Skocz do zawartości

Problem z reflektorami - zaparowane czy uszkodzone? Pomocy?


siudek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jakieś parę dni temu zakupiłem szczęśliwie nowe oczka dla mojej Buni. Kupiłem oryginalne lampy Hella, nieużywane, nowe (była okazja na Allegro, likwidacja sklepu podobno). Zamontowałem, cieszyłem się...problem jest tylko jeden. W ferworze wpierw nie zauważyłem wady, teraz zastanawiam się co to jest.

 

Lampki mijania są w 100% OK, jako że mogły długo leżeć w sklepie, w transporcie zawilocić się czy coś, nie przejmowałem się, jak zauważyłem mały kawałek kropelek pary w jednym kloszu mijania. To jednak zniknęło tak szybko jak to zauważyłem, teraz są czyściutkie i klarowne.

 

Problem natomiast z długimi, czy ktoś z Was się już kiedyś spotkał z czymś takim? Chodzi mi o ten nalot - to od środka, nie widzę kropli wody, a całość układa się w jakieś takie dziwne wzory, zawijasy... Myślałem początkowo, że zaparowane i zniknie. Ale jeżdżę już 3 dni i nic z tego, dalej tak samo. Próbowałęm z zewnątrz podgrzewać zapalniczką, żeby sprawdzić czy zniknie, ale tylko jakieś kropki się pojawiły na szkle, chyba coś przysmażyłem. :twisted2: Teraz już nie jestem w stanie ocenić czy coś się zmieniło, początkowo wydawało mi się, że trochę to znika. Czy jest możliwość, że to jakaś fabryczna wada szkła? Zaznaczę, że reflektory faktycznie nie były używane i przyszły do mnie z zamkniętymi kapturkami, ale nie wiem czy stały otwarte czy zamknięte...poprostu jak myślicie, reklamować i żądać wymiany czy poprostu jakoś to można wyczyścić? Czy jest wogóle możliwe żeby tak jakoś źle odlali szkło czy wypolerowali, nie wiem.

 

Poniżej fotki, nie zwracajcie na ten pasek kleju, coś musiało być przyklejone, jakaś taśma, a ja nie miałem przy sobie żadnego rozpuszczalnika. Widać na ostatnim jak to się prezentuje przy kloszach mijania...wygląda jak źle rozlany "plastik"...ale to przecież szkło, jakiś nalot? Ktoś ma jakiś pomysł?? :?:

 

http://img393.imageshack.us/img393/7541/lampa01la3.jpg

 

http://img393.imageshack.us/img393/851/lampa02rp4.jpg

 

http://img253.imageshack.us/img253/2289/lampa03oa9.jpg

 

http://img253.imageshack.us/img253/3249/lampa04qw2.jpg

 

http://img135.imageshack.us/img135/6420/lampa05ri3.jpg

 

Pomocy chłopaki...

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wiem juz co to jest w tych twoich lampach,..,poprostu zarówki sie spaliły i zostawiły taki nalot! olsniło mnie po tylu miesiacach!

:mrgreen: :clap: :clap: :roll2: :roll2: :roll2: spac nbiemogłem przez to hehehe...

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.to nie jest WILGOĆ :!:

2.to nie jest żadna pozostałość po spalonych żarówkach :!:

 

JEST TO NALOT :!: bardzo ciężko go usunąć :mad2: pojawia się on w leżakach magazynowych lamp...

-jedyna szansa w lampach od mocnych w E32,E34,E30 to postąpić tak jak w przypadku przerabiania na black helle domowym sposobem...

 

trzeba zdemontować szkło reflektora podgrzewając klej,wyszorować samą szybkę od wewnątrz i potem zmontować w całość

-od strony otworu na żarówkę nic nie zdziałacie :!: a wszelką chemię/roztwory wodne/ omijajcie z daleka :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak ci napisałem,jeśli i to nie da rady to w ostateczności zrób co kolega Jaca pisze,ale od razu ci mówię,że nie jest łatwo rozkleić szkła reflektorów,jeśli będziesz robić to pierwszy raz,to z regóły jest już po szkłach(popękane).Suszarką do włosów też nic nie zdziałasz,do rozklejenia musisz mieć opalarkę.U mnie w lewej lampie od długich był identyczny nalot,zdjąłem plastikowy dekielek,wyjąłem żarówkę(żeby wilgoć lepiej odparowała) i opalarką grzałem szkło,po kilku minutach cały nalot znikł,szuszarka też będzie dobra.Jeśli zrobisz tak jak Jaca pisał i uda ci się rozkleić szkła,to i tak jak będziesz je z powrotem przyklejał np.na silikon czy klej do szyb,część kleju wpłynie ci do lampy i będzie to wyglądało strasznie,więc jak masz nowe lamy to ich nie niszcz.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze 1 patent-podgrzewa się "reflektor"w garnku z wodą i klej puszcza

 

jeśli chodzi o pęknięcia szkła:

-nierównomierne nagrzanie powierzchni

-podważanie :ciut"za wcześnie jak klej jeszcze trzyma mocno

 

-złe zpasowanie szkło/odbłyśnik i w momencie wciskania chromowanej obewódki trzask

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dawno temu w trawie, może głupio tak podbijać, ale mój temat to sobie pozwolę. ;] To nie była ani wilgoć (skąd ta wilgoć, toć pisałem że to nowe) ani po spalonych żarówkach (też kolega chyba nie doczytał, że to leżaki magazynowe, czyli NIE używane). To niestety był nalot suchy i niemożliwy do usunięcia w warunkach normalnych. Były dwie możliwości - grzebałem drutem zakończonym wacikiem, nie bardzo mi to wyszło (porobiłem szlaczki w nalocie i wpuściłem pająka :D). Ostatecznie po prostu rozkleiłem reflektor i wyczyściłem szkło...przy okazji starłem sobie lustro :/ i musiałem robić od nowa. Teraz jest ok, ale glut został po kleju, więc będzie szło do poprawki, z resztą chyba już mam po odbłyśnikach. :D Aha, rozebranie lampy nie jest jakimś osiągnięciem wcale, dobre narzędzia, opalarka, piekarnik, delikatnie i trochę cierpliwości.

 

Wnioski? Leżaki magazynowe lamp HELLA (a tylko takie są jeszcze dostępne, BOSCH już dawno temu nie produkowany) to ryzykowny zakup. Nie wiem czy zależy to od składowania, ale po pierwsze nalot na szkle drogowych od środka - suchy i ciężki do usunięcia, samo nie zniknie. Najlepiej od razu po kupnie na stole kombinować jak wyczyścić. Druga sprawa to lustra - nie wiem czy to kwestia braku wygrzania czy jak, ale są one bardzo delikatne (powłoka chromowa znaczy się) oraz wydają się jakieś takie... za mało "krystaliczne". Zrobione od nowa lustro znacznie lepiej wyglądało niż oryginał który dostałem. No i te nieszczęsne odbłyśniki z tworzywa - darujcie, ale po roku czy dwóch użytkowania żeby były wypalone punkciki od żarówek?? Kpina jakaś albo strasznie lichy egzemplarz trafiłem.

 

Rozwijając temat - czy ktoś z Was robił modyfikację aby do HELLA wmontować odbłyśniki BOSCHa (metalowe)? Co z mocowaniami, co z soczewką?

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.