• Reklama

[E46] Filtr odmy w 320d 136KM - wymiana, tanio i dobrze :)

czyli jak samemu naprawić swoje BMW - rady tych którzy już to zrobili.

Moderatorzy: mattiss, Nurek

[E46] Filtr odmy w 320d 136KM - wymiana, tanio i dobrze :)

Postprzez piotres » 07 Lip 2008 23:08

Witam.

Temat filtra odmy w 320d e46 136KM byl walkowany kilka razy . Ktos pisal ze nalezy go zmieniac co 30 tys km,jest do kupienia tylko w ASO . Ci ktorzy juz sie nieco interesowali tematem wiedza ze do tego auta dedykowany filtr w ASO jest sprzedawany tylko w kpl z obudowa (po co ja zmieniac ? :duh: ) za ok. 170 zl .

Lecz mozna zrobic to taniej i tak samo dobrze :8) . Temat byl juz takze kilka razy poruszany na forum i stwierdzam na 100% ze : filtr odmy o numerze kat. 11 12 7 793 164 (dedykowany do 330d) pasuje do 320d 136KM i kosztuje w ASO ok. 90 zl, poprosicie o rabat i dostaniecie go pewnie z 5% ;) ja zaplacilem po takim rabaciuku za owy filtr 82,05 zl .


Postanowilem zmienic odme w moim kombiaczku 320d 136KM 12.2000r. Trafilem na milego pana w ASO (Auto Fus w-wa) ktory przyniosl z zaplecza oba filtry - ten z 330d i dedykowany 320d 136KM . Ten czlowiek nie wierzyl ze to moze pasowac wiec sam sie chcial przekonac ;) . Co sie okazalo : w obu opakowaniach same filterki sa IDENTYCZNE (!!!) (w obu filcowe filterki) , uszczelka z tego kompletu z 330d takze pasuje (tzn. jedna z nich) . Wiec - po co przeplacac ?? ;)

Photo story :

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/1.jpg[/img]

Oto co kupilem za 82,05 zl :) .

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/2.jpg[/img]

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/3.jpg[/img]


Widok na filtr powietrza po 30 tys km (przy czym byl przedmuchiwany sprezonym powietrzem po 15 tys km) . Jak widac nalezy go zmieniac co 15 tys . (przy kazdej zmianie oleju) :oops: .

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/4.jpg[/img]


A tak wygladal moj filterek odmy- stary "sznurkowy" typ, czyscilem go (osuszalem z oleju) ok. 25 tys km temu .

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/5.jpg[/img]

NEW vs OLD

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/6.jpg[/img]

Tak ladnie pasuje ...jak widac nawet jedna z uszczelek podpasuje do 320d :P .

[img][640:480]http://www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/7.jpg[/img]

Na koniec nowy filtr powietrza i ucieszeni ze zadbalismy jak nalezy o nasze autko skladamy wszystko :) .


Na koniec powiem ciekawa rzecz : przy zmianie tegoz filterka zmienialem takze : olej, filtr oleju, filtr paliwa, filr powietrza i po tych zabiegach spalanie spadlo :O . Sam sie dziwie bardzo dlaczego tak sie stalo i nie wiem co jest bezposrednio temu "winne", ale dla przykladu powiem ze przy zgredowskiej jezdzie - powrot wieczorny z miasta do wsi wiec ni to trasa ni miasto ;) w sumie 45 km jazdy, srednie spalanie na OBC wyswietlilo 5.4 litra . Wczesniej przy podobnej jezdzie wyswietlalo 6.2-6.5 litra. Wiec ...hym ...nie wiem o co chodzi ale jest milo :).

pozdrawiam
piotrek
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78537 - Galeria mojego Touringa
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=28369 - Galeria mojej Z3 (regularnie update'owana)
Sprzedam: adaptery do montażu kolektorów dolotowych z M54B30 oraz M54B25 do silników M52TU (wzrost mocy o 10-20KM). Info na PW
piotres
 
 
 
Posty: 2666
Dołączenie: 06 Lip 2006 22:57
Miejscowość: okol. Warszawy
Moje BMW: Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 99' + E46 320d Touring 00' Titansilber

Postprzez Mike68 » 03 Sie 2008 13:32

a 320d po lifcie czyli 2002r ma ten sam ? muszę coś zrobić bo moja nie schodzi z 8 litrów a ostatnio nawet na 630km wlałem 60 litrów ON :mad2: a wariatem nie jestem , jeżdżę szybko ale bez przesady , agresywność 2 :mrgreen:
Mike68
 
 
 
Posty: 2891
Dołączenie: 26 Cze 2006 21:08
Miejscowość: małopolska
Moje BMW: VW Caravelle ;)

Postprzez piotres » 17 Sie 2008 23:44

Nie Mike, masz inny filtr, jest podobno jeszcze tanszy w ASO niz 90 zl, podaj VIN swojego auta w ASO i kup dedykowany zestaw tego filterka, cena powinna byc mila .
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78537 - Galeria mojego Touringa
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=28369 - Galeria mojej Z3 (regularnie update'owana)
Sprzedam: adaptery do montażu kolektorów dolotowych z M54B30 oraz M54B25 do silników M52TU (wzrost mocy o 10-20KM). Info na PW
piotres
 
 
 
Posty: 2666
Dołączenie: 06 Lip 2006 22:57
Miejscowość: okol. Warszawy
Moje BMW: Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 99' + E46 320d Touring 00' Titansilber

Postprzez galczych » 20 Sie 2008 07:30

Mike, masz inny filtr, jest podobno jeszcze tanszy w ASO niz 90 zl,

Mam takie pytanko, czy ten filtr do 150km silnika tez jest podobny do tego co idzie do waszych? Pytam bo ostanio wyslalem znajomego aby mi kupil w serwisie ASO w Wawie ten filterek od odmy, a on mi przywiozl samą obudowe która jest podobna do waszych. Nie mialem jeszcze czasu aby to rozebrać, ale skoro jest tam jakis wklad to chyba musze go kupic przed robota zeby potem go jeszcze raz nie trzeba bylo rozbierac. Domyslam sie ze takze jest tam wklad tyle ze innej wielkosci.
pozdr
galczych
 
 
 
Posty: 232
Dołączenie: 11 Lip 2008 09:23
Miejscowość: Radom
Moje BMW: Było E46 320d 150ps manual
jest 330D LCI 245ps niestety automat

Postprzez Banior » 20 Sie 2008 23:26

Witam wszystkich co do tego filtra odmy to w mojej E39 520d rok 2001 136km będzie taki sam jak pisał wyżej kolega że pasuje od 330d pytam dla pewności z góry dzięki za odpowiedź :)
Banior
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 16 Sie 2008 14:52
Miejscowość: Deblin

Postprzez galczych » 21 Sie 2008 09:06

piotres napisał(a):Nie Mike, masz inny filtr, jest podobno jeszcze tanszy w ASO niz 90 zl, podaj VIN swojego auta w ASO i kup dedykowany zestaw tego filterka, cena powinna byc mila .


Ponieważ mialem sprzeczne informacje co do filterka w mojej BMW, to wziałem sie za robote aby to sprawdzic. Jak juz pisalem znajomy zamawial mi czesci po numerze vin ktory mu podalem, mam rocznik 2004/2(pierwsza rej 2004/4), aczkolwiek na odlewie od Egru jest napisana data produkcji 2003/3 czyli troche trzymali na magazynie.
Znajmy przywiozl mi z serwisu zamiast filterka górną obudowę oraz jakis wklad plastikowy do srodka ktory wyglada tak jak na tym forum(link ponirzej) - sklada sie z 3 czesci. Dlatego tez myslalem ze u mnie tez tak bedzie.

http://www.bmw-sport.pl/printview.php?t ... a16cbac153

Jakie bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze ja mam jednak standardowy filterek, taki jak u kolegi Piotres. Poniewaz mialem juz wszystko rozebrane i serwis BMW taka czesc mi podał to załozyłem nową górna obudowę oraz nowy wklad ktory jest inny niz szedl na pierwszy montaż. Uwaga bo aby zmienic ten wklad na nowy trzeba takze zmienic gorna obudowe, bo w nowej nie ma tego wspornika do przytrzymywania filtra od spodu.
Mam nadzieje ze nie bedzie zadnych skutkow ubocznych.
Mając zdjeta obudowe wyczyscilem tez zawor EGR. Dzis po kliku przegazowaniach nie zauwazylem wogole dymu w lusterku, nawet na pierwszym biegu. Wczesniej maly dymek wystepowal prawie zawsze na 1szym biegu. Niewiem co na to mialo wiekszy wplyw czy EGR czy filterek, ale jest zdecydowanie lepiej.
galczych
 
 
 
Posty: 232
Dołączenie: 11 Lip 2008 09:23
Miejscowość: Radom
Moje BMW: Było E46 320d 150ps manual
jest 330D LCI 245ps niestety automat

Postprzez Banior » 22 Sie 2008 15:53

Już sprawdziłem u siebie w E39 520d po liftingu jest taki sam jak w 320d i śmiało można wymieniać sam wkład od 330d, ja narazie zastosowałem kilkukrotną kąpiel w benzynie łacznie z przedmuchanie spręzonym powietrzem do czasu jak przyjedzie mi nowy filterek.
Banior
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 12
Dołączenie: 16 Sie 2008 14:52
Miejscowość: Deblin

Postprzez piotres » 22 Sie 2008 23:49

to dziwne plastikowe "cos" to separator oleju, do wersji 150KM w pozniejszych fazach produkcji wlasnie cos takiego szlo, to lepsze rozwiazanie od filterka .

Banior jasna sprawa ze bedzie pasowac :cool2: . masz ten sam silnik co w 320d 136 .
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78537 - Galeria mojego Touringa
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=28369 - Galeria mojej Z3 (regularnie update'owana)
Sprzedam: adaptery do montażu kolektorów dolotowych z M54B30 oraz M54B25 do silników M52TU (wzrost mocy o 10-20KM). Info na PW
piotres
 
 
 
Posty: 2666
Dołączenie: 06 Lip 2006 22:57
Miejscowość: okol. Warszawy
Moje BMW: Z3 2.8 Roadster Cosmosschwartz 99' + E46 320d Touring 00' Titansilber

Postprzez borysgo2 » 06 Wrz 2008 07:32

Filtry i obudowy pasuja zamiennie do m57 i m47. Warto zalozyc ten zmodyfikowany (plastikowy wklad).
Niestety nie zgodze sie z autorem tematu - po co przeplacac ? A no po to warto "przplacic" i kupic filtr wraz z cala obudowa poniewaz w niej znajduje sie zawor klapkowy ktory podobnie jak filtr zabija sie czarna mazia i nastepnie blokuje.
Pracuje ponad dwa przy tych silnikach (dzien w dzien), cale filtry wymieniam conajmniej co 2 wymiany oleju (max 40 tys), przez ten czas nie wymienilem ani jednej turbo sprezarki !!!
Wymieniajcie cale filtry, jak macie mozliwosc to kupcie juz zmodyfikowane.
Pozdrawiam
Witam wszystkich.
borysgo2
 
 
 
Posty: 74
Dołączenie: 14 Wrz 2007 23:56
Miejscowość: Mallow/Cork
Moje BMW: narazie cytryna

Postprzez Killme » 28 Paź 2008 10:08

Czy po wymianie tego filterka odmy zauważyliście wzrost zużycia oleju?
Ja też zmieniałem z tego sznurkowego na gąbkowy, silnik nigdzie sie nie poci, nie kopci.

Na starym sznurkowym zużycie oleju było niezauważalne, ten nowy widac że jest cienśzy i z materiału dobrze chłonącego i przepuszczającego, aż boje sie zajrzeć w dolot ile tam tego pływa :?
Killme
 
 
 
Posty: 131
Dołączenie: 05 Maj 2008 19:44
Miejscowość: SWD
Moje BMW: 530D Manual Touring 01'

Postprzez Mike68 » 28 Paź 2008 10:59

ja wymieniałem niedawno więc trudno cokolwiek napisać , może ze 2000km jak zrobiłem od wymiany , zobaczę po wymianie oleju bo na 15tyś km zawsze ten litr dolewałem
Mike68
 
 
 
Posty: 2891
Dołączenie: 26 Cze 2006 21:08
Miejscowość: małopolska
Moje BMW: VW Caravelle ;)

Postprzez konradbmka » 20 Lis 2008 23:55

Witam trochę sie pogubiłem w tym co czytam może ze względu na godzinę może ze względu na moją dedukcje :P
ale do rzeczy czy ta odma co wyżej opisana wraz z tym plastikową obudową pasuje do e46 compact 150km ? czy raczej nie ?
czy bez specjalnych narzędzi wymienię sam odmę pod chatą czy raczej będę musiał pocinać do mechanika ?
i czy jeżeli ta od 330 nie będzie pasować to czy ta co w linku nie będzie lepsza ?
http://moto.allegro.pl/item479370255_odma_bmw_separator_oleju_silnika_odpowietrzacz.html

pozdrawiam :norty:
czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
konradbmka
 
 
 
Posty: 95
Dołączenie: 05 Paź 2008 09:13
Miejscowość: Wrocław

Postprzez Burner » 21 Lis 2008 00:40

konradbmka napisał(a):Witam trochę sie pogubiłem w tym co czytam może ze względu na godzinę może ze względu na moją dedukcje :P
ale do rzeczy czy ta odma co wyżej opisana wraz z tym plastikową obudową pasuje do e46 compact 150km ? czy raczej nie ?
czy bez specjalnych narzędzi wymienię sam odmę pod chatą czy raczej będę musiał pocinać do mechanika ?
i czy jeżeli ta od 330 nie będzie pasować to czy ta co w linku nie będzie lepsza ?
http://moto.allegro.pl/item479370255_odma_bmw_separator_oleju_silnika_odpowietrzacz.html

pozdrawiam :norty:


Jeżeli masz silnik M47N 150KM idź do ASO i poproś o plastikowy separator oleju (sam separator bez obudowy ok 93zł w ASO).
Możesz kupic też całą odmę (separator + obudowa), kosztu niestety nie znam.
Plastikowy separator na 100% pasuje do M47N (sam wymienialem, wchodzi na "klik" w starą obudowę) i jest lepszy od filcowego filtra odmy.
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Awatar użytkownika
Burner
 
 
 
Posty: 896
Dołączenie: 14 Lip 2007 21:51
Miejscowość: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+

Postprzez krynek_2004 » 30 Lis 2008 19:28

Witam
Ja również miałem filtr starego typu mimo że auto po lifcie.Kupiłem nowy typ separatora i pasuje idealnie.Trzeba tylko pamiętać aby dokładnie włożyć oring bo inaczej separator będzie dyndał.Czas pracy ok 30 minut a efekt rewelacyjny!!!Koszt 70 zł
Awatar użytkownika
krynek_2004
 
 
 
Posty: 44
Dołączenie: 04 Gru 2007 07:37
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: E87 2.0d

Postprzez niunia i oli » 21 Gru 2008 18:14

może się podepnę pod temat

mam e39 i silnik M57 ten 184KM i mam pytanie czy do mojego silnika tez ten plastikowy wkład będzie pasował??? czy może lepiej zostać przy filcowym.

Jutro chcę jechać do ASO kupić odpowiedni więc prosiłbym o szybką odpowiedź. Najlepiej jak by też ktoś podał mi nr seryjny tego filtra. :)

oczywiście wymienię cały kompletny bo obawiam się że niemcy mogli przypadkiem tego nie wymieniać.

Pozdro
Awatar użytkownika
niunia i oli
 
 
 
Posty: 276
Dołączenie: 17 Maj 2008 08:57
Miejscowość: Wrocław / Barcin
Moje BMW: było E39 530DiA 1999, obecnie E60 535D 2004

Następna

Powróć do Zrób to sam - gotowe recepty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: frytek87 oraz 18 gości