Skocz do zawartości

Wymiana łożysk - tył


gelo8705

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie chodzi o wymiane łożysk i potrzebuje informacji jak najłatwiej to zrobic,dzisiaj już tam grzebałem i najtrudniej bedzie pozby sie tego starego łożyska bo hamulce mam na bębnach.Czekam na wasze porady a i przydały by sie jakieś schematy jeśli ktos ma.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno też w swoim wymnieniałem ten element. Udało mi się to zrobić bez wymontowania z samochodu wachacza. Cały zabieg odbył się na samochodzie. Aby przystąpić do usunięcia starego łożyska należy: zdjąć koło, odkręcić nakrętkę półosi, zdjąć bęben wymontować półoś oraz wypiąć spinkę zabezpieczającą stare łożysko. Łożysko należy wybijać od środkowej strony samochodu przy użyciu jakiejś tulejki (łożysko najprawdopodobniej się rozsypie ). Gdy miejsce na łożysko będzie już puste należy przeczyścić je papierem ściernym i przesmarować. Nowe łożysko należy lekko "wpukać" młotkiem tak aby tylko zaczęło sie samo trzymać. Do wprasowania łożyska użyłem dużej śruby z nakrętką i dwiema podkładkami (średnica podkładek musi być większa od średnicy łożyska). Po doprasowaniu do piasty należy dobić jeszcze głębiej np. poprzez stare łożysko. Następnie wsadzić półoś, poskładać wszystko do kupy i w drogę :) . Mi zajeło to 3,5h (obie strony). Także myślę, że nieźle zważywszy na to, że robiłem to po raz pierwszy. Jak będziesz robił wszystko krok po kroku tak jak napisałem to wszystko będzie stawało się coraz bardziej oczywiste. Powodzenia :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna sprawa nie daj się skusić na taniego OPTIMALa bo mogą wyć już po kilku tysiącach. Zaiwestuj w SKF - dostajesz tam pełny komplet (tzn łożysko, spinkę zabezpieczającą i nową nakrętkę do półosi). Kolejną rzeczą jest to że do zabiegu potrzebne są specjalne klucze do odkręcenia srób torx M8 od strony dyfra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprzejumuj się ja nie będziesz mógł wybić łożyska. Ja w swoim wymieniałem 2 miesiace temu. Jeden ściągacz połamałem a drugi aż się wyginał. Pojechałem do mechanika a on stwierdził, że w BMW tak może być. Kiedyś połamał prasę 20 ton na wyjęcie łożyska. Dopiero 35 tonowa dała radę. Moja wymiana łożysk skończyła się na tym, że oddałem je spowrotem do sklepu. Pojechałem na "szrot" i kupiłem za 200zł cały bęben (przydał się bo w moim szczęki były wytarte) + półośka (przydała się bo miałem wyjechane przeguby) + wahacze. Dodatkowym kosztem była tylko zbieżność. Pozdrawiam i gratuluje wszystkim, którym udało się wyciągnąć te łożyska (a wiem, że są tacy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę to nawet nie wiedziałem że mogą być takie problemy z wybiciem starego łożyska... U mnie poszło wyjąrkowo gładko ( 1,5 kg młotek dał radę :D ). Ale faktycznie elementy przy kołach w Beemkach strasznie się zapiekają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.