• Reklama

Uszkodzony termostat egr ?

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

Uszkodzony termostat egr ?

Postprzez kazoo » 13 Lis 2008 18:20

Witam, mam następujący problem silnik mojej 320d potrzebuje 15km – 20km do osiągnięcia właściwej temperatury. Wymieniłem główny termostat i dalej jest to samo, zastanawiam się nad wymianą termostatu egr, ale nie chciał bym wymieniać na próżno. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak sprawdzić termostat egr, jak on w ogóle działa, kiedy się otwiera, jakie ma zadanie? Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc.
kazoo
kazoo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 19 Mar 2008 10:42
Miejscowość: Sochaczew
Moje BMW: E46 320d 2000r

Postprzez bmwaldi » 13 Lis 2008 21:39

Yo
Miałem taką samą sytuację, żeby się przekonać czy to właśnie termostat EGR ściśnij na stałe przewód doprowadzający płyn do niego i w trasę.
Przed tym sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy w robi się ciepły przed osiągnięciem 90C, ma być praktycznie zimny. Termostat EGR skubany potrafi przepuszczać płyn w duży obieg i dlatego twoja bunia się tak długo grzeje. Ja po wymianie tegoż termostatu rano przy temperaturze na zewnątrz około 5C potrzebuje około 7km do osiągniecia 90C jadąc spokojnie tak do 2000 rpm. Na 99,9% to ten termostat, koszt około 120zł oryginał i 15min roboty :wink:

PS
Masz żaluzje przy chłodnicy?

Powodzenia
Awatar użytkownika
bmwaldi
 
 
 
Posty: 92
Dołączenie: 14 Lip 2008 11:45
Miejscowość: G-lin
Moje BMW: E46 320d 1999

Postprzez kazoo » 13 Lis 2008 23:31

bmwaldi napisał(a):Yo
Miałem taką samą sytuację, żeby się przekonać czy to właśnie termostat EGR ściśnij na stałe przewód doprowadzający płyn do niego i w trasę.
Przed tym sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy w robi się ciepły przed osiągnięciem 90C, ma być praktycznie zimny. Termostat EGR skubany potrafi przepuszczać płyn w duży obieg i dlatego twoja bunia się tak długo grzeje. Ja po wymianie tegoż termostatu rano przy temperaturze na zewnątrz około 5C potrzebuje około 7km do osiągniecia 90C jadąc spokojnie tak do 2000 rpm. Na 99,9% to ten termostat, koszt około 120zł oryginał i 15min roboty :wink:

PS
Masz żaluzje przy chłodnicy?

Powodzenia


Mam żaluzje pracuja jak trzeba, który przewód ścisnąć ten do termostatu, czy ten który wchodzi do chłodnicy EGR?
Jutro zabieram się do testów.
Dzięki za pomoc.
kazoo
kazoo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 19 Mar 2008 10:42
Miejscowość: Sochaczew
Moje BMW: E46 320d 2000r

Postprzez bmwaldi » 13 Lis 2008 23:44

Najlepszy dostęp będziesz miał do tego oznaczonego numerem 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Będziesz musiał zdjąć nawiew powietrza i osłonę przy korku wlewu oleju, ja użyłem dwóch opasek do spinania przewodów elektrycznych i śruby (coś okrągłego) Od razu widziałem poprawę po takim zabiegu, chłodno się robi bunia na pewno będzie wdzięczna za szybkie dogrzanie :cool2:

Pozdro
Awatar użytkownika
bmwaldi
 
 
 
Posty: 92
Dołączenie: 14 Lip 2008 11:45
Miejscowość: G-lin
Moje BMW: E46 320d 1999

Postprzez kazoo » 14 Lis 2008 11:47

Zacisnąłem przewód doprowadzający, tak jak pisałeś i po około 5 km temperatura doszła do 95° przy ogrzewaniu ustawionym na max, bez żadnych wahań, wcześniej wahała się od 77°do 84°. Jutro kupuję termostat i mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, sposób prosty ale skuteczny.
kazoo
kazoo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 19 Mar 2008 10:42
Miejscowość: Sochaczew
Moje BMW: E46 320d 2000r

Postprzez ggrzee » 14 Lis 2008 11:59

koledzy, czy mógłby ktoś dokładnie wskazać położenie tych obu termostatów, choćby na tym rysunku zamieszczonym z realoem przez bmwaldi (np które to numery)?
ggrzee
 
 
 
Posty: 123
Dołączenie: 26 Lut 2008 01:33
Miejscowość: Gdynia

Postprzez bmwaldi » 14 Lis 2008 17:47

Zacisnąłem przewód doprowadzający, tak jak pisałeś i po około 5 km temperatura doszła do 95° przy ogrzewaniu ustawionym na max, bez żadnych wahań, wcześniej wahała się od 77°do 84°. Jutro kupuję termostat i mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, sposób prosty ale skuteczny.

No problemo, cieszy mnie to że pomogłem :wink:
Temperatura doszła do 95° czyli wyszła poza pion? Jeśli tak to chyba masz troszkę zapowietrzony układ, po wymianie termo odpowietrz go dobrze!

koledzy, czy mógłby ktoś dokładnie wskazać położenie tych obu termostatów, choćby na tym rysunku zamieszczonym z realoem przez bmwaldi (np które to numery)?

http://waldii.republika.pl/termostaty.JPG <<Proszę bardzo
Na tym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2105&hg=11&fg=35
05 THERMOSTAT WITH ADAPTER >>11532247019
08 THERMOSTAT FOR EGR COOLING >>11712247723

Pozdro
Awatar użytkownika
bmwaldi
 
 
 
Posty: 92
Dołączenie: 14 Lip 2008 11:45
Miejscowość: G-lin
Moje BMW: E46 320d 1999

Postprzez kazoo » 14 Lis 2008 19:25

Nie, nie wskazówka nie wyszła poza pion była idealnie w pionie, temperaturę odczytywałem z OBC. W ukrytych funkcjach komputer może pokazywać temperaturę silnika cyfrowo.
kazoo
kazoo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 19 Mar 2008 10:42
Miejscowość: Sochaczew
Moje BMW: E46 320d 2000r

Postprzez syjam23 » 14 Lis 2008 19:47

Ktory waz musze zacisnac na tym rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3326&hg=11&fg=35 nr 12?? bo moj silnik jest z 2004 i ten termostat jet troche inny.I drugie pytanie jezeli ten waz ktory wchodzi po lewej stronie z chlodnicy(stojac twarza do silnika) jest zimny do czasu az sie nie otworzy termostat tz ze wszystko jest ok??
syjam23
 
 
 
Posty: 433
Dołączenie: 30 Cze 2005 18:47
Miejscowość: Holland
Moje BMW: E91 320D

Postprzez ggrzee » 14 Lis 2008 20:53

bmwaldi wielkie dzięki. Muszę sprawdzić jak najszybciej ten od egr, gdyż (pisałem już o tym winnym poście) gdy temperatura na dworze wiosną i latem osiągała 15-30 stopni było ok, ale gdy tylko zrobiło się chłodniej gdybym jeździł do 100km/h wskaźnik od temperatury nigdy nie doszedłby do pionu. Ten termostat głowny jest raczej dobry sądząc po oględzinach, temperaturze węży.
ggrzee
 
 
 
Posty: 123
Dołączenie: 26 Lut 2008 01:33
Miejscowość: Gdynia

Postprzez ggrzee » 14 Lis 2008 20:58

kolego syjam23, porównując ilustracje tych dwóch układów, odpowiednikiem tego węża w twoim silniku jest wąż nr 11.
ggrzee
 
 
 
Posty: 123
Dołączenie: 26 Lut 2008 01:33
Miejscowość: Gdynia

Postprzez bmwaldi » 14 Lis 2008 21:41

Nie, nie wskazówka nie wyszła poza pion była idealnie w pionie, temperaturę odczytywałem z OBC. W ukrytych funkcjach komputer może pokazywać temperaturę silnika cyfrowo.

Chyba że tak :mrgreen: w bloku może być taka temperatura.

Ktory waz musze zacisnac na tym rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 nr 12?? bo moj silnik jest z 2004 i ten termostat jet troche inny.I drugie pytanie jezeli ten waz ktory wchodzi po lewej stronie z chlodnicy(stojac twarza do silnika) jest zimny do czasu az sie nie otworzy termostat tz ze wszystko jest ok??


4 albo 11 do zaciśnięcia, jeśli jest zimny tzn że raczej termostat od EGR jest sprawny. Jeśli jest niesprawny przepuszcza płyn na duży obieg co spowalnia nagrzewanie silnika, przy tym robi się trochę ciepły wąż 3. Sprawdź na postoju, w czasie jazdy może się chłodzić.

bmwaldi wielkie dzięki. Muszę sprawdzić jak najszybciej ten od egr, gdyż (pisałem już o tym winnym poście) gdy temperatura na dworze wiosną i latem osiągała 15-30 stopni było ok, ale gdy tylko zrobiło się chłodniej gdybym jeździł do 100km/h wskaźnik od temperatury nigdy nie doszedłby do pionu. Ten termostat głowny jest raczej dobry sądząc po oględzinach, temperaturze węży.

Hmm naprawdę mocno by musiał przepuszczać żeby coś takiego robić, albo go tam w ogóle nie ma. Jeśli potrzebujesz tak dużego dystansu do osiągnięcia optymalnej temperatury to ja bym stawiał na główny. Grzejesz mocno w środku auta, żaluzja i osłony silnika na miejscu?

Pozdr
Awatar użytkownika
bmwaldi
 
 
 
Posty: 92
Dołączenie: 14 Lip 2008 11:45
Miejscowość: G-lin
Moje BMW: E46 320d 1999

Postprzez kazoo » 15 Lis 2008 23:20

Pytanie do bmwaldi, jak zakładałeś nowy termostat to sprawdzałeś czy trzyma? Dziś kupiłem nówkę w serwisie 106,- ale ma leciutki przedmuch, sprzedawca tłumaczył że tak ma być, przyniósł drugi i to samo, trochę dziwne. Jutro założę to się okarze.
kazoo
kazoo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 19 Mar 2008 10:42
Miejscowość: Sochaczew
Moje BMW: E46 320d 2000r

Postprzez kazoo » 16 Lis 2008 17:49

Po wymianie termostatu wszystko OK. Silnik szybko się nagrzewa, wskazówka idealnie w pionie nawet przy ogrzewaniu włączonym na max. Jeszcze raz Wielkie Dzięki dla bmwaldi .
Pozdrawiam
kazoo
kazoo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 19 Mar 2008 10:42
Miejscowość: Sochaczew
Moje BMW: E46 320d 2000r

Postprzez bmwaldi » 16 Lis 2008 18:11

Po wymianie termostatu wszystko OK. Silnik szybko się nagrzewa, wskazówka idealnie w pionie nawet przy ogrzewaniu włączonym na max. Jeszcze raz Wielkie Dzięki dla bmwaldi .

Spox koleżko z BMW :mrgreen:
Tak miał delikatny przedmuch oryginał BEHR, zamienników chyba nikt nie robi. Ja dałem 120, ale to było jeszcze przez sklep do serwisu mam ponad 70km. I tak ma być, teraz tym autem można jechać na syberie :norty:

Pozdr
Awatar użytkownika
bmwaldi
 
 
 
Posty: 92
Dołączenie: 14 Lip 2008 11:45
Miejscowość: G-lin
Moje BMW: E46 320d 1999

Następna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości