• Reklama

INPA

Moderator: nerwus

Re: INPA

Postprzez Maniek_87 » 02 Maj 2013 07:15

W tym problem że prubowałem, i nici nie chce się połączyć
Maniek_87
 
 
 
Posty: 107
Dołączenie: 04 Lis 2012 13:59
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: e46 330Ci Coupe

Re: INPA

Postprzez nerwus » 02 Maj 2013 19:46

podłączasz się pod złącze 20 pin pod maską?
Awatar użytkownika
nerwus
Moderator
Moderator
 
Posty: 1971
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Re: INPA

Postprzez kowal009 » 05 Maj 2013 18:18

Witajcie, jestem całkowicie nowy na forum więc prosiłbym o wyrozumiałość :) Posiadam Bmw 530d, e39 z 1999 z wejsciem diagnostycznym pod maską. Kilka dni temu kupiłem sobie kabel do mojego samochodu wraz ze skanerem(BMW compatible Scanner V.1.3.6 RS232), kabel na 20pinów z przejciówką na USB.

Problem polega na tym iż po podłączeniu Inpy wywala błedy, na początku było to IFH-0003 teraz IFH-0009. Spędziłem ostatnie 12h na wertowaniu różnych forum i lataniu do samochodu i sprawdzaniu niestety nic nie pomaga.

Próbowałem zrobić wszystko jak w instrukcji na początku tego tematu ale nic nie pomogło, później grzebałem w ustawieniach Ediabas.ini i OBD .inii dalej nic.
Chciałbym w ogóle się zapytać co mam wybrać jeżeli chodzi o port przy instalacji inpy, na początku wybrałem OBD ale gdzieś wyczytałem że ma być ADS i zmieniłem, nic nie pomogło, teraz już zupełnie zdurniałem, niektórzy piszą że ma być ADS jeżeli mam 20pinowy kabel a niektórzy że nie.

Na początku nic nie działało, po kilku godzinach doszedłem do tego że INPA pokazuje status baterii jako ON ale ignition dalej jest off i dwie lampki po lewej stronie mrugają na przemian :/

Nie wiem czy przyczyną może być stara wersja INPY? Dopiero nad ranem zobaczyłem że mam wersje 3.0, ktoś pisałem że przy większym silniku to może być problem.
Dodam też że port w ustawieniach w komputerze mam ustawiony na com1( przez jakiś czas miałem też problem z instalacją kabla ale jakoś sobie poradziłem), aha system to windows xp.

Prosiłbym o pomoc, robiłem już wszystko co ludzie pisali i dalej nie udało mi się nic zdiagnozować:/
kowal009
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 05 Maj 2013 17:56
Moje BMW: BMW 530d e39

Re: INPA

Postprzez nerwus » 05 Maj 2013 22:59

IFH-003 to błędny timing na przejściówce usb-rs232 ma być 1ms.
A ten interfejs jest kompatybilny z inpa?
Awatar użytkownika
nerwus
Moderator
Moderator
 
Posty: 1971
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Re: INPA

Postprzez kowal009 » 06 Maj 2013 03:10

Powedz mi gdzie moge ustawić tą 1ms? jak wejde w zaawansowane ustawienia portu to mam tylko: użyj buforów FIFO, bufor odbioru i bufor transmisji. A tak naprawde to nie wiem czy interfejs jest zgodny z inpa :(
Tak jak napisałem jestem zupełnie zielony w tych sprawach. Właśnie zainstalowałem inpe v5.0 i teraz nie pali się zadna lapka, nawet od baterii. Już nie wiem co mam robić, spędziłem już na tym około 20h i nic, wcześniej na wersji 3.01 paliła się lampka baterii. Jeszcze nie wiem co mam zaznaczać w opcjach wyboru portu, OBD czy ADS? Mam kabel okrągły z przejsciówka USB I skanerem( mogę dołączyć zdjęcia tego co posiadam :) )
Aha mój kabel jest wykrywany przez komputer jako: Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM1)- nie wiem czy to ma jakieś znaczenie
kowal009
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 05 Maj 2013 17:56
Moje BMW: BMW 530d e39

Re: INPA

Postprzez TC » 06 Maj 2013 08:38

kowal009 napisał(a):Powedz mi gdzie moge ustawić tą 1ms? jak wejde w zaawansowane ustawienia portu to mam tylko: użyj buforów FIFO, bufor odbioru i bufor transmisji. A tak naprawde to nie wiem czy interfejs jest zgodny z inpa :(
Tak jak napisałem jestem zupełnie zielony w tych sprawach. Właśnie zainstalowałem inpe v5.0 i teraz nie pali się zadna lapka, nawet od baterii. Już nie wiem co mam robić, spędziłem już na tym około 20h i nic, wcześniej na wersji 3.01 paliła się lampka baterii. Jeszcze nie wiem co mam zaznaczać w opcjach wyboru portu, OBD czy ADS? Mam kabel okrągły z przejsciówka USB I skanerem( mogę dołączyć zdjęcia tego co posiadam :) )
Aha mój kabel jest wykrywany przez komputer jako: Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM1)- nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

popros kogos żeby CI pomógł przez TeamViewer ...
SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - DIAGNOSTIC - PROMOCJA DLA FORUMOWICZÓW

HAMOWNIA STACJONARNA I PRZENOŚNA

Chiptuning Łódź

ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON

Image
Awatar użytkownika
TC
 
 
 
Posty: 6342
Dołączenie: 05 Paź 2006 15:51
Miejscowość: Leicester UK
Moje BMW: było e32 750 , jest e46 320d + GTB1752
Kawasaki ZX10R 2004r.
BMW F10 530D

Re: INPA

Postprzez euro_tuned » 06 Maj 2013 13:13

Panowie, wrzucam screen z INPY po diagnozie mojej E87. Pytałem ostatnio jak dobrze diagnozować. Wszedłem w errors i pokazało mi się to co tutaj zamieszczam. Nie znam niemieckiego niestety więc nie rozumiem tych błędów. Ktoś coś z tego rozumie? Najdziwniejsze, że te błędy są jakieś mega stare bo z przebiegu 148tyś a auto teraz ma 186tyś, i co kilkaset kilometrów mi powracają.. Dałem 'clear', błędy zniknęły. Zrobiłem kilka kilometrów po osiedlu i ponowną diagnozę. Teraz już się nie pokazały. Ale było tak już kilka razy niestety.... Dziękuję za każdą pomoc.

Image
Petrolhead
Awatar użytkownika
euro_tuned
 
 
 
Posty: 289
Dołączenie: 06 Sie 2011 23:41
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: 2011 F02 750Li xDrive

Re: INPA

Postprzez kasanayan » 07 Maj 2013 17:07

Witam, mam problem od dawna męcze się z konfiguracją inpa. Posiadam 2 kable(kable usb->odb z przejsciówka okrągłą bmw) 3 komputery 2 samochody (318is 94r , 318ti 95r) i na każdym to samo po odpaleniu inpy moge wejść tylko w airbag i abs w innych systemach np.silnik wyskakuje błąd (ifh-0006)
kasanayan
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 24 Mar 2013 14:43
Moje BMW: nie powiem

Re: INPA

Postprzez Marcin1989 » 07 Maj 2013 20:36

Koledzy pomóżcie bo zaraz zjem zęby ;// Peoblem mam z tym że jak chce odpalić NSC EXPERT to wyskakuje mi okno i pisze nie odnaleziono pliku API.DLL ..Co moze być nie tak ? ;/
Awatar użytkownika
Marcin1989
 
 
 
Posty: 355
Dołączenie: 08 Sty 2013 14:00
Miejscowość: Wrocław/Lubin/Wołów
Moje BMW: E46 1999r 2.0 136KM M47

Re: INPA

Postprzez nerwus » 07 Maj 2013 23:09

Marcin1989 napisał(a):Koledzy pomóżcie bo zaraz zjem zęby ;// Peoblem mam z tym że jak chce odpalić NSC EXPERT to wyskakuje mi okno i pisze nie odnaleziono pliku API.DLL ..Co moze być nie tak ? ;/


path windowsa sprawdź czy wskazuje na c:\ediabas\bin
Awatar użytkownika
nerwus
Moderator
Moderator
 
Posty: 1971
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Re: INPA

Postprzez Marcin1989 » 08 Maj 2013 15:48

Dzieki nerwus pomogło nie dopisałem Bin do konca tylko teraz mam kolejny problem ;//Chce sobie aktywować kierunki daje wszystko i przy wyborze E46 W NSC wyskakuje mi taki błąd ;/ VIN IS FAULTY COAPI -2000 EDIBAS OR SGBD ERROR SYS-0005 :OBJECT NOT FOUND ..Co to może być ? ;/.
Awatar użytkownika
Marcin1989
 
 
 
Posty: 355
Dołączenie: 08 Sty 2013 14:00
Miejscowość: Wrocław/Lubin/Wołów
Moje BMW: E46 1999r 2.0 136KM M47

Re: INPA

Postprzez Marcin1989 » 08 Maj 2013 19:07

Ok pobrałem w całości Impe z NSC ITP WSZYSTKO SIĘ ZAINTALOWAŁO lecz teraz wyskakuje w NSC błąd Chassis is faulty ;// Inpa też nie działa robiłem wszystko co do instrukcji nerwusa i [BAD] ;// co to może być za problem ?
Awatar użytkownika
Marcin1989
 
 
 
Posty: 355
Dołączenie: 08 Sty 2013 14:00
Miejscowość: Wrocław/Lubin/Wołów
Moje BMW: E46 1999r 2.0 136KM M47

Re: INPA

Postprzez adisan82 » 09 Maj 2013 09:52

Czesto dostaje taki blad:


Image

Co moze byc przyczyna ? Jak ewentualnie to poprawic ?
adisan82
 
 
 
Posty: 414
Dołączenie: 13 Maj 2012 17:17
Moje BMW: ...

Re: INPA

Postprzez Marcin1989 » 09 Maj 2013 15:48

Okey już się tym zajmuje ciekawe jakie kolejne błedy będą
Awatar użytkownika
Marcin1989
 
 
 
Posty: 355
Dołączenie: 08 Sty 2013 14:00
Miejscowość: Wrocław/Lubin/Wołów
Moje BMW: E46 1999r 2.0 136KM M47

Re: INPA

Postprzez Marcin1989 » 09 Maj 2013 16:40

Wiedziałem że będą kolejne błędy nie mam już sił do tego NCS-A W skrócie wybieram auto E46 I sposób podłaczenia ALSZ ..Wywala pierwszy bląd taki : Registry Valve Failed in Subkey ' HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Current\ControlSet\Services/Serial .May be there are problems .... A zaraz po nim taki Vin Is Faulty COAPI-2000:Edibas or SGBD Error IFN-0018 INITALIZATION ERROR .. W czym zrowu problem tkwi ;/ ?
Awatar użytkownika
Marcin1989
 
 
 
Posty: 355
Dołączenie: 08 Sty 2013 14:00
Miejscowość: Wrocław/Lubin/Wołów
Moje BMW: E46 1999r 2.0 136KM M47

PoprzedniaNastępna

Powróć do inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości