Skocz do zawartości

Blokada mechanizmu róznicowego


tomekb

Rekomendowane odpowiedzi

to jest najprostszy sposób, wiem z doświadczenia :) oczywiście mowa o zakręceniu ręką kołem które uniosłeś. ewentualnie poszukaj na forum postu odnośnie rozszyfrowywania VINu, jest osoba która po podaniu VINu powie Ci nie tylko czy masz szpere ale również co jeszcze masz w samochodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jeżeli jest blokada tzn mechanizm o zwiększonym tarciu, spotkałem sie z lepkościowym 25%, to na obudowie mechanizmu powinna znajdować sie naklejka z napisem "life time oil" albo coś w tym stylu zeby nie wymieniać oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba uniesc oba tylne kola do gory i zakrecic jesli oba beda sie krecily w ta sama strone to jest szpera jesli jedna bedzie sie krecilo w druga strone to jest zwykly mechanim moznicowy. mozna tez uniesc jedno kolo do gory i zakrecic jesli ewidetnie bedzie czuc opor i kolo ciezko bedzie sie obracalo to znaczy ze jest szpera. ja mam u siebie blokade dyferencjalu 25% i sa takie objawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i zawsze pali dwoma kołami naraz? może masz szpere;p

kumplom bez szpery kręci sie tylko jedno koło (w sensie pali gume).

Ja sie dowiedziałem o swojej poprzez sprawdzenie VIN'u

 

jesli zaczeniesz palic gume na prostych kolach to niby dlaczego tylko jedno mialoby sie obracac?? :mad2: , pomyslcie troszke, na skreconych to juz cos innego, wtedy ewidentnie widac kto ma szpere a kto nie

 

do autora - metod jest wiele, te co koledzy pisali z podniesieniem auta, z rozkodowaniem VIN'u - to chyba najprostsze, chyba ze ktos ja po prostu pozniej zalozyl, wtedy VIN nic nie powie, mozna jeszcze wejsc pod auto i dyfer ze szpera bedzie miec oznaczenie S przed oznaczeniem o przelozeniu, pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zaczeniesz palic gume na prostych kolach to niby dlaczego tylko jedno mialoby sie obracac??

Gdy jedno koło bedzie miało słabszą przyczepność a drugie lepszą to dyferencjał przekieruje siłe na to ze słabszą i tym samym bedzie się kręcić tylko jedno koło jadąc na wprost, może to nie jest najlepsza metoda z wszystkich tutaj, może najgorsza ale zawsze jakas

:roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jesli zaczeniesz palic gume na prostych kolach to niby dlaczego tylko jedno mialoby sie obracac??

Gdy jedno koło bedzie miało słabszą przyczepność a drugie lepszą to dyferencjał przekieruje siłe na to ze słabszą i tym samym bedzie się kręcić tylko jedno koło jadąc na wprost, może to nie jest najlepsza metoda z wszystkich tutaj, może najgorsza ale zawsze jakas

:roll2:

 

doskonale rozumiem, ale to chyba musialbys specjalnie szukac kawałka takiej nawierzchni zeby była az taka roznica w przyczepnosci, bo nie mialem na mysli palenia gumy z jednym kolem na asfalcie a drugim na trawie! chyba nie paliłbys tak gumy co??

 

poza tym bardzo rzadko się zdarza że caly moment jest przekazywany na koło z mniejszą przyczepnością - musiałbyś chyba jednym na lodzie stac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.