Skocz do zawartości

Wibracje, czy w końcu znajdę przyczynę?


limited

Rekomendowane odpowiedzi

Przegrzebałem to forum i wiele innych, co wyczytałem to sprawdziłem.

Czego jeszcze szukać?

Opony wymieniłem - była lekka poprawa, wymieniłem wszystkie wahacze z przodu - lepiej ale jeszcze nie to. Sprawdziłem poduszki są ok. Skrzynia raczej nie bo wibracje pojawiają się od około 100km/h i wzmagają się aż do prędkości maksymalnej. Ponowne wyważanie kół - nic. Ponowna geometria - choć było lekko na + nic nie pomogło.

Ciekawostką jest że wibracje zanikają całkowicie na łukach drogi czy to w lewo czy to w prawo, czy jadę 120 czy 200 - wchodzę w łuk i cisza, wychodzę na prostą zaczyna się od nowa.

Miał tak ktoś i znalazł przyczynę? Bardzo proszę o pomoc - bo metodą prób i błędów puki co nie wychodzi a koszty znaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli felga nieoryginalna to powinna mieć pierścienie centrujące, warto sprawdzić jeszcze stan śrub mocujących koła...może to pomoże :)

 

Felgi mam proste, oryginalne E39 po licie 16", śruby tez oryginalne z tym że w każdym kole jest jedna zabezpieczająca. Pytałem oponiarza czy taka śruba może psuć wyważenie. Stwierdził że gdyby to było wyważenie kół to drgania by się pojawiały w pewnym zakresie prędkości ale na pewno nie w takim zakresie jak u mnie.

 

Zapomniałem dodać że w prawym tylnym kole jest niewielki luz na tulei pływającej/wahaczu prowadzącym. Czy to może być przyczyną wibracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze dwie rzeczy-podporę wału napędowego albo przekładnię kierowniczą :)

Ja mam podobne problemy i wiem że przekładnia jest do roboty

 

Podpora trzyma - sprawdzane wcześniej. Przekładnia powiadasz? Jak się ją sprawdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wrzuć sobie na jakiś czas np. opony zimowe, lub inne jakie masz, lub pożycz od kogoś na sprawdzenie.Jeśli na innych kołach będzie ok, to szukaj przyczyny w swoich oponach, jeśli nie będzie poprawy, to szukaj w zawieszeniu/układzie kierowniczym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wszystkie wahacze z przodu

a drążki kierownicze ? i to nie gałki a te kulki przy listwie

mi ostatnio drgała kierownica przy 140 - 160 km/h i był wybity dolny prawy wahacz , po jego wymianie drgania zeszły do 100km/h ale były tylko przy tej prędkości a to oznacza wyważenie kół

no i dałem wyważyć i spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wszystkie wahacze z przodu

a drążki kierownicze ? i to nie gałki a te kulki przy listwie

mi ostatnio drgała kierownica przy 140 - 160 km/h i był wybity dolny prawy wahacz , po jego wymianie drgania zeszły do 100km/h ale były tylko przy tej prędkości a to oznacza wyważenie kół

no i dałem wyważyć i spokój

 

Wahacze z przodu mam wszystkie 4 nowe, łczniki oraz gumy stabilizatora też nowe. Koła dla testu zmieniałem. W układzie kierowniczym nie ma już żadnych luzów, a prawda jest taka że te drgania się pojawiły po wymianie górnych wahaczy. Wahacze wymieniałem najpierw dolne potem górne w odstępie 2 tygodni. W górnych mechanik miał wymieniać tylko tuleje ale się okazało że mają delikatne luzy na gałkach więc kazałem dać całe nowe. Ciut się poprawiło po ustawieniu geometrii, ale drgania dalej są silne. Będę jeszcze robił tylne zawieszenie - wahacze prowadzące i tuleje pływające. Jak to nie pomoże będę wymieniał tuleje główne tylnego zawieszenia. A jak i to nie pomoże to rozstaję się z tym autem raz na zawsze. Mechanicy tylko się znacząco uśmiechają jak podjeżdżam - "i co? znowu coś - kup Pan sobie VW".

 

Gdzieś trafiłem na post że BMW zalecało ustawianie inaczej zbieżności ale nie mogę tego znaleźć. Czy ktoś się spotkał z tym i może coś w temacie napisać? Po wymianie wahaczy miałem zbieżność +7, wtedy waliło tak że strach było jechać, ustawili na komputerze +1 i jest lepiej. Może trzeba ustawić 0 lub minus? I czemu wszystko cichnie na leciutkim nawet łuku drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Radzę zmienić tych mechaników.

Oni doradzają vw bo tylko wv potrafią robić.

BMW to już nie na ich możliwości.

I to jest święta prawda bo jak by się znali na BMW to byś do nich tak często nie musiał jeździć.

Oni po prostu pojęcia nie mają.

Zresztą ciężko znaleźć takiego co ma pojęcie.

Ja na zawieszenie nie mogę narzekać. Poza tulejami głównymi nic nie robiłem od 50 000km i nie ma potrzeby nic robić.

A vw passat ma fabrycznie spieprzone zawieszenie które jest bez porównania słabsze niż w e39.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada : zmień 16" na 17" .

Jeśli nie masz 17-tek , to pożycz od kogoś na próbę .

Zobaczysz jak będzie ,nic nie ryzykujesz a moim zdaniem rozwiążesz problem ( doświadczenie ) . Spróbuj i daj znać .Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada : zmień 16" na 17" .

Jeśli nie masz 17-tek , to pożycz od kogoś na próbę .

Zobaczysz jak będzie ,nic nie ryzykujesz a moim zdaniem rozwiążesz problem ( doświadczenie ) . Spróbuj i daj znać .Pozdro

 

Miałem 17" kupione razem z autem, mam M-pakiet. Felgi były krzywe, opony zniszczone - zamieniłem je na oryginalne e39 po lifcie między innymi dlatego że lubię komfort.

Jeździłem w poprzednim aucie na profilu 45 i nigdy więcej. Co sezon prostowanie a ile opon mi padło to nie zliczę, do tego łożyska, amortyzatory, łączniki, gałki, wszystko leciało bardzo szybko.

Mam dwa komplety kół 16" na obu jest tak samo. Na letnich mam P7, na zimowych Dunlopy, wszystkie koła są wyważone i mają proste felgi, wszystkie zaazotowalem. Na wyważarce każde koło chodzi idealnie. Oponiarze twierdzą że te luzy w tylnym zawieszeniu to musi być to,że jak jadę po łuku to się tuleja "dociąga" i dlatego wszystko cichnie.

 

dyzio255, co do mechaników to pewnie racja, ale skąd wytrzasnąć dobrego? Próbuję sam dochodzić co i jak z autem, dlatego piszę na tym forum abym mógł pojechać do warsztatu i pokazać palcem - "panowie to i to trzeba wymienić". Wiem jak potrafią ludziom wciskać że trzeba to albo tamto, ludzie płacą i klną na czym świat stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
co do mechaników to pewnie racja, ale skąd wytrzasnąć dobrego?

 

Kolego podjedź do Katowic, masz w sumie niedaleko. Spróbuj w tych dwóch warsztatach:

 

http://www.m-auto.com.pl/ (ja u nich serwisuje i polecam :cool2: ) albo

 

lub podjedź na Warszawską (niejaki p. Krystian) - warsztat polecany przez innych klubowiczów (ja nie miałem przyjemności).

 

e39 jak każde inne bmw nie toleruje "złotych rączek" którzy serwisują samochód metodą prób i błędów. Ten samochód niestety wymaga fachowej i kompetentnej obsługi serwisowej, wszelkie zaniedbania i pobieżne czynności u pana Zdzicha, który się kształcił na dużych fiatach prędzej czy później się mszczą :nienie: Ktoś kiedyś trafnie zauważył, że "Nie sztuką kupić BMW, sztuką je utrzymać" :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego podjedź do Katowic, masz w sumie niedaleko. Spróbuj w tych dwóch warsztatach:

 

http://www.m-auto.com.pl/ (ja u nich serwisuje i polecam :cool2: )

 

Napisałem maila z zapytaniem. Dzięki.

Edytowane przez limited
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.