brak świateł stop

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

brak świateł stop

Postprzez BENEC » 28 Sty 2005 12:27

Cześć
Mam problem ze światłami STOPu tzn. nie mam ich w tej chwili. Czy ktoś wie jakie bezpieczniki sprawdzić? co jeszcze i gdzie mogę sam posprawdzać aby nie bulić elektrykowi. Dzięki
Pozdrawiam
Benec
BENEC
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 6
Dołączenie: 28 Sty 2005 12:07
Miejscowość: POZNAN

Postprzez Misiek W-wa » 28 Sty 2005 12:34

Nie wiem czy napewno tak jest w E36, ale mysle ze tak jak w pozostałych które znam, czujnik świateł stop.

Przy pedałach, a konkretnie przy tym od hamowania, nad nim powinien być czujnik, który włącza światełka po wciśnieci go.

Sprawdź, czy jest sprawny.

Onośnie bezpieczników na kopółce od bezpieczników masz ściąge. Jeśli jezyk niemiecki jest obcy dla Ciebie, będzie prościej jak weźmiesz miernik do reki i sprawdzisz wszystkie bezpieczniki, może jeszcze coś wyłapiesz.

Miłej zabawy.
Misiek W-wa
 
 
 
Posty: 208
Dołączenie: 20 Kwi 2004 15:19
Miejscowość: Warszawa

Re: brak świateł stop

Postprzez Elwis » 28 Sty 2005 13:16

BENEC napisał(a):Cześć
Mam problem ze światłami STOPu tzn. nie mam ich w tej chwili. Czy ktoś wie jakie bezpieczniki sprawdzić? co jeszcze i gdzie mogę sam posprawdzać aby nie bulić elektrykowi. Dzięki


Na opisie (pokrywa bezpieczników) masz hasło bremslights czy jakoś tak podobnie i nr bezpiecznika. Weź voltomierz i sprawdź napięcie masa-bezpiecznik. Ale zacznij od sprawdzenia żarówek, ja przekopałem czujnik i bezpieczniki a okazało się że obie żarówki miałem spalone :D:D
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis
E34 525tds '95 touring executive
Image
Elwis
 
 
 
Posty: 591
Dołączenie: 23 Cze 2003 11:56
Miejscowość: Pszczyna

Postprzez Marco » 28 Sty 2005 13:33

tak jak pisze Elwis, sprawdź najsampierw żarówki i bezpiecznik, a martw się potem :)
Marco
 
 
 
Posty: 3192
Dołączenie: 12 Lip 2004 14:21
Miejscowość: Koszalin albo Warszawa - Tarchomin:)

Postprzez BENEC » 29 Sty 2005 11:44

Wielkie dzięki za Wasze uwagi.
1. Żarówki wymieniłem już wcześniej zaraz jak zobaczyłem, że nie mam stopu - nic nie dało.
2. Wymieniłem bezpiecznik - nie miałem ściągi ale udało mi się sprawdzić u znajomego - nic nie dało
3. Na koniec wziąłem się za czujnik nad pedałem, po jego wymianie STOP dzała bez zarzutu. Problem był tylko z wyjęciem go bo dobrze jest ukryty pod osłoną i mocno siedzi na zatrzaskach.
Pozdrawiam
Benec
BENEC
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 6
Dołączenie: 28 Sty 2005 12:07
Miejscowość: POZNAN

kilka sprostowań

Postprzez danielox » 25 Sty 2007 22:40

Witam,
Jestem świeżo po wymianie wyłącznika więc sprostuje moich poprzedników:
Misiek W-wa: Czujnik STOP-u włącza światła gdy jest wyciśnięty, a wyłącza gdy jest wciśnięty.
BENEC: Z wyjęciem wyłącznika nie ma żadnego problemu pod warunkiem że robi się to np. na stole po odkręceniu całego wspornika w którym zamocowany jest wyłącznik. Wspornik przykręcony jest zaledwie jedną śrubą więc chyba żaden problem. Tak nawiasem mówiąc to sobie w chwili obecnej nie wyobrażam jak można zdemontować wyłącznik bez odkręcania wspornika...

P.S.
Przed demontażem czegokolwiek proponuję odłączyć wtyczkę od czujnika i zewrzeć w niej dwa wystające bolce. Jak światła STOP-u ząświęcą - macie pewność że problemem jest wyłącznik.

Pozdro

:hand:
Bardzo Mocny Wóz
i posiada
Bardzo Mało Wad
danielox
 
 
 
Posty: 32
Dołączenie: 24 Maj 2005 19:53
Miejscowość: Bielsko-Biała

Re: kilka sprostowań

Postprzez BaX » 27 Sty 2007 08:50

danielox napisał(a):BENEC: Z wyjęciem wyłącznika nie ma żadnego problemu pod warunkiem że robi się to np. na stole po odkręceniu całego wspornika w którym zamocowany jest wyłącznik. Wspornik przykręcony jest zaledwie jedną śrubą więc chyba żaden problem. Tak nawiasem mówiąc to sobie w chwili obecnej nie wyobrażam jak można zdemontować wyłącznik bez odkręcania wspornika...


Wiedziałem, wiedziałem, wiedzialem :mad2: że musi byc jakaś metoda na wyjęcie tego i nie rozbieranie w aucie. Co za akrobacje robilem żeby dopchać się tam z paluchami i wyciągnąc to ustrojstwo. Bylem pewny że jest jakiś prostszy patent na to bo przecież BMW by tego tak nie zmaściło. I nie pomysłałem że tam jest śruba co trzyma cały wspornik. I faktycznie bym tego nie zdemontował gdyby nie obcięcie tego grzybka z przodu i zdjęcie czerwonego zabezpieczenia, a i tak nie obyło się bez brata który naciskał na hamulec co by mi paluchów nie przytrzasło. :cool2:

pozdro.
BaX
 
 
 
Posty: 3780
Dołączenie: 01 Kwi 2005 09:36
Miejscowość: Południowa granica
Moje BMW: E36 316ci -> E46 330ci -> E60 530xi

Postprzez gustuff » 05 Maj 2007 14:52

Panowie, wymienilem czujnik bez wiekszych problemow bez sciagania wspornika i bez niszczenia czujnika.
Ruszylem glowka, bo nie mialem odpowiedniego klucza przy sobie. Wystarczy odpalic silnik, wcisnac mocno bedal hamulca, srubokretem mocno wysunac ten czerwony plastik tak, zeby az bylo slychac taki dzwiek jakby ktos po grzebieniu do wlosow szural czyms plastikowym. teraz juz da sie spokojnie srubokretem wcisnac zatrzaski i czujnik wyjdzie bez problemow. nowy wklada sie podobnie - trzeba wyciagnac ten grzybek na maksa, wcisnac pedal, wcisnac czujnik we wspornik i puscic pedal. takim sposobem nawet sam sie wyreguluje ten czujnik. jak bede mial chwile czasu to naskrobie do 'zrob to sam' moze ze zdjeciami i po polskiemu
za czujnik made in italy dalem 28, orginalny BMW 59pln
gustuff
 
 
 
Posty: 352
Dołączenie: 27 Lip 2006 10:10
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: 530d

Postprzez DreSik.PL » 18 Lip 2007 14:47

gustuff napisał(a):za czujnik made in italy dalem 28, orginalny BMW 59pln


Ja poszedłem do najbliższego sklepu z częściami i za czujnik made in italy dałem 17zł - oryginalny miał kosztować ok 50

Nie ma to jak żyć na wiosce:-)

P.s. Ciekawe tylko czy to rozwiąże mój problem;|
DreSik.PL
 
 
 
Posty: 143
Dołączenie: 04 Lip 2007 06:45
Miejscowość: Oświęcim
Moje BMW: E46 coupe

proponuję reaktywację

Postprzez DreSik.PL » 19 Lip 2007 06:59

Ludki pomocy.. Zaraz mnie krew zaleje!

Mój samochodzik ma taką przypadłość że lubi pożerać bezpiecznik nr 46 ten od komputera i świateł stop. Cały dowcip polega na tym, że nie pali się zawsze po nacisnieciu hamulca. Raz działa tydzień raz 30 sekund.. Po prostu doprowadza mnie to do furii. Wymieniłem już ten patent przy pedale hamulca nie pomogło..

Teraz już kombinuję odpinanie poszczególnych lamp i z moich kombinacji został mi tylko 3 stop

Wiecie może jak go odłączyć? Chodzi mi o fachowy sposób bo cążkami przecinając kabel potrafie.. Gdzie jest jakaś kostka albo jak się demontuje te plastiki przy tym świetle?

Może są jeszcze jakieś standardowe miejsca gdzie sie zwarcie robi?
Od czego zacząć??
Pozdarwiam
DreSik.PL
 
 
 
Posty: 143
Dołączenie: 04 Lip 2007 06:45
Miejscowość: Oświęcim
Moje BMW: E46 coupe

heh

Postprzez DreSik.PL » 02 Sie 2007 07:52

Tradycyjnie można na innych liczyć.. - hehe

W ramach informacji w moim przypadku problemem nie był wyłącznik (choć wymieniłem) ani poprzecierane kable (choć rozłożyłem pół auta) tylko za długa śrubka w prawym kloszu.. Po złożeniu reflektora stykała się ze ścieżką w lampie i od czasu do czasu wybijało bezpiecznik;p
Usterkę usunąłem poprzez okitwanie taśmą bo nie miałem małego brzeszczotu pod ręką:-)
DreSik.PL
 
 
 
Posty: 143
Dołączenie: 04 Lip 2007 06:45
Miejscowość: Oświęcim
Moje BMW: E46 coupe

Postprzez KSU » 02 Sie 2007 09:20

w moim przypadku zrodlem zwarcia byl 3 stop
KSU
 
 
 
Posty: 532
Dołączenie: 11 Gru 2006 15:57
Miejscowość: Grodzisk Maz.

Re: brak świateł stop

Postprzez leniuch » 06 Kwi 2014 11:10

Witam,
Odgrzebię nieładnie temat, ale nie widzę sensu w zakładaniu nowego, a moja rada może się komuś przydać.

Jeśli nie działają nam światła stop, sprawdziliśmy już żarówki i bezpieczniki, pozostaje nam sprawdzić włącznik świateł stop, który już wcześniej opisywano.

Działanie jego jest proste, gdy wciskamy hamulec, ruchoma część włącznika się wysuwa, a gdy hamulec puszczamy, to pedał hamulca wciska/wsuwa tę ruchomą część.

W większości przypadków NIE trzeba wymieniać od razu włącznika na nowy, a jedynie sprawdzić, czy ruchoma część rusza się wraz z pracą pedału hamulca. Jeśli nie, wystarczy zaaplikować WD-40 lub inny penetrator smarujący w miejsce, w które wsuwa się ruchoma część włącznika i popracować pedałem hamulca lub podważyć czymś ruchomą część, aby wyskoczyła z włącznika. Popracować wtedy trochę pedałem hamulca, aby środek smarujący się dobrze rozprowadził i gotowe. Mamy sprawny włącznik i sprawne światła stop.

W moim przypadku taka prowizoryczna naprawa pomogła za pierwszym razem na jakieś 2 lata codziennego użytkowania samochodu. Za pierwszym razem wymontowałem włącznik, obejrzałem go i stwierdziłem, że ruchoma część nie wysuwa się samoczynnie. Odblokowałem ruchomą część i prysnąłem do środka WD.
Następnym razem, gdy znów stwierdziłem brak świateł stopu, także było trochę gimnastyki, ale już BEZ wyciągania włącznika zaaplikowłem WD-40 tam gdzie trzeba i włącznik znowu działa.
Image
Pozdrawiam,
Leniuch
Awatar użytkownika
leniuch
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 27 Gru 2010 02:09
Miejscowość: Zgierz
Moje BMW: E36 318i M43 1997


Powróć do Ogólnie o BMW serii 3

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość