• Reklama

troche glupie pytanie odnosnie dzwigni zmiany biegow-automat

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, Kruk, dani3011

troche glupie pytanie odnosnie dzwigni zmiany biegow-automat

Postprzez tuspam » 20 Sty 2008 01:23

do czego tak wlasciwie sluzy w e34 ten przycisk (od spodu) w dzwigni zmiany biegow? umnie czy go wcisne czy nie to wydaje mi sie ze dziala to tak samo. czy biegi nie powinno dac sie zmienic dopiero po wcisnieciu przycisku?


dzieki za odpowiedz (i prosze o wyrozumialosc to moj pierwszy automat wiec mimo ze pytanie wydaje sie troche glupie to prosze o wyrozumiale odpowiedzi)
tuspam
 
 
 
Posty: 193
Dołączenie: 23 Lis 2006 14:18
Miejscowość: zach-pom

Postprzez Johann » 20 Sty 2008 01:25

tak, to takie zabezpieczenie , zebys nie wlaczyl R przy 200 km/h :) a jesli nie dziala to znaczy ze jest popsuty:)
The Ultimate Driving Machine
Johann
 
 
 
Posty: 137
Dołączenie: 11 Lis 2007 00:06
Miejscowość: DC

Postprzez tuspam » 20 Sty 2008 01:31

Johann napisał(a):tak, to takie zabezpieczenie , zebys nie wlaczyl R przy 200 km/h :) a jesli nie dziala to znaczy ze jest popsuty:)



a wogole mozna zmieniac przelozenia w czasie jazdy? ja i tak tylko uzywam D wiec w sumie to bez roznicy, czyli powinno byc tak ze jak nie wcisne przycisku to nie powinno dac sie zmienic zadnego przelozenia?
tuspam
 
 
 
Posty: 193
Dołączenie: 23 Lis 2006 14:18
Miejscowość: zach-pom

Postprzez dajan » 20 Sty 2008 03:15

możesz zmieniać od 1 do D - to jest na to byś mógł dobrać przełożenie do warunków na drodze jadąc np. z przyczepą
a R to pikuś w porównaniu do P ( jak byś włączył w trakcie jazdy)
Image
Awatar użytkownika
dajan
 
 
 
Posty: 3020
Dołączenie: 21 Lis 2006 22:21
Miejscowość: Siemianowice Ślaskie
Moje BMW: BYŁO E39 523i 1996r

Postprzez skidmarks » 20 Sty 2008 08:50

znałem ludka co w czasie jazdy z górki z D dawal na N i z powrotem :duh:
Awatar użytkownika
skidmarks
 
 
 
Posty: 1281
Dołączenie: 29 Cze 2006 15:20
Miejscowość: Polkowice/Radwanice
Moje BMW: e39d - e36i - e34tds a były e34tds ,e30td ,e34td

Postprzez gerro » 20 Sty 2008 10:29

skidmarks napisał(a):znałem ludka co w czasie jazdy z górki z D dawal na N i z powrotem :duh:

bez dodawania gazu można tak robic nawet jest to opisane w instrukcji
Image
gerro
 
 
 
Posty: 515
Dołączenie: 09 Mar 2003 18:21
Miejscowość: warszawa falenica
Moje BMW: nie powiem

Postprzez skidmarks » 20 Sty 2008 11:02

ale po co? to jest niepotrzebne - no chyba ze chce sie przepchać auto po podwórku :wink:
Awatar użytkownika
skidmarks
 
 
 
Posty: 1281
Dołączenie: 29 Cze 2006 15:20
Miejscowość: Polkowice/Radwanice
Moje BMW: e39d - e36i - e34tds a były e34tds ,e30td ,e34td

Postprzez Vikingb » 20 Sty 2008 11:05

gerro napisał(a):
skidmarks napisał(a):znałem ludka co w czasie jazdy z górki z D dawal na N i z powrotem :duh:

bez dodawania gazu można tak robic nawet jest to opisane w instrukcji


... no nie ... :jawdrop: w jakiej instrukcji ???? Pierwszy raz słyszę aby można było podczas normalnej jazdy przełanczać z D na N :jawdrop: Proszę może jakaś tęga głowa mi wytłumaczy :lol: no chyba, że chcę zepsuć skrzynię na własne życzenie :wink:
Vikingb
 
 
 
Posty: 236
Dołączenie: 05 Lis 2005 01:48
Miejscowość: Sweden

Postprzez TSA55 » 20 Sty 2008 12:15

Oszczedność ponad wszystko, ale bez mózgu. Nie dosć ze nie powinno się przełaczac podczas jezdy z D na N, to jeszcze zabronione jest holowanie, na dłużym odcinku.
Może jeszcze na P przełacza zamiast hamować :)
Bandite Motor Wagen
TSA55
 
 
 
Posty: 1297
Dołączenie: 17 Wrz 2005 20:19
Miejscowość: Sandomierz
Moje BMW: 520i E34 1992

Postprzez darcik » 20 Sty 2008 13:57

TSA55 napisał(a):Oszczedność ponad wszystko, ale bez mózgu. Nie dosć ze nie powinno się przełaczac podczas jezdy z D na N, to jeszcze zabronione jest holowanie, na dłużym odcinku.
Może jeszcze na P przełacza zamiast hamować :)



dokladnie!

w nowszych skrzyniach jest zabezpieczenie mechaniczne - na drazku na dole jest taki czpien ktory blokuje mozliwosc przypadkowego wrzucenia R [naprawde warto aby bylo to sprawne bo nie trudno pchnac przypadkiem drazek, widzialem osoby, ktore chyba z przyzwyczajenia trzymaja reke na drazku, jakby to byl manual:)]

jadac mozna pchnac drazek i wyskoczy z D na N i dalej juz nie idzie,
co do mozliwosci wrzucenia na N podczas jazdy to wykorzystywane jest to chyba tylko przez mechanikow podczas diagnostyki, czasem jest potrzeba sprawdzenia jak zachowuje sie auto podczas toczenia

pozdrawiam,
darek
[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
darcik
 
 
 
Posty: 506
Dołączenie: 06 Lip 2007 20:25
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: e90 320d

Postprzez tuspam » 20 Sty 2008 15:49

wciaz nie mam interesujacej mnie odpowiedzi wiec moze zadam troszke inaczej pytanie, jak sprawdzic czy przycisk jest sprawny? napewno nie probujac wrzucac R przy 200km/h :)
tuspam
 
 
 
Posty: 193
Dołączenie: 23 Lis 2006 14:18
Miejscowość: zach-pom

Postprzez darcik » 20 Sty 2008 16:19

zrob tak:

rusz powoli autem - doslownie toczenie sie [pozycja D] i pchnij bez wciskania czego kolwiek dzwignie i jesli przelaczy na N to ok ale jak pchniesz dalej i przelaczy na R [przy malej predkosci nic nie powinno sie zdarzyc widzialem jak w serwisie tak robili] - to cos bedzie nie tak!

pozdrawiam,
darek
[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
darcik
 
 
 
Posty: 506
Dołączenie: 06 Lip 2007 20:25
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: e90 320d

Postprzez tuspam » 20 Sty 2008 16:45

darcik napisał(a):zrob tak:

rusz powoli autem - doslownie toczenie sie [pozycja D] i pchnij bez wciskania czego kolwiek dzwignie i jesli przelaczy na N to ok ale jak pchniesz dalej i przelaczy na R [przy malej predkosci nic nie powinno sie zdarzyc widzialem jak w serwisie tak robili] - to cos bedzie nie tak!

pozdrawiam,
darek


ok, tak zrobie - dzieki

A czy do przelaczania np z D na 1,2,3 trzeba tez wciskac ten przycisk czynie ma to zadnego znaczenia?
tuspam
 
 
 
Posty: 193
Dołączenie: 23 Lis 2006 14:18
Miejscowość: zach-pom

Postprzez darcik » 20 Sty 2008 16:54

wg. mnie przycisk sluzy jedynie zabezpieczeniu i zwolnieniu blokady jak jest na P wiec potem mozna bez

ale ja mam inna skrzynie - tiptronika wiec nie mam 1,2,3

mam tylko w kolejnosci PRND i w bok S +/- manual

pozdrawiam,
darek
[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
darcik
 
 
 
Posty: 506
Dołączenie: 06 Lip 2007 20:25
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: e90 320d

Postprzez skidmarks » 20 Sty 2008 17:07

nie bardzo [pamiętam miałem automat e34 z 2 lata temu ale czy nie jest tak ze na sucho nie odpalania da sie sprawdzić przycisk zwalniający blokadę
Awatar użytkownika
skidmarks
 
 
 
Posty: 1281
Dołączenie: 29 Cze 2006 15:20
Miejscowość: Polkowice/Radwanice
Moje BMW: e39d - e36i - e34tds a były e34tds ,e30td ,e34td

Następna

Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: MarekM-535i oraz 4 gości