Skocz do zawartości

Korek chłodnicy


milas

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można w jakiś sposób sprawdzić czy korek wlewu płynu jest sprawny, trzyma właściwe ciśnienie. Na przykład przez obserwację zmian poziomu płynu ze zmianą temperatury lub jakoś inaczej.

Mam dość twarde przewody i wyciska mi płyn na połączeniu zbiornika wyrównawczego z chłodnicą. Podejżewam, że korek jest uszkodzony i ciśnienie w układzie jest za wysokie.

Czy korek w silniku M50 2.0 z klimą powinien mieć oznaczenie 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że masz jakiegoś kolege z podobnym samochodem bo niewiem czy we wszystkich BMW są takie same korki wlewu ale najlepiej by było użyczyć od kolegi korek i wkręcić go do siebie i zobaczyć jak się będą zachowywać przewody.Chyba że ktoś da ci lepszy pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

U mnie w tds-sie jest oznaczenie 140.

Też mam chyba lekko za twarde węże.

 

edit: sprawdziłem to, korek w tds-sie 1,4bara, jest ok :cool2:

korek M50 2.0 powinien mieć 2.0bara, też masz ok

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można w jakiś sposób sprawdzić czy korek wlewu płynu jest sprawny, trzyma właściwe ciśnienie. ..... Podejżewam, że korek jest uszkodzony i ciśnienie w układzie jest za wysokie.

Czy korek w silniku M50 2.0 z klimą powinien mieć oznaczenie 200.

 

Tak, właśnie takie oznaczenie jest przy M50. Jeżeli masz zastrzeżenia do korka, to najlepszym wariantem jest kupić nowy, bo nie dojdziesz do tego, czy wszystko ze starym ok.

 

Mój korek uległ z dnia na dzień jakiemuś uszkodzeniu prawdopodobnie tylko z powodu całodniowego leżenia odwrotną stroną w czasie, kiedy zmieniałem chłodnicę. U mnie akurat sytuacja była taka, że całkowicie przestał trzymać ciśnienie. Potem przy kupowaniu nowego ASO powiedziało mi, że dużo tego sprzedają (nawet cały czas to mają "na stanie"), czyli korek wieczny nie jest i trzeba go czasem wymienić.

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do solaris520.

 

Miałem coś takiego w E30 (nie trzymał ciśnienia, wyrzucał płyn po rozgrzaniu).

Oczywiście wymiana uszczelki pod głowicą, sprawdzenie pompy etc, a okazało się, że jakiś paproch przyciął zaworek w korku. Po wyczyszczeniu korka wszystko w normie, czyli ciśnienie w układzie, przewody twarde.

 

A do założyciela wątku. Skąd wiesz, jak twarde powinny być przewody po rozgrzaniu ? Jeśli nie podoba Ci się ciśnienie w układzie (jak widzę całkowicie subiektywne odczucie) to sprawdź ciśnienie i porównaj z kimś innym (inne auto oczywiście, a nie człowiek :-) ).

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywala Ci płyn na złączeniu zbiornika wyrównawczego z chłodnicą, to masz zapewne zużyte 2 oringi znajdujące się tam. Przerabiałem ten temat w zeszłym roku, poszukaj moich postów.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pAnowie za konkretne informacje. Zmierzenie ciśnienia to nie taka prosta sprawa a nie bardzo mam z kim( czym:)) porównać więc odpuszczam. Dla mnie najprostrza jest wymiana korka koszt 30zł. Jak nie pomoże poszukam Twojego posta Szponiasty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.