318 TDS brak mocy. 120 km/h to max! Kopci na czarno!

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek, CICHY525

318 TDS brak mocy. 120 km/h to max! Kopci na czarno!

Postprzez BMW328i » 03 Mar 2008 21:25

Kupilem BMW 318 TDS 1995 rok. W ruchu miejskim spisuje sie dobrze. Jest ekonomiczny, ale slaby! Pod niewielkie wzniesienie wjezdzam jakbym mial doczepiona ciezka przyczepe. Czasami na 2 i 1 biegu! :doh: Turbine slysze bardzo slabo i tylko przez chwile jak wchodzi na wysokie obroty. Ponadto na duzych obrotach na postoju z rury wydechowej wydobywa sie czarny dym. :cry: Przejechalem po wymianie oleju pod 5000 km i poziom jet na max co oznacza, ze nie spala oleju. :wink: Obecie jestem w Hiszpanii. Warsztaty drogie. Chcialbym dokonac napawy po najnizszyh kosztach. Gdzie szukac przyczyny? Przyczyna czarnego dymu moga byc wtryski, czy raczej niprawidlowa praca turbiny? Czasami jak mam szczescie idzie w miare dobrze pod gore, ale nalezy to do rzadkosci.

Kazda opinia bedzie mi pomocna...
BMW328i
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 01 Mar 2008 17:34
Miejscowość: Jelenia Gora
Moje BMW: e36 318 tds

Postprzez KrzystofS » 03 Mar 2008 21:50

witam
przeczyść na początek EGR i sprawdz wtrysk sterujący ten z kabelkiem powinien mieć jakąś oporność X jeżeli nie to może być uszkodzony.
KrzystofS
 
 
 
Posty: 53
Dołączenie: 30 Maj 2006 16:23
Miejscowość: Śląskie

A gdzie tego szukac?

Postprzez BMW328i » 03 Mar 2008 21:59

Gdzie EGR jest zamontowane? Zastosuje sie do slusznej uwagi, przeczyszcze i sprawdze wtrysk sterujący ten z kabelkiem, ale ten rowniez nie wiem gdzie jest, hehe...
BMW328i
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 01 Mar 2008 17:34
Miejscowość: Jelenia Gora
Moje BMW: e36 318 tds

Postprzez KrzystofS » 04 Mar 2008 15:57

witam
EGR powinien być tuż przed kolektorem sącym dołączonym do niego po prawej stronie, a wtrysk sterujący masz pod osłoną nie wiem który jest to od przodu ale łatwo go rozpoznać bo ma dodatkowy kabelek
KrzystofS
 
 
 
Posty: 53
Dołączenie: 30 Maj 2006 16:23
Miejscowość: Śląskie

318 TDS brak mocy i kopci na czarno!

Postprzez BMW328i » 04 Mar 2008 20:02

W sobote sprawdze i przeczyszcze to o czym pisales. Ciekawe, czy to wyleczy moja Bimerke :!: Oczywiscie o wynikach powiadomie. Pozdrawiam...
BMW328i
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 01 Mar 2008 17:34
Miejscowość: Jelenia Gora
Moje BMW: e36 318 tds

Postprzez u95 » 04 Mar 2008 20:50

Kiedyś spadł mi (po małej eksplozji przez wodę w paliwie) przewód od intercoolera i miałem podobne objawy. Sprawdź może jest jakaś nieszczelność w dolocie.
u95
 
 
 
Posty: 620
Dołączenie: 26 Lut 2007 17:04
Miejscowość: Łuków
Moje BMW: TOYOTA AVENSIS 2.0 D4D

Postprzez uroboric_tom » 06 Mar 2008 11:02

Miałem identyczne objawy, brak mocy, kiepskie przyspieszenie, predkosc max niewiele ponad 120 km/h, silnik przy obrotach 2000 rpm wył jakbym podkręcał go do 4000, turbina swiszala jak wsciekla, a powodem tak samo jak u kolegi u95 byl dolot - mechanik po wymianie filtra paliwa zle zalozyl mi ta gumową tube i 3/4 powietrza uciekało bokami, niedawno zreszta opisywalem cala sprawe. Tak wiec sprawdz dolot czy nie masz jakichs nieszczelnosci !
doszły mnie słuchy, że jestem głuchy
uroboric_tom
 
 
 
Posty: 113
Dołączenie: 13 Lis 2007 10:25
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: E36 Compact tds

przewody podcisnieniowe

Postprzez BMW328i » 08 Mar 2008 20:24

Wyczyscilem dzisiaj EGR. Wewnatrz jest iglica, cala byla zabrudzona nagarem, co uniemozliwialo jej skutecznie mozliwosc swobodnego poruszania sie.

Opornosci wtrysku sterujacego jeszcze nie sprawdzalem. Pod kolektorem ssacym jest jakis czujnik. Jak na moja ocene jest osadzony w kolektorze zbyt luzno, bo ruszajac za kabelek, ktory zreszta caly byl zaolejony, ruszal sie rowniez wspomniany czujnik.

Rura od intercoolera byla nieszczelna na gumowej tulei laczacej ja z EGR´em i cala zaolejona. Zacisnalem porzadnie wszystkie opaski.

Jest jeszcze jednak za wczesnie, zeby wyciagnac wnioski i sprawdzic, czy poprawily sie osiagi w mojej Bimerce, bo nie bardzo wiem, KTORY PRZEWOD PODCISNIENIOWY GDZIE MA BYC PODLACZONY :mad2: . Sa trzy. Jeden niebieski wychodzacy z EGR, ktory zapewne idzie do elektrozaworu z jednym z dwoch czarnych, tylko z ktorym? Z tym co wychodzi z kolektora ssacego czy z tym, ktory podlaczony jest do przewodu prowadzacego do serwo? (ten zasysa powietrze). Jeden z czarnych podlaczony ma byc do czujnika badz elektrozaworu, gdzie jest miejsce tylko na jeden przewod podcisnieniowy. POMOCY :modlitwa: jak polaczyc przewody podcisnieniowe :?:
BMW328i
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 01 Mar 2008 17:34
Miejscowość: Jelenia Gora
Moje BMW: e36 318 tds

Postprzez F_W » 08 Mar 2008 21:39

olejem w dolocie sie nie przejmuj, to normalne w tds'ach z powodu odmy, co do kabelków to jeżeli masz od egr to ten cieńszy idzie do czujnika przed amortyzatorem, przewód ciśnieniowy od kolektora idzie do czujnika który jest mocowany chyba na tym samym mocowaniu co filtr paliwa jeżeli dobrze kojarzę i jest bardziej od strony kabiny patrząc na amortyzator. do dolotu dochodzi też czujnik masy/temperatury powietrza o którym pisałeś ze jest dość luźny - raczej powinien siedzieć dość ciasno, sprawdź czy mocowanie nie jest urwane. aha a ten czujnik o którym pisze ze ma tylko jedno miejsce, zapewne ten co znajduje sie bliżej kabiny patrząc na amortyzator to czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - jeden wtyk na przewód ciśnieniowy oraz jedna wtyczka.
F_W
 
 
 
Posty: 299
Dołączenie: 26 Lis 2007 22:25
Miejscowość: Poznań

Postprzez BMW328i » 22 Mar 2008 10:57

Dziekiuje Panom KrzysztofS, u95, urborric_tom i F_W. Wasze informacje przyczynily sie do ustalenia przyczyn braku mocy w mojej Bimerce. Jak juz wczesniej pisalem mialem problemy z malymi nawet wzniesieniami i czulem jakbym ciagnal za soba ciezka przyczepe. Teraz czuje jak cos pcha mnie pod kazda gorke. Na autostradzie GC1 bez problemow rozpedzilem auto do 180 km/h. Wczesniej 120 to byl MAX! Uszczelnilem rure laczaca intercooler z EGR opaskami na gumowej tulei.Wczesniej rura byla wciaz zaolejona, a teraz jest suchutka. Przeczyscilem EGR i prawidlowo polaczylem przewody podcisnieniowe. Przewod podcisnieniowy z kolektora ssacego podlaczony byl do elektrozaworu z EGR!!, a przewod z serwa do czujnika cisnienia do ktorego wlasnie powinien byc podlaczony przewod z kolektora. Teraz auto odzyskalo swoja moc! Wszystkim dziekuje... :dance:
BMW328i
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 01 Mar 2008 17:34
Miejscowość: Jelenia Gora
Moje BMW: e36 318 tds


Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: DJMETRIX, kozame113 oraz 11 gości