• Reklama

WEJŚCIE LINIOWE DO REVERSE RDS <BECKER BE3250>

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

WEJŚCIE LINIOWE DO REVERSE RDS <BECKER BE3250>

Postprzez dyzio255 » 17 Sty 2008 19:42

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=


Zrobiłem i działa bezbłędnie :8) Teraz słucham muzy z discmana mp3 a radyjko zostało w oryginale :cool2:
Długo szukałem <na forum i poza forum> ale nic nie mogłem znałeźć po polsku.
Podaję link bo może się komuś przyda.
A jeśli to gdzieś było to :oops:
dyzio255
 
 
 
Posty: 3592
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez emil169 » 17 Sty 2008 20:07

Witam, mógłbyś pokrótce opisać jak to zrobić, bo nie znam bułgarskiego ;) ? Linki do zdjęć z tego forum są faktycznie pomocne, ale jakiś krótki opis by się przydał (np co w te miejsca wlutować itp), bo nie chcę nić zepsuć. Chyba że oddam radio do jakiegoś elektronika... Dzięki z góry, pozdro
Pozdrawiam, Emil
emil169
 
 
 
Posty: 37
Dołączenie: 29 Sty 2007 11:40
Miejscowość: Warszawa

Postprzez dyzio255 » 17 Sty 2008 20:48

Już objaśniam :idea:
Trzeba wylutować te elementy<to są kondensatory>
Trzeba to robić ostrożnie<jeśli ktos nie ma obycia z lutonicą to może coś zbabrać>
Następnie trzeba nabyć dwa kondensatory ELEKTROLITYCZNE 2,2MIKRO FARADA <ten bułgar pisze FARATA :mrgreen: >
Kondensatory te mają dwie nóżki. Jedna z nich ma oznaczenie (-) <to bardzo istotne>
Trzeba teraz przylutować tak jak na zdjęciu. Na zdjęciu nie widać , która nóżka jest która. Ta oznaczona (-) idzie do kabelka a ta z + do płyty.
I cała filozofia.
Kabelek radzę wziąc od jakiegoś markowego sprzętu. Nie robić samemu bo nie zawsze robione dobrze wychodzą. <przynajmniej mi :oops: >
Dodam , że w radyjku musi siedzieć jakaś kaseta żeby działało.
No i jeszcze dodam , że to wejście liniowe więc nie podłączamy z wyjścia słchawkowego <znaczy ja tak nie robię bo mi szkoda radyjka>
Mam discmana z wyjściem liniowym :D <są teraz takie w lidl-u po 99pln>
Aha!!! Już niejednego majstra prosiłem , żeby mi to zrobił i żaden nie chciał. Zrobiłem sam :D Wydałem na to 0,40pln <na kondensatory a kabelek miałem>
Nie jest to bardzo trudne. Nawet :mrgreen: da sobie z tym radę!!!
Powodzenia.
dyzio255
 
 
 
Posty: 3592
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez emil169 » 18 Sty 2008 14:20

Serdeczne dzięki, bardzo mi pomogłeś! Postaram się to zrobić w następnym tygodniu, zobaczymy jak pójdzie ;) Pozdrawiam!!
Pozdrawiam, Emil
emil169
 
 
 
Posty: 37
Dołączenie: 29 Sty 2007 11:40
Miejscowość: Warszawa

Postprzez raiden » 18 Sty 2008 15:49

to nie lepiej kasetę adapter kupić?
raiden
 
 
 
Posty: 152
Dołączenie: 25 Sie 2007 13:16
Moje BMW: E39 520i 1997

Postprzez emil169 » 18 Sty 2008 19:07

Mam kasetę adepter, ale po pierwsze, jakość jest delikatnie mówiąc kiepska, a po 2 nie wygląda to zbyt profesjonalnie. A tak to można kabelek sobie np do schowka wyprowadzić albo zastosować jakiś inny patent i już jest klasę wyżej ;)
Pozdrawiam, Emil
emil169
 
 
 
Posty: 37
Dołączenie: 29 Sty 2007 11:40
Miejscowość: Warszawa

Postprzez dyzio255 » 18 Sty 2008 19:51

Kaseta-adapter to naprawdę dalece nieprofesjonalne rozwiązanie :naughty:
Jakość odbioru jest słaba i często wysiada kabelek w tej kasecie.
Są jeszcze transmitery FM ale jakość może być jeszcze gorsza.
A to rozwiązanie daje jakość odbioru na naprawdę wysokim poziomie!
Jak ktoś troszkę pokombinuje to nie będzie widać żadnych kabli ani nic nie musi sterczeć z gniazda zapalniczki.
dyzio255
 
 
 
Posty: 3592
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez Slawkoa » 18 Sty 2008 22:23

Line IN OK super sprawa a Line OUT??
Ktoś to moze przerabiał??
Awatar użytkownika
Slawkoa
 
 
 
Posty: 214
Dołączenie: 02 Lis 2007 12:34
Miejscowość: Newry
Moje BMW: E39 M5 '02, E30 344i Berta

Postprzez dyzio255 » 19 Sty 2008 12:05

http://www.studio24.prv.pl/

To jest fajna stronka o tych sprawach<po polsku>
Tam jest dział KABLOMANIA i jesli dobrze myślę to wynika z tego , że ten model radyjka ma gotowe LINE OUT. :norty:
Jest ono w tej małej złączce.
Ale zaznaczam , że osobiście nie sprawdzałem <nie posiadam wzmacniacza> :(
dyzio255
 
 
 
Posty: 3592
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez Slawkoa » 19 Sty 2008 14:26

dyzio255 napisał(a):http://www.studio24.prv.pl/

To jest fajna stronka o tych sprawach<po polsku>
Tam jest dział KABLOMANIA i jesli dobrze myślę to wynika z tego , że ten model radyjka ma gotowe LINE OUT. :norty:
Jest ono w tej małej złączce.
Ale zaznaczam , że osobiście nie sprawdzałem <nie posiadam wzmacniacza> :(


Niestety :(

mam wersje która ma gotowe Line IN (ze zmieniary) ale line out brak :doh:
i tak jeździ w bagażniku nieużywany wzmak razem z subem ;(
Awatar użytkownika
Slawkoa
 
 
 
Posty: 214
Dołączenie: 02 Lis 2007 12:34
Miejscowość: Newry
Moje BMW: E39 M5 '02, E30 344i Berta

Postprzez dyzio255 » 19 Sty 2008 15:35

Wydaje mi się , że da się dorobić LINE OUT. Ale widziałem kiedyś na ALLEGRO taki "patent" , który pozwala podłączyć wzmacniacz poprzez wyjście głośnikowe <po prostu zamiast głośnika do radia podłączasz ten patent a do niego wzmacniacz>
A jeśli chodzi o wzmacniacze to niektóre mają specjalne wejście do kabli głośnikowych radia.
Chyba , że to oryginalny wzmacniacz BMW to pewnie takiej opcji nie posiada.
dyzio255
 
 
 
Posty: 3592
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Postprzez Slawkoa » 19 Sty 2008 17:07

Wychodzi mi na to ze bez ingerencji w samo radio sie nie uda, no cóż pora poszukać schematu ;)
Awatar użytkownika
Slawkoa
 
 
 
Posty: 214
Dołączenie: 02 Lis 2007 12:34
Miejscowość: Newry
Moje BMW: E39 M5 '02, E30 344i Berta

Postprzez dyzio255 » 19 Sty 2008 17:26

Jak by się udało znaleźć schemat to był bym zainteresowany :wink: <tylko , że coś mi się wydaje , że masz inne radyjko>
Ale schematy ogólnie mile widziane :D
Dorabianie LINE OUT bym zaczął od określenia jaki jest zastosowany procesor dźwięku.
A jak już będzie wiadomo to można łatwo znaleźć <w katalogu> , które nóżki wyprowadzają sygnał na końcówkę mocy. A to jest sygnał LINE OUT.
W BE3250 procesor dźwięku to TDA7310.
ALE TEGO JESZCZE NIE PRZERABIAŁEM WIĘC GŁOWY NIE DAM :nienie: <nie mam wzmacniacza>
dyzio255
 
 
 
Posty: 3592
Dołączenie: 01 Sty 2008 20:52
Miejscowość: OSTROŁĘKA
Moje BMW: obecne BMW E39 520i/528 iSWAP touring z 97 roku. Wcześniejsze BMW E36 318i z 94 roku.

Re: WEJŚCIE LINIOWE DO REVERSE RDS <BECKER BE3250>

Postprzez vipkwiecien » 11 Paź 2009 07:08

1. na jakie napiecie maja byc kondensatory ??
2. czy kolejnosc podłączenia kabli z wtyczki ma znaczenie???
3. Czy to bedzie mono czy stereo???
4. Jak rozumiem funkcja AUX bedzie uruchamiana poprzez wybranie opcji TAPE ??
Awatar użytkownika
vipkwiecien
 
 
 
Posty: 49
Dołączenie: 21 Wrz 2009 17:56
Moje BMW: 528i

Re: WEJŚCIE LINIOWE DO REVERSE RDS <BECKER BE3250>

Postprzez terminator4 » 11 Paź 2009 16:52

panowie a moze cos takiego was zainteresuje http://ctabms007.katalog-tme.pl/
http://ctvbmx002.katalog-tme.pl/ :cool2:
terminator4
 
 
 
Posty: 34
Dołączenie: 18 Lis 2007 19:50
Miejscowość: boleslawiec

Następna

Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości