Skocz do zawartości

Zapaliła się kontrolka ABS-u, trójkącik z wykrzyknikiem ...


maciek2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak myślicie co to może być. Zapaliła się kontrolka ABS-u, trójkącik z wykrzyknikiem oraz przestał chodzić prędkościomierz oraz ekonomizer paliwowy. Przy ruszaniu czuję że koła potrafią się obrócić więc chyba też ASP jest odłączony. Objawy występowały od czasu do czasu ale obecnie ciągle. Gdzie jest usterka - nim pojadę podpiąć się pod złącze diagnostyczne. Dziękuję z góry za trafne uwagi i spostrzeżenia. :modlitwa: :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
wymieniłem ten czujnik - faktycznie to było to - działa ekonomizer, prędkościomierz, pogasły kontrolki. Jednak przy hamowaniu, nawet najsłabszym załącza się ABS i czuje drganie pedału hamulca. Nie pojawia się przy tym żadna kontrolka - po prostu drży pedał. Myślę, że może to być spowodowane błędem komputera. Pytanie - czy się nie mylę :?: i drugie czy można zresetować komputer samemu - np. przez odłączenie klemy akumulatora na noc, albo połączenie któryś pinów przy wtyczce diagnostycznej (np. 7 i 19 jak przy Oil Service) :?: czy ktoś już tak robił i mnie oświeci :idea: :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a czy jesteś pewny, że to działa ABS? Może przyczyna jest inna, np. powichrowane tarcze hamulcowe...

jestem pewny że to nie tarcze - bo przy tarczach są inne objawy, a po za tym gdy jeździłem z niesprawnym czujnikiem hamulce działały bez zarzutów. Dopiero po zamontowaniu czujnika tak się zaczęło dziać. Ponawiam pytanie - czy to komputer ma błędy i czy można go zresetować "domowym" sposobem tj. odłączeniem akumulatora lub poprzez złączenie któryś pinów ( np. 7 i 19 jak do Oil service) :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie - czy to komputer ma błędy i czy można go zresetować "domowym" sposobem tj. odłączeniem akumulatora lub poprzez złączenie któryś pinów ( np. 7 i 19 jak do Oil service) :?: :?: :?:

Z tego co wiem (po naprawie sterownika ABS w mojej E39) błędy ABS-u znikają zaraz po eliminacji ich przyczyny i nie mają wpływu na pracę komputera samochodu. Całkowicie odpowiedzialny za działanie układu jest oddzielny sterownik ABS, który komunikuje się z komputerem pojazdu. Co do resetowania kompa to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Łodzi na diagnostyce i okazało się co może być przyczyną załączania się ABS-u. Otóż elektryk powiedział że możliwości są takie: przy wymianie czujnika mechanik urwał czujnik i potem rozwiercał to co zostało i wiertłem naruszył elektromagnesy w piaście. Lub pozostało coś z plastiku wewnątrz i przeszkadza. Czujnik który kupiłem na allegro - zamiennik (96 zł) niebieska wtyczka jest trefny i powinien być oryginalny (w co nie wierze). Komputer diagnostyczny podczas jazdy z elektrykiem pokazywał zmienną prędkość koła lewego tylniego, czyli tak jakby traciło ono przyczepność czego wynikiem było właśnie załączenie się ABS podczas hamowania. Komputer diagnostyczny nie pokazał błędów czujnika ABS. Na chwilę obecną odłączony został moduł ABS do chwili usunięcia usterki.

Pytanie:

co obstawiacie:

1.Uszkodzenie podczas wymiany elektromagnesów w piaście

2.Pozostałości po starym czujniku przeszkadzają w pracy nowego

3.Wadliwy czujnik - zamiennik (96zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to ja już Ci kolego odpowiadam

Miałem uszkodzony czujnik ABS tylny lewy, jeździlem z nim z pół roku, poczym kupiłem używkę, zamontowałem i nadal lipa - pojechałem na kompa wyszło że jeszcze lewy przedni w międzyczasie padł. Kupiłem na allegro za 90 pare złotych i porażka!!!! dokładnie to co u Ciebie! samochód sam zaczął hamować, abs nie działa kontrolka od abs mryka jak szalona, w końcu wyjąłem go całkiem bo się nie dało jeździć!

 

MORAŁ - NIE KUPOWAĆ ZAMIENNIKÓW !!! szkoda kasy

pozostaje mi szukać używki lub oryginał w ASO 350zł, ale po mału już się do tego skłaniam bo w tzw. międzyczasie już przypaliłem opony przy ostrym hamowaniu bez ABS, więc ta oszczędność mi wyszła bokiem

 

ale mam pytanie do reszty kolegów..

jeżdzę sobie z tym wyjętym czujnikiem przednim lewy, aż tu nagle od wczoraj PRZESTAŁ MI DZIAŁAĆ PRĘDKOŚCIOMIERZ I EKONOMIZER

 

czy kolejny czujnik padł?????? już mi ręce opadają od tego

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem to samo przy A4. ABS załączał się przy małej prędkości. Myślałem, że uszkodziłem czujnik bo zmieniałem przegub. Okazało się, że go poruszyłem i lekko się wysunął. Wjechałem na kanał, wyjąłem czujnik, przeczyściłem miejsce, w którym był osadzony, wsadziłem ponownie, dobrze docisnąłem ale obcierał o koronkę na przegubie. Lekko go poruszyłem, żeby tylko nie obcierał i problem zniknął. Ważna jest odległość czujnika od koronki i tutaj szukał bym przyczyny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie jak pisze kolega Kojak_CT - ABS załącza się przy małej prędkości. Wyjąłem czujnik, raz jeszcze przeczyściłem, zamontowałem i obracałem kołem. Wydaje mi się, że nigdzie nie obcierał - po wymontowaniu nie było na nim żadnych śladów obtarcia. A może powinienem go troszeczkę unieść - np. montując podkładkę pod tą śrubkę mocującą czujnik??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowa odległość czujnika od koronki lub pierścienia mag. to około 1mm.

Kolegom z problemami polecam sprawdzenie czujników na oscyloskopie przez osobę potrafiąca czytać wynik pomiaru w/w urządzeniem, dla wszelkiej pewności proponuję przeprowadzić badanie wszystkich czterech czujników.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to ja już Ci kolego odpowiadam

Miałem uszkodzony czujnik ABS tylny lewy, jeździlem z nim z pół roku, poczym kupiłem używkę, zamontowałem i nadal lipa - pojechałem na kompa wyszło że jeszcze lewy przedni w międzyczasie padł. Kupiłem na allegro za 90 pare złotych i porażka!!!! dokładnie to co u Ciebie! samochód sam zaczął hamować, abs nie działa kontrolka od abs mryka jak szalona, w końcu wyjąłem go całkiem bo się nie dało jeździć!

 

MORAŁ - NIE KUPOWAĆ ZAMIENNIKÓW !!! szkoda kasy

pozostaje mi szukać używki lub oryginał w ASO 350zł, ale po mału już się do tego skłaniam bo w tzw. międzyczasie już przypaliłem opony przy ostrym hamowaniu bez ABS, więc ta oszczędność mi wyszła bokiem

 

ale mam pytanie do reszty kolegów..

jeżdzę sobie z tym wyjętym czujnikiem przednim lewy, aż tu nagle od wczoraj PRZESTAŁ MI DZIAŁAĆ PRĘDKOŚCIOMIERZ I EKONOMIZER

 

czy kolejny czujnik padł?????? już mi ręce opadają od tego

 

Prędkościomierz obsługuje czujnik ABS w lewym tylnym kole niestety.

 

A czemu nikt nie wspomina o możliwości takiej , że wysiadł komp od ABS?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nikt nie wspomina o możliwości takiej , że wysiadł komp od ABS?

Komp ABS nie wysiadł ponieważ jak już pisałem byłem na diagnostyce i nie było z nim problemu.

prawidłowa odległość czujnika od koronki lub pierścienia mag. to około 1mm.

Kolegom z problemami polecam sprawdzenie czujników na oscyloskopie przez osobę potrafiąca czytać wynik pomiaru w/w urządzeniem, dla wszelkiej pewności proponuję przeprowadzić badanie wszystkich czterech czujników.

No właśnie go ponownie odkręciłem i zobaczyłem lekkie obtarcia po stronie zewnętrznej (od strony felgi może tak powiem) czyli coś nie tak. Za bardzo nie ma możliwości regulacji w poziomie - jedynie w pionie po przez podkładkę - sprawdziłem - nie pomaga. Myślę że już oscyloskopem nie muszę go sprawdzać - komputer diagnostyczny pokazał jak już pisałem wahania czujnika - pozostałe 3 pokazywały stałą prędkość np. 25km/h a ten jeden sobie skakał - raz dobrze raz źle. Wydaje mnie się że doszedłem o co chodzi. Podświetlając sobie latarką diodową zobaczyłem uszkodzenie.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/k/f/11.png

Ten obrazek trochę różni się od mojej buni ale to chyba należałoby patrzeć tak,że uszkodzenie jest części nr 2

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/y/1.png

czyli gdzieś przy piaście. Ponieważ stary czujnik został przez mechanika ułamany bo nie dał się wyciągnąć a później rozwiercony podejrzewam, że nastąpiło uszkodzenie wiertłem.

Reasumująć:

-czujnik jest ok i działa prawidłowo (chociaż odległość jest nie ok ponieważ nastąpiło zarysowanie jednej z jego ścianek)

-komputer ABS jest ok bo diagnoza nie wykazała jego błędów/niesprawnego działania

-pozostałe czujniki są ok bo jak wyżej

Pytanie:

jak dalej ugryźć temat i co wymienić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.