• Reklama

Odwrotnie podlaczony akumulator ...

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, Kruk, dani3011

Odwrotnie podlaczony akumulator ...

Postprzez j0hnny2007 » 22 Mar 2008 14:12

Witam.

Na wstepie zycze wszystkim Wesolych Swiat ...
... dla mnie juz napewno nie beda wesole...

Autko stalo ponad 2 tygodnie nie uzywane bo bylem chory...
Akumulator sie rozladowal, naladowalem, i poszedlem z tata podlaczyc.
Nie pamietalem w 100% gdzie +, ale dalem od strony zewnetrznej.
Znaki na klemach i kablach sie roznia, wiec nie mozna rozpoznac...
Tato koniecznie sie upieral ze inaczej, przelozyl, i dal odwrotnie...

:duh: :mad2:

Iskra, dym spod maski, z okolic plastikowej rury co jest skierowana tak w gore, chyba alternator?

Pytanie co teraz...

Nie odpalalismy, tylko sam zaplon, bez uzywania rozrusznika (oswietlenie kabiny, zegary dzialaly)
W momencie gdy przelozylismy bieguny, rowniez sie dymilo, tylko i wylacznie w momencie gdy byl podlaczony aku, niewazne w jaki sposob.

Potem aku sie rozladowal i meczylem sie z zamknieciem auta, bo centralny sie zblokowal... ale to juz mniejsza, w koncu sie udalo i wychodzilem, drzwiamy pasazera, zamykajac od srodka...

Wiem, ze mogla pojsc cala instalacja, komp, sterowniki, alternator... ale w jakim stopniu jest to prawdopodobne, ze tak wlasnie sie stalo, czy ktos mial lub zna taki przypadek?

Co w tym momencie najlepiej zrobic, zeby sprawdzic co jest uszkodzone.

HELP :mrgreen:
Pozdrawiam
j0hnny2007
 
 
 
Posty: 1249
Dołączenie: 04 Wrz 2007 03:50
Miejscowość: Opole
Moje BMW: E34M50B20
E36M40B16

Postprzez jankesss » 22 Mar 2008 14:18

po pierwsze podłącz akumulator dobrze i spróbuj odpalić, ewentualnie zobaczyć co nei działa.
jankesss
 
 
 
Posty: 27
Dołączenie: 18 Mar 2008 21:02
Miejscowość: warszawa

Postprzez j0hnny2007 » 22 Mar 2008 14:21

Probowac odpalic, nawet jak leci dym jakby sie palilo spod maski zaraz po podlaczeniu aku?
Pozdrawiam
j0hnny2007
 
 
 
Posty: 1249
Dołączenie: 04 Wrz 2007 03:50
Miejscowość: Opole
Moje BMW: E34M50B20
E36M40B16

Postprzez werewolf_666 » 22 Mar 2008 14:26

Napewno posprawdzaj bezpieczniki. Może obejdzie się bez duzych strat. Aczkolwiek jak już pojawił się dymek to niesety nie wróży to nic dobrego.
Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Awatar użytkownika
werewolf_666
 
 
 
Posty: 246
Dołączenie: 02 Sty 2008 15:29
Miejscowość: Szczecin

Postprzez pittt » 22 Mar 2008 14:40

na bank poszedł alternator - odłącz przewody od niego i wtedy próbuj podpiąć aku... napisz jaki wynik
pittt
 
 
 
Posty: 233
Dołączenie: 13 Lut 2008 17:45
Miejscowość: Jawor
Moje BMW: było 525tds E34
jest:
1. 525td E34 touring 1995r.
2. 523i E39 sedan 2000r.

Postprzez TSA55 » 22 Mar 2008 15:01

Przypuszczam ze komputer mogł odejść w stan wiecznego spoczynku.
Bandite Motor Wagen
TSA55
 
 
 
Posty: 1297
Dołączenie: 17 Wrz 2005 20:19
Miejscowość: Sandomierz
Moje BMW: 520i E34 1992

Postprzez bartsimson » 22 Mar 2008 15:14

on Ci akurat odłączy alternator jak akumulator żle podłącza kabel plus i minus ewidętnie się różnią ale spoko oby tak dalej to bmki będą w coraz lepszych stanach i wtedy aż sie będzie roiło od tematów negatywnych na forum dotyczących tej marki!!!!!!!!!!!!!SORRY ale taka jest prawda
WESOŁEGO ALLELUJA
Obecnie E36 325 touring
Kiedyś E36 325 coupe
E39 535
bartsimson
 
 
 
Posty: 99
Dołączenie: 12 Sty 2008 21:47
Miejscowość: Poznan

Postprzez j0hnny2007 » 22 Mar 2008 15:58

Hm, nie zabardzo rozumiem ostatnia wypowiedz ;)

TSA55, czyli wnioskowac mozna, ze komp padl i nie odcial alternatora i alternator sie tez spalil? Dobry tok rozumowania ? :)
Jaki koszt naprawy w najgorszym i najlepszym przypadku? (orientacyjnie)
We wtorek zaraz sie za to zabieram ze znajomym i posprawdzamy pokolei...
Po czym poznac, ze komp padl lub jakies poszczegolne sterowniki?
Pozdrawiam
j0hnny2007
 
 
 
Posty: 1249
Dołączenie: 04 Wrz 2007 03:50
Miejscowość: Opole
Moje BMW: E34M50B20
E36M40B16

Postprzez pittt » 22 Mar 2008 16:00

alternator jest podłączony na bezpośrednio do + aku i komputerowi nic do niego

ps. odkręć koniecznie kabel od alternatora, gruby + i sterowanie (cieńsze też)
pittt
 
 
 
Posty: 233
Dołączenie: 13 Lut 2008 17:45
Miejscowość: Jawor
Moje BMW: było 525tds E34
jest:
1. 525td E34 touring 1995r.
2. 523i E39 sedan 2000r.

Postprzez MarekM-535i » 22 Mar 2008 16:04

Johnny 2007 zasadnicze pytanie brzmi :czy przy odwrotnym podłączeniu akumulatora włączyłeś zapłon ? jeśli nie to naprawy wymaga jedynie alternator .
MarekM-535i
 
 
 
Posty: 1126
Dołączenie: 28 Kwi 2006 14:57
Miejscowość: Grójec
Moje BMW: e36 320iT '97 e34 520i '94

Postprzez Jawor » 22 Mar 2008 16:22

Brawo Johny!

Wytłumacz mi tylko po co włączałeś zapłon? :mad2:
Lepiej odstaw auto do elektryka, który Ci to sprawdzi i podłączy aku.
Pamiętaj że masz prawie wszystkie żarówki nowe :norty:

A wracając do tematu to sądzę że nie obejdzie się bez wyumiany sterownika silnika i absu.

Regenerowany alternator: http://www.allegro.pl/item326534302_alt ... ancja.html
Image
Jawor
 
 
 
Posty: 884
Dołączenie: 09 Wrz 2006 19:04
Miejscowość: Gdańsk | Czarne
Moje BMW: E34 TDS Touring

Postprzez dyzio255 » 22 Mar 2008 16:30

Jeszcze radyjko do śmieci.
Bałagan raczej nie mały.
Jak można pomylić klemy?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>
dyzio255
 
 
 
Posty: 3637
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez j0hnny2007 » 22 Mar 2008 17:13

Johnny 2007 zasadnicze pytanie brzmi :czy przy odwrotnym podłączeniu akumulatora włączyłeś zapłon ? jeśli nie to naprawy wymaga jedynie alternator .


Tak, ale bez odpalania (krecenia rozrusznikiem), tylko na 2pozycje kluczyka.

Pamiętaj że masz prawie wszystkie żarówki nowe


O dziwo zarowki chyba dzialaja, przynajmniej kabina i kierunki... reszty nie sprawdzalem...

A wracając do tematu to sądzę że nie obejdzie się bez wyumiany sterownika silnika i absu.


ABSu nie mam to jeden problem mniej, a sterownik silnika skad i za ile?
Lepiej regenerowac ten swoj wlasny alternator czy kupic z allegro?

Jeszcze radyjko do śmieci.


Na szczescie nie bylo :)
Ale i tak balagan nie maly to fakt...

Jak można pomylić klemy?


Spytaj mojego starszego :D
Sam sie popukal (a mial juz ponad 10 aut...)
Pozdrawiam
j0hnny2007
 
 
 
Posty: 1249
Dołączenie: 04 Wrz 2007 03:50
Miejscowość: Opole
Moje BMW: E34M50B20
E36M40B16

Postprzez thenygoos » 22 Mar 2008 18:48

Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem: facio wykiprował leasingowym Jeepem Cherokee do rowu i dachował. Nie spieszyło mu się do naprawy, a jak się wreszcie zdecydował po kilku m-cach to sie okazało, że akku jest rozładowany. Podłączył do ładowania, ale pomylił klemy - w co nie wierzyłem, ale co potwierdzili spece od akku - i naładował się "odwrotnie". Zamontował do auta i po przekręceniu kluczyka narobił niezłego bigosu na kilkanaście tys. PLN (poszły się rąbać prawie wszystkie sterowniki w tym m.in. silnika i ABS).
Życzę Koledze, aby go to nie spotkało i oby się skończyło na alternatorze...
Jedyne
Image
thenygoos
 
 
 
Posty: 2155
Dołączenie: 20 Wrz 2007 10:30
Miejscowość: Lublin

Postprzez mus102 » 22 Mar 2008 20:03

Znajomy zrobił podobnie, podłączył odwrotnie, tyle , że w Omedze B 2.5 TD. Diody w alternatorze odleciały, ale po za tym nic wiecej sie nie stało
Awatar użytkownika
mus102
 
 
 
Posty: 642
Dołączenie: 25 Gru 2005 18:47
Miejscowość: Rybnik woj.śląskie
Moje BMW: Było BMW E34 520 12V
Było BMW E39 528iA Touring
Jest BMW E39 523i

Następna

Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość