• Reklama

gasnie - myslalem ze beemki maja tylko fochy

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

gasnie - myslalem ze beemki maja tylko fochy

Postprzez trempes » 18 Kwi 2005 20:42

Wyglada ze to nie fochy one sie psuja jak inne auta :(

Juz opisuje co sie dzieje z e36 328

Auto ogolnie pracuje cacy, jednak podczas postoju po przegazowaniu obroty musza poskakac (raz mocniej raz slabiej) okolo 5 sekund zanim wskazowka obrt. sie ustatkuje.
W czasie podjezdzania do swiatel na luzie obroty faluja, auto bardzo czesto gasnie. Dzieje sie tak na paliwie jak i na gazie (instalacja 4generacji tartarini)

Podjete kroki
1. wymienilem na inny 100% sprawny regulator obrotow
2. wyczyscilem klapke przepustnicy bo brudna pononc lubi sie kleic
3. wymienilem swiece na nowe bosch +7
4. filtr powietrza nowy
5. wynienilem na inny potencjometr ten przy przepustnicy
6. wynienilem na inny 100% sprawny przeplywomierz
7. inne cewki
8. inny czujnik polozenia walu
9. inny czyjnik temp wody
10. nowe visco i termostat by temperatura byla poprawna
11. wymienione weze odmy oraz zawor gdzie sa podlaczone ten przy kolektorze dolotowym

wszystkie czesci dzialaja dobrze w innym aucie

uklad dolotowy jest 100% szczelny

test komputerowy w 3 warsztatach oraz serwisie nie wynalazl bledow, czyli lambdy raczej sprawne bo nie wiem jak je samemu sprawdzic, ktos mi sprawdzal i daja implulsy

ostatnio wymienilem sterownik silnika, z tym bylo troche roboty (immobiliser i program sterujacy) i nadal nic

co ciekawe auto albo pracuje normalnie albo gasnie czasem tylko faluje i raczej nie ma na to wplyw czy silnik jest zimny czy cieply

ps. vanos mi troche klekocze ale raczej to nie ma wplywu (?)

prosze o porady co jeszcze sprawdzic :jawdrop:
trempes
 
 
 
Posty: 204
Dołączenie: 29 Lip 2004 20:30
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Lego » 18 Kwi 2005 21:30

ja miałem takie problemy ale nie w bmw...wtryski zle działały:zamykały się i otwierały jak chciały(zacinały poprostu).Jak się da to posprawdzaj je czy wszystko z nimi ok(odrazu mówie nie wiem jak sprawa się ma w bmw)POWODZENIA!!!! :D
Lego
 
 
 
Posty: 681
Dołączenie: 12 Gru 2004 10:16
Miejscowość: Kęty-Małopolska

Postprzez djkarol » 18 Kwi 2005 21:51

czy w pierwszym punkcie chodzi Ci o silnik krokowy ??
djkarol
 
 
 
Posty: 395
Dołączenie: 07 Lut 2005 16:18
Miejscowość: Małopolska
Moje BMW: e34 520 => e36 318is => e46 328ci sprzedane => e93?

Postprzez alox » 19 Kwi 2005 07:26

U mnie były dwa problemy,miałem za mały mikser i sonda L była na wykończeniu.Czwarta generacja to sekwencja czy podcisnieniowa instalacja?
alox
 
 
 
Posty: 629
Dołączenie: 26 Kwi 2003 10:12
Miejscowość: Świdnica

Postprzez trempes » 19 Kwi 2005 10:16

LEGO: problem jest i na gazie i na benzynie, jesli zacinalyby sie wtryskiwacze od benzyny to na gazie by chodzil dobrze

DJKAROL: w moim przypadku jest to regulator obrotow, w innych silnikach sa silniczki krokowe, urzadzenia spelniaja te sama role

ALOX: mam sekwencyjny wtrysk gazu tartarini, a problem wystepuje na gazie i na benzynie, sondy wedlug testu komputerowgo sa dobre


:mad2:
trempes
 
 
 
Posty: 204
Dołączenie: 29 Lip 2004 20:30
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Lego » 19 Kwi 2005 10:37

mówie ci jak dasz rady sparwdz wtryski na benzynie i na gazie obroty mi falowały
Lego
 
 
 
Posty: 681
Dołączenie: 12 Gru 2004 10:16
Miejscowość: Kęty-Małopolska

j.w.

Postprzez belgus » 19 Kwi 2005 14:18

Witam
Mialem podobny przypadek w Golfie i okazalo sie ,ze winny byl rozrzad
pozdrawiam
belgus
 
 
 
Posty: 2732
Dołączenie: 09 Lut 2005 13:16
Miejscowość: warszawa

Postprzez Rafals » 19 Kwi 2005 15:46

u wujka w 318 bylo cos takiego ze mial minimalnie peknieta kopulke rozdzielacza i jak sie rozszerzyla to prad uciekal
Auto bylo 3 razy na serwisie w niemczech i kompy pokazywaly zero bledow.
auto mialo tak samo rozne akcje, czasami dzialalo bez problemu a innym razem co chwile gaslo
Rafals
 
 
 
Posty: 113
Dołączenie: 28 Lis 2004 22:27
Miejscowość: Slask

Postprzez trempes » 19 Kwi 2005 18:27

LEGO: prosze napisz jaka masz intalacje (ktorej generacji, chodzi o to czy tez sekwencyjny wtrysk gazu)
oraz jak poradziles sobie ze swoim problemem bo nie wiem jak zabrac sie za sprawdzanie wtryskiwaczy

BELGUS: winny rozrzad? czyli przestawiony? w golfie jest pasek a u mnie lancuch, jesli winny rozrzad to chyba objawy ciagle by wystepowaly, czy u Ciebie bylo tak samo raz dobrze raz zle?

RAFALS: u mnie jest inaczej, nie ma kopulki, mianowicie kazda swieca ma swoja cewke
trempes
 
 
 
Posty: 204
Dołączenie: 29 Lip 2004 20:30
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Lego » 19 Kwi 2005 21:47

Trempes działo sie to w Sierrce 2.0 dohc instalka 1 generacji,objawy miałem takie jak ty opisujesz.Podczas jazdy na gazie nie odcinało mu wtrysku,wtrysk był zapieczony i chyba cięzko chodził.Tak ze raz samochod dostawał paliwo na gazie a raz nie i obroty przez to falowały.Nie wiem jak to jest własnie w bmw i przy takiej instalacji,ale może być podobnie.Ja tego osobiśćie nie robiłem tylko mechanik najpierw wykrećił wtryski,potem dał je do ciepłej wody,czyscił i sprawdzał jakimś prostownikiem.Czy przy okazji nie ubywa ci paliwa szybko z baku jak jezdzisz na lpg??
Lego
 
 
 
Posty: 681
Dołączenie: 12 Gru 2004 10:16
Miejscowość: Kęty-Małopolska

Postprzez PiotrW » 20 Kwi 2005 11:02

Czytająj "litanię" rzeczy, które wymieniłeś aż mnie ciarki przechodzą, ile to kosztowało. Być może większość wymienionych części była w porządku. Słuchaj, ja miałem podobne objawy (e36'97 - gaz III generacja). Okazało się, że miałem źle wyregulowane obroty biegu jałowego. Na komputerze ustawione OK - a mechanicznie po prostu podkręciłem śrubę regulacyjną , która "podpiera" cięgno przepustnicy. Nie wiem, czy u Ciebie pomoże, ale sprawdź ! Powodzenia
PS. Czasami powodem dużych problemów jest prozaiczna przyczyna (uważam, że szczególnie w BMW)
PiotrW
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 10 Sty 2003 21:29
Miejscowość: Zamość
Moje BMW: jest: e46 2.0d 2001
było: e36 318i 1997

Postprzez PiotrW » 20 Kwi 2005 11:06

Jeszcze jedno - możesz mieć uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Sprawdź rurkę podciśnieniową, która wchodzi do kolektora. Jeśli jest w niej benzyna, to silnik dostaje dodatkowe paliwo i głupieje (też sprawdzone na własnej skórze w e30)
PiotrW
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 10 Sty 2003 21:29
Miejscowość: Zamość
Moje BMW: jest: e46 2.0d 2001
było: e36 318i 1997

Postprzez Lego » 20 Kwi 2005 12:37

własnie tu chodzi dodatkowe paliwo lub jego brak przy pracy na gazie jak i na pb
Lego
 
 
 
Posty: 681
Dołączenie: 12 Gru 2004 10:16
Miejscowość: Kęty-Małopolska

Postprzez trempes » 20 Kwi 2005 12:41

LEGO: wlalem preparat do paliwa czyszczacy wtryski, ale prawde mowiac watpie by to bylo przyczyna. Mianowicie kiedy przelaczam auto na gaz wtryski sa wylaczone, jade na gazie jest dobrze... ale za 15 minut juz moze nie byc dobrze, obrtowy faluja, choc wtryski byly caly czas zamkniete, choc sprawdze to jeszcze w sobote, wymontuje i zobacze jak wygladaja

PIOTRW: mam szczescie ze ojciec tez ma beemke i czesci ktore pasowaly poprostu zamienialem, sprawdzajac numery by wszytko grało, nie pasuja wtryski, komp sterujacy, sondy lambda (inny kolor gumek na wtyczkach i inny ksztalt wtyczek) W komputere obtory mam ustawione prawidlowo na 700 a przepustnica jest zamknieta jak powinno byc, sprawdzalem to i nie wiem za co sie zabrac jeszcze :cry2:
Mozesz mi podpowiedziec jak wyglada ten regulator cisnienia paliwa bo z kolektora wychodzi masa rurek a proble w tym ze ciezko gdziekolwiek reke wcisnac.
trempes
 
 
 
Posty: 204
Dołączenie: 29 Lip 2004 20:30
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Franz » 20 Kwi 2005 13:00

Miałem to zanim założyłem gaz i po założeniu też mam. Krokowy wymieniony, rozrząd też wiećto nie to. Na 99% jest to sonda lambda. Na diagnostyce przez główny komputer może nie wyjść ale sonde można sprawdzić miernikiem. Nie pamiętam teraz jakie mają być wartości ale sprawdza się ją na zimno i na gorąco. Na zimno dwa przewody ją rozgrzewaja (4 przewodowa) a po tem już nie pracuje. Szczegóły musze spradzić. A dlatego głupieją obroty że sonda w pewnym sensie steruje komputerem i jeżeli przez jakiś czas, np godzine będzie podawać złe wartości to komputer głupieje. Więc czasami jest ok a czasami skacze. Nie wymieniałem jeszcze sondy ale nie mam co szukać dalej. Czasami skaczą te obroty a czasami nie. Dodatkowo jak ktoś ma stożek to będzie bardziej odczuwalne z uwagi na zmiany temperatury powietrza (i w rezultacie jego ilości w spalanej mieszance). I przy okazji nie polecam do Bety uniwersalnej sondy tylko oryginal taki jaki powinien być do danego modelu (tyle że o wiele droższy). Np. te uniwersalne co są na aukcjach to przeważnie od Peugotow
...
Awatar użytkownika
Franz
 
 
 
Posty: 173
Dołączenie: 31 Sie 2004 08:26
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Wcześniej E-21 318i, E-32 730i, E-34 525i - obecnie E-39 528 Touring

Następna

Powróć do Ogólnie o BMW serii 3

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość