• Reklama

FILTR ODMY

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

FILTR ODMY

Postprzez arkadius1111 » 30 Lip 2008 23:40

Witam...Mam pytanie...Wiem ze co trzecia wymiane oleju powinno wymieniac sie filtr odmy.Przyznam sie ze normalnie zapomnialem...Czy wie ktos jakie moga byc tego skutki i czy musze czekac do nastepnej wymiany oleju,czy mozna go wymienic w kazdej chwili??Przy okazji ..jaki jest koszt filtra z wymiana??? Pozdrawiam wszystkich.
arkadius1111
 
 
 
Posty: 23
Dołączenie: 05 Cze 2008 13:35
Miejscowość: Tarnowskie Gory
Moje BMW: BMW E60 530d, 2004r

Postprzez Murzyn » 31 Lip 2008 06:44

ja nie wiedziałem że się wymienia, skutek był taki że bardzo mi dymił niebieskim dymem i okazało się że dostawał się olej do intercoolera, na szczęście nic innego się nie stało, ale mogło by być dużo gorzej bo mechanik mówił ze moze się dostawać olej do turbiny albo do katalizatora.
Mnie wymiana z filtrem kosztowała ok. 240zł
Murzyn
 
 
 
Posty: 102
Dołączenie: 15 Sty 2008 12:44
Miejscowość: Zabrze/Głuchołazy

Postprzez Max77 » 31 Lip 2008 08:15

Ten filterek jest dostępny w dwóch opcjach z obudową i sam wkład, oczywiście wystarczy wymiana samego wkładu, i szybko się to robi jak jest rozebrane podszybie np. przy wymianie filtra powietrza. Zalepiona syfem odma jest główną przyczyną nagłych padów turbin i pocenia się silnika. Diagnoza jest bardzo prosta trzeba odkręcić korek wlewu oleju na pracującym motorze jeśli da się go ściągnąć bez efektu zasysania to raczej wszystko jest w normie.
Max77
 
 
 
Posty: 293
Dołączenie: 30 Paź 2007 11:45
Miejscowość: SGL

Postprzez Świeżutki » 06 Wrz 2008 06:11

Moze mi ktoś mniej wiecej pokazac gdzie znajduje sie ten filtr w 530 d ?? poniewaz jestem zielony w te klocki :) a chcial bym go wymienic.
Świeżutki
 
 
 
Posty: 42
Dołączenie: 02 Cze 2008 17:38
Miejscowość: Dolnyśląsk

Postprzez lucadore » 06 Wrz 2008 09:19

no panowie, znów wygrzebujecie trupa?
ten temat to dopiero był męczony 100 razy

znajduje się to pod filtrem powietrza,
lucadore
 
 
 
Posty: 1358
Dołączenie: 12 Paź 2007 10:10
Miejscowość: Bromberg
Moje BMW: mistrz dB superTDI

Postprzez hesio4 » 07 Wrz 2008 16:18

odma przykręcona jest na pokrywie zaworów.jest trochę roboty żeby się do niej dokopać. kosztuje ok.170zł
hesio4
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 11 Maj 2008 20:55
Miejscowość: toruń

Postprzez limited » 07 Wrz 2008 18:20

Udało się komuś namierzyć internetowy sklep z tą częścią?
W E60 i E39 odma jest taka sama?
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Postprzez hesio4 » 07 Wrz 2008 18:36

w e60 530d są dwa rodzaje odmy. różnią się filtrem w środku, ale obie pasują
hesio4
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 11 Maj 2008 20:55
Miejscowość: toruń

Postprzez limited » 07 Wrz 2008 18:55

hesio4 napisał(a):w e60 530d są dwa rodzaje odmy. różnią się filtrem w środku, ale obie pasują


A pasują do E39 3.0D ?
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Re: FILTR ODMY

Postprzez Kowal e-36 » 21 Lis 2009 19:12

Witam

Odgrzewam stary post i pewnie zaraz usłyszę, że było ze 100 razy ale poczekajcie bo ja mam troszkę inny problem / pytanie

Dziś wymieniałem sobie po raz pierwszy od zakupu olej w silniku filtry oleju powietrza no i postanowiłem wymienić dla własnego spokoju
także filtr odmy / separator oleju (jak zwał tak zwał) chociaż jak w książeczce obsługi jaką dostałem było zaznaczone że podczas ostatniej
wymiany oleju był wymieniany - jednak pomyślałem na wszelki wypadek wymienię będę wtedy 100% pewny.
Zamówiłem ten separator 11127794597 nr.11 na tym schemacie A http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 bo wg. katalogu ten jest przeznaczony do mojego auta. 530d M57N2 (zamówiłem org BMW w sklepie który ma autoryzację na sprzedaż części BMW)
Co mnie zastanowiło to nie ma w nim żadnego wkładu filtrującego np. takiego plastikowego jak np. w przypadku tego schematu dla silnika M57N nr.15 (11127799366)B http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15.
Żeby było ciekawiej okazało się że teraz mam zamontowany separator taki jak na tym schemacie (silnik M57) z filterkiem gąbkowym nr.15 ( 11127793164) C http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15. - pewnie poprzedni właściciel taki zamontował - mam nadzieję że to źle nie wpływa na silnik :?
Na początku pomyślałem ,że widocznie te nowe przeznaczone do silnika M57N2 już nie mają żadnych wkładów filtrujących jak w przypadku tych przeznaczonych do silników M57 i M57N ale po chwili wydało mi się to głupie - skoro nie ma wkładu filtrującego - to co filtruje ??
Porównałem też całe obudowy separatorów i okazało się że ten dotychczas zamontowany ma nr. 11127781465 i ten co kupiłem który na pudełku kartonowym ma nr. 11127794597 faktycznie wytłoczony ma ten sam numer co ten który mam zamontowany w aucie 11127781465 po chwili namysłu zostawiłem narazie to co było chociaż wygląda mi to na zestaw od silnika M57 ale wyglądał tak samo jak ten co kupiłem i miało wytłoczony ten sam nr. + do tego miał filterek (gąbkowy).


Czy ktoś mi może powiedzieć jaki separator mam kupić? czy może ten co mam jest ok tylko trzeba do niego dokupić wkład filtrujący, jeśli tak to jaki plastikowy ze schematu B czy gąbkowy schemat C ?? a może montować tak jak jest na schemacie czyli bez żadnego wkładu
Ja już totalnie zgłupiałem

Z góry dzięki za pomoc i porady
Kowal e-36
 
 
 
Posty: 386
Dołączenie: 06 Cze 2005 18:39
Miejscowość: Kielce
Moje BMW: E61 530dA M57N2

Re: FILTR ODMY

Postprzez dajmon » 21 Lis 2009 21:00

jak chcesz wymieniac to calosc... nie sam filterek tylko razem z ta cala plastikowa obudowa bo w niej jest membrana, ktora czesto sie zalepia....

odma w aso kosztuje 170zl

w jakims tam autoryzowanym sklepie dostaniesz moze z 10zl taniej...

JEDZ DO ASO wszystko Ci powiedza co powiniennes miec ;) niekotre czesci w ASO sa tansze niz na allegro.pl nawet....
Awatar użytkownika
dajmon
 
 
 
Posty: 493
Dołączenie: 28 Lip 2007 20:41
Miejscowość: Trójmiasto
Moje BMW: 530xi

Re: FILTR ODMY

Postprzez Kowal e-36 » 21 Lis 2009 22:16

no właśnie chciałem wymienić całość tylko że według schematu w silniku M57N2 nie ma żadnego wkładu filtrującego (oddzielacza oleju) tak jak w M57N (plastikowy) czy M57 gąbkowy/bawełniany. ASO u mnie w mieście nie ma jest tylko sklep który ma autoryzacje na sprzedaż części i tam sobie zamówiłem część 11127794597 nr.11 (Jednostka odpowietrzająca) na tym schemacie www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=15 ze schematu wynika że nie ma już do niej żadnej wkładki (oddzielacza oleju) wiec myślałem że już jest wkładka na stałe z obudową. Okazało się że to tylko obudowa z membraną - trochę mi się nie wydaje że nie ma żadnej wkładki filtrującej (oddzielacza oleju) tym bardziej ,że sama obudowa ma miejsce na taką wkładkę - mam zmontowaną identyczną obudowę jak tą co teraz kupiłem ale z fiterkiem (odzielaczem oleju) gąbkowym/bawełnianym , oringiem uszczelniającym wygląda jak ta na schemacie z silnika M57 montowanym w E39 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 + do tego plastikowy uchwyt który go podtrzymuje tą wkładkę filtrującą. - Tylko że to wogóle nie występuje w E60/E61, bynajmniej nie znalazłem tego w realoem.com. Wg. tego katalogu (a chyba można mu ufać) występuje Jednostka odpowietrzająca z plastikowym filtrem (oddzielaczem oleju) w silnikach M57N nr.15 (11127799366) www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=15 i jednostka odpowietrzająca bez :?: oddzielacza oleju :?: www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=15 w silnikach M57N2.
Reasumując: jednostkę odpowietrzającą (tj. obudowę z membraną) mam tylko nie wiem jaki do niej założyć oddzielacz oleju czy może nie trzeba zakładać - ale to ostatnie mi się wydaje trochę głupie i niebezpieczne. Chociaż wierząc schematom realoem.com to wygląda na to że tak właśnie jest czyli pusta obudowa bez oddzielacza oleju - jakby okazało się że tak jest to ja bym chyba jednak nie zaryzykował i dokładał bym wkład filtrujący (oddzielacz oleju) tak chyba zrobił poprzedni właściciel i założył ten gąbkowo/ bawełniany .
Jestem ciekawy co Wy kupujecie i montujecie do silników M57N2 czyli tych 231 km?
Ostatnio edytowany przez Kowal e-36 21 Lis 2009 22:29, edytowano w sumie 4 razy
Kowal e-36
 
 
 
Posty: 386
Dołączenie: 06 Cze 2005 18:39
Miejscowość: Kielce
Moje BMW: E61 530dA M57N2

Re: FILTR ODMY

Postprzez limited » 21 Lis 2009 22:18

Kowal e-36 napisał(a):Na początku pomyślałem ,że widocznie te nowe przeznaczone do silnika M57N2 już nie mają żadnych wkładów filtrujących jak w przypadku tych przeznaczonych do silników M57 i M57N ale po chwili wydało mi się to głupie - skoro nie ma wkładu filtrującego - to co filtruje ??



Nic nie filtruje. Od filtrowania jest filtr oleju, separator ma wyłapywać pary oleju, skraplać je i zawracać do miski olejowej.
Inżynierowie w BMW "wymyślili" nowszą konstrukcję wkładu dlatego że separator sznurkowy tracił przepuszczalność, co powodowało wzrost ciśnienia w układzie korbowym i szereg następujących po sobie problemów od niegroźnego rozszczelnienia silnika po uszkodzenie turbiny.

To tyle.
limited
 
 
 
Posty: 657
Dołączenie: 04 Lip 2008 18:43
Miejscowość: SPS
Moje BMW: E39 M-Pakiet - sprzedane, poszukuję E39 540iM

Re: FILTR ODMY

Postprzez dajmon » 21 Lis 2009 23:12

kolego mam M57N2 :)

i montuje czesc o numerze 11 12 7 794 597
nie wiem czy juz to rozbierales czy nie... ale jak otworzysz to zobaczysz jeszcze taki plastik cos jak kolega napisal "skraplacz" ;)

kup to, wymień i po krzyku :)
Awatar użytkownika
dajmon
 
 
 
Posty: 493
Dołączenie: 28 Lip 2007 20:41
Miejscowość: Trójmiasto
Moje BMW: 530xi

Re: FILTR ODMY

Postprzez Kowal e-36 » 22 Lis 2009 01:32

dajmon ja już kupiłem część o numerze 11 12 7 794 597 i pewnie bym już wymienił gdyby nie to że troszkę wcześniej o tym czytałem a forum i pamiętam że zawsze był mowa o "wkładzie" sznurkowym lub nowszym plastikowym a pudełku które dostałem takowego nie było i na schemacie realoem też go nie ma ale myślałem ,że już jest w środku w tej dużej plastikowej obudowie tymczasem
to co kupiłem wygląda to dokładnie tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08b ... 4fd6b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5e ... d3d53.html

To jest wszytko co było w pudełeczku no i 2 uszczelki

Wydaje mi się
że oprócz tego co mam powinna być jeszcze oddzielacz oleju mniej wiecej taki jak na tej fotce w lewym górnym rogu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/769 ... 07365.html

Żeby było śmieszniej w aucie mam zamontowany takie coś:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad6 ... 1d7fb.html

Oczywiście to co pisze kolega limited ma sens , ja tylko próbuje się upewnić ,że to co kupiłem to właśnie odpowiednia część i nic więcej nie potrzeba :8) ponieważ na chłopski rozum wygląda to tak że były montowane separatory sznurkowe w obudowie z membraną później plastikowe w obudowie z membraną a teraz wygląda na to że została sama obudowa :shock: z membraną albo ja mam zdekompletowany lub zły zestaw.


Chyba dostane tytuł najbardziej upierdliwego forumowicza ale wybaczcie mi ja po prostu nie chce zamontować czegoś co może mieć zły wpływ na silnik
Kowal e-36
 
 
 
Posty: 386
Dołączenie: 06 Cze 2005 18:39
Miejscowość: Kielce
Moje BMW: E61 530dA M57N2

Następna

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości