• Reklama

Moduł centralnego zamka - problem!

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek, CICHY525

Moduł centralnego zamka - problem!

Postprzez saku82pl » 27 Sty 2008 15:39

Witam. Od tygodnia męczy mnie bezpiecznik nr 7. Na początku się tylko przepalał. Padały szyby, szyberdach, centralny zamek. W opisie bezpieczników pisze że nr 7 jest odpowiedzialny właśnie za centrala i jeszcze za centralny zespół sterowania. Czy to właśnie są te szyby i szyberdach?? Ale wyjaśniam dalej. Po jakimś czasie wszystko było ok (ok 2 dni) a wczoraj rano próbując otworzyć zamek z pilota zero odzewu. Kompletnie rozładowany akumulator. Po jakimś czasie dumania co się stało. Postanowiłem wyjąć ten ferelny bezpiecznik nr 7. I od razu pojawił się prąd - mały bo mały (rozładowany aku) ale wystarczyło żeby lampka w środku lekko świeciła. I teraz co dalej? Bezpiecznika już nie pali. Ale za to wykańcza aku. Poodłączałem wszystkie odbiorniki pod tym obwodem - wtyczki do szyb, siłowników w drzwiach itd. Ale nic. Następnie poczytałem na forum i kolega mi zasugerował, że może za to być odpowiedzialny moduł centralnego zamka. Tym bardziej, że na forum był podobny temat ale problem był w e46, właśnie w tym module. Ponoć jeden z przekaźników w tym module był trefny.
Może miał ktoś z was podobny problem, wie jak to naprawić?
Moduł centralnego zamka jest tak samo jak w e46 za schowkiem dla pasażera??
Proszę o pomoc. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam....
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez saku82pl » 28 Sty 2008 16:23

Widzę, że mało kto wie w czym problem. :(
To ja będę kontynuował moją historię, bo wiem już coś więcej, i może ktoś coś na tym etapie podpowie ;)
Otóż dziś rano skojarzyłem pewien fakt. Na początku mojego problemu, jak pisałem, wywalało mi ciągle bezpiecznik nr 7. Później napisałem, że przez ok. 2 dni było wporzo. Lecz dopiero dziś przypomniałem sobie, że pewnego dnia (jak już pojawił się problem z tym bezpicznikiem) chcąc domknąć szyberdach, wcisnąłem przycisk i nic. Ani drgnął. Lecz po chwili się zamknął. I to mnie naprowadziło trochę, gdyż wcześniej czegoś takiego nie było. Odłączyłem więc ten przycisk od wtyczki. I właśnie po tym przestało wywalać bezpiecznik nr 7. Myślałem, że jest ok narazie. No ale później jak już pisałem zaczęło mi rozładowywać aku. Więc teraz zakładam że to coś z szyberdachem. Ale raczej problem tkwi właśnie w centralce sterującej. Dziś postanowiłem ją wyjąć i zobaczyć czy spadnie pobór prądu po włożeniu bezpicznika spowrotem na miejsce. Lecz na początek chciałbym się tylko upewnić czy to co wyjąłem to na pewno ten moduł sterujący. Oto fotki:
[img][640:480]http://img170.imageshack.us/img170/3425/dscf0006er9.jpg[/img]
[img][640:480]http://img170.imageshack.us/img170/9323/dscf0008wu6.jpg[/img]
[img][640:480]http://img170.imageshack.us/img170/1323/dscf0009tz2.jpg[/img]

Z góry dzieki za pomoc (jesli ktos odpisze)
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez Piotrkg » 28 Sty 2008 17:35

Na 99% to alarm :D
Piotrkg
 
 
 
Posty: 150
Dołączenie: 25 Sty 2008 20:58
Miejscowość: Kołobrzeg
Moje BMW: E39 540i 6gang, E39 530d

Postprzez saku82pl » 28 Sty 2008 20:14

Piotrkg napisał(a):Na 99% to alarm :D


jaki alarm?? :duh: alarm mam podłączony osobno, nie jest fabryczny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez nerwus » 28 Sty 2008 21:19

Tak to jest ten moduł. Spojrz w schematy. Ja obstawialbym wypalone przekzniki. To te duze czarne podelka Simensa. Podaj oznaczenia postaram sie znalezc noty do nich.

Po zdjeciach doszedlem ze jest to SIEMENS V23076-A1001-C133 wedlug google zamienikiami sa

TRKP-12VDC-S-Z
P&B: VKP
Nais: CB
Zettler: AZ970/971
GOOD SKY: CAR
Song Chuan: 822E(S)
Hongfa: HFKP

(zrodlo http://www.fotorele.net/tianbo.html)

Na tej stronie znajdziesz opis wyprowadzen http://www.radiodetali.com/td/relay/trkp.htm
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez saku82pl » 28 Sty 2008 23:54

w końcu ktoś konkretnie napisał :) Dzieki NERWUS.
A nie łatwiej by mi było wymienić cały moduł. Z tego co widać i czytałem, to te przekaźniki są wlutowane w płytkę, więc ciężko będzie je zastąpić nowymi. Tym bardziej, że nie mam sprzętu nawet. Co o tym myślisz??
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez nerwus » 29 Sty 2008 19:43

Jezeli nie masz sprzetu to moge wydumac ze nie zabardzo wiesz jak to ugryzc. Wymieniaj modol i tyle.Ale przed tym dal bym elektronikowi/elektrykowi do sprawdzenia.
Jezeli masz chociaz zwykly miernik moge ci podpowiedziec co z tym zrobic.
Tu masz taki modól http://allegro.pl/item301140954_bmw_e36 ... zniki.html
Ostatnio edytowany przez nerwus, 29 Sty 2008 20:36, edytowano w sumie 1 raz
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez godmode » 29 Sty 2008 20:27

Saku napewno nie masz nikogo z lutownica?
Nie wiem ile taki moduł może kosztować, ale chyba taniej Ci nawet wyjdzie, kupić tani lutownice oraz odsysacz cyny i samemu podgrzać luty odessać cynę i wlutować nowe przekaźniki.
Ruska lutownica - 20zł
Odsysacz cyny - 15-20zł
+ koszty przekaźników.

No a cały moduł to chyba trochę drożej wyjdzie... a tak zawsze trochę doświadczenia załapiesz :)

No szkoda, że bliżej nie mieszkasz to byśmy to w 10 minut wymienili na miejscu w samochodzie :cool2:
http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)

<Kupię do 318is E36 - dyfer ze szperą + zderzak tył M-Pakiet>

Image
godmode
 
 
 
Posty: 543
Dołączenie: 20 Wrz 2007 00:23
Miejscowość: Legionowo k. Warszawy

Postprzez saku82pl » 29 Sty 2008 22:54

godmode napisał(a):Saku napewno nie masz nikogo z lutownica?
Nie wiem ile taki moduł może kosztować, ale chyba taniej Ci nawet wyjdzie, kupić tani lutownice oraz odsysacz cyny i samemu podgrzać luty odessać cynę i wlutować nowe przekaźniki.
Ruska lutownica - 20zł
Odsysacz cyny - 15-20zł
+ koszty przekaźników.

No a cały moduł to chyba trochę drożej wyjdzie... a tak zawsze trochę doświadczenia załapiesz :)

No szkoda, że bliżej nie mieszkasz to byśmy to w 10 minut wymienili na miejscu w samochodzie :cool2:


hehe, 10 minut!! :) fajnie brzmi, caly modul ok 60-100 zl, co do sprzetu lutujacego to w anglii takie cos raczej nie bedzie tak tanie jak w polsce, a dwa ze nie mam praktyki:)

Nerwus - miernik kupuje jutro bo chce sie jeszcze upewnic czy to na pewno moduł, mowiles ze wiesz jak mi pomoc. Wiec pisz bo kazda rada sie przyda. Ja jak juz kupie miernik, to po prostu podepne go miedzy aku a mase, podlacze spowrotem modul, i wkladajac spowrotem bezpiecznik nr 7 zobaczę czy pobor pradu wzrosnie czy nie, jak wzrosnie za duzo to chyba na pewno moduł co?? dobrze mowie??! ;)
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez saku82pl » 29 Sty 2008 22:57

nerwus napisał(a):Tu masz taki modól http://allegro.pl/item301140954_bmw_e36 ... zniki.html


ale to chyba musi byc taki konkretny model co?? zeby rowniez elektryką szyberdachu sterował??
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez nerwus » 30 Sty 2008 21:31

saku82pl napisał(a):
nerwus napisał(a):Tu masz taki modól http://allegro.pl/item301140954_bmw_e36 ... zniki.html


ale to chyba musi byc taki konkretny model co?? zeby rowniez elektryką szyberdachu sterował??


Nie no napewno taki sam musisz miec jak byl. Wydaje mi sie ze wszystkie maja opcje sterowania szyberem tylko kwestia elektryki auta.

saku82pl napisał(a):Nerwus - miernik kupuje jutro bo chce sie jeszcze upewnic czy to na pewno moduł, mowiles ze wiesz jak mi pomoc. Wiec pisz bo kazda rada sie przyda. Ja jak juz kupie miernik, to po prostu podepne go miedzy aku a mase, podlacze spowrotem modul, i wkladajac spowrotem bezpiecznik nr 7 zobaczę czy pobor pradu wzrosnie czy nie, jak wzrosnie za duzo to chyba na pewno moduł co?? dobrze mowie??! ;)


Jak tak chcesz mierzyc pobor pradu to nie ruszaj lutownicy bo jeszcze bunie spalisz :cry2:
Jak cos to prad mierzy sie podlaczajac miernik szeregowo (patrz wikipedia). Jak kupisz ten miernik to daj znac pogadamy na gg lub skype. Nie ma co forum zasmiecac.
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez saku82pl » 31 Sty 2008 15:21

nerwus napisał(a):
saku82pl napisał(a):
nerwus napisał(a):Tu masz taki modól http://allegro.pl/item301140954_bmw_e36 ... zniki.html


ale to chyba musi byc taki konkretny model co?? zeby rowniez elektryką szyberdachu sterował??


Nie no napewno taki sam musisz miec jak byl. Wydaje mi sie ze wszystkie maja opcje sterowania szyberem tylko kwestia elektryki auta.

saku82pl napisał(a):Nerwus - miernik kupuje jutro bo chce sie jeszcze upewnic czy to na pewno moduł, mowiles ze wiesz jak mi pomoc. Wiec pisz bo kazda rada sie przyda. Ja jak juz kupie miernik, to po prostu podepne go miedzy aku a mase, podlacze spowrotem modul, i wkladajac spowrotem bezpiecznik nr 7 zobaczę czy pobor pradu wzrosnie czy nie, jak wzrosnie za duzo to chyba na pewno moduł co?? dobrze mowie??! ;)


Jak tak chcesz mierzyc pobor pradu to nie ruszaj lutownicy bo jeszcze bunie spalisz :cry2:
Jak cos to prad mierzy sie podlaczajac miernik szeregowo (patrz wikipedia). Jak kupisz ten miernik to daj znac pogadamy na gg lub skype. Nie ma co forum zasmiecac.


no własnie szeregowo chcę sie wpiąć, zdjąć minusową klemę z aku i podpiąć miernik właśnie między tą klemę a ten bolec na aku, i będzie szeregowo.

co do modułu to jesteś pewien że wszystkie miały sterowanie pod elektryke szyberdachu??
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez nerwus » 31 Sty 2008 20:47

Tak dla scislosci okazuje sie ze do sterowania szyberem jest osobny modol bynajmniej w rocznikach 1998 (w koncu zerknelem w schemat wlasnymi galami). Nie mam szybera wiec sie nigdy nie zaglebialem ;)
Podaj jaki masz rok i koncowke VIN-u zeby mozna bylo przejrzec TIS (priv).
Co polecam:
- odepnij modol sterowania szybrem, jest pod przyciskiem od szybera na suficie,
- wlozyl ZV spowrotem i obserwowal co bedzie sie dziac.
Forumowy specjalista - Diagnoza/Kodowanie/Programowanie/Nawigacja BMW - (INPA / DIS / GT1 / ISTA / ESYS) - ADS & CAN & ICOM & ENET Interface
Awatar użytkownika
nerwus
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1965
Dołączenie: 31 Lip 2005 17:29
Miejscowość: Polska
Moje BMW: bylo 325i E30 coupe, jest 320i E36 coupe i e61 LCI 530d

Postprzez saku82pl » 02 Lut 2008 12:32

Sam już nie wiem. Wczoraj za radą kolegi Nerwus, zmontowałem wszystko spowrotem. Tzn. moduł centralnego, przycisk od szybra i bezpiecznik nr 7. I co się okazało? Wszystko działa jak wcześniej. Bezpiecznik się nie przepala. Bateria nie pada!! :shock: . Może po prostu to ta angielska pogoda!? Duża wilgotność i gdzieś coś się spinało?
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez godmode » 02 Lut 2008 12:41

Saku to nie wilgotność po prostu od czasu do czasu nasze Beatki potrzebują troche intymnej czułości - lubią jak się je rozbierze :twisted:, są perfidne, wręcz wkręcają nas abyśmy coś z nich zdjeli... i się same naparawiają :)
Ja też tego doświadczyłem:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
:mrgreen:
http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)

<Kupię do 318is E36 - dyfer ze szperą + zderzak tył M-Pakiet>

Image
godmode
 
 
 
Posty: 543
Dołączenie: 20 Wrz 2007 00:23
Miejscowość: Legionowo k. Warszawy

Następna

Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości