Skocz do zawartości

[E39] Wymiana regulatorów świateł przednich E39 przed liftem


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadome jest , że w BMW E39 przed liftingiem często gęsto nieda sie wyregulowac świateł przednich , winne za to sa zreguły pourywane regulatory w lampach , nie łudźcie się , że je posklejacie normalnie stare przegrzane regulatory kruszą sie w palcach jak piasek. Jako , że robiłem to ostatnio strzeliłem pare fotek , żeby zrobic z tego mały manual dla potomnych. Manual może służyć również jako instrukcja wymiany kloszy przednich ponieważ , żeby wymienić regulatory trzeba zdjąć klosze.

 

I etap zakup cześci potrzebnych do wymiany

 

Regulatory numer ASO 63 12 0 027 924 dwie sztuki czyli komplet na jedną lampe koszt jakieś 45- 50 zł

 

http://img443.imageshack.us/img443/3535/88830594.jpg

 

 

II etap - wymontowanie reflektora

 

Jest to banalnie proste najpierw odpinamy wszystkie kostki potem bierzemy kluczyk 8 i odkręcamy 4 śrubki widoczne na foto , dwie na dole , dwie u góry (czerwone strzałki)

 

http://img508.imageshack.us/img508/6191/26833333.jpg

 

http://img217.imageshack.us/img217/1205/81184573.jpg

 

 

Następnie wyciągamy lampe do przodu.

 

http://img208.imageshack.us/img208/7523/31248460.jpg

 

 

III etap rozbieranie lampy

 

Najpierw proponuje powyciagać wszystkie żarówki żeby ich nieuszkodzić i gumowe osłony od tyłu lampy.

 

http://img825.imageshack.us/img825/1698/36710055.jpg

 

zdejmujemy małą listewke z przodu lampy jeden zatrzask z boku i 2 zatrzaski od dołu

 

http://img256.imageshack.us/img256/3436/85087569.jpg

 

http://img215.imageshack.us/img215/9885/80452786.jpg

 

następnie zabieramy sie za odpinanie zatrzasków klosza - proponuje zacząć od dwóch górnych potem boczne na końcu dolne - ja to robiłem palcami ale można podważyc delikatnie śrubokrętem tylko uważać żeby ich nieułamac bo będzie źle :kwasny: W sumie jest ich 7

 

http://img803.imageshack.us/img803/6752/80574806.jpg

 

http://img46.imageshack.us/img46/3738/64231513.jpg

 

http://img405.imageshack.us/img405/1869/92215487.jpg

 

http://img38.imageshack.us/img38/5258/97250022.jpg

 

zdejmijemy klosz i odkładamy w bezpieczne miejsce

 

IV etap wyciąganie odbłyśnika

 

Najpierw musimy odczepić silniczek od odbłyśnika w środku widac taki sześciokątny cyngiel trzeba go złapać kombinerkami i przekręcić i poczujecia jak ładnie się uwolnił odbłyśnik.

 

http://img13.imageshack.us/img13/5118/41262241.jpg

 

teraz trzeba wykręcać regulatory (jak sa połamane to niema problema samo zejdzie)

 

http://img24.imageshack.us/img24/3685/17kopiac.jpg

 

Teraz macie odbłyśnik na wierzchu ( można go przy okazji wyczyścić )

 

Jak macie połamane regulatory lub kulka została w środku to najlepiej wydrapcie jakimś śrubokrętem to ze środka , a nie kombinujcie z wyciąganiem kulki regulatora na siłe bo możecie połamac dodatkowo element odbłyśnika. Najlepiej jest sobie to odkręcić torx 10.

http://img651.imageshack.us/img651/8138/97186705.jpg

 

Zakładamy nowe regulatory

 

http://img221.imageshack.us/img221/4724/36540348.jpg

 

i wkładamy odbłysnik do lampy i tu trzeba bardzo uważać , żeby regulatory trafiły na swoje miejsce i dobrze się skręciły ze śruba pokrętła bo jak źle to wykonacie to najprawdopodobnie trzeba bedzie wydac drugie 50 zł na komplet regulatorów bo te poprostu pękną.

 

Skręcamy wszystko analogicznie. Po całkowitym złożeniu trzeba się oczywiście udac na stacje diagnostyczną w celu ustawienia dokładnego świateł.

I to tyle , może sie to komuś przyda.

 

Za zamówienie i dostarczenie części dziekuje serdecznie Dzikusowi

Edytowane przez bratpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

W lampach po lifcie procedura wyglada podobnie ale z następującymi różnicami:

1. klosze są klejona na takim miękkim tj. nigdy nie wysychającym kleju, trzeba więc się trochę namęczyć żeby klosz odkleić. Jest to to zrobienia z tym, że zajmuje trochę czasu.

2. regulatory są trochę innych kształtów ale zasada ich wymiany jest taka sama. Regulatory są bardzo trudno dostępne np. w ASO ich nie ma, ale czasem pojawiają się na allegro. Uwaga: jeśli ktoś chce używać regulatorów z lamp przed liftem do lamp po lifcie to straci masę czasu, nie ma gwarancji że będzie się to trzymać, lampy nie będą świecić tak jak powinny, ustawienie poziomu świateł będzie działać w mniejszym zakresie. Odradzam więc takiego zabiegu, bo jest nie opłacalny.

3. Po złożeniu lampy dobrze jest silikonem uszczelnić klosz aby nie parował.

 

Pozostałe kwestię wykonuje się identycznie. Uwagi przedstawiłem gdyż sam wymieniałem regulatory i to co napisałem to na podstawie własnych doświadczeń.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

dzięki za instrukcje, takie rzeczy sa pożyteczne i przydatne bardzo posdro BMW braty !!!

Dzięks ide wymieniać. Koszt regulatorów w aso we wrocku 54 zł !!

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam Panowie reflektory po lifcie bardzo ładnie się rozkleja tzn podgrzewamy w miejscu styku z obudową klej robi się wtedy bardzo plastyczny i powoli odciągamy jak idzie ciężko to mocniej podgrzejcie, później nie usuwajcie kleju składanie na odwrót też podgrzewamy sprawdziłem sam na uszkodzonym reflektorze który i tak juz był do wyrzucenia tylko nie wiem czy regulatory są takie same jak przed liftem. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
InterCars również ma te regulatory w ofercie, kamplet kosztuje 70PLN ale uwaga, w ich katalogu widnieje że jest to jedna sztuka, ale to jest w tej cenie komplet, w woreczku dostajemy 2 sztuki.
Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
elektryczny regulator jest na 3 srubkach, odkrecasz je i poruszaj regulatorem troche to zobaczysz ze da sie go wyjac. Trzeba prubowac na pewno sie da, trudno to opisac bez zdjec ale da sie.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, mam pytanie czy takie regulatory występują także przy przedliftowych światłach ksenonowych??? Jedno światło świeci troszkę niżej - chwyciłem za oprawę żarówki i rzeczywiście jest luźna - można nią swobodnie ruszać na wszystkie strony. Sprawdzałem według realoem i nie ma przy moim samochodzie numeru części 63 12 0 027 924, ani innej która odpowiadałaby regulatorom. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, właśnie częściowo rozebrałem lampę po lifcie (zwykła - nie ksenon).

Niestety nie wiem jak odczepić od odbłyśnika regulator silniczka. Jak widać na pierwszym zdjęciu które tu zamieszczam od przedniej strony odbłyśnika nie ma dostępu do tego regulatora tak jak to jest w lampach przed liftem.

Do tylnej części odbłyśnika (kolejne zdjęcia) przyczepiony jest biały element który ma otwór na główkę znajdującą się na końcu plastikowego pręta idącego od silniczka.

Jak ktoś wie jak odczepić mechanizm regulacji silniczka od odbłyśnika to proszę o kontakt.

Podejrzewam że tutaj może być odwrotna kolejność, czyli odczepienie regulatorów mechanicznych a następnie odczepienie mechanizmu silniczka, ale nie jestem pewien...

 

http://krzysiek90210.fm.interii.pl/demontaz_lampy/01.jpg

http://krzysiek90210.fm.interii.pl/demontaz_lampy/02.jpg

http://krzysiek90210.fm.interii.pl/demontaz_lampy/03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

przedstawię jak łatwo i szybko naprawić połamane wieszaki w reflektorze przednim (soczewka) BMW e39

 

pracę zaczynamy od wymontowania reflektora postępujemy tak jak przy czyszczeniu

 

http://www.bmwdiy.info/non-celis-front/index.html

 

kiedy mamy już rozpołowiony reflektor demontujemy gumowe elementy uszczelniające z tyłu reflektora, są one zamontowane na wcisk więc wystarczy je zdjąć

 

zakładając że górne wieszaki luster są połamane musimy wypiąć tylko dolną spinkę od silniczka regulacji wysokości, wystarczy przekręcić ją o 90/ st i już jest "wolna"

 

 

 

ramkę reflektora dla własnej wygody pozbawiłem odbłyśników

 

w metalowej ramce wywierciłem dwa otwory w których zamontowałem można go nazwać łącznikiem kulistym ( jest to element cięgła gazy od żuka) i zamontowałem w ten sposób

 

 

w obudowie reflektora musimy wymienić śruby regulacyjne oryginalne demontujemy i pozbawiamy ich uszczelek, które wykorzystamy przy nowych. zamontowanie śruby tak jak na obrazku pozwala regulować reflektor tak jak fabryczny i pozostaje uszczelnienie, sruby jakich użyłem miały ok 10 cm

 

no i efekt naszej pracy czyli metalowe zawieszenie reflektora

 

 

montaż w odwrotnej kolejności, korzystając z okazji że mamy rozebrane reflektory warto je umyć jakimś płynem np do okien, a soczewki płynem do okularów

 

http://images37.fotosik.pl/1076/302c9b3a93dd1124m.jpghttp://images40.fotosik.pl/1105/e662772785b258bem.jpghttp://images43.fotosik.pl/1113/20a4f7a9851d0d18m.jpghttp://images40.fotosik.pl/1105/bb98ebf374771df4m.jpghttp://images41.fotosik.pl/1080/6db884e61f8470edm.jpghttp://images43.fotosik.pl/1113/243b8b6138a7c6eem.jpghttp://images41.fotosik.pl/1080/7040eef2604ed0b2m.jpghttp://images47.fotosik.pl/1113/a675a3a6b7bf9405m.jpghttp://images43.fotosik.pl/1113/3b11abeb7ade42bdm.jpghttp://images38.fotosik.pl/1104/502458711030afdem.jpghttp://images43.fotosik.pl/1104/ef87ffeb50c6623cm.jpghttp://images50.fotosik.pl/1022/3b182ab9ddcc532em.jpg

Edytowane przez adam-bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Podepnę się do tematu.

 

E39 touring po lifcie.

 

Xenony święcą w ziemie tj na bardzo nieznaczną odległość co mnie strasznie denerwuje podczas jazdy w nocy.

Przy zapalaniu delikatnie się podnoszą albo "podrygują" jak to woli. No i teraz takie pytanie czy to może regulatory

czy czujnik położenia świateł znajdujący się ponoć na wahaczach lub moduł regulacji świateł. tak mi powiedzieli na warsztacie.

 

Lub może zna ktoś w okolicach śląska (Bytom) kogoś kto mi to zrobi po normalnych cenach i w miarę szybko.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Witam!!

 

Jestem już po wymianie regulatorów (na robione ręcznie aluminiowe) nie powinny pęknąć i polerce świateł.

 

Wygląda naprawdę dobrze i najważniejsze działa. !!!

 

Mam jednak problem, tylne gumy które zaślepiają lampy są już zużyte i poszarpane, wie może ktoś gdzie takie coś można dokupić ???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli któryś z szanownych kolegów jest zainteresowany kompleksową naprawą, tj. wymianą regulatorów, czyszczeniem soczewek, lamp od środka, naprawą wypalonych odbłyśników za soczewką - zazwyczaj są w połowie czarne i matowe, polerką kloszy oraz uszczelnieniem i udrożnieniem kanałów odpowietrzających, nasmarowaniem śrub do ustawienia poziomu zero oraz ustawieniem wysokości i kierunku świateł... to zapraszam do Olkusza między Krakowem, a Katowicami. Zakres i koszty należy partycypować :):)

Zdarza się, że uszkodzony jest także odbłyśnik, tym razem ten na rogu lampy - jego również wymieniałem.

 

Mogę również oczywiście doradzić, podesłać jakieś foty z moich przygód z lampkami z E39.

Nie moc będzie z Wami!

 

Pozdrawiam, Michał.

 

P.S. Wiem także jak wyczyścić zawory elektropneumatyczne (2 takie same - jeden steruje turbo, a drugi EGR). Ostatnio wymieniłem też odmę, olej w skrzyni manualnej, moście, simering skrzyni od wybieraka (od wału póki co ok), założyłem short shift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Własnie jestem po wymianie u siebie tych regulatorów, E39 520i 1996 - tylko u mnie było nieco innaczej, mianowicie tego wichajstra od silniczka nie można przekręcać o 90stopni, gdyż odbłyśnik nie ma otworu w miejscu gdzie normalnie obraca się te cuś o 90stopni, pomogło odkręcenie gum, a silniczek trzyma się na takim plasticzku wsuwanym, więc łatwo idzie to wyjąć (ja miałem połamane dwa regulatory, wiec poszło łatwo).

 

Zakładanie to już inna kombinacja, mianowicie regulatory na swoje miejsce (starą główkę wyjąłem rozwiercając ją małym wiertłem i wydłubując) - gdy mamy regulatory na miejscach, zginamy je tak by weszły z odbłyśnikiem do obudowy, jednocześnie celujemy by płytka od silniczka (końcówka ruchoma płytki 0 też z kulką) weszła w swoje miejsce w prowadnicach), potem wkładamy regulatory w ich szyny i dokręcamy imbusem, po równo z każdej strony, raz jeden raz drugi) - reszta już norma - czyli gumy, żaróweczki, klosz, listwa - i montaż do budy)

 

Nie wiem kto jeszcze ma taki klosz, że nie ma tych otworków od silniczka, ale ja osobiście się zdziwiłem, piszą przekręć o 90stopni, a tu nie ma co przekręcać... ;)

 

reasumując w moim E39

 

1. odpiąć wtyki żarówek itp

2. 4 śruby do wyjęcia lampy - do odkręcenia

3. wyjąć lampe (uważając na zderzak by sobie nie porysować)

4. odpiąć listwę pod reflektorem

5. Zdjąć klosz (zaślepki z góry i z dołu oraz jedna wewnątrz

6. wyjąć żarówki

7. odkręcić gumy (ja nie zdejmowałem gum, odkręciłem całość tzn. 3torx i schodzi bez problemu guma+plastik co ją trzyma)

8. wyjąć odbłyśnik (odkręcamy regulatory, jak połamane to samo zlezie, oraz wysuwamy odłyśnik - trzymać go będzie płytka z regulacją silniczka, ona jest wsuwana, czyli wysuwamy pod kątem odbłyśnik)

7. wymienić to co zepsute

8. złożyć do kupy (regulatory, wsunąć odbłyśnik tak, by płytka od silniczka weszła na swoje miejsce, dokręcić regulatory regulacjami)

9. zapiąć gumy, klosz, żarówki

10. wsadzić lampę do budy (uważamy na zderzak i wkładamy od strony kierunkowskazu, by się ładnie spasowało)

 

czas około 30min / lampę

 

Piszę to dla tych, co nie mają tak jak ja tej dziurki do zwolnienia silniczka regulacji w odbłyśniku, no i pamiętać należy, że zanim coś rozkręcimy przypatrzmy się co i jak jest zbudowane, by potem dwa razy nie robić. (jak wyjmujemy tak wkładamy, itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.