• Reklama

Poluzowane śruby od kół

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

Poluzowane śruby od kół

Postprzez Tzone » 04 Sie 2008 20:19

Witam,

miałem dziś taka niespodziankę. Z ciekawości sprawdziłem sobie śruby na lewym kole i jak się okazało 3 szt. mogłem odkręcić palcami. Dodam, że koło nie było wcześniej ściągane. Co mogło być przyczyną poluzowanie się śrub?? Padające tarcze hamulcowe??
Tzone
 
 
 
Posty: 32
Dołączenie: 19 Mar 2007 10:31
Miejscowość: Wrocław

Postprzez Prokop » 04 Sie 2008 20:28

Może poprostu były słabo dokręcone.
Prokop
 
 
 
Posty: 688
Dołączenie: 18 Kwi 2008 20:25
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: E46 318i 1999r

Postprzez Tzone » 04 Sie 2008 20:39

W tym rzecz, że były dobrze dokręcone, bo tydzień wcześniej sprawdzałem wszystkie koła i było ok.
Tzone
 
 
 
Posty: 32
Dołączenie: 19 Mar 2007 10:31
Miejscowość: Wrocław

Postprzez Mike68 » 04 Sie 2008 20:47

w BMW to niespotykane , one się same dokręcają do tego stopnia że trudno je odkręcić , może jakieś nieorginalne ? całkiem możliwe że ktoś się za nie zabierał
Mike68
 
 
 
Posty: 2891
Dołączenie: 26 Cze 2006 21:08
Miejscowość: małopolska
Moje BMW: VW Caravelle ;)

Postprzez Tzone » 04 Sie 2008 21:20

Śruby cały czas te same. Dobierać się raczej nikt nie dobierał. Ciężka sprawa.
Tzone
 
 
 
Posty: 32
Dołączenie: 19 Mar 2007 10:31
Miejscowość: Wrocław

Postprzez .:chudy:. » 04 Sie 2008 21:59

Tzone to zjawisko spowodowane było nierównomiernym dokręceniem śrub a mianowicie każda śruba była dokręcona innym momentem obrotowym , jak by były wszystkie tak samo dokręcone takie zjawisko by nie zaistniało.
.:chudy:.
 
 
 
Posty: 125
Dołączenie: 18 Lis 2006 18:22
Miejscowość: Kraśnik

Postprzez feel_x » 05 Sie 2008 15:23

Mike68 napisał(a):w BMW to niespotykane , one się same dokręcają do tego stopnia że trudno je odkręcić , może jakieś nieorginalne ? całkiem możliwe że ktoś się za nie zabierał


w kazdym aucie same sie dokrecaja a nie tylko w bmw :8) moim zdaniem same sie odkrecic nie mogly. opcja ze ktos sie dobieral bardzo realna. jezeli miales dokrecone porzadnie sruby to same odkrecic sie nie mogly.
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad życie...
Awatar użytkownika
feel_x
 
 
 
Posty: 838
Dołączenie: 23 Cze 2007 15:19
Miejscowość: Prudnik/Holandia
Moje BMW: było: E46 328i 1999 rok
jest: E90 330i 2006 rok

Postprzez dyzio255 » 05 Sie 2008 17:04

Może mnie ktoś oświecić czemu to miały by się dokręcać?
Śruby ani się nie dokręcają ani nie odkręcają.
To , że ciężej jest odkręcić niż dokręcić jest normalne jak się śruby dokręca na siłę < często do granic wytrzymałości śrub>
Proponuję się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny. Niejeden się przekona o ile za mocno dokręcał śruby.
A o posmarowaniu gwintów to już nikt nie pamięta.
Jeśli się poluzowały śruby to były niewłaściwie dokręcone lub niewłaściwie dobrane i tyle.
Instrukcja od e36 nakazuje sprawdzić dokręcenie śrub po 100 km.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>
dyzio255
 
 
 
Posty: 3637
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez Prokop » 05 Sie 2008 17:23

Oświecenia szukaj w sklepie elektrycznym :) No pewnie że sie nie dokręcają (pierwsze słyszę), po pierwsze ciężej się odkręcają bo docisk do felgi jest na powierzchni stożkowej (śruba się klinuje) a po drugie zachodzi korozja i adhezja między metalami zwłaszcza stali z aluminium i tyle. Tak jak wyżej kolega napisał warto przesmarować a po przejechaniu paru kilometrow jeszcze raz sprawdzić dokręcenie śrub. No ale nie za często śruby się luzują same, a często felgi (fajne) giną dlatego ten trop też jest słuszny :)
Prokop
 
 
 
Posty: 688
Dołączenie: 18 Kwi 2008 20:25
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: E46 318i 1999r

Postprzez Filon » 05 Sie 2008 20:33

Wulkanizatorem nie jestem, ale kiedys dla "testów" jednej sruby nie dokręcałem mocno- palucami tylko i po jakis 1500-1700km trzymała jak cholera.
No i że niby 3 śruby na sie poluzowały...???? Może mąż sąsiadki sie wku... czy jak??? :D :D :D
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Filon
 
 
 
Posty: 675
Dołączenie: 12 Cze 2007 21:56
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: E91 320d + Virus od TC

Postprzez Lucass_81 » 05 Sie 2008 20:42

Samo z siebie nie mogło się odkręcić. No chyba, że ... sam nie wiem. ;)

Panowie, nie jestem fizykiem ale podczas jazdy nie ma czegoś takiego jak siła odśrodkowa "dokręcająca" śruby w kołach? Ja tak ileś tam razy słyszałem. Teraz słyszę co innego i chcę się i tego dowiedzieć. :wink: :mrgreen:
Szukasz pracownika, ktoś z twoich znajomych ma wolny etat?

Ja chcę zmienić pracę, :) zobacz moje CV. LINK
Awatar użytkownika
Lucass_81
 
 
 
Posty: 1789
Dołączenie: 30 Wrz 2005 20:38
Miejscowość: Chełm
Moje BMW: Zdrowe m40b18 nie jest złe, ale m52b28 jest lepsze. :)

Postprzez spinaczo » 06 Sie 2008 10:09

Śruby dokręcają się podczas jazdy :!: Co innego, że jeżeli są dokręcone innymi momentami to mogą powstawać siły odkręcające.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
spinaczo
 
 
 
Posty: 80
Dołączenie: 31 Lip 2008 10:46
Miejscowość: Krośniewice
Moje BMW: E36 320i Touring M52


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: puzonn oraz 6 gości