Skocz do zawartości

318iM40 - Pomocy - dziś musiałem jechać autobusem


High-Tech

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś po raz pierwszy niemile zaskoczyła mnie moja bejca.

Po nocce tak jak codzień chciałem jechać do pracy.

Po przejechaniu ok. 3-4 km przełączyłem auto na gaz. Po krótkiej chwili auto zaczęło nierówno pracować.

Zgasło. Zapaliłem, pochodził i znów.

Wskaźnik temperatury podniósł się "nienormalnie" ponad połowę. Nigdy tak nie było.

Otworzyłem maskę i okazało się, że parownik, zawór i wąż doprowadzający gaz do obudowy filtru powietrza są maksymalnie zmrożone!

Auto już nie zapaliło. Rozrusznik kręcił, ale silnik nie odpalił. Oczywiście na benzynie.

W końcu padł akumulator.

Czy może być tak, że silnik nie załapuje, bo zapłon odcina jakiś układ po odczycie z czujnika temp. że silnik jest zagrzany?

Temp. silnika była wyższa niż zwykle, ale wskazówka przekroczyła niewiele ponad pół cyferblatu.

Może po pracy uda się zapalić, ale co mogło spowodować to nienormalne zachowanie się silnika?

Pewnie coś z ukł. chłodzenia, ale co?

Co mogę sprawdzić?

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to masz popsuty parownik..

Jeśli Ci zamarzł tylko parownik to oznacza, że jest on zapchany...

Jeśli zamarzło coś dalej (mikser) :shock: to oznacza, że Ciekły gaz dostał się do kolektora i się rozprężając oziębił otoczenie.

 

Nie mogłeś zapalić nawet na benzynie bo w kolektorze był sam gaz i ani trochę powietrza... (zalałeś silnik - gazem)

Pewnie wieczorkiem odpali Ci na benzynie... ale ja bym nie przełączał na gaz bez sprawdzenia parownika..

Temperaturą wody na razie bym sie nie przejmował... niby była wysoka ale z 2 strony piszesz że parownik i mikser zamarznięty.. może zamarzło dożo więcej w głowicy i przepływ wody był utrudniony i dlatego wskaźnik szalał...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także stawiałbym na brak płynu , ewentualniie na uszkodzoną pompę wodną . Miałem sytuacje w lecie kiedy na dwrze temp. jest wysoka a parownik mi zamarzł . Więc wzięłem się do roboty i okazało się : brak płynu , cieknąca pompa . A co za tym idzie zapowietrzony cały układ , ale samochód się nie przegrzewał . Po wymianie - norma , wszystko ok.

 

Pytanie prywatne do Marcina : co to za oznaczenie na końcu 316iA - to A

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie i czekam na dalsze opinie i rady.

Co do płynu - sprawdzałem i w chłodnicy był - po odkręceniu korka.

Część przewodów cieczy chłodzącej była lekko ciepława.

Podsumowując - płyn w chłodnicy był, na benzynie też nie pali.

Myślę, że to może być pompa?!

A czy może miało na to wpływ to, że autop dziś przez noc stało pod dużym kontem dziobem w dół.

Poprostu wczoraj miałem mierną miejscówkę na parkingu - tyłem do góry.

Kąt był spory. Może jakiś syf się gdzieś zebrał?!

W sumie to mrozu raczej nie było.

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moim zdanie to ewidentnie jakas sprawa z chlodzeniem - a w twoim przypadku wygląda to na awarie pompy. sam byłem swiatkiem jak stała sie taka sama rzecz u mojego kumpla w bmw - tez zamarzł mu parownik - winny był za mały stan płynu chlodzącego - poprostu gaz potrzebuje temparatury zeby pracować prawidłowo. bo inaczej zamarza - czyli to co tobie ste stało.

 

spróbuj odpowietrzyc układ chlodzenia - oczywiscie jak odpalisz na bezynie, moze to tylko zator w układzie chlodzenia?

 

powodzenia!

!!! biało-niebieska szachownica !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

auto odpaliło z drugiego akumulatora

Silnik się szybko grzeje - szczególnie jak auto stoi

poza tym jeździ ok

po 20 km przeżuciłem na gaz i wszystko ok też

trochę mniej się nawet grzeje niż na benzynie

nic nie marznie parownik

płynu chłodniczego jakby ubyło

mogło go tak poprostu ubyć, a może termostat?

proszę o opinię

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tygrys odpukaj tą uszczelkę pod głowicą :P

Płyn uzupełniony, odpowietrzony, akumulator podładowany.

Narazie jest ok. Temperatura nawet spadła poniżej tej co była do tej pory.

Trzymajcie kciuki.

Dzięki za pomoc, porady, sugestię.

Można na was liczyć.

Pozdrawiam.

 

ps. Dziwnym zbiegiem okoliczności dziś mój brat /Ukinio/ zakupił BMW 524td E28 z 1984r. Stan elegancki.

 

Do zobaczenia na trasie..... :cool2:

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

miałem to samo, moja rada:

odpal auto i odpowietrz układ chłodzenia ( u mnie weszło 3l płynu ),

sprawdź pompę wody, jeśli nawala to albo wyżuca płyn na zewnątrz silnika przez ułozyskowanie wałka pompy - na pewno zauważysz- wszędzie mokro pod pompą i cieknie płyn; albo ubywa płynu do silnika - wtedy ciężej, ale pod deklem klawiatury można zobaczyć - kolor oleju;

u mnie pompa była do wymiany i tyle,

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.