• Reklama

Pływa przód e34

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, Kruk, dani3011

Pływa przód e34

Postprzez grzechut » 21 Sie 2003 10:49

Auto zaczeło troszke myszkowac na drodze, i caly czas trzeba korygowac tor jazdy, moze to czesciowo jest przyczyna kol 225 ale wydaje mi sie ze coraz bardziej auto plywa...(ciezko jest utrzymac kierunek zwlaszcza w koleinach) Co zrobic , c owymnienic by auto sie usztywnilo i uklad kierowniczy byl bardziej precyzyjny.

Z gory dzieki za wszelkie rady.

Grzechut
e-34 525td
Grzesiek e90, 320dA
Awatar użytkownika
grzechut
 
 
 
Posty: 82
Dołączenie: 16 Sty 2003 13:44
Miejscowość: Wawa/Płock
Moje BMW: było e34 525td
jest e90 320dA

Postprzez Bastek » 21 Sie 2003 10:50

A jaki masz rozmiar opon z przodu i z tyłu?
Pozdrawiam
Bastek
Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93
Teraz: E46 325xi '01, Jeep Cherokee XJ 4.0 '91, Yamaha Drag Star 650 Classic
Bastek
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 2131
Dołączenie: 06 Sty 2003 08:38
Miejscowość: Wetlina, Bieszczady
Moje BMW: Kilka różnych przez 9 lat. Teraz: E46 325xi '01, E30 318iT '93 oraz Jeep XJ 4.0 HO '91.

Postprzez GR » 21 Sie 2003 10:57

Wpisz w Szukaj KOLEINY

Parę osób już się z tym borykało.
Pozdrawiam,
Grzegorz

318is
Image
330Ci
Image
Awatar użytkownika
GR
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 7324
Dołączenie: 06 Sty 2003 11:01
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Moje BMW: coupe: 318is & 330Ci

Postprzez Jarek666 » 21 Sie 2003 13:34

Ja już się do myszkowania przyzwyczailem. Mam 17'' 225 przód i 235 tył i przy tych rozmiarach uważam, że na koleiny nie ma rady.
Ale jeśli auto ZACZĘŁO a wcześniej tego nie robiło, to już do obejrzenia jest przód betki, np. krzyżak
Jarek666
 
 
 
Posty: 41
Dołączenie: 30 Sty 2003 12:39
Miejscowość: Wrocław

Postprzez luk » 21 Sie 2003 14:04

Ja miałem podobny problem z myszkowaniem auta po drodze, nie wynikał on bynajmniej z rozmiarów opon (przód 235 tył 255) tylko ze zużytego dolnego wahacza w przednim zawieszeniu, może u ciebie jest podobnie ?
Dodatkowo sprawdź też stan górnych wahaczy :D z przodu.

Pozdrawiam,
Łukasz
luk
 
 
 
Posty: 57
Dołączenie: 26 Mar 2003 10:36
Miejscowość: Poznań

Postprzez Marcin E34 525i » 23 Sie 2003 20:17

Luk może mieć racje. Niedawno miałem wymieniane dwa wahacze, lewy górny i prawy dolny. Przed wymianą efekt był podobny do tego co opisujesz. Jak interesuje cię koszt części to wahacze kosztują ok 320 zł/szt + tuleja 100zł/szt + wymiana 100zl. Czyli w sumie 940. Troche mnie kieszeń zabolała ale jak trzeba to trzeba.
Marcin E34 525i
 
 
 
Posty: 636
Dołączenie: 11 Sty 2003 22:15
Miejscowość: Warszawa

Postprzez krzysiek 525tds » 28 Sie 2003 11:47

Sprawdz wachacze dolne. Jak mają luz to ruszając rękami kołem przód-tył zauwazysz duzy luz. Inaczej popros kolegę niech z zewnatrz obserwuje auto. Ty wsiadasz i powoli ruszasz do przodu na hamulcu. Samochód idzie do przodu a koło zostaje w miejscu - znakiem tego masz wywalone wachacze, najprawdopodobniej dolne. Jak z wachaczami jest ok. to koło stoi w miejscu i nie ruszysz sie do przodu. Górne wachacze łatwo wyczaić bo mozna je zdjąć i oglądnąć. Druga sprawa to trzeba dokręcić nakretkę przy pedałach na kolumnie kierownicy - duza nakrętka, wyrabia sie tam taki plastikowy dystans. Po tym dokręceniu stracisz mozliwość regulacji kierownicy, jak za mocno ją dokręcisz. Sprawdż też drązki kierownicze i środkowy. Jak jest luz to od nich zacznij robotę.
Na koniec zobacz też na tylnych wachaczach takie krótkie łączniki przypominające liczbę "8" trzymające wachacz z przodu do boku belki. Jak są walnięte to prawdopodobnie też nosi po drodze, ale jak je sprawdzić to nie wiem i nie mam pewności że jest to prawda - tak tylko słyszałem.
Ja wymieniłem u siebie wachacze dolne i górne z tulejami. Tuleje dałem od e32 bo są twardsze i chyba będą lepsze na nasze drogi. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale autko teraz myka jak po linijce. Jeżeli chodzi o jazde po koleinach to chyba każde auto z trochę szerszymi oponami ma z nimi problemy.
Krzysiek.
BMW E61 525d touring
BMW Klub Polska
Awatar użytkownika
krzysiek 525tds
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1281
Dołączenie: 07 Sty 2003 08:08
Miejscowość: Wrocław

Postprzez czupacz » 29 Sie 2003 18:16

Miałem BMW 520 24V i obiaw jak opisujesz. Samochód jechał albo lekko w prawo albo w lewo. Nie trzymał kierunku na wprost. Zmieniłem kolumnie kierowniczą i przekładnie kierowniczą, ale bez skutku. Pojechałem na przegląd i dokładnie sprawdzili czy nie ma luzów, i też bez skutku, wszystko w porządku. Okazało się że miałem jakieś złe opony. Bieżnik był ok ale były felerne. Po wymianie opon z przodu problem przestał istnieć.
czupacz
 
 
 
Posty: 62
Dołączenie: 16 Maj 2003 08:21
Miejscowość: LUBUSKIE

Postprzez maniek_E32 » 30 Sie 2003 11:38

Ja mialem to samo w e34 2.0 24V,mialem wytluczone tylne tuleje,wozilo mnie strasznie.Wymienilem na nowe ale do konca nie minelo,powodem okazal sioe luz w przkladni kierownicy.Zacznij od sprawdzenia tego.Na wachaczu bys mial czsem nie stabilny samochod,a jezeli piszesz ze Cie wozi to pewnie przekladnia.Pozdrawaim
maniek_E32
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 7
Dołączenie: 29 Sie 2003 13:23


Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości