Skocz do zawartości

SWAP m40 na m42 lub m44


Dżasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zastanawiam się coraz poważniej nad wymianą silnika w mojej BMW e36. Mam tam m40 z 1992 roku, ale niestety powoli muszę się przygotowywać na remont... albo swap. Przeglądając forum wpadłem na pomysł, że może dałoby się wstawić tam silnik od 318 IS? Podobno nie trzeba wymieniać wiele rzeczy oprócz samego silnika...

 

W związku z tym proszę o wypowiedź osoby które robiły coś takiego, albo są pewne co dokładnie trzeba wymieniać i jaki jest orientacyjny koszt wymiany (liczę się z wydatkiem ok. 1400 – 1800 na silnik z osprzętem).

Właściwie czy jest różnica między m42 a m44 (oba montowane w IS-ach)? Wiem że jest w parametrach niewielka różnica, ale chodzi mi o to jak wygląda sprawa ze strony montażu? Podejrzewam że coś jednak różni te silniki... może m42 będzie łatwiej zamontować zamiast m40 (robiony w tym samym okresie) niż m44 (nowszy i nowocześniejszy)?

 

Czytałem już że oprócz silnika z osprzętem – trzeba kombinować coś z kolektorem, ktoś prędzej pisał że mocowanie silnika jest w innym miejscu? Wymiana komputera? Czy w m40 w ogóle jest komputer?

 

I jeszcze jedno pytanie: silnik Z OSPRZĘTEM – czyli właściwie z czym? Na co muszę zwrócić uwagę jeśli będę kupował nowy silnik?

Wielkie dzięki za wszystkie informacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daruj sobie albo użyj wyszukiwarki i sobie daruj Od razu Ci mówię że bardziej opłacalne jest wyremontowanie twojej m40 i sprzedanie auta tak jak jest i kupieni m42/m44 niż bawienie się w swapy, nerwy, poszukiwania, rozczarowania, etc etc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ma sobie darować ??? fajna robota...

Robiłem ostatnio taki swap, Jakbyś przyjechał do Wrocławia z silnikiem, za 800zł przekładamy w jeden dzień - ostatnio był gość z Poznania to po prostu "na poczekaniu" (8-10godz) przełożyliśmy, najlepiej przełożyć na M42 - prościej, będziesz potrzebował sam silnik (osprzęt jest ten sam), kolektory i komputer.

Dodatkowo możesz sprzedawcy silnika zostawić coś od swojego (komputer itp.) na wymianę może bedzie potrzebował to zejdzie z ceny, jak nie to może ja bym sobie zostawił twój w rozliczeniu za przekładkę - montaż byś już miał wtedy "za darmo".

aktualnie takiego silnika nie mam niestety, może na dnich coś się trafi.

Gość któremu robiliśmy takiego swapa dzwonił, mówił że jest w szoku, auto pali mniej 1-2litrów a jest dużo elastyczniejsze.

 

jakbyś miał jakieś pytania dzwoń 792 243 782.

pozdrawiam...

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap nie jest dobrym pomysłem. Też miałem problem ze swoim silnikiem M40 1,8 i miałem taki sam pomysł:) ale zrobiłem remont silnika +- 1000zł wyszło. Teraz autko śmiga idealnie:P A jeśli już naprawde upierasz się żeby mieć ISa to zmień auto:P albo zrób tak jak ja:) Kup drugie z takim silnikiem w wersji coupe:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech trzeba oczywiście przerabiać... najlepiej byłoby mieć kompletny od ISa - ja mam więc nie mam problemu - a jak nie to każdy porządny "tłumikarz" coś dopasuje :lol:

Poza tym z M40 - M42 nie trzeba dosłownie nic przerabiać, skrzynia most wał zostaje, nawet przepływka ta sama. gorzej byłoby z M44 z EWSem to już większa zabawa, ale nie ma rzeczy nie możliwych :8)

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to skrzynię też musiałbym wymieniać? Załóżmy że chcę u siebie m42 - skrzynia od mojego 1.8 nie będzie pasowała? Nie orientuję się zbyt dokładnie, może ktoś coś wie... coś związanego z kołami dwumasowymi...? ja nie mam a tam są?

Dzięki za opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie napisałem że wszystko zostaje stare oprócz silnika i pierdoły do przeróbki, ale nic poważnego.

 

pozdrawiam...

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....zabawa z tłumikami...heh....IS ma barany, oryginalnie..wiec nie wiem co chcesz u tłumikarzy dorabiać..skórka za wyprawkę..chyba lepiej kupic jakies barany a nie kleić spawac itd...

trapp maiłą rację...fachura :wink:

 

poza tym ..co do swapów...

ja nie narzekam na swap.....ale to tylko dlatego że u GEbelsa za płotem robione, (dla niekumatych w Niemczech), wszystko zrobione solidnie, prawie jak fabryka..dlaczego prawie?? nie mam tarczek z tyłu, spojlerka na klapie, i dokładki. i nazywa sie to dlatego 316i with Swap 1,8 IS hehehe a nie 318IS....ale wszystko w swoim czasie pewnie zagosci..klapy mi szkoda wiercić, dokładkę cięzko znaleźć, a hamulce..nie opłaca sie dla samego wystroju teoretycznie zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...

Czytaj dokładniej... napisałem że: "kolektory kupić razem z silnikiem" - bez tego ani rusz...

Chyba że nie wiem co to są "barany" :D

 

ps. poza tym szczerze mówiąc ten silnik i tak nie jest monstrum i dzięki super-sportowemu wydechowi 2KM mu nie pomogą.

A chodzi tu głównie o to że nie ma sensu dawać 1000zł za "wiejski" remont silnika, bo nie wiem kto za tyle zrobi to porządnie, jak można z praktycznie tą samą kwotą wyjechać lepszym silnikiem, jak sie dobrze poszuka to w bardzo dobrym stanie - nie po jakichś dziwnych remontach. :mad2:

 

pozdrawiam...

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładaj kolego.Jeśli masz całość z osprzętem + wiązka i komputer to nie będzie problemu.Co do skrzyni to nie chce cię wprowadzać w błąd i powiem ze nie wiem czy pasuje.Wiem za to ze M40 skrzynia pasuje do M43.Co do wydechu to jest tam średnica wylotu inna (najlepiej dorwij od razu tłumik od tego silnika)wiem ze to wychodzi drożej ale efekt jest porażający.Kompa tez bierz od razu od tego autka i dowiedz się czy zdjęty ma immobilizera jak nie ma to bierz od razu stacyjkę z kluczykiem (tez od niego)Za zdjęcie immobilizera drogo biorą kolego.Jak to masz to tylko czeka cię parę godzin roboty i lata bunia jak ta lala.W elektrykę wielkiej ingerencji nie ma.Ja miałem mały problem dlatego ze po odpaleniu wpadła mi na obroty.Spowodowane to było między innymi złym kompem.Gostek przez pomyłkę dał mi kompa od M43 1.6i a to już nie to samo przy firmie BOSCH co komp 1.8 M43.Przy produkcji kompa firmy Motronic 1.6- to nie ma różnicy co 1.8i.Ale trzeba było troszeczkę czasu żeby do tego dojść.I tu od razu chciałbym podziękowaniach tym chłopakom którzy odpowiedzieli na moje Posty (Wielkie Dzięki)I tu też pragnę nadmienić ze nie wielu ich było. :cool2: resztę konkretnych potknięć przy tak zwanym Swapie prześle ci kolego na priva.
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bayu

 

Ja nie wiem czemu ty mówisz o wiejskim remoncie za 1000zł. Napisałem 1000zł i to jest cena za same części ale naprawy nie wliczałem bo robił mi wszystko kuzyn który jest mechanikiem. Wymieniłem całą kompletną głowice (dotarte zawory, wymienione uszczelniacze), założone nowe pierścienie, panweki, pasek rozrzadu, rolki, i części z górnej półki:P

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z robotą byłoby min. 2000zł :wink:

A ja dałem sposób na założenie ISa za ok 1400zł

(zależy za ile znalazłby sobie dobry silnik)...

 

pozdrawiam...

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ma sobie darować ??? fajna robota...

Robiłem ostatnio taki swap, Jakbyś przyjechał do Wrocławia z silnikiem, za 800zł przekładamy w jeden dzień - ostatnio był gość z Poznania to po prostu "na poczekaniu" (8-10godz) przełożyliśmy, najlepiej przełożyć na M42 - prościej, będziesz potrzebował sam silnik (osprzęt jest ten sam), kolektory i komputer.

Dodatkowo możesz sprzedawcy silnika zostawić coś od swojego (komputer itp.) na wymianę może bedzie potrzebował to zejdzie z ceny, jak nie to może ja bym sobie zostawił twój w rozliczeniu za przekładkę - montaż byś już miał wtedy "za darmo".

aktualnie takiego silnika nie mam niestety, może na dnich coś się trafi.

Gość któremu robiliśmy takiego swapa dzwonił, mówił że jest w szoku, auto pali mniej 1-2litrów a jest dużo elastyczniejsze.

 

jakbyś miał jakieś pytania dzwoń 792 243 782.

pozdrawiam...

 

kolwgo daj naary ..bo juz wszesniej myslalem nad swapem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi o to żeby znaleźć dobry silnik:P Kupisz jakies badziewie i heh remont i tak zrobic bedzie trzeba i tak:) Mi sie udało dostać w dobrej cenie te części. Zrobiłem remont i teraz sprzedaje jedno BMW bo doplacilem moze do wymiany auta moze z 3 tys:) Wydaje mi sie ze lepszym interesem bedzie zmienic samochod niz kąbinować z silnikiem:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos mam taki silnik (M42) za 1800 z przekładką wyjdzie cie 2400 zł. POzdrawiam.

 

 

:lol: :lol: :lol: :twisted2: :twisted2: :twisted2: :mad2: :mad2: :mad2: :cry2: :cry2: :cry2: :duh: :duh: :duh: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :clap: :clap: :clap:

 

Prima Aprillis już był. Może chcesz się pozbyć silnika ale proszę nie bądź na tyle bezczelny żeby wciskać komuś kit na oczach wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.