!!!!Kolektory ssące w 3.0d!!!!!!!!!

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez limited » 08 Gru 2008 16:16

kruk203 napisał(a):Tak nie do końca.Również w E39 zdarzają się takie awarie widziałem turbinę zabitą właśnie taką klapką.Wszystko zależy od traktowania auta.


Zastanawiam się jak ta klapka może się dostać do turbiny? Przecież jest na wlocie do cylindra zamontowana.
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez Kruk » 08 Gru 2008 16:22

limited napisał(a):
kruk203 napisał(a):Tak nie do końca.Również w E39 zdarzają się takie awarie widziałem turbinę zabitą właśnie taką klapką.Wszystko zależy od traktowania auta.


Zastanawiam się jak ta klapka może się dostać do turbiny? Przecież jest na wlocie do cylindra zamontowana.


Przelatuje przez cylinder i trafia w łopatki napędowe turbiny.
Kruk
Moderator
Moderator
 
Posty: 4274
Dołączenie: 03 Wrz 2007 20:30
Miejscowość: Okolice 3City
Moje BMW: Było E21,E30,E36,E34,E39,E53,E83 E60,E70,F25,F10 Jest: Znów F25

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez vortex5 » 08 Gru 2008 17:06

limited napisał(a):Potrzebujesz sztorcowego klucza 10 i 11, odpinasz akumulator ponieważ będziesz musiał odkręcić od kolektora złącze od odpalania "na krótko" a o zwarcie wtedy nie trudno. Wymontowujesz oba filtry pyłkowe, potem przegrodę która znajduje się miedzy silnikiem a podszybiem, odpinasz złączkę do czujnika zamontowanego z tyłu kolektora, odpinasz 2 wężyki, odkręcasz miarkę oleju, no i w końcu odkręcasz kolektor. Oczywiście wcześniej zdejmujesz osłony z silnika i odkręcasz zawór EGR od kolektora.
Demontaż to jakieś 30 minut powolutku. W godzinkę się wyrobisz lekko.


wyglada że to niespecjalnie skomplikowane :) dzieki!
vortex5
 
 
 
Posty: 1098
Dołączenie: 31 Sty 2008 12:59
Miejscowość: Wroclaw
Moje BMW: zaraz będzie 545i

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez limited » 08 Gru 2008 17:22

kruk203 napisał(a):Przelatuje przez cylinder i trafia w łopatki napędowe turbiny.


Dalej sobie tego nie wyobrażam:/ Przelatuje przez cylinder, wcześniej przez zawór ssący, wylatuje zaworem wydechowym i wali w turbinę ?
No pięknie :jawdrop:
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez limited » 08 Gru 2008 17:25

vortex5 napisał(a):wyglada że to niespecjalnie skomplikowane :) dzieki!


Dobre oświetlenie sobie załatw:]
Jak już zdemontujesz kolektor to warto wyczyścić filterek elektrozaworu sterującego zaworem EGR (bliźniak elektrozaworu turbiny). Powodzenia.
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Postprzez jdef90 » 08 Gru 2008 18:21

demontaż kolektora jest pofotografowany w jednym z linków podanym kilka stron wcześniej.
felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile
hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek
Image
Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!
http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl
Awatar użytkownika
jdef90
 
 
 
Posty: 976
Dołączenie: 30 Maj 2008 21:08
Miejscowość: wuwua
Moje BMW: nie powiem

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez M330d » 08 Gru 2008 18:42

limited napisał(a):
kruk203 napisał(a):Przelatuje przez cylinder i trafia w łopatki napędowe turbiny.


Dalej sobie tego nie wyobrażam:/ Przelatuje przez cylinder, wcześniej przez zawór ssący, wylatuje zaworem wydechowym i wali w turbinę ?
No pięknie :jawdrop:


Widzisz... skrzynia to nie koniec kłopotów :D
QUATTRO
Diesel ? No thanks....
Awatar użytkownika
M330d
 
 
 
Posty: 1518
Dołączenie: 01 Gru 2007 12:24
Miejscowość: W L K P
Moje BMW: Audi S4 4,2 V8 Avant

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez voshon » 08 Gru 2008 19:38

kruk203 napisał(a):
voshon napisał(a):
limited napisał(a):Więc albo poprzedni właściciel zmieniał kolektor albo jest inne wytłumaczenie którego nie dostrzegam.


W e39 użyto po prostu lepszych materiałów niż w e60 :8)


Tak nie do końca.Również w E39 zdarzają się takie awarie widziałem turbinę zabitą właśnie taką klapką.Wszystko zależy od traktowania auta.


Lepsze, a nie nieśmiertelne :wink: Miałem na myśli, że statystycznie, takich zdarzeń jak buziak klapki z tłokiem jest w e39 mniej, niż w młodszych, teoretycznie mniej wyeksploatowanych e60 :mrgreen:
Czarna locha pali średnio: Image
Image
voshon
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1216
Dołączenie: 20 Lip 2007 09:27
Miejscowość: Bytom
Moje BMW: ex e39 530dA touring 2002
ex Mini Cooper 2002
obecnie e65 745i 2003 - czorrrna locha

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez blazesjos_1 » 08 Gru 2008 19:55

limited napisał(a):
kruk203 napisał(a):Przelatuje przez cylinder i trafia w łopatki napędowe turbiny.


Dalej sobie tego nie wyobrażam:/ Przelatuje przez cylinder, wcześniej przez zawór ssący, wylatuje zaworem wydechowym i wali w turbinę ?
No pięknie :jawdrop:


Coś co nie zostaje spalone zostaje wyrzucane z cylindra do kolektora wydechowego (tak jak spaliny). Tuż za kolektorem wydechowym mamy turbinkę, a jak okazuje się że część z klapki nie zostala całkowicie wklepana w tłok to zostaje wyrzucona ze spalinami a jak jest jeszcze całkiem spora to co mamy dalej to już się pewnie domyślasz?
blazesjos_1
 
 
 
Posty: 58
Dołączenie: 18 Mar 2008 22:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez blazesjos_1 » 08 Gru 2008 20:02

voshon napisał(a):
limited napisał(a):Więc albo poprzedni właściciel zmieniał kolektor albo jest inne wytłumaczenie którego nie dostrzegam.


W e39 użyto po prostu lepszych materiałów niż w e60 :8)


Jeżeli macie klapki w swoich E39 to znaczy że macie ten sam kolektor co w początkowych egzemplarzach E60. Korektę jakości kolektory a w szczególności ich nieszczęsne klapki przeszły napewno po 2005r o ile nie później. Tego dokładnie nie wiem. Jak ktos ma młoda E39 musi uważać nie mniej niż posiadacze E60.
blazesjos_1
 
 
 
Posty: 58
Dołączenie: 18 Mar 2008 22:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez tomaszf » 09 Gru 2008 09:37

blazesjos_1 napisał(a):Korektę jakości kolektory a w szczególności ich nieszczęsne klapki przeszły napewno po 2005r o ile nie później. Tego dokładnie nie wiem. Jak ktos ma młoda E39 musi uważać nie mniej niż posiadacze E60.


Z tego co ja wyczytalem modele z konca roku 2004 maja juz nowszy kolektor tj. klapencje.
tomaszf
 
 
 
Posty: 788
Dołączenie: 20 Paź 2008 20:43
Miejscowość: EU
Moje BMW: E61 M57N2 '10

Re: Klapki w kolektorze

Postprzez limited » 09 Gru 2008 09:57

tomaszf napisał(a):Z tego co ja wyczytalem modele z konca roku 2004 maja juz nowszy kolektor tj. klapencje.



Już tu ktoś pisał że klapki są od marca 2000 w 3.0 D i to można potwierdzić na realoem. U mnie (09.2000) są.
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Postprzez Elvishh » 09 Gru 2008 10:07

chyba raczej nie od Marca tylko września , ale jeszcze w 2002 był mały lift co poniektórych podzespołów i chyba w połowie 2003 były jakieś delikatne zmiany .
Elvishh
 
 
 
Posty: 1075
Dołączenie: 14 Gru 2006 13:31
Miejscowość: HH

Postprzez limited » 09 Gru 2008 10:11

Elvishh napisał(a):chyba raczej nie od Marca tylko września


We wrześniu zrobili lift, a kolektorki z klapkami montowali wcześniej. Mój vin zaczyna się GX43106, wklep w realoem i sam zobaczysz:]
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Postprzez mmw » 09 Gru 2008 10:13

Tak sobie przeglądając katalog w realoem wynikałoby, że klapki w E39 pojawiły się w 03/2000 tylko w autach z automatyczną skrzynią biegów.

Co do wywalania ich to odpada takie rozwiązanie bo silnik ma wtedy strasznie słaby "dół".
Sprzedam:
BMW F10 520d 07/2010, 139 tys km, automat, bezwypadkowy, czarny, navi prof, skóra, ksenon - Faktura VAT 23%
Awatar użytkownika
mmw
 
 
 
Posty: 4801
Dołączenie: 12 Lis 2007 21:20
Miejscowość: Łódź
Moje BMW: różne różniaste ale zawsze BMW..

PoprzedniaNastępna

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: sadownik5 oraz 18 gości