękkie. Czy tak powinno być?

 

Serwis sprawdzał całe zawieszenie jakiś miesiąc temu i powiedziano, że jest czyste i bez najmniejszych zastrzeżeń. Ale ta sprawa mnie zastanawia. Mowa oczywiscie o jeździe na komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Barczewie niedaleko Olsztyna jest warsztat Balux, który specjalizuje się w regeneracji amortyzatorów i za w sumie 900 zł zrobili mi regenerację obu przednich amorków.

 

Drogo coś, w nagengaście w Gdańsku regeneracja sporo taniej (chyba 250+wata) w wypadku 8-ki(nowy ok 4000). Ale jak jest dobrze to i tak warto, zawsze 4k zostaje na inne rzeczy. W zimę chciałem wysłać amorki do regeneracji, ale zima nie chce przyjść. Daj linka do warsztatu. Pozdro

Edytowane przez KinceK

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić, upewnić się, że stuka właśnie amortyzator?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo coś mi puka z prawej strony i wg kilku ludzi, którzy sprawdzali podwozie nie ma tam luzów, połowa części w przednim zawieszeniu nowa a tu od czasu do czasu (najczęściej na kocich łbach) nieprzyjemny stuk.

 

Przyjrzę się temu EDC.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo coś mi puka z prawej strony i wg kilku ludzi, którzy sprawdzali podwozie nie ma tam luzów, połowa części w przednim zawieszeniu nowa a tu od czasu do czasu (najczęściej na kocich łbach) nieprzyjemny stuk.

 

Przyjrzę się temu EDC.

 

amortyzatory z edc namietnie pukają temat znany w bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odroznic pukanie amorka EDC od pukania np ukladu kierowniczego?

 

Metodą eliminacji? Mialem pukanie z tylu. Podejrzewalem wszystko, tylko nie amortyzator (na wykresach na stacji diagnostycznej byly OK). Przejzalem cale zawieszenie, najezdzilem sie na szarpaki na stacji diagnostycznej, az w pewnym momencie stwierdzilem, ze to nie moze byc zawieszenie, wykrecilem amortyzatory i wyslalem je na regeneracje do Gdanska. To byl strzal w dziesiatke, stukanie ustalo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odroznic pukanie amorka EDC od pukania np ukladu kierowniczego?

 

włącz s-edc jak puka amortyzator to w trybie sport powinien pukac mniej

Dokładnie tak! Najczęściej po włączeniu S-EDC zupełnie przestaje pukać.

Najgorsze jest jednak to, że przyczyną pukania może być kilka elementów.

Jeżeli w pozycji -S- nie puka wcale, to naprawa jest prostsza, jeżeli puka ale ciszej niż na komforcie, to naprawa jest bardziej skomplikowana i przez to kosztowniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś zna jakiś zakład w wielkopolsce, gdzie wykonują regeneracje fachowo?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś zna jakiś zakład w wielkopolsce, gdzie wykonują regeneracje fachowo?

 

nie ma,przynajmniej mi nic nie wiadomo a szukałem sporo.Ale akurat z nagengastem to nie problem,wymontowujesz amory wysyałasz do nich dhl-em oni robią w ciągu jednego dnia i płacisz przy odbiorze kurierowi.

 

nic nie kombinuj i wysyłaj do nagengasta

 

aha - gwarancja 1 rok na usługe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma,przynajmniej mi nic nie wiadomo a szukałem sporo.Ale akurat z nagengastem to nie problem,wymontowujesz amory wysyałasz do nich dhl-em oni robią w ciągu jednego dnia i płacisz przy odbiorze kurierowi.

 

nic nie kombinuj i wysyłaj do nagengasta

 

aha - gwarancja 1 rok na usługe

 

Dzięki Robert, chyba mnie przekonałeś :cool2:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozumiem amorki nadal maja edc i sie utwardzają po załączeniu? nagengastem - tylne także robią?

 

a wiec Johny już tłumacze

 

- regenerowałem amortyzatory przednie - tak działa w nich edc - i sie utwardzają

- tylne amory mialem ok - ale chce tu takze wytłumaczyc wszystkim - z reguły jak masz edc masz nakze nivo i w przypadku nivo amortyzator NIE JEST odpowiedzialny za tlumienie - ten "niby" amortyzator to siłownik hydrauliczny i jak nie cieknie nic sie z nim nie robi.Elementem amortyzującym przy nivo JEST akumulator ciśnienia tzw "gruszka' i ją sie wymienia no nowa ok 250 zł sztuka.Pierwsze oznaki psucia sie nivo jest to ze tył robi sie strasznie twardy.Nivo jakgdyby psuje sie na odwrót np. poziom 70% skuteczności to trup.Sprawne nivo ma ok 50% tłumienia.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pomocy!!!! Posiadam BMW 750 e 32, z EDC. Złamał mi się jeden z czujników, tych, co są wkładane do przednich amortyzatorów, u góry, pod klapą, i nie mogę znaleźć tego kabelka z czujniczkami! Może ktoś ma? Albo przynajmniej jeden czujniczek odcięty? Albo ktoś wie, gdzie mogę znaleźć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.