Skocz do zawartości

Prośba o opinie użytkowników silników M43


roberto77

Rekomendowane odpowiedzi

Spotykam się z sporą liczbą złych opinii pisanyh o silnikach M40 w E36. Przymierzam się do zakupu E36 318 z 94r. z silnikiem M43. Poddobno ten silnik został poddany modyfikacjom (większa moc i moment, niższe spalanie oraz łańcuszek zamiast paska) i sprawuje się lepiej od M40. Chciałbym poznać wasze opinie na temat tego silnika. Czy użytkownicy aut z tym silnikiem mogli by się wypowiedzieć. Chodzi mi o awaryjność i stan techniczny po sporym przebiegu. No i czy są z nim jakieś większe problemy w porównaniu np. z M40.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo to Ci nie powiem na temat M43 bo mam go dopiero jakies 3.5tys.W sumie ma 113tys przebiegu.Jest to silnik 1.6 z 95 roku.Oleju nie bierze pali teraz po miescie 9,6 litra. Na trasie 7,8 przy 140km/h.Zadnych wyciekow i problemow , pali na tzw. dotyk.To wlasciwie tyle co wiem.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Chodzi mi o to czy w silnikach M43 nie są powielane błędy jego poprzednika m40, kilka opinii które znalazłem na różnych forach:

- Bardzo nieudany motor,

- Kłopotliwy w eksploatacji

- Pasek rozrzadu co chwila do wymiany 40 tys. km

- Klekoczące samoregulatory

- Problemem w tym silniku może być silniczek krokowy odpowiedzialny za wolne obroty

- Problemy z hydrauliką zaworów

- Najmniej trwały silnik BMW

- "ilu moich znajomych, których bym nie zapytał o wrażeniaz jazdy M-40 zawsze widziałem skrzywione buźki... niestety. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedno, chodzi mi o pasek/łańcuch rozrządu.

Na tym forum i na stronie z częściami online

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&prod=19940600&btnr=11_1391&hg=11&fg=25

Napisane jest że m43 posiada łańcuch rozrządu.

Inne fora różnie się na to zapatrują, na każdym można znaleźć inne informacje.

Może ktoś kto majstrował :) przy tym silniku mógłby jednoznacznie to stwierdzić :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie napisać kilka słów, bo przymierzałem się do tego silnika - w końcu jednak zdecydowałem się na M42 ( bo M44 nie mogłem nigdzie znaleźć )

 

Ale do rzeczy. Jest to następca M40 i usunięto w nim kilka defektów z poprzednika. Podstawową zaleta M43 jest łańcuch w rozrządzie zamiast paska i inna budowa dźwigienek ( popychaczy zaworów ). Problem w M40 poległa głównie na tym, że krzywi wałka rozrządu ślizgały się po specjalnych dźwigienkach. Wystarczyło lekkie przegrzanie silnika, przegapienie wymiany oleju, lub jego ilości i wałek wycierał garby na dźwigienkach i silnik pracował jak sieczkarnia. W M43 - owe dźwigienki mają specjalne roleczki, które eliminują wycieranie.

 

Inny jest kolektor ssący. Zastosowany w nim specjalny 'patent'. W środku jest specjalny zawór sterowany komputerem, który zalezie od obrotów silnika odpowiednio dzieli powietrze na poszczególne cylindry.

 

Sporo nowszy technologicznie silniki mniej awaryjny od M40. Naprawdę dobra jednostka i sprawia niedużo problemów. Ma trochę wyższą kulturę pracy od M40 ale ciągle daleko jej do rzędowej szóstki.

 

A może pomyśl o silniku 2.0 M50 - bardzo fajny - jak w prawdziwym BMW :lol:

 

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę od siebie kilka zdań (kilka tzn. b.dużo zdań :) ale to właśnie JA). Jeśli masz możliwość, to miej tylko i wyłącznie silnik w swojej BMW-e podyktowany wyłącznie łańcuchem rozrządu. Wtedy będziesz kontent. Nie myślisz o wymianach i o tym czy zerwie się czy nie!!. A to jest wszystko. Zawierz mi , pozdrawiam. A jeszcze mi podziękujesz , pa , pozdrawiam.

Jaka to jest pojemność-"powiedzmy", że to mało ważne- ale na łańcuchu jesteś GOŚĆ, cha cha 8) , Pozdrawiam, życzę konkretnych łowów!!

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopie temat po poltora roku od ostatniego postu ;)

 

Czy ktos moglby napisac, jak wizualnie rozroznic silnik M43 od M40 (w miare dokladnie), lub jeszcze lepiej - moze ktos ma zdjecia pokazujace oba silniki, lub tez tylko roznice

 

Z gory podziekowal

Pozdrawiam

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tez mam silnik M43. Samochod mam niedlugo (okladnie 1 miesiac), ale nie moge nic zlego powiedziec na jego temat. Jedyny malutki mankament to roszacy sie i delikatnie cieknacy uszczelniacz rozrzadu... :mad2: a oprocz tego wszystko w jak najlepszym porzadeczku...chociaz teraz troszeczke mam niedosyt, ze mam tylko 1,6 silnik...juz mocy brakuje :twisted: :twisted: :twisted: :twisted2:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie jak widze sa rozne. Moi rodzice maja e36 1.6 m43 i użytkują go od ponad roku i czesto nim jeżdze i jakos nie moge powiedzieć złego słowa o silniku. Jeżdzą na pełnym syntetyku i z silnikem nie ma problemów zawsze pali na "dotyk". Jedynie co zauważyłem to między około 4000 a 5000 obrotów motor jakoś się słabiej wkręca. Do normalnej codzienej jazdy polecam Pozdrowienia :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Peet

Dzieki za fotki i rozwianie watpliwosci co do wygladu silnikow M40 i M43!

 

Znajomy (niedawno zakupil E36) usilowal mnie przekonac, ze jego E36 ma lancuch rozrzadu we wskazanym miejscu (silnik taki jak na Twoim zdjeciu M40):

http://img220.imageshack.us/img220/2507/m405za.jpg

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy (niedawno zakupil E36) usilowal mnie przekonac, ze jego E36 ma lancuch rozrzadu we wskazanym miejscu (silnik taki jak na Twoim zdjeciu M40):

http://img220.imageshack.us/img220/2507/m405za.jpg

 

To lepiej mu uświadom że ma pasek i trzeba go wymieniać.

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tez mam 316 M43. mam go niecale 3 miechy i zrobilem 5000 km. jeden mankament: gdy jest rozgrzany i jestem w korku ( a jestem w anglii to stoje czesto) to gdy ruszam i dam za malo gazu to strasznie szarpie i klekocze, tylko ze nie zawsze, nieraz mam tydzien ze wszystko gra. ustarka czesciej wystepuje na benzynie niz na gazie. optymalne obroty to 2-2.2 tys.

LANCUSZEK MOZE SIE ZERWAC GDY NIE WYMIENIAMY NAPINACZA, GRANICZNA ILOSC KILOMETROW TO 300TYS.#

i tak jak zawsze, gdy wymieniasz plyny regularnie i nie pozyczasz fury oslom to unikniesz 80% problemow.

2 mankament M43 to drozsza instalacja gazowa, o jakies 1500 zlotych. mnie kosztowala 4600. winny jest miekki i podwojny kolektor dolotowy ktory nie wytrzymuje strzalow gazu i musi byc montowany bezposredni wtrysk gazu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden mankament: gdy jest rozgrzany i jestem w korku ( a jestem w anglii to stoje czesto) to gdy ruszam i dam za malo gazu to strasznie szarpie i klekocze, tylko ze nie zawsze, nieraz mam tydzien ze wszystko gra. ustarka czesciej wystepuje na benzynie niz na gazie.
Prawdopodobnie nieszczelny dolot (zmurszała guma).
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Do końca nie zgodzę się z moimi przedmówcami. M40 jest nie złym silnikiem, sam taki posiadam. Podstawowa sprawa to olej syntetyczny, wymieniony kompletny rozrząd (pasek , rolki, napinacz) i tak jak ktoś wczesniej wspomniał nie przegrzanie silnika. Również istotna sprawa to stan silnika, liczba kilometrów i warunki eksploatacji poprzedniego właściciela. Jeżeli kupisz zajechany, to tylko wymienić na inny. Remont się nie opłaca. po zatym nie jest to rakieta. Chociaż do normalnej jazdy wystarcza i nie jest to mół. Jedno jest pewne jeżeli ktoś nie jest zwolennikiem gazu i dysponuje średnim budżetem to jest to auto dla niego. Jeżeli jednak ktoś lubi prawdziwy pomruk basowy seściocylindrowego silnika BMW, przy tym większe koszty eksploatacji i wielka radość z jazdy to powinien zacząć od 2.0 do 2,5l.

 

Pozdrawiam Elkar :8)

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam 316 M43.

2 mankament M43 to drozsza instalacja gazowa, o jakies 1500 zlotych. mnie kosztowala 4600. winny jest miekki i podwojny kolektor dolotowy ktory nie wytrzymuje strzalow gazu i musi byc montowany bezposredni wtrysk gazu.

 

pozdrawiam

 

 

 

Gdzie Ty ten gaz zakładałeś i kto Ci takich bzdur na opowiadał :modlitwa:

Ja u siebie od dwóch lat mam zwykłą instalację gazową za 1600zł i nic mi nie strzela a przejechałem ok 80tys.Wiadomo,że sekwencja jest lepsza ale do tego silnika nie jest potrzebna no chyba ,że ktoś ma dużo pieniędzy a zakładając instalację powinna się ona szybko zwrócić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , ja tez sie wtrące

 

Inny jest kolektor ssący. Zastosowany w nim specjalny 'patent'. W środku jest specjalny zawór sterowany komputerem, który zalezie od obrotów silnika odpowiednio dzieli powietrze na poszczególne cylindry.

 

 

ten patent to zmienna długość kanałów dolotowych, sterowana podcisnienim

 

pozdrawiam

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze moglem zalozyc zwykla za 1600 zlotych, gosc co mi instalowal powiedzial mi o tym, problem jest taki ze jak by strzelil, aczkolwiek moze ale nie musi, ale jak juz, to rozwali kolektor i koszta benda o wiele wieksze. a ja tym autem wyjechalem do anglii wiec wole miec spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1600 m43 na lancuszku hmmm ja powiem tak nic mi nie brakuje oprocz mocy.... chociaz nie jest zle. Zalany mam polsyntetyk bo nie wiem co bylo w nim wczesniej zrobilem nim kolo 10tys.. Autko boskie.

Bmw jest bogiem wsrod innych marek. Ja mam 1600 pali mi 7 na trasie 8 z klima tak do 120... Autko zaskoczylo mnie wczoraj bardzo bylem na autostradzie poszlo 200km/h ( w dokumentacji max 195) dodam ze mialem na pokladzie 3 dorosle osoby w bagazniku 4 oponki do opelka kumpla....

 

 

M43 nie powiela bledow z M40!!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom_ek79 ten gazownik Cię naciągnął bo wyczuł że jesteś skłonny założyć sekwencję a szczerze powiem ,że nie słyszłem aby komuś rozwaliło w tym silniku kolektor może to się zdażyć w silnikach z plastikowym koletorem i to nie zawsze bo nie są one cienkie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.